Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Update: onze route van Jacksonville naar Chicago. Tips?

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Meedenkers gevraagd: welke bestemming in de USA?

Bericht door Jasmino »

Ik ben gisterenavond de hele avond actief op zoek geweest naar een leuke route, die niet al te duur is. Gisterenavond dacht ik nog me over te geven aan 3 weken Florida, omdat de tickets naar de andere gebieden gewoon erg duur zijn, ik kon niets betaalbaars vinden buiten Florida. En daarbij heeft American Estates heeft best een leuke prijs voor een totaalpakket Orlando.

Maar vanochtend werd ik wakker met een idee in mijn hoofd -
Ap Dijksterhuis heeft echt gelijk :P - en ben ik op zoek gegaan naar tickets voor een combinatiereis. Ik heb nu een heel leuke prijs gevonden ($524 pp. all-in, ongeveer €415) bij United voor een vlucht van Amsterdam naar Jacksonville, en terug van Chicago naar Amsterdam. Het nadeel van deze route zijn de drop-off kosten, maar die zijn bij National nog wel overzichtelijk met een vaste prijs van $250. De route tussen Jacksonville en Chicago zou er dan ongeveer zo uit kunnen zien:

Dag 01: Vlucht Amsterdam naar Jacksonville (FL), auto ophalen en doorrijden naar Brunswick (GA) (70 mijl, 1 uur rijden)
Dag 02: Verblijf in Brunswick (GA) - Golden Isles bezoeken
Dag 03: Verblijf in Brunswick (GA) - Golden Isles bezoeken
Dag 04: Reizen van Brunswick (GA) naar Charleston (SC) (200 mijl, 4½ uur rijden)
Dag 05: Verblijf in Charleston (SC)
Dag 06: Verblijf in Charleston (SC)
Dag 07: Verblijf in Charleston (SC)
Dag 08: Reizen van Charleston (SC) naar Gatlinburg (TN) (Smokey Mountains) via scenic byways (365 mijl, 6½ uur rijden)
Dag 09: Verblijf in Smokey Mountains (TN)
Dag 10: Verblijf in Smokey Mountains (TN)
Dag 11: Verblijf in Smokey Mountains (TN) - Bezoek Dollywood
Dag 12: Verblijf in Smokey Mountains (TN)
Dag 13: Verblijf in Smokey Mountains (TN)
Dag 14: Reizen van Gatlinburg (TN) naar Cincinnati (OH) (300 mijl, 5½ uur rijden)
Dag 15: Verblijf in Cincinnati (OH) - Bezoek Paramount's Kings Island
Dag 16: Reizen van Cincinnati (OH) naar Chicago (IL) (300 mijl, 5 uur rijden)
Dag 17: Verblijf in Chicago (IL)
Dag 18: Verblijf in Chicago (IL)
Dag 19: Verblijf in Chicago (IL)
Dag 20: Verblijf in Chicago (IL)
Dag 21: Vlucht van Chicago (IL) naar Amsterdam
Dag 22: Aankomst in Amsterdam

De combinatie van de Smokey Mountains met Chicago spreekt me zelf wel aan, het eerste gedeelte van de reis ben ik nog niet zo zeker van. Ik vraag me af of die tijd in Brunswick en Charleston ons wel gaat bevallen, of er voldoende te doen is. Ik heb ook gekeken naar andere combinaties in aanvlieghaven in die regio met Chicago als vertrek, maar die tickets zijn allemaal veel duurder. Dit lijkt een toevalstreffer te zijn. Of is er vanuit Jacksonville naar de Smokey Mountains nog een andere en snellere route te bedenken waarbij we ergens langer kunnen verblijven en ons niet gaan vervelen?

Ik ben benieuwd naar jullie adviezen, tips en meningen!?
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

Klinkt als een goede reis Jacqueline. Ik ben niet echt bekend met de gebieden waar je besluit heen te gaan, dus concrete tips kan ik je niet geven. Maar zo van wat ik nu zie klinkt het wel als een reis zoals je 'm zelf voorstelde: Natuur en steden. Met wel rondreizen maar niet te veel en niet al te lange afstanden. Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Ik kijk ondertussen nog even verder, en ik vind ook goedkope tickets naar Chicago (heen en terug), dat scheelt weer drop off charges. Maar ik vind het lastig om een goede combi steden en natuur te maken vanuit Chicago, zeker om vervolgens meerdere dagen op 1 plek te blijven. Ik vind zelfs nog een redelijk geprijsde non-stop vlucht met KLM naar CHicago, dat scheelt ook nogal wat vlieguurtjes voor Peter.

Ik blijf twijfelen..........
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

ik vind 5 dagen in de Smokey Mountains wel een beetje veel ...om dat het weer daar wel wisselvallig kan zijn .
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Jasmino schreef:Alleen Atlanta spreekt me minder aan, ik lees daar zoveel wisselende berichten over.
En daar moet ik toch echt wat van zeggen! :wink: Atlanta is juist ZEER de moeite waard! Alleen moet je niet in downtown Atlanta blijven en dat is wat veel Europeanen doen als ze naar de VS gaan. Maar dit geldt trouwens voor heel veel Amerikaanse steden. Eigenlijk hebben alleen de wat oudere steden aan de Oostkust een mooi historisch centrum. Maar goed, Atlanta heeft veel te bieden: gezellige buurten met leuke restaurantjes en genoeg te doen aan attracties en musea. Ik noem het Georgia Aquarium, de World of CocaCola, CNN, Margaret Mitchell House (Gone With the Wind), het Martin Luther King Center. En natuurlijk Stone Mountain. Als je besluit te gaan, laat maar even weten, ik kan je genoeg tips voor leuke eetgelegenheden geven.
Jasmino schreef: Wat ik lastig vind is om te bepalen of al die plekken die jij noemt ook genoeg te bieden hebben voor een bezoek van zoveel dagen. Vervelen we ons niet met 4 dagen Savannah en 4 dagen Charleston?
Savannah en Charleston zijn allebei de moeite waard. Persoonlijk vind ik van die twee Savannah het mooist en meest authentiek. Vlakbij de stad heb je ook nog Tybee Island wat erg leuk is en onderweg daar naartoe rijd je langs Fort Pulaski, wat de moeite waard is om te bezoeken.

Brunswick is trouwens maar klein, maar heeft wel een aardig centrum. De eilanden en dan met name St. Simons Island zijn erg mooi.
"Keep Georgia On Your Mind"
Tans4USA
Amerikakenner

Bericht door Tans4USA »

Wij waren ook aangenaam verrast door Chicago. Het is een relaxte stad, waar je heerlijk kunt slenteren over Magnificient mile, Hancock building bekijken, rivier cruise maken en Millenium park is ook zeker een bezoek waard. Wij verbleven buiten de stad in Lombard in een Hampton Inn, de prijs was heel goed en de afstand naar het centrum van Chicago niet te ver. Leuk restaurant daar is Weber Grill. Zie ons reisverhaal NY-LV. Succes met plannen.
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Geboekt! The Southeast en Chicago in 3 wkn. Tips gevraagd!

Bericht door Jasmino »

De kogel is door de kerk: we hebben geboekt! Jippie :dance:

En dat terwijl we eigenlijk helemaal niet naar Amerika zouden gaan dit jaar :dunno:

We hebben gekozen voor de reis vanuit Jacksonville naar Chicago. De route kunnen we nu nog verder invullen, maar het zal erg lijken op het idee dat ik al eerder postte. Atlanta zit er dus niet in, ik vind 1 wereldstad meer dan genoeg en Chicago staat heel hoog op mijn verlanglijstje. Ik heb vandaag wat boeken gescoord van de regio, en ga me nu verder verdiepen. Voor het eerste weekend moeten we in elk geval alvast een verblijf boeken, want dat is memorial weekend. Dat eerste gedeelte van de reis heeft ook nog wat werk nodig, de 2e en 3e week staat -denk ik- redelijk vast. Ik wil proberen om locaties te vinden met een eigen keuken, waar we langer kunnen verblijven, maar met het ook op het weer ook de vrijheid hebben om de reis te veranderen en een andere route te nemen. Hoe ik dat ga combineren moet ik nog even uitzoeken. Via hotwire kan ik wel goedkopen en luxe verblijven vinden, maar die kan ik niet meer annuleren. Een een condo in de Smokey MOuntains kan ik ook niet annuleren op het moment dat het weer tegenvalt. Misschien moeten we toch maar gewoon het risico nemen.

De auto wil ik gaan boeken bij usareisen.de, dat wordt waarschijnlijk een midsize SUV van National -want goedkope drop off charges-, die is namelijk maar een tientje duurder voor de gehele periode dan een midsize gewone auto.

Als jullie nog leuke tips hebben houd ik me aanbevolen!

Oh ja, kan een van de moderators dit topic misschien verplaatsen naar de juiste rubriek? Alvast bedankt!
Winston Churchill

hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Gefeliciteerd Jacqueline. Wat een fijn vooruitzicht dat jullie toch naar Amerika gaan.

Nu kan je echt met plannen beginnen en dat is jou wel toevertrouwd.... :wink:

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik ben heel erg benieuwd naar wat je allemaal gaat plannen in het Zuidoosten. Ik ga dat met belangstelling volgen!
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Monique, we gaan het heel rustig aan doen, dus zeker niet het geijkte zuidoosten-rondje. Maar ik houd jullie op de hoogte, ik ga nu eerst eens wat lezen in de boeken die ik vandaag heb gekocht.
Winston Churchill

Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Hey geboekt!!!
Mocht je vragen hebben laat maar horen.
Enne... mocht je in de buurt van Raleigh komen?
Senseo-tje staat klaar hoor ;-)
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Jasmino schreef: Atlanta zit er dus niet in, ik vind 1 wereldstad meer dan genoeg en Chicago staat heel hoog op mijn verlanglijstje.
Jammer; sla je dus het leukste net over. Nou ja, heb je altijd nog een reden om terug te komen naar The South! 8)

Nee hoor, ik snap het best, je moet keuzes maken en volgens mij hebben jullie een leuke en afwisselende vakantie voor de boeg!
"Keep Georgia On Your Mind"
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

Wat leuk dat jullie geboekt hebben! Nu kan de echte voorpret beginnen. Zoals ik al zei, ken ik dat gebied net niet echt, maar ik ga je voorbereidingen wel volgen, ben erg benieuwd! Veel (voor)reis plezier alvast!
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Leuk dat jullie geboekt hebben Jacqueline.
ik ken het gebied helemaal niet dus ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen. Ik hoop in ieder geval dat jullie er enorm van gaan genieten samen.

Marjon
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

Leuk Jacqueline dat jullie toch (weer) gaan.
Ik ga met belangstelling je planning volgen. Wij gaan nl a.s. zomer ook weer naar de VS en ik heb nog niets gedaan aan planning/route :oops:
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Update: onze route van Jacksonville naar Chicago. Tips?

Bericht door Jasmino »

We vertrekken nu al heel snel! We hebben nog iets meer dan een week voor de laatste voorbereidingen en ik moet nog zoveel doen...... :help:
Ik heb de route nu voor een groot deel uitgewerkt, maar ik heb nog wel wat tijfels over het middelste stuk. De eerste week en de laatste week heb ik nu gepland en ook geboekt. Ik kan dus nog wel wat tips en adviezen gebruiken. Maar hieronder eerst even de route zoals ik die tot nu heb:

Dag 01 (22 mei): Vlucht Amsterdam naar Jacksonville (FL), auto ophalen en overnachten bij het vliegveld in het Holliday Inn. $49 bij Priceline.

Dag 02 (23 mei): Jacksonville - Savannah, verblijf 3 nachten in The Promenade, een hotel van Best Western midden in het HIstoric District. $52 bij Hotwire.
Dag 03 (24 mei): Savannah
Dag 04 (25 mei): Savannah

Ik heb ervoor gekozen om 3 nachten in Savannah te boeken, omdat je vandaar uit verschillende dingen kan doen. Je kunt eventueel de Golden Isles aandoen, maar ook al richting Charleston enkele bezienswaardigheden aandoen. We laten het afhangen van onze zin en stemming op dat moment. In elk geval staat het Historic District op het programma, maar ook het Ships of the Sea museum, Bonaventure Cemetery, Tybee Island, Turtle tour en/of turtle center (Jekyll Island), en ook wat shoppen in het stadje. Opties zijn nog Hilton Head Island, Fort Pulaski en Wormsloe.

Dag 05 (26 mei): Savannah - Charleston, verblijf 2 nachten in Marriott, buiten het centrum (vanwege het Spoleto Festival). $75 bij Hotwire.
Dag 06 (27 mei): Charleston

Omdat in Charleston het Spoleto Festival gaande is hebben we hier gekozen voor 2 nachten, we hebben niet zoveel zin in het drukke muziek gedoe in de stad. Onderweg vanuit Savannah willen we Beaufort in elk geval bezoeken en de Sheldon Ruins. In Charleston willen we in elk geval een aantal plantations bezoeken, en eventueel ook (afhankelijk van de drukte) het historic district. De plantations die we op het lijstje hebben staan zijn Boone Hall, Drayton Hall, Magnolia en Middleton. Eventueel kunnen we ook nog Fort Sumter aandoen gecombineerd met een boottochtje, maar ik verwacht niet dat we daar veel tijd voor hebben. Ik vind het moeilijk kiezen uit dit lijstje met plantations, ze hebben allemaal wel iets dat me enorm aantrekt.

Dag 07 (28 mei): Charleston - Smoky Mountains. Advies gevraagd!
Dag 08 (29 mei): Smokey Mountains
Dag 09 (30 mei): Smokey Mountains
Dag 10 (31 mei): Smokey Mountains
Dag 11 (01 juni): Smokey Mountains
Dag 12 (02 juni): Smokey Mountains
Dag 13 (03 juni): Smokey Mountains

Dit vind ik het lastigste gedeelte van de reis. Ik denk niet ik hier al een verblijf wil boeken, omdat het weer hier zo wisselvallig kan zijn. Ik neem een laptop mee en houd dus de weersvoorspellingen in de gaten voordat we hiernaartoe afreizen. Bij slecht weer slaan we de Smokies over en zoeken het iets verderop. We zouden in dat geval langs de kust verder omhoog kunnen rijden en via Washington DC het binnenland inreizen (gaan we natuurlijk onderweg langs Raleigh om koffie te drinken bij Petra) of we reizen vanuit Charleston al verder het binnenland in richting Chattanooga, Memphis en Nashville. We zullen het zien. We gaan er nu maar even vanuit dat het weer in de Smokies prachtig zal zijn in die periode. In dat geval: hoe kunnen we dat het best aanpakken?

We hebben een aantal bezienswaardigheden op ons lijstje staan: Great Smoky Mountain National Park, met zijn scenic roads en mooie wandelingen. De beste uitvalsplek voor dit park is Gatlinburg of Pigeon Forge. Maar we willen ook een stukje van de Blue Ridge Parkway doen, met daarbij ook Pigsah National Forest, Biltmore Estate, Grandfather Mountain en verschillende watervallen in die regio. Waarschijnlijk is Asheville de beste basis om deze plekjes te bezoeken. En daarnaast staat Nantahala National Forest nog op het lijstje, met verschillende mooie routes, state parks (Caesar's Head, Tallulah Gorge, Devils Fork en Black Rock) en een aantal mooie watervallen. Een goede basis voor Nantahala is Brevard, Fanklin of Highlands. En ergens in deze week willen we ook nog een dagje naar het pretpark Dollywood, dat is vlakbij Gatlinburg.

Wat vinden jullie? Zijn dit ook mooie plekjes en zijn dit leuke bestemmingen? In de reisverslagen vinden we niet zoveel terug van deze regio. De meeste Nederlanders gaan 1 of 2 nachtjes naar het GSMNP en rijden dan weer verder. Of zitten hierboven plekjes bij die we beter kunnen overslaan? Als alles op elkaar lijkt raakt Peter over het algemeen snel verveeld, hoewel het ook niet erg is om een regio een beetje relaxt te kunnen aandoen.

We kunnen nu alle genoemde plekken aandoen voor ieder een paar nachten. Bijvoorbeeld starten met 2 nachten Brevard, dan 2 nachten Asheville en 3 nachten Gatlinburg. Het nadeel is dan dat we toch weer aan het reizen zijn. We kunnen ook een centrale plek zoeken om wat meer flexibiliteit en rust te hebben. Welke plaats zou die centrale plek kunnen zijn? Ik ben wel benieuwd naar jullie adviezen!

Dag 14 (04 juni): Smoky Mountains - naar Cincinnati, verblijf 2 nachten, geen hotel geboekt.
Dag 15 (05 juni): Cincinnati (Bezoek pretpark Paramount's Kings Island)

Dit is een lange route waar we een hele dag voor kunnen uittrekken. Onderweg zijn er verschillende mogelijkheden om mee te pikken: Cumberland Gap, Daniel Boone National Forest, verschillende scenic routes en natuurlijk de Bluegrass region in Kentucky. We zullen zien waar we zin in hebben. Ik heb nog geen hotel geboekt omdat ik ook de weersvoorspellingen even wil afwachten. Als het regent gaan we niet de hele dag naar een pretpark. Ik ben er zelf al eerder geweest dus ik weet dat er genoeg plekken zijn vlakbij het pretpark waar we voor weinig geld kunnen overnachten.

Dag 16 (06 juni): Cincinnati - Indianapolis, bezoek aan de Indianapolis Air Show (Blue Angels!), verblijf 1 nacht in het Marriott. $59 bij Priceline.
Spreekt ook voor zich. De kaartjes voor de show heb ik nog niet geboekt, ik wil opnieuw het weer afwachten. Regent het de hele dag dan reizen we gewoon door, het hotel is niet zo duur. Ik wilde wel iets boeken omdat met grote evenementen de hotels altijd snel vol zijn en zo ben ik wel zeker van een plekje om te slapen na een lange dag vliegtuigen en shows kijken.

Dag 17 (07 juni): Indianapolis - Chicago, verblijf 5 nachten in het Hyatt Regency midden in de stad (bij Magnificent Mile) aan het water! $79 via Priceline.
Dag 18 (08 juni): Chicago
Dag 19 (09 juni): Chicago
Dag 20 (10 juni): Chicago
Dag 21 (11 juni): Chicago

Ik ben zo blij met dit hotel! Het ligt echt fantastisch. Natuurlijk gaan we de stad bekijken met alle mooie architectuur (en Franklin Lloyd Wright), en lekker eten! Ook willen we een dagje naar het pretpark Six Flags Great America, de Woodfield mall staat op het lijstje en de outlets in Pleasant Prairie. Amish Country in Indiana is ook een optie, net als de Brookfield Zoo, de Botanic Garden in Glencoe en de Indiana Dunes . Hier krijgen we onze dagen dus zeker wel om.

Dag 22 (12 juni): Vlucht van Chicago (IL) naar Amsterdam
Dag 23 (13 juni): Aankomst in Amsterdam

Zoals jullie kunnen lezen is dus vooral het gedeelte rondom de Smoky Mountains nog een groot vraagteken. Het weer zal uitwijzen of we er überhaupt naartoe gaan, maar daar ga ik nu maar wel van uit. Als er er belanden, dan is het wel handig om een goed aanvalsplan te hebben en daar ontbreekt het me nog aan. Ik hoop dus dat jullie nog goede tips en adviezen kunnen geven. Natuurlijk zijn die ook welkom over de rest van de route! Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Groetjes,
Jacqueline
Winston Churchill

Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Update: onze route van Jacksonville naar Chicago. Tips?

Bericht door Jasmino »

bump.
Winston Churchill

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer