Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Gevraagd: advies voor rondreis West kust.
Gevraagd: advies voor rondreis West kust.
Hoi Allemaal,
http://www.usareisen.de/rundreisen/car/ ... R613&sz=so heb ik een in mijn ogen hele mooie reis gezien voor een mooie prijs. Helaas kwam ik er later achter dat dit zonder tickets is, maar dat kan ook niet anders.
Opzich leek het mij een hele mooie rondreis, maar in een ander gedeelte van dit forum (op de verkeerde plaats) vertelde Ronald mij dat er eigenlijk teveel gereden word en dat er dan weinig tijd over is. Nu vond ik zelf ook wel dat er soms hele grote afstanden tussen zaten.
1 ding is zeker. Ik wil naar Las vegas, de mooie natuurparken zien, deat valley, grand canyon, het park met die hoge bomen en alles wat gewoon heel mooi is om te zien en rendabel om te doen. Nu ben ik zelf niet zo heel ervaren, dus mijn vraag is of jullie mij misschien een reisadvies kunnen geven.
De Reis die ik heb gezien bij usareisen.de kost 1309 euro. Daar komt dan 144 euro bij voor underage toeslag en is exclusief tickets. Ik zou graag wel bij dit bedrag willen blijven ongeveer, want de tickets zijn ook totaal 1100 euro.
Zouden jullie mij kunnen helpen en advies kunnen geven? Zoals Hoe rijden, welke hotels te boeken, welke locaties zeker de moeite waard zijn etc.
Bvd.
Tonnie
http://www.usareisen.de/rundreisen/car/ ... R613&sz=so heb ik een in mijn ogen hele mooie reis gezien voor een mooie prijs. Helaas kwam ik er later achter dat dit zonder tickets is, maar dat kan ook niet anders.
Opzich leek het mij een hele mooie rondreis, maar in een ander gedeelte van dit forum (op de verkeerde plaats) vertelde Ronald mij dat er eigenlijk teveel gereden word en dat er dan weinig tijd over is. Nu vond ik zelf ook wel dat er soms hele grote afstanden tussen zaten.
1 ding is zeker. Ik wil naar Las vegas, de mooie natuurparken zien, deat valley, grand canyon, het park met die hoge bomen en alles wat gewoon heel mooi is om te zien en rendabel om te doen. Nu ben ik zelf niet zo heel ervaren, dus mijn vraag is of jullie mij misschien een reisadvies kunnen geven.
De Reis die ik heb gezien bij usareisen.de kost 1309 euro. Daar komt dan 144 euro bij voor underage toeslag en is exclusief tickets. Ik zou graag wel bij dit bedrag willen blijven ongeveer, want de tickets zijn ook totaal 1100 euro.
Zouden jullie mij kunnen helpen en advies kunnen geven? Zoals Hoe rijden, welke hotels te boeken, welke locaties zeker de moeite waard zijn etc.
Bvd.
Tonnie
Laatst gewijzigd door tonnie op 05 mar 2009, 12:28, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerikafan
Re: Rondreis amerika west kust
Hallo Tonnie,
Ik denk dat je best eens een algemeen plan van je rondreis vermeld alvorens iemand je kan helpen.
Ik bedoel daarmee gewoon van wanneer tot wanneer je wenst te gaan of het aantal dagen.
Ook de steden die je wenst aan te doen en de natuurparken. Op welke luchthaven wil je aankomen
en weer vertrekken, of misschien twee verschillende luchthavens.
Als je dit gedaan hebt dan zal er wel snel iemand zijn die je een eerste idéé zal geven.
Niet te veel uitgaan van een reis via een reisbureau. Je kan met behulp van de forum leden een prachtige reis
in mekaar steken. Wij hebben ons vorig jaar voor onze eerste reis ook laten vangen op die manier.
Dit jaar gaan we terug maar hebben alles zelf uitgezocht en geboekt.
Patrick
Ik denk dat je best eens een algemeen plan van je rondreis vermeld alvorens iemand je kan helpen.
Ik bedoel daarmee gewoon van wanneer tot wanneer je wenst te gaan of het aantal dagen.
Ook de steden die je wenst aan te doen en de natuurparken. Op welke luchthaven wil je aankomen
en weer vertrekken, of misschien twee verschillende luchthavens.
Als je dit gedaan hebt dan zal er wel snel iemand zijn die je een eerste idéé zal geven.
Niet te veel uitgaan van een reis via een reisbureau. Je kan met behulp van de forum leden een prachtige reis
in mekaar steken. Wij hebben ons vorig jaar voor onze eerste reis ook laten vangen op die manier.
Dit jaar gaan we terug maar hebben alles zelf uitgezocht en geboekt.
Patrick
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Hoi Tonnie,
Geef dan ook even aan welke periode je wenst te gaan. Dat heeft ook met de route te maken. Nog beter is het als je ook de data opgeeft ivm de vliegtickets. Hier is zelfs een topic waar je je kunt opgeven voor het zoeken naar een ticket.
En nog een vraagje: reis je alleen of met meerdere personen? Dat i.v.m. de autohuur en de leeftijd(en) van de bestuurder(s).
Succes!
Marjan
Geef dan ook even aan welke periode je wenst te gaan. Dat heeft ook met de route te maken. Nog beter is het als je ook de data opgeeft ivm de vliegtickets. Hier is zelfs een topic waar je je kunt opgeven voor het zoeken naar een ticket.
En nog een vraagje: reis je alleen of met meerdere personen? Dat i.v.m. de autohuur en de leeftijd(en) van de bestuurder(s).
Succes!
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Hoi hoi,
We gaan met zijn 2en. Ik 24 jaar en een vriend 23 jaar. We willen vertrekken tussen 20 en 5 juli voor een periode van 16 a 17 dagen(ook afhankelijk van prijs)
We willen starten op los angeles en reizen naar las vegas, sequoia, san francisco, lake powel, dead valley, grand canyon, santa barbara, bryce canyon, zion. En als jullie iets aanraden...ook leuk.
Kunnen jullie hier wat mee?
We gaan met zijn 2en. Ik 24 jaar en een vriend 23 jaar. We willen vertrekken tussen 20 en 5 juli voor een periode van 16 a 17 dagen(ook afhankelijk van prijs)
We willen starten op los angeles en reizen naar las vegas, sequoia, san francisco, lake powel, dead valley, grand canyon, santa barbara, bryce canyon, zion. En als jullie iets aanraden...ook leuk.
Kunnen jullie hier wat mee?
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is vrij veel,om in 16 dagen te doen.
Een optie,die vaak ook goedkopere tickets oplevert, is starten in Phoenix en eindigen in LA.
Je wint dan een beetje tijd,maar ik zou persoonlijk Zion en Bryce dan vergeten,en vanaf de Grand canyon naar las Vegas rijden over de Hooverdam.
Een optie,die vaak ook goedkopere tickets oplevert, is starten in Phoenix en eindigen in LA.
Je wint dan een beetje tijd,maar ik zou persoonlijk Zion en Bryce dan vergeten,en vanaf de Grand canyon naar las Vegas rijden over de Hooverdam.
Klinkt interessant en de tickets zijn idd goedkoer. Vertel. Kan ik dan wel al het andere bezoeken? Hoe zal jij adviseren het te doen?
Laatst gewijzigd door markro op 05 mar 2009, 00:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Zoiets als dit zou volgens mij wel kunnen. Ik ben echter geen echte Amerika expert, ben er pas één keer geweest, wellicht gaan de échte experts er nog wel op schieten
Zitten wel een paar lange reisdagen tussen. Het mooiste zou zijn als je Seqouia en bv Page zou willen laten vallen, dan kun je San Francisco ook in de route opnemen (zie route 2). Al met al is het wel redelijk haasten, maar het zou wel kunnen.
route 1:
1 LA (aankomst)
2 LA (LA bekijken)
3 LA - Santa Barbara (zou ik persoonlijk niet zo doen, maar als je persé naar Santa Barbara wil, kan dit)
4 Santa Barbara - Sequioa (overnachting in bv Visalia, redelijk lange reisdag)
5 Seqouia - Yosemite
6 Yosemite
7 Yosemite - Death Valley (lange reisdag, tioga pass moet open zijn)
8 DV - LV
9 LV
10 LV -Zion
11 Zion - Bryce
12 Bryce - Page
13 Page - Grand Canyon
14 Grand Canyon - Sedona
15 Sedona - Phoenix
16 Phoenix
Route 2
1 LA (aankomst)
2 LA (LA bekijken)
3 LA - San Simeon (via Santa Barbara )
4 San Simeon - San Francisco
5 San Francisco
6 San Francisco - Yosemite
7 Yosemite
8 Yosemite - Death Valley (lange reisdag)
9 Death Valley - Las Vegas
10 Las Vegas
11 Las Vegas - Zion
12 Zion - Bryce
13 Bryce - Grand Canyon (lange reisdag)
14 Grand Canyon - Sedona
15 Sedona - Phoenix
16 Phoenix

route 1:
1 LA (aankomst)
2 LA (LA bekijken)
3 LA - Santa Barbara (zou ik persoonlijk niet zo doen, maar als je persé naar Santa Barbara wil, kan dit)
4 Santa Barbara - Sequioa (overnachting in bv Visalia, redelijk lange reisdag)
5 Seqouia - Yosemite
6 Yosemite
7 Yosemite - Death Valley (lange reisdag, tioga pass moet open zijn)
8 DV - LV
9 LV
10 LV -Zion
11 Zion - Bryce
12 Bryce - Page
13 Page - Grand Canyon
14 Grand Canyon - Sedona
15 Sedona - Phoenix
16 Phoenix
Route 2
1 LA (aankomst)
2 LA (LA bekijken)
3 LA - San Simeon (via Santa Barbara )
4 San Simeon - San Francisco
5 San Francisco
6 San Francisco - Yosemite
7 Yosemite
8 Yosemite - Death Valley (lange reisdag)
9 Death Valley - Las Vegas
10 Las Vegas
11 Las Vegas - Zion
12 Zion - Bryce
13 Bryce - Grand Canyon (lange reisdag)
14 Grand Canyon - Sedona
15 Sedona - Phoenix
16 Phoenix
2008 & 2009 Rondreis Zuidwesten
2013 -- Rondreis Florida
2015 & 2017 -- Florida - Orlando --> http://floridams2017.blogspot.nl
2013 -- Rondreis Florida
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Even heel vlot:tonnie schreef:Klinkt interessant en de tickets zijn idd goedkoer. Vertel. Kan ik dan wel al het andere bezoeken? Hoe zal jij adviseren het te doen?
Phoenix - Sedona, via deel Apache Trail
Sedona - Grand canyon
GC - las vegas via deel route 66 en Hovverdam
LV - Death Valley, overnachten Death valley
DV- richting Yosemite,Lee Vining overnachten?
Yosemite
Yosemite
Y- SF eventueel via Sequoia,dan dag extra nemen
SF
SF
SF - kustroute
kust
kust
LA
LA
Als je zoiets doet,heb je desnoods nog een dag of twee over om onderweg te spenderen,als je 16 dagen gaat.
Dit is natuurlijk heel ruw opgezet,meer een idee,maar wel goed te doen in twee weken.
- Iris_1982
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
hou er rekening mee dat jullie fors meer geld moeten betalen voor de autohuur omdat jullie beiden onder de 25 zijn!
Blog: http://www.eyerisphotography.nl
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
dankje voor de tips. Voor de auto moet ik 144 euro eenmalig extra betalen bij usareisen. Ik kom uit op 444 euro voor 2 weken met alle verzekeringen en 1 gratis tank. Dat is wel netjes toch? voor een chevrolet cobalt.(ik ben de enige bestuurder)
Dat opzetje. Klinkt leuk, maar daarom kijken onervaren mensen als ik bij een reisbureau. Ik kan er nog niet zoveel mee, omdat ik de hotels niet weet, welke goed te doen zijn hoe te rijden. etc.
Als ik bijvoorbeeld de tickets boek met auto kom ik ongeveer uit op 900 euro voor 2 personen retour naar phoenix de auto erbij is ong 1350. We willen ongeveer 800 euro besteden aan hotels iets meer maakt niet uit.
Zijn er niet standaard goede routes op dit forum die langs deze gebieden gaan?
Ik ben namelijk van plan als de route vast staat om via priceline/hotwire hotels te boeken. Lijkt me namelijk erg leuk en besparend.
Gr Tonnie
Dat opzetje. Klinkt leuk, maar daarom kijken onervaren mensen als ik bij een reisbureau. Ik kan er nog niet zoveel mee, omdat ik de hotels niet weet, welke goed te doen zijn hoe te rijden. etc.
Als ik bijvoorbeeld de tickets boek met auto kom ik ongeveer uit op 900 euro voor 2 personen retour naar phoenix de auto erbij is ong 1350. We willen ongeveer 800 euro besteden aan hotels iets meer maakt niet uit.
Zijn er niet standaard goede routes op dit forum die langs deze gebieden gaan?
Ik ben namelijk van plan als de route vast staat om via priceline/hotwire hotels te boeken. Lijkt me namelijk erg leuk en besparend.
Gr Tonnie
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Bedoel je hiermee dat je wilt vertrekken tussen 20 juni?? en 5 juli en dan 16 à 17 dagen? Of wil je de reis maken van 20 juni t/m 5 juli? Dat is mij niet duidelijk uit jouw antwoord.tonnie schreef:We willen vertrekken tussen 20 en 5 juli voor een periode van 16 a 17 dagen(ook afhankelijk van prijs)
Roland
We willen heel graag vertrekken tussen 20 juni en 5 juli. We willen dan 16/17 dagen vakantie hebben. dus het maakt dan voor ons niet uit of we op 21,22,23,24...juni .etc vertrekken.
gr tonnie
gr tonnie
Voor het vinden van hotels kan je prima via sites als expedia.nl en tripadvisor.com zoeken & evt boeken. Andere forum gebruikers gebruiken ook vaak hotwire.com en priceline.com, zelf heb ik geen ervaring met die sites. Vorig jaar heb ik ook via een reisbureau geboekt. Dit jaar doen we alles zelf. Qua prijs scheelt dat ook aanzienlijk.
Vorig jaar gingen we 16 dagen voor € 3800,-- (vliegreis, auto & hotels)
Dit jaar kost het ons € 3200,-- voor 21 dagen (vliegreis via cheaptickets, auto via alamo zelf, hotels via Expedia en bij hotels zelf)
Vorig jaar gingen we 16 dagen voor € 3800,-- (vliegreis, auto & hotels)
Dit jaar kost het ons € 3200,-- voor 21 dagen (vliegreis via cheaptickets, auto via alamo zelf, hotels via Expedia en bij hotels zelf)
2013 -- Rondreis Florida
2013 -- Rondreis Florida
Re: Gevraagd: advies voor rondreis West kust.
Gaan jullie ook met zijn 2en? Want volgens mij moet het voor max 2500 euro totaal wel lukken met tickets, auto en hotels. Wel zonder eten, drinken en event entreebewijzen natuurlijk.
Rijden jullie met eeen tomtom? of een kaart oid? Want hoe weet je nou of je de mooie routes pakt
Rijden jullie met eeen tomtom? of een kaart oid? Want hoe weet je nou of je de mooie routes pakt
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Wordt nog wel krap denk ik maar niet helemaal onmogelijk voor 16 à 17 dagen.tonnie schreef:Want volgens mij moet het voor max 2500 euro totaal wel lukken met tickets, auto en hotels. Wel zonder eten, drinken en event entreebewijzen natuurlijk.
Reken op zo'n EUR 500 p.p. voor het vliegticket (veel lager zul je ze niet tegenkomen voor jouw periode, eerder hoger). Aanbiedingen zijn er wel maar moet je net tegenaan lopen en is vaak weer afhankelijk op welke stad je vliegt. De auto komt op zo'n EUR 450 gaf je zelf eerder al aan. Dan blijft er EUR 1050 over voor 15 tot 16 nachten. Gemiddeld zo'n EUR 65 tot EUR 70 per nacht. Houd er rekening mee dat overnachtingen in San Francisco, in de parken zelf, langs de kust nog wel eens wat duurder kunnen zijn. Vaak wel USD 90 of meer per nacht.
Je kunt voor de overige overnachtingen eens zoeken bij de goedkopere motels. Een handige site hiervoor vind ik Wyndhamrewards.com waarbij je met één zoekopdracht bij volgende (goedkope) ketens zoekt:

Je kunt je gratis aanmelden bij deze site zodat je kunt sparen voor gratis overnachtingen. Ik spaar zelf al enige jaren bij deze site en kon zo vorig jaar 2 nachten ergens gratis overnachten in Amerika. Heb jij nu natuurlijk nog niets aan.

Roland
Hey,
Ja ik had al door dat bijvoorbeeld overnachten in dead valley duurder is, maar volgens mij moet het best lukken om voor 60 dollar per nacht ergens te slapen via priceline.com buiten san francisco en de parken om. Of misschien wel 50 dollar. Ik hoef er alleen maar te slapen in princiepe.
Ja ik had al door dat bijvoorbeeld overnachten in dead valley duurder is, maar volgens mij moet het best lukken om voor 60 dollar per nacht ergens te slapen via priceline.com buiten san francisco en de parken om. Of misschien wel 50 dollar. Ik hoef er alleen maar te slapen in princiepe.
Wij rijden ook met z'n tweeën. Ik heb een TomTom met Amerikaanse kaart, deze heb ik vorig jaar in Nederland aangeschaft, werkt perfect!
€ 2500,-- is niet al teveel, maar moet net kunnen, je kunt dan volgens mij helemaal geen eisen stellen aan de slaapplekken en in de parken zal dan ook niet lukken. Wij hebben een wat betere auto en sommige hotels ook bewust wat duurder (SF, Las Vegas (MGM Grand suite
), Springdale, Yosemite en Moab zijn in ons geval een stukkie duurder), zodat we op het eerder genoemde bedrag uitkomen.
€ 2500,-- is niet al teveel, maar moet net kunnen, je kunt dan volgens mij helemaal geen eisen stellen aan de slaapplekken en in de parken zal dan ook niet lukken. Wij hebben een wat betere auto en sommige hotels ook bewust wat duurder (SF, Las Vegas (MGM Grand suite

2013 -- Rondreis Florida
2013 -- Rondreis Florida
Klinkt goed. Wordt bijna jaloers
:D
Ach voor een studentje ben ik al blij dat ik er heen kan. In Florida verbleven we voor 33 euro per nacht in een hotel. En dat was nog een leuk hotel ook.

Ach voor een studentje ben ik al blij dat ik er heen kan. In Florida verbleven we voor 33 euro per nacht in een hotel. En dat was nog een leuk hotel ook.
Beste Masch,
Deze reis zoals jij opgesteld heb wil ik volgen, maar dan alleen omgekeerd. Onder naar boven. Kan dat? graag willen we wel seqouia erbij. Waar zou dit kunnen in deze route en waar kan je de hotels in de buurt ongeveer boeken?
Route 2
1: Phoenix
2: Phoenix - Sedona
3: Sedona - Grand Canyon
4: Grand Canyon - Bryce
5: Bryce - Zion
6: Zion - Las Vegas
7: Las Vegas
8: Las Vegas - Death Valley
9: Death Valley - Yosemite
10: Yosemite
11: Yosemite - San Francisco
12: San Francisco
13: San Francisco naar???????
14: ....
15 la
16 la
Wat zijn leuke hotels bij Yosemite, grand canyon, zion, bryce, death valley, yosemite en seqouia? of zijn dat parken waar geen hotels bij zijn>
Grand canyon. Moet ik bij north rim zijn?
Deze reis zoals jij opgesteld heb wil ik volgen, maar dan alleen omgekeerd. Onder naar boven. Kan dat? graag willen we wel seqouia erbij. Waar zou dit kunnen in deze route en waar kan je de hotels in de buurt ongeveer boeken?
Route 2
1: Phoenix
2: Phoenix - Sedona
3: Sedona - Grand Canyon
4: Grand Canyon - Bryce
5: Bryce - Zion
6: Zion - Las Vegas
7: Las Vegas
8: Las Vegas - Death Valley
9: Death Valley - Yosemite
10: Yosemite
11: Yosemite - San Francisco
12: San Francisco
13: San Francisco naar???????
14: ....
15 la
16 la
Wat zijn leuke hotels bij Yosemite, grand canyon, zion, bryce, death valley, yosemite en seqouia? of zijn dat parken waar geen hotels bij zijn>
Grand canyon. Moet ik bij north rim zijn?
Laatst gewijzigd door tonnie op 05 mar 2009, 18:10, 2 keer totaal gewijzigd.
- tcoppers
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Tonnie,
ik zou deze route toch nog eens omdraaien. Dus beginnen in Phoenix en eindigen in LA.
Sequioa NP zou ik er helemaal uit laten de grote bomen Sequioa's kun je ook in Yosemite NP
Mariposa Grove zien. Dan win je een dag die je weer elders op je route kunt gebruiken.
Wanneer je de route omdraait kun je van San Francisco naar LA over SR-1 rijden een van de mooiste wegen
in de VS.
Groet Theo
ik zou deze route toch nog eens omdraaien. Dus beginnen in Phoenix en eindigen in LA.
Sequioa NP zou ik er helemaal uit laten de grote bomen Sequioa's kun je ook in Yosemite NP
Mariposa Grove zien. Dan win je een dag die je weer elders op je route kunt gebruiken.
Valt wel mee is volgens S&T goed 300 mijl en goed 5uur rijden zonder stops kan dus best.8 Yosemite - Death Valley (lange reisdag)
Ook deze dag valt wel mee 290 mijlen en goed 5uur rijden.13 Bryce - Grand Canyon (lange reisdag)
Wanneer je de route omdraait kun je van San Francisco naar LA over SR-1 rijden een van de mooiste wegen
in de VS.
Groet Theo
Groetjes Theo.
Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties