Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Denver - nationale parken - Las Vegas (gewijzigd

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Karo
Amerika-ontdekker

Denver - nationale parken - Las Vegas (gewijzigd

Bericht door Karo »

1 Denver - Denver
2 Denver - Bear lake road - Estes Park
3 Estes Park - Cheyenne - Fort Laramie
4 Fort Laramie - - Hill City
5 Hill city - MT Rushmore etc - Hill City
6 Hill city - Sheridan
7 Sheridan - Buffalo Bill museum - Cody
8 Cody - Yellowstone via NO - Yellowstone N
9 N Yellowstone - N Yellowstone - Midden Yellowstone
10 M Yellowstone - M/O Yellowstone - Flagg Ranch
11 Flagg Ranch - Grand Teton - Jackson
12 Jackson - Lakota, Utah
13 Lakota - great salt lake - Salt lake city
14 Salt Lake City - Arches - Moab
15 Moab - Capitol Reef - Boulder
16 Boulder - Bryce Canyon - Grand Canyon
17 Grand Canyon - Grand canyon
18 Grand Canyon NR - Zion
19 Zion - Zion
20 Zion - Valley of fire - Las Vegas
21 Las Vegas
22 Las Vegas
23 Las Vegas

Dit heb ik tot nu toe..
Californië is er volledig af gevallen. We willen het "uitstappen - *lachen!! klik* - instappen" vermijden
Ik zit nu al aan 3 weken en het schema ziet er mij vrij relax uit.
Aan/opmerkingen meer dan welkom.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Denver - nationale parken - Las Vegas (gewijzigd

Bericht door Martin & Marianne »

Het lijtk me erg krap om Arches te bezoeken op weg van SLC naar Moab. Ik zou zeker wat meer tijd voor Moab uittrekken (kun je ook nog Canyonlands bezoeken), misschien in plaats van die dag bij Lakota. Vanuit Jackson kun je ook wel verder rijden dan naar SLC.
Voor Yellowstone heb je nu ook niet erg veel tijd, bedenk dat je in een bizonopstopping kunt terecht komen en dat de geisers met hun uitbarstingen wel eens op zich laten wachten - tenzij je genoegen neemt met de Old Faithful. Een rangerwandeling is ook zeer aan te bevelen, dan hoor je geweldig interessante verhalen over het park en alle vulkansiche verschijnselen.
Als het even kan zou ik bij Bryce overnachten zodat je daar een zonsondergang mee kunt maken. Ook om te wandelen is het prettiger om dat wat later op de dag of in de ochtend te doen.
Ik neem aan dat de GC alleen de North Rim is? Misschien dat hier een overnachting voldoende is.
Fort Laramie: ik weet niet of je hier kunt overnachten, je zou ook nog wat verder kunnen rijden, zie ook ons 2004-verslag voor dat stuk.

Marianne
Karo
Amerika-ontdekker

Re: Denver - nationale parken - Las Vegas (gewijzigd)

Bericht door Karo »

Dag 3 is overnachting in de buurt van Fort Laramie, das nog effe zoeken.
Voor Yellowstone zijn het toch 3 volle dagen, de laatste dag zakken we af naar Flagg Ranch dat net buiten het park ligt.
Ik kan in Moab nog wel een extra dag inplannen voor Canyonlands, Arches lijkt me niet zo heel erg groot en ik weet niet of je erdoorheen kunt rijden vanuit Noordelijke richting?
Lakota ga ik laten staan, we proberen afstanden van +400 km te vermijden indien mogelijk :wink:
Ik zit 3 dagen over schema, dat zal nu niet zo veel uitmaken voor mijn budget denk ik...

1 Denver - Denver 0
2 Denver -Bear lake road, RMNP - Estes Park 102
3 Estes Park - Cheyenne, Laramie- Fort Laramie 308
4 Fort Laramie- Mount Rushmore- Hill City 300
5 Hill City- Deadwood - Hill City 140
6 Hill City- Devils Tower- Sheridan 317
7 Sheridan -Buffalo Bill museum- Cody 237
8 Cody -Yellowstone via Noord Oost- Noord Yellowstone 90
9 N Yellowstone- N Yellowstone -Midden Yellowstone 150
10 M Yellowstone- M/O Yellowstone- Flagg Ranch 10
11 Flagg Ranch- Grand Teton- Jackson 91
12 Jackson - Lakota 231
13 Lakota -Great Salt Lake- Salt lake city 199
14 Salt Lake City- Arches- Moab 378
15 Moab -Canyonlands- Moab
16 Moab -Capitol Reef- Boulder 307
17 Boulder -Escalante, Bryce- Bryce Canyon 108
18 Bryce Canyon -Grand Canyon NR 274
19 Grand Canyon NR -Zion 213
20 Zion -Paardrijden, wandelen -Zion
21 Zion -Valley of fire- Las Vegas 318
22 Las Vegas
23 Las Vegas
24 Las Vegas
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: Denver - nationale parken - Las Vegas (gewijzigd

Bericht door Rob »

Arches lijkt me niet zo heel erg groot en ik weet niet of je erdoorheen kunt rijden vanuit Noordelijke richting?
Arches is nog best een redelijk groot park en al;s je de arches wat dichterbij wil bekijken zal je een paar korte wandelingen moeten doen.
Het park heeft maar één in/uitgang je kan er dus niet vanuit het noorden in (met een normale auto)
Er is een ingang aan de noordwest kant maar die is alleen geschikt voor 4X4 met highclearence en veel terrein ervaring er zitten een paar stukken in met (zeer)diep los zand, deze weg kan men alleen berijden nadat men naar de wegconditie heeft geinfomeerd bij de rangers, hij is geregeld gesloten voor verkeer omdat hij niet begaanbaar is.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Denver - nationale parken - Las Vegas (gewijzigd)

Bericht door Martin & Marianne »

Karo schreef: Ik kan in Moab nog wel een extra dag inplannen voor Canyonlands, Arches lijkt me niet zo heel erg groot en ik weet niet of je erdoorheen kunt rijden vanuit Noordelijke richting?
Het is nog best wel groot, maar als je niet gaat wandelen hoeft het niet veel tijd te kosten, maar het lijkt me toch wat krap. Je zou op weg naar Moab ook nog de 128 kunnen nemen (via Cisco), prachtige route, maar je bent dan wel wat meer tijd kwijt.
Als je wilt wandelen in Arches is de Fiery Funace Walk een aanrader. Dat kost je wel 3 uur en je moet van te voren reserveren, het is een begeleide wandeling die je bij voorkeur 's morgens moet doen. Zie ook ons 2008-verslag.
Karo schreef: Lakota ga ik laten staan, we proberen afstanden van +400 km te vermijden indien mogelijk :wink:
Naar Lakota is het nog geen 3 uur rijden, het lijkt me niet zo spannend om daar al voor lunchtijd aan te komen, en van daar naar SLC is maar 2 uur extra. Als je echter nog vanuit Jackson naar Grand Teton wilt is Lakota een prima stop. Grant Teton is 's morgens vroeg prachtig.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer