Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Update Lone Pine;-Rondreis 3 weken Zuid-Westen SF-LV-LA-SF
-
- Amerika-ontdekker
Update Lone Pine;-Rondreis 3 weken Zuid-Westen SF-LV-LA-SF
Goedemorgen allemaal,
nadat mijn vriendin en ik vorig jaar 3 weken in Florida de tijd van onze leven hebben gehad, zijn we druk in de weer om weer een mooie reis in elkaar te zetten.
We hebben tot nu toe al e.e.a. voorbereid, we gaan de laatste 2 weken van Mei en de 1e week van juni. We wilde eerst rechtstreeks naar San Fransico vliegen, maar zien hier door de hogere kosten waarschijnlijk toch via een overstap doen.
Tijdens onze reis huren we een auto, waarschijnlijk geboek via de duitse site http://www.usareisen.de. Niet zoals vorig jaar 3 dagen lang de auto in de vallet laten staan, maar pas na dag 3 ophalen in San Francisco als we op pad gaan.
We willen niet te veel vooraf gaan reserveren/boeken, aangezien je vaak ter plekke en met de coupons een stuk voordeliger uit bent. Mijn vriendin vindt het wel een sport om mooie kamers voor weinig te krijgen. Misschien dus dat we een mooi plekkie in SF en in LV van te voren gaan boeken.
We zijn nu flink bezig met het doornemen van verschillende reisverslagen om zo goede imperssies te verkrijgen wat we leuk en minder leuk vinden!
Ruw schema;
[*]San Fransico, nog zonder auto, meeste is wel te voet/openbaar (misschien met fiets?) vervoer te doen (Met Pier39, Golden Gate BridgeAlcatraz (zal van te voren via Internet reserveren) en een leuke rit in de Cable car en Fisherman’s Wharf)
[*]Yosemite (Yosemite Falls, Mariposa Grove, Glacier's Point, mooi trail lopen)[*]
[*]Death Valley (BadWater zoutvlakte , Deathvalley Devils Golf Course (enorme zoutkristallen), Artist Palette rotsen met verschillende kleuren
[*]Las Vegas (Hoover Dam, Strip, Stratosphere, Red Rocks en Outletshoppen)
[*]Palm Springs (Joshua Tree NP, desert hills premium outlet stores
[*]Los Angeles (Universal Studio's of Warner Borthers studio's Hollywood (walk of fame) Beverly Hills Newport Beach Laguna Beach
south coast plaza, Venice Beach, Muscle beach)
[*]via Highway 1 weer naar San Fransico waarschijnlijk via Monterey / Carmen
Nog wel e.e.a. in te passen:
Seqouia, Bodie ja/nee ? Grand Canyon ja/nee te ver is om erbij te nemen? Sedona ja/nee?
San Diego ja/nee? Ik lees hier niet zoveel spannende dingen over?
Ik zal binnenkort een meer gedetaileerde planning met aantal dager erbij zetten.
Alle linkjes naar ander reisverslagen zijn welkom!
nadat mijn vriendin en ik vorig jaar 3 weken in Florida de tijd van onze leven hebben gehad, zijn we druk in de weer om weer een mooie reis in elkaar te zetten.
We hebben tot nu toe al e.e.a. voorbereid, we gaan de laatste 2 weken van Mei en de 1e week van juni. We wilde eerst rechtstreeks naar San Fransico vliegen, maar zien hier door de hogere kosten waarschijnlijk toch via een overstap doen.
Tijdens onze reis huren we een auto, waarschijnlijk geboek via de duitse site http://www.usareisen.de. Niet zoals vorig jaar 3 dagen lang de auto in de vallet laten staan, maar pas na dag 3 ophalen in San Francisco als we op pad gaan.
We willen niet te veel vooraf gaan reserveren/boeken, aangezien je vaak ter plekke en met de coupons een stuk voordeliger uit bent. Mijn vriendin vindt het wel een sport om mooie kamers voor weinig te krijgen. Misschien dus dat we een mooi plekkie in SF en in LV van te voren gaan boeken.
We zijn nu flink bezig met het doornemen van verschillende reisverslagen om zo goede imperssies te verkrijgen wat we leuk en minder leuk vinden!
Ruw schema;
[*]San Fransico, nog zonder auto, meeste is wel te voet/openbaar (misschien met fiets?) vervoer te doen (Met Pier39, Golden Gate BridgeAlcatraz (zal van te voren via Internet reserveren) en een leuke rit in de Cable car en Fisherman’s Wharf)
[*]Yosemite (Yosemite Falls, Mariposa Grove, Glacier's Point, mooi trail lopen)[*]
[*]Death Valley (BadWater zoutvlakte , Deathvalley Devils Golf Course (enorme zoutkristallen), Artist Palette rotsen met verschillende kleuren
[*]Las Vegas (Hoover Dam, Strip, Stratosphere, Red Rocks en Outletshoppen)
[*]Palm Springs (Joshua Tree NP, desert hills premium outlet stores
[*]Los Angeles (Universal Studio's of Warner Borthers studio's Hollywood (walk of fame) Beverly Hills Newport Beach Laguna Beach
south coast plaza, Venice Beach, Muscle beach)
[*]via Highway 1 weer naar San Fransico waarschijnlijk via Monterey / Carmen
Nog wel e.e.a. in te passen:
Seqouia, Bodie ja/nee ? Grand Canyon ja/nee te ver is om erbij te nemen? Sedona ja/nee?
San Diego ja/nee? Ik lees hier niet zoveel spannende dingen over?
Ik zal binnenkort een meer gedetaileerde planning met aantal dager erbij zetten.
Alle linkjes naar ander reisverslagen zijn welkom!
Laatst gewijzigd door Seth__Gekko op 23 mei 2009, 02:04, 3 keer totaal gewijzigd.

Re: Rondreis 3 weken Zuid-Westen SF-LV-LA-SF
Komende zomer ga ik samen met mijn vriend ongeveer dezelfde route doen, maar dan andersom
(van LA naar LA
Wij hebben 19 dagen en doen alle dingen die jij nu ook genoemd hebt, plus Bodie en de Grand Canyon.
Dus ik denk dat als je 3 weken hebt nog wel wat meer kan doen dan de 7 dingen die je noemde..
Maar ik ben nog niet geweest, dus heb ook nog geen ervaring
Misschien dat andere mensen met meer ervaring je verder kunnen helpen met je route..
Veel plezier verder met plannen!
Groetjes, Annouk

Wij hebben 19 dagen en doen alle dingen die jij nu ook genoemd hebt, plus Bodie en de Grand Canyon.
Dus ik denk dat als je 3 weken hebt nog wel wat meer kan doen dan de 7 dingen die je noemde..
Maar ik ben nog niet geweest, dus heb ook nog geen ervaring

Misschien dat andere mensen met meer ervaring je verder kunnen helpen met je route..
Veel plezier verder met plannen!
Groetjes, Annouk
- José
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Ik mis inderdaad nog een aantal dingen;
Ik zou tussen Las Vegas en Spring dale; Zion NP, Bryce NP, Page en Grand Canyon invoegen.
Daar heb je in drie weken best de tijd voor, vind ik.
Al kun je het natuurlijk zo lang maken als je wilt. Bijvoorbeeld:
1. Huis - San Francisco
2. San Francisco
3. San Francisco
4. San Francisco - Yosemite NP
5. Yosemite NP
6. Yosemite NP, via de Tioga Pass, Death Valley (misschien een vrij lange rit)
7. Death Valley - Las Vegas
8. Las Vegas
9. Las Vegas - Zion NP
10. Zion NP
11. Zion NP - Bryce NP
12. Bryce NP - Page
13. Page
14. Page - Grand Canyon
15. Grand Canyon
16. Grand Canyon - Palm Springs
17. Palms Springs - LA
18. LA
19. LA - plaatsje aan de kustweg
20. Plaatstje aan de kustweg - San Francisco
21. SF - Huis
Je zou dan nog een dag van de Grand Canyon af kunnen snoepen, wij hebben een helicoptervlucht gehad, en vonden dat, samen met een paar uitzichtpunten voldoende.
Deze dag kun je dan weer in een stad of ergens onderweg, om de al te lange ritten te onderbreken inzetten..
Ik zou tussen Las Vegas en Spring dale; Zion NP, Bryce NP, Page en Grand Canyon invoegen.
Daar heb je in drie weken best de tijd voor, vind ik.
Al kun je het natuurlijk zo lang maken als je wilt. Bijvoorbeeld:
1. Huis - San Francisco
2. San Francisco
3. San Francisco
4. San Francisco - Yosemite NP
5. Yosemite NP
6. Yosemite NP, via de Tioga Pass, Death Valley (misschien een vrij lange rit)
7. Death Valley - Las Vegas
8. Las Vegas
9. Las Vegas - Zion NP
10. Zion NP
11. Zion NP - Bryce NP
12. Bryce NP - Page
13. Page
14. Page - Grand Canyon
15. Grand Canyon
16. Grand Canyon - Palm Springs
17. Palms Springs - LA
18. LA
19. LA - plaatsje aan de kustweg
20. Plaatstje aan de kustweg - San Francisco
21. SF - Huis
Je zou dan nog een dag van de Grand Canyon af kunnen snoepen, wij hebben een helicoptervlucht gehad, en vonden dat, samen met een paar uitzichtpunten voldoende.
Deze dag kun je dan weer in een stad of ergens onderweg, om de al te lange ritten te onderbreken inzetten..
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl
Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
Reisverslag mei 2008:
- MichelH
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Misschien heb je iets aan mijn route?
LA (2 dagen) - Kustroute 2 dagen- SF (3 dagen) - Yosemite (2 dagen) - Lone Pine - Las Vegas (3 dagen) - Zion - Bryce - Page - Grand Canyon - Sedona - Phoenix.
Zie ook mijn signature.
LA (2 dagen) - Kustroute 2 dagen- SF (3 dagen) - Yosemite (2 dagen) - Lone Pine - Las Vegas (3 dagen) - Zion - Bryce - Page - Grand Canyon - Sedona - Phoenix.
Zie ook mijn signature.
Ga er maar niet vanuit dat Tioga Pass open is midden mei. Je kan natuurlijk geluk hebben.
zie maar http://www.monobasinresearch.org/data/tiogapass.htm
Indien gesloten is het toch al gauw een 7-tal uur rijden naar Death Valley. Maar dan kan ik je een tussenstop in Sequoia National Park aanraden. Je zit anders toch maar vrij kort in De Sierra Nevada.
1 dag Grand Canyon vind ik persoonlijk voldoende. Zo gek veel is er niet te doen, paar mooie viewpoints, korte wandeling. Tenzij je helemaal naar beneden wil wandelen?
zie maar http://www.monobasinresearch.org/data/tiogapass.htm
Indien gesloten is het toch al gauw een 7-tal uur rijden naar Death Valley. Maar dan kan ik je een tussenstop in Sequoia National Park aanraden. Je zit anders toch maar vrij kort in De Sierra Nevada.
1 dag Grand Canyon vind ik persoonlijk voldoende. Zo gek veel is er niet te doen, paar mooie viewpoints, korte wandeling. Tenzij je helemaal naar beneden wil wandelen?
California dreaming...
Getting ready for our 4th USA trip!!!
Getting ready for our 4th USA trip!!!
-
- Amerikafan
Hoi,
Na yosemite kan je ook nog even Mono Lake (met zoutpilaren, tuffas) meepakken!
Chari
Na yosemite kan je ook nog even Mono Lake (met zoutpilaren, tuffas) meepakken!
Chari
Misschien voor deze reden de route omdraaien en eindigen met Yosemite en San Francisco ?CXHX schreef:Ga er maar niet vanuit dat Tioga Pass open is midden mei. Je kan natuurlijk geluk hebben.
Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
You can't milk a cow with your hands in your pants
-
- Amerika-ontdekker
Allemaal al bedankt voor de goede tips. Seqouia willen we inderdaad meenemen in onze reis!
UPDATE
De reis is geboekt, 16 Mei vertrekken we met tussenstop naar SF. Terug gaan we zonder tussenstop. Geboekt met KLM (Northwest) die zijn nu lekker aan het stunten! We komen om 14:13 aan op SF airport, dus na immigration op met de taxi naar het hotel, kunnen we nog ergens lekker rustig aan eten en dan naar bed. Leuke tips voor een hotel in SF zijn welkom, we zullen deze van te voren boeken, omdat ik na zo'n reis geen zin heb om te gaan zoeken naar een leuk hotel.
Toch nu maar eens goed alles op een rijtje zetten, want 1 ding is zeker, de vliegreis staat al vast.
UPDATE
De reis is geboekt, 16 Mei vertrekken we met tussenstop naar SF. Terug gaan we zonder tussenstop. Geboekt met KLM (Northwest) die zijn nu lekker aan het stunten! We komen om 14:13 aan op SF airport, dus na immigration op met de taxi naar het hotel, kunnen we nog ergens lekker rustig aan eten en dan naar bed. Leuke tips voor een hotel in SF zijn welkom, we zullen deze van te voren boeken, omdat ik na zo'n reis geen zin heb om te gaan zoeken naar een leuk hotel.
Toch nu maar eens goed alles op een rijtje zetten, want 1 ding is zeker, de vliegreis staat al vast.

-
- Amerika-ontdekker
Weer een avondje plannen:
San Francisco 16+17+18 mei
Yosemite 19+20 mei
Fresno+ Sequouia 21+22
Death Valley 23+24
Las Vegas 25+26+27
(Grand Canyon)
Palm Springs 28+29 mei
Los Angeles 30+31 mei 01 juni
Langs de kust naar San Francisco 2+3+4+5 juni
Vertrek 's middags 6 juni
We willen lekker flexibel zijn dus hebben de Grand Canyon eruit gelaten. Het schema is erop gebaseerd dat de Tioga Pass dicht is, dus moeten we helaas een flinke omweg nemen.
Wat moeten we beslist na LA naar SF nog zien, langs Highway 1?
San Francisco 16+17+18 mei
Yosemite 19+20 mei
Fresno+ Sequouia 21+22
Death Valley 23+24
Las Vegas 25+26+27
(Grand Canyon)
Palm Springs 28+29 mei
Los Angeles 30+31 mei 01 juni
Langs de kust naar San Francisco 2+3+4+5 juni
Vertrek 's middags 6 juni
We willen lekker flexibel zijn dus hebben de Grand Canyon eruit gelaten. Het schema is erop gebaseerd dat de Tioga Pass dicht is, dus moeten we helaas een flinke omweg nemen.
Wat moeten we beslist na LA naar SF nog zien, langs Highway 1?

- José
- Amerikakenner
Las Vegas - Grand Canyon - Palm Springs is een hele omweg. Dat red je nooit een een paar uurtjes..
Echt zonde is mijn mening!
Reisverslag juni 2009:
Reisverslag mei 2008:
Reisverslag mei 2008:
In 2007 was die net open op dat moment, maar alles hangt ook af van het weer op dat moment en de hoeveelheid sneeuw die ze reeds hebben kunnen ruimen. Ze nemen echt geen risico's en dat is maar goed ook!Seth__Gekko schreef:Het schema is erop gebaseerd dat de Tioga Pass dicht is, dus moeten we helaas een flinke omweg nemen.
Heel veel volgens mijSeth__Gekko schreef:Wat moeten we beslist na LA naar SF nog zien, langs Highway 1?

- jerbia
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Zie voor de kustweg het overbekende lijstje van Linda (SpaceAce):
- Santa Barbara (bv de Mission)
- Solvang (een Deens stadje)
- Pismo Beach (eventuele overnachtingstip voor de kampeerders: Pismo Coast Village)
- Madonna Inn in San Luis Obispo
- Utopia Bakery in San Luis Obispo (Nederlandse bakkerij)
- De rots Morro Rock
- Hearst Castle in San Simeon (een bezoekje van ongeveer 3 uur)
- Zee-olifanten bekijken op het strand net na San Simeon (bij Piedras Blancas)
- Julia Pfeiffer Burns S.P.
- Koffie bij Nepenthe
- Big Sur
- Point Lobos R.P.
- Carmel
- De 17-miles Drive bij Monterey (een rit van ongeveer 3 uurtjes)
- Monterey Bay Aquarium (een bezoekje van ongeveer 2.5 uur)
- De boardwalk bij Santa Cruz
Nu is het nog een kwestie van keuzes maken
- Santa Barbara (bv de Mission)
- Solvang (een Deens stadje)
- Pismo Beach (eventuele overnachtingstip voor de kampeerders: Pismo Coast Village)
- Madonna Inn in San Luis Obispo
- Utopia Bakery in San Luis Obispo (Nederlandse bakkerij)
- De rots Morro Rock
- Hearst Castle in San Simeon (een bezoekje van ongeveer 3 uur)
- Zee-olifanten bekijken op het strand net na San Simeon (bij Piedras Blancas)
- Julia Pfeiffer Burns S.P.
- Koffie bij Nepenthe
- Big Sur
- Point Lobos R.P.
- Carmel
- De 17-miles Drive bij Monterey (een rit van ongeveer 3 uurtjes)
- Monterey Bay Aquarium (een bezoekje van ongeveer 2.5 uur)
- De boardwalk bij Santa Cruz
Nu is het nog een kwestie van keuzes maken

-
- Amerika-ontdekker
De bedoeling is dan ook, wanneer we toch naar de Grand Canyon willen er twee dagen in totaal van andere dagen afsnoepen (LV of kust).José schreef:Las Vegas - Grand Canyon - Palm Springs is een hele omweg. Dat red je nooit een een paar uurtjes..
@ Jerbia, mooi lijstje, ik zal eens kijken welke dingen ons hiervan leuk lijken.
Solvang ziet er erg gezellig uit!
We willen ook nog een beetje van de mooie stranden genieten---> Pismo beach ziet er al goed uit!
Laatst gewijzigd door Seth__Gekko op 04 mar 2009, 10:21, 1 keer totaal gewijzigd.

- José
- Amerikakenner
Mits je naar de GC gaat, hoe wil je dan rijden?Seth__Gekko schreef:De bedoeling is dan ook, wanneer we toch naar de Grand Canyon willen er twee dagen in totaal van andere dagen afsnoepen (LV of kust).José schreef:Las Vegas - Grand Canyon - Palm Springs is een hele omweg. Dat red je nooit een een paar uurtjes..
Vanuit LV is het, naar mijn mening, erg ver rijden. En niet logisch..
(sorry, wil niet dwingend klinken ofzo..

Reisverslag juni 2009:
Reisverslag mei 2008:
Reisverslag mei 2008:
-
- Amerika-ontdekker
Daar de pass dicht is, moeten we al een stuk omrijden, daarom doen we LV-GC en GC-LV waarschijnlijk niet. Hierdoor kunnen we lekker meer van de kust zien, daar we ook wel van lekker relaxen aan het strand houden!

- José
- Amerikakenner
Dat is ook weer waar, kun je altijd nog eens terug komen voor de mooie parken ten noorden/westen/zuiden van Las Vegas! :dance:
Reisverslag juni 2009:
Reisverslag mei 2008:
Reisverslag mei 2008:
-
- Amerika-ontdekker
- Q-BiC
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Duurt dat 3u?De 17-miles Drive bij Monterey (een rit van ongeveer 3 uurtjes)

USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Als je er van wilt genieten wel, als je alleen maar wilt rijden zonder ergens te stoppen kun je het beter overslaan.
-
- Amerika-ontdekker
We hebben e.e.a. nu uigestippeld, rekening houdend dat de Tioga Pass dicht is. Maar stiekum hopen we toch wel heel erg dat deze rond 20, 21 mei open is, en dat we via de Tioga Pass richting Death Valley kunnen rijden.
Onze vraag is nu: wat moeten we echt zien tijdens deze route? We zouden er zelfs max. 3 à 4 dagen aan kunnen spenderen! Sowieso is het volgens mij heerlijk weer om lekker te genieten, maar wat zijn absolute stops / overnachtingsmogelijkheden / stadjes etc????
We willen namelijk graag ook een alternatief schema opzetten.
Onze vraag is nu: wat moeten we echt zien tijdens deze route? We zouden er zelfs max. 3 à 4 dagen aan kunnen spenderen! Sowieso is het volgens mij heerlijk weer om lekker te genieten, maar wat zijn absolute stops / overnachtingsmogelijkheden / stadjes etc????
We willen namelijk graag ook een alternatief schema opzetten.

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 2314 Weergaves
-
Laatste bericht door Felicitas
-
- 24 Reacties