Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Advies reis Phoenix-LA
-
- Amerika-newbie
- Contacteer:
Advies reis Phoenix-LA
Op 16 mei vertrekken Kevin en ik voor een tweede keer naar Amerika.
We landen in Pheonix en gaan de zondag nadien nr een Volkswagenmeeting in Sacramento, daar moeten we onze route wat naar plannen. Vandaar dit voorstel:
zaterdag 16 mei: aankomst phoenix (huurwagen ligt vast, motel nog niet)
- zondag: phoenix/ grand canyon
- maandag grand canyon/ lake powell
- dinsdag: lake powell
- woensdag: bryce canyon
- donderdag zion Np + slapen bij vrienden in Ridgecrest
- vrijdag op weg nr Yosemite
- zaterdag Yosemite
- zondag Bugorama Sacramento
- onze vlucht vertrekt op 31 mei vanuit lax, die week moeten we nog plannen
Enkele vraagjes:
- suggesties voor leuk te overnachten in de nationale parken, is het echt nodig dit op voorhand te reserveren in deze periode?
- wij stellen niet veel aandacht aan comfort, goedkope motelletjes, campings, ...zijn zeker ok
- is onze indeling ok, of blijven we ergens te kort of te lang?
- klopt!!! We slaan death Valley en Las Vegas over, maar dat hebben we vorig jaar gedaan
- is er geen kortere weg nr yosemite vanuit Zion, jammer dat we weer via Death Vally moeten, die nacht bij vrienden moet niet echt.
Tips zijn altijd welkom, alvast mercikes
groetjes Katrien
We landen in Pheonix en gaan de zondag nadien nr een Volkswagenmeeting in Sacramento, daar moeten we onze route wat naar plannen. Vandaar dit voorstel:
zaterdag 16 mei: aankomst phoenix (huurwagen ligt vast, motel nog niet)
- zondag: phoenix/ grand canyon
- maandag grand canyon/ lake powell
- dinsdag: lake powell
- woensdag: bryce canyon
- zaterdag Yosemite
- zondag Bugorama Sacramento
- onze vlucht vertrekt op 31 mei vanuit lax, die week moeten we nog plannen
Enkele vraagjes:
- suggesties voor leuk te overnachten in de nationale parken, is het echt nodig dit op voorhand te reserveren in deze periode?
- wij stellen niet veel aandacht aan comfort, goedkope motelletjes, campings, ...zijn zeker ok
- is onze indeling ok, of blijven we ergens te kort of te lang?
- klopt!!! We slaan death Valley en Las Vegas over, maar dat hebben we vorig jaar gedaan
- is er geen kortere weg nr yosemite vanuit Zion, jammer dat we weer via Death Vally moeten, die nacht bij vrienden moet niet echt.
Tips zijn altijd welkom, alvast mercikes
groetjes Katrien
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Advies reis Phoenix-LA
Het eerste stuk vond ik ook al redelijk gehaast, maar dit is echt te veel. Wil je die donderdag nog iets van Zion zien? En dan nog naar Ridgecrest rijden? Gelukkig wil je niet door Death Valley, maar zelfs langs de I15 is dit een aardig lange rit.Katrienewien schreef: - woensdag: bryce canyon
Het lijkt me toch niet een ramp om nog eens door DV te moeten, maar als je dat echt niet wilt is de route via de 93 natuurlijk een mogelijkheid. Probleem rond die tijd is de Tioga Pass. Je zou bovenlangs kunnen gaan, of toch via Las Vegas en dan naar Ridgecrest.Katrienewien schreef: - is er geen kortere weg nr yosemite vanuit Zion, jammer dat we weer via Death Vally moeten, die nacht bij vrienden moet niet echt.
Heb je al eens een routeplannner gebruikt om naar de route te kijken?
Marianne
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Reserveren in de parken is wel nodig in die tijd,vermoedelijk ben je daar al te laat mee?
-
- Amerika-newbie
- Contacteer:
Oei, is ons programma te druk voor op een week te doen dan?
En locaties voor te overnachten aan de rand of buiten de parken, is dat ook een probleem?
Idd van Zion naar Yosemite is een heel eindje, maar dat zit toch bijna in elke route dacht ik zo gezien te hebben...
Alvast bedankt vr de tips, groeties Katrien
En locaties voor te overnachten aan de rand of buiten de parken, is dat ook een probleem?
Idd van Zion naar Yosemite is een heel eindje, maar dat zit toch bijna in elke route dacht ik zo gezien te hebben...
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Hoi Katrien,Katrienewien schreef:Oei, is ons programma te druk voor op een week te doen dan?
Jouw route is niet echt aan te raden op deze manier. Ik zou er nog eens rustig over nadenken en wellicht een andere volgorde en/of afstanden kiezen.
Van Bryce via Zion naar Ridgecrest is 482 mijl met een zuivere reistijd (dus zonder stops) van bijna 8 uur. In de praktijk kost dit echter veel meer tijd, zeker omdat je via Zion gaat. Voor de rest heb ik ook nog de snelste weg via de Interstate genomen.
Van Ridgecrest naar Yosemite is nog eens 320 mijl en dat is via Bakersfield. De Tioga Pass kun je niet over omstreeks deze tijd van het jaar. Daar komt ook nog bij dat je in Yosemite arriveert tijdens het Memorial Day Weekend. Neem van mij aan dat het dan beredruk is in het park, in de file moet staan en dus niet echt van de natuur kan genieten in de jou beschikbare tijd.
Is het niet mogelijk Yosemite aan te doen na je bezoek aan Sacramento? Zover is het niet en ook een stuk rustiger na dat bewuste weekend. Ook hou je dan meer tijd over in de eerste week en kun je het iets rustiger aan doen.
Heb je er een reden voor om een hele dag in Page te zijn bij Lake Powell? Misschien kun je nog eens beter aangeven wat jullie bedoeling is. Sightseeing langs de parken of wil je misschien toch ook een beetje van de natuur genieten en wellicht een wandeling maken? En wat wil je persé zien tijdens deze trip?
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
-
- Amerika-newbie
- Contacteer:
Ai Ai, ben een beetje in paniek geslaan... ik zag sommige uitgestippelde routes en het leek haalbaar, blijkbaar niet.
En Kan je niet van las vegas via de 95 naar Tonopah en vandaar naar Yosemite? Dat is een weg binnendoor? Mss niet te doen? Veel bergen, is daar die bewuste Tioga Pass? Kan je maar langs één kant Yosemite binnen?
Slaan we beter Yosemite over?
welke route raden jullie aan? Van phoenix nr sacramento in 7 dagen? Willen parken zien en willen de twee week rustiger aan doen....
Bedankt voor de tips
Katrien
En Kan je niet van las vegas via de 95 naar Tonopah en vandaar naar Yosemite? Dat is een weg binnendoor? Mss niet te doen? Veel bergen, is daar die bewuste Tioga Pass? Kan je maar langs één kant Yosemite binnen?
Slaan we beter Yosemite over?
welke route raden jullie aan? Van phoenix nr sacramento in 7 dagen? Willen parken zien en willen de twee week rustiger aan doen....
Bedankt voor de tips
Katrien
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Is het niet verstandig als je eerst eens nadenkt over waar je naar toe wilt en wat je er wilt doen? Koop alvast een kaart, bekijk eens de NPS site (www.nps.gov) en bekijk de sites van de verschillende parken, bekijk de kaarten van de parken, lees eens de tips die er staan, lees eens wat reisverslagen, zodat je weet hoe lang je ergens wilt blijven.Katrienewien schreef:En Kan je niet van las vegas via de 95 naar Tonopah en vandaar naar Yosemite? Dat is een weg binnendoor? Mss niet te doen? Veel bergen, is daar die bewuste Tioga Pass? Kan je maar langs één kant Yosemite binnen?
Marjan heeft ook al wat vragen gesteld, maar jij komt alleen maar met nieuwe vragen zonder aan te geven wat je precies wilt.
Marianne
-
- Amerika-newbie
- Contacteer:
Ik heb intussen al heel wat informatie gezocht en gevonden. Dus ik zou graag nog eens een reactie van jullie krijgen:
Onze eerste nachten liggen vast (GC, Page, Bryce).
Op woensdag vertrekken we vanuit Bryce, bezoeken Zion en willen overnachten in buurt van Lake Mead (is dat de moeite om te bezoeken) of Las Vegas (maar daar waren we al eens).
Donderdag dacht ik te vertrekken naar Lee Vening en daar te overnachten. In de hoop dat de Tiogopass open is en we vrijdag en zaterdag Yosemite konden bezoeken. Nou, het is dan memorialday en veel is volgeboekt. Mijn vraag;
- Krijgen we op 1 drukke dag een mooi stuk van Yosemite gezien, via de tiogopass? Zoals de watervallen? Glacier point zullen we niet halen denk ik?
- tweede optie: na Lee Vening doorrijden naar Lake Tahoe! Yosemite overslaan en bezoeken na Sacramento en San fransisco. Is het niet gek om na San fransisco terug naar Yosemite te rijden en dan weer terug nr kustlijn op weg naar LA? (Op zondag moeten we in sacramento zijn)
- derde optie: is de tiogopass de moeite om te rijden, of rijden we beter via las vegas- langs bakersfield en bezoeken we enkel het zuidelijk deel van Yosemite?
Wat is volgens jullie de beste optie? Bedankt vr de tips!
Groetjes Katrien
Onze eerste nachten liggen vast (GC, Page, Bryce).
Op woensdag vertrekken we vanuit Bryce, bezoeken Zion en willen overnachten in buurt van Lake Mead (is dat de moeite om te bezoeken) of Las Vegas (maar daar waren we al eens).
Donderdag dacht ik te vertrekken naar Lee Vening en daar te overnachten. In de hoop dat de Tiogopass open is en we vrijdag en zaterdag Yosemite konden bezoeken. Nou, het is dan memorialday en veel is volgeboekt. Mijn vraag;
- Krijgen we op 1 drukke dag een mooi stuk van Yosemite gezien, via de tiogopass? Zoals de watervallen? Glacier point zullen we niet halen denk ik?
- tweede optie: na Lee Vening doorrijden naar Lake Tahoe! Yosemite overslaan en bezoeken na Sacramento en San fransisco. Is het niet gek om na San fransisco terug naar Yosemite te rijden en dan weer terug nr kustlijn op weg naar LA? (Op zondag moeten we in sacramento zijn)
- derde optie: is de tiogopass de moeite om te rijden, of rijden we beter via las vegas- langs bakersfield en bezoeken we enkel het zuidelijk deel van Yosemite?
Wat is volgens jullie de beste optie? Bedankt vr de tips!
Groetjes Katrien
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 922 Weergaves
-
Laatste bericht door houstonwehaveaproblem
-