Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Yosemite National Park
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Re: Yosemite National Park
Je kan ook van Mariposa via de CA49 naar Oakhurst rijden.
Voor Mariposa Grove is de ingang via Oakhurst wel de gemakkelijkste.
Voor Mariposa Grove is de ingang via Oakhurst wel de gemakkelijkste.
- henriette
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
bedankt Marianne en Rob ik zal het eens goed bekijken
Marianne we zijn 2 nachten in curry village en rijden dan naar death valley
Marianne we zijn 2 nachten in curry village en rijden dan naar death valley
Rondreizen https://usazuidwest.wordpress.com/
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het maakt dan allemaal weinig uit, als je in El Portal zou overnachten zou ik niet die route kiezen om naar de Mariposa Grove te gaan, maar nu is dat misschien wel een aardige optie. Via Oakhurst is wel wat logischer, want dan rijdt je geen stukken twee keer.
Ik heb even mijn Hallwag kaart no 5 (aanrader om alvast te kopen!) erbij gepakt om te zien welke wegen als scenic aangegeven staan, maar daar wordt het niet echt eenvoudiger van. Zowel het laatste stuk van de 120 (na Chinese Camp) als de 49 en de 41 vanaf Oakhurst zijn scenic. Kortom, je kunt dus eigenlijk niet fout gaan!
Marianne
Ik heb even mijn Hallwag kaart no 5 (aanrader om alvast te kopen!) erbij gepakt om te zien welke wegen als scenic aangegeven staan, maar daar wordt het niet echt eenvoudiger van. Zowel het laatste stuk van de 120 (na Chinese Camp) als de 49 en de 41 vanaf Oakhurst zijn scenic. Kortom, je kunt dus eigenlijk niet fout gaan!
Marianne
Heeft iemand ervaring met het Wawona Hotel.
Ligging? Logies?
Ligging? Logies?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ligging: vlak bij de zuidingang. Handig voor de Mariposa Grove, maar niet zozeer voor de rest van het park.
Meer info hier.
Marianne
Meer info hier.
Marianne
- MichelH
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Enig idee wat de afstand is tussen het Wawona Hotel en Yosemite Village?
Als ik dit inschat op 1 uur reistijd, zit ik dan goed?
Aangezien wij de Panorama Trail willen gaan doen en de bus om 08.30 vertrekt naar Glacier Point vanuit Yosemite Village, is het dan veilig om 07.30 uur te vertrekken vanaf Wawona naar Yosemite Village. Of ben ik dan te vroeg/te laat?
Of is het verstandiger om met de auto naar Glacier Point te rijden, vanuit daar de shuttle te nemen naar Yosemite Village en dan de Panorama trail andersom te lopen zodat we geen rekening hoeven te houden met de shuttle bus?
Aangezien wij de Panorama Trail willen gaan doen en de bus om 08.30 vertrekt naar Glacier Point vanuit Yosemite Village, is het dan veilig om 07.30 uur te vertrekken vanaf Wawona naar Yosemite Village. Of ben ik dan te vroeg/te laat?
Of is het verstandiger om met de auto naar Glacier Point te rijden, vanuit daar de shuttle te nemen naar Yosemite Village en dan de Panorama trail andersom te lopen zodat we geen rekening hoeven te houden met de shuttle bus?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, het zal ongeveer 3 kwartier zijn, zie ook dit overzicht van afstanden en reistijden naar Yosemite Valley.MichelH schreef:Enig idee wat de afstand is tussen het Wawona Hotel en Yosemite Village?
Het zou moeten kunnen, maar je zult ook nog de auto ergens moeten parkeren. De bus vertrekt vanaf de Lodge, en daar mogen officieel alleen gasten van de lodge parkeren. Het staat er meestal ook vol. Dus je zult bij een van de parkeerplaatsen in de vallei moeten parkeren en dan de shuttlebus naar de lodge nemen. Dat kost wel tijd. Misschien is het een idee om lekker vroeg te gaan en dan bij de Food Court bij de Lodge te ontbijten. Er gaat ook een bus om 10 uur, dat is natuurlijk ook nog een mogelijkheid.MichelH schreef: Aangezien wij de Panorama Trail willen gaan doen en de bus om 08.30 vertrekt naar Glacier Point vanuit Yosemite Village, is het dan veilig om 07.30 uur te vertrekken vanaf Wawona naar Yosemite Village. Of ben ik dan te vroeg/te laat?
Reserveren is handig, zeker voorde eerste bus, zie hier.
Ik vind dit een heel origineel idee, en het kan ook wel, maar bedenk wel dat je dan eerst een uur moet rijden naar GP, dan ruim een uur met de bus naar de vallei, dan de PT (grotendeels omhoog in dit geval!) en dan weer een uur terug rijden naar Wawona. Het kost je minstens 2 uur extra, vergeleken met de trail vanaf GP naar de vallei. Ik weet niet precies wanneer de bus vanaf GP naar de vallei terug rijdt, ik denk om een uur of 10, dus je zult niet voor 11 uur aan de PT kunnen beginnen.MichelH schreef: Of is het verstandiger om met de auto naar Glacier Point te rijden, vanuit daar de shuttle te nemen naar Yosemite Village en dan de Panorama trail andersom te lopen zodat we geen rekening hoeven te houden met de shuttle bus?
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Lydia, zo te zien gaan wij ongeveer op dezelfde tijd naar Yosemite. Wij halen op maandag de camper ( Road Bear) en gaan er vanuit dat wij niet op maandag in Yosemite kunnen arriveren. Hebben jullie gereserveerd voor de camper want mij lukt dat niet. Alles zit vol
stefan
Hai,
Wij hebben wel kunnen reserveren, maar beide nachten op een andere camping. Yosemite kun je 5 maanden vantevoren reserveren, voor onze data was dat vanaf 15 februari jl, maar binnen 5 minuten is alles uitverkocht. Dit was echt vreselijk! Maar goed, het is ons dus net gelukt, maar nu is er niets meer te krijgen. Je kunt nog wel ter plekke proberen, er zijn een aantal first come first serve plekken, maar dan moet je echt wel 's ochtends vroeg aankomen. Anders zijn er ook nog camping vlakbij de ingang van Yosemite en die zijn waarschijnlijk wel gewoon te boeken.
Ik zag dat ze in je andere topic al genoemd zijn door Nieuwenoord, dus kijk daar maar eens.
Succes, en alvast veel plezier met de verdere voorpret :dance:
Wij hebben wel kunnen reserveren, maar beide nachten op een andere camping. Yosemite kun je 5 maanden vantevoren reserveren, voor onze data was dat vanaf 15 februari jl, maar binnen 5 minuten is alles uitverkocht. Dit was echt vreselijk! Maar goed, het is ons dus net gelukt, maar nu is er niets meer te krijgen. Je kunt nog wel ter plekke proberen, er zijn een aantal first come first serve plekken, maar dan moet je echt wel 's ochtends vroeg aankomen. Anders zijn er ook nog camping vlakbij de ingang van Yosemite en die zijn waarschijnlijk wel gewoon te boeken.
Ik zag dat ze in je andere topic al genoemd zijn door Nieuwenoord, dus kijk daar maar eens.
Succes, en alvast veel plezier met de verdere voorpret :dance:
Vraagje nav dit topic..
Is het mogelijk om van Mariposa naar Bodie te rijden door Yosemite NP?
Zo ja is dit goed te doen met een huurauto (equinox of soortgelijk)?
Groetjes Joyce
Is het mogelijk om van Mariposa naar Bodie te rijden door Yosemite NP?
Zo ja is dit goed te doen met een huurauto (equinox of soortgelijk)?
Groetjes Joyce
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Wel opletten want deze weg is meestal pas eind mei / begin juni open.jerbia schreef:Ja dat kan via de Tioga Pass (CA-120). Het is een afstand van 136 mijl, 3 uur rijden (volgens S&T).
Weblog Zuidwesten van 6 tot en met 28 Juni 2009: http://reizen.deveuster.eu
Super!!
Dank je
Dank je

-
- Amerikakenner
- Contacteer:
ha ja, oeps... handigjerbia schreef:Ik had al naar de ticker van Joyce24 gekeken

Weblog Zuidwesten van 6 tot en met 28 Juni 2009: http://reizen.deveuster.eu
wij komen dinsdag 12 mei aan in mariposa. we zijn de woensdag een volle dag daar en volgende dag vertrekken we weer richting S.F.
Is het ook mogelijk om vanuit Mariposa op een bus te stappen voor een trail in Yosemite? Of moet je echt met de auto richting Yosemite Village om vanuit daar een trail te lopen?
Alvast bedankt,
Annechien
Is het ook mogelijk om vanuit Mariposa op een bus te stappen voor een trail in Yosemite? Of moet je echt met de auto richting Yosemite Village om vanuit daar een trail te lopen?
Alvast bedankt,
Annechien
- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
ik zou het niet weten, maar waarom zou je dat willen?
Met 1 dag heb je al niet zoveel tijd te besteden en met je eigen auto ben je toch een stuk flexibeler dan met een tourbus lijkt me.
Daarnaast zal het denk ik met de drukte ook wel meevallen op een dinsdag half mei.
Met 1 dag heb je al niet zoveel tijd te besteden en met je eigen auto ben je toch een stuk flexibeler dan met een tourbus lijkt me.
Daarnaast zal het denk ik met de drukte ook wel meevallen op een dinsdag half mei.
Groetjes Inge
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
Hallo..
Wij hebben in augustus ook twee overnachtingen in het Cedar Lodge hotle net buiten Yosemite Nat. Park. Wij willen graag de grand tour gaan doen, dit houdt dus in dat je de hele dag in het park bent met een gids en op heel veel verschillende plekken wordt afgezet en rond kunt kijken en lopen. Dit is inclusief lunch. heeft hier iemand al ervaring mee, dus met de grand tour in YP?
En hoe zit dat met reserveren van die tour? Ik heb begrepen dat je kunt bellen van te voren. Hier is een link naar die site: http://www.yosemitepark.com/Activities_ ... dTour.aspx
Als iemand nog ideëen of tips heeft dan horen wij ze graag.
Gr M
Wij hebben in augustus ook twee overnachtingen in het Cedar Lodge hotle net buiten Yosemite Nat. Park. Wij willen graag de grand tour gaan doen, dit houdt dus in dat je de hele dag in het park bent met een gids en op heel veel verschillende plekken wordt afgezet en rond kunt kijken en lopen. Dit is inclusief lunch. heeft hier iemand al ervaring mee, dus met de grand tour in YP?
En hoe zit dat met reserveren van die tour? Ik heb begrepen dat je kunt bellen van te voren. Hier is een link naar die site: http://www.yosemitepark.com/Activities_ ... dTour.aspx
Als iemand nog ideëen of tips heeft dan horen wij ze graag.
Gr M
Als je eenmaal de smaak van reizen te pakken hebt ben je altijd onderweg! Al is het alleen maar in gedachten!!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 3319 Weergaves
-
Laatste bericht door ricktachtig
-
- 3 Reacties