hoi allemaal
wij rijden deze zomder met een camper van Capitol Reef naar Bryce Canyon. Wij waren niet van plan om de Scenic Byway 12 te rijden, maar zijn ondanks mijn hoogtevrees toch enthousiast geworden. Is deze weg goed te rijden met een camper?
Tim 1980 succes met rijden. Volgens mij weegt de schoonheid van de route op tegen hoogtevrees.
groeten Nancy
Als de weg goed te doen is met een camper, mag het voor ons al helemaal geen probleem zijn. Al zie ik hier soms mensen in een Smart rijden die een bocht nemen alsof er een trailer van 12 meter achter hangt
ik ga eind april naar Utah e.o. en ook over de Scenic 12. Weet iemand toevallig of het eind april (+/- de 27e) daar nog kan sneeuwen en dat het dus misschien niet zo slim is om de 12 te nemen (heb niet zo'n zin om met sneeuwkettingen in de weer te gaan...).
Wij hebben de SR12 vorig jaar op 6 mei gereden. Op de hoger gelegen delen zag je soms nog wat sneeuwresten tegen de hellingen liggen. De weg is het hele jaar door open, behalve bij hevige sneeuwstormen in de winter. Bij normale sneeuwval wordt de weg vrijgemaakt voor het verkeer.
Jullie verklaren me waarschijnlijk voor gek , maar gister na het lezen van wat reisverslagen etc. ben ik toch weer een klein beetje gaan twijfelen over de UT 12. Voor 99% zeker gaan we het gewoon doen, maar als ik nou `s ochtends wakker wordt en ik zie het niet zitten wil ik toch wel even een alternatief hebben. Als ik echter op de kaart kijk dan kom ik volgens die kaart enkel over Torrey via scenic ways. Wat zou nou de beste alternatieve route zijn voor iemand met hoogtevrees?
Edit: Heb hier de reacties wederom gelezen en ben eigenlijk al weer overtuigd haha. Topic is in ieder geval weer naar boven en dat kan natuurlijk nooit kwaad voor zo`n mooie route als de UT 12
Ik heb als ik wandel geen hoogtevrees ik loop zo langs de diepste afgronden e.d. Maar als ik in de auto zit is dat toch anders. Highway 12 was echt een makkie. "Going to the sun road" in Glacier is daar in tegen heel wat anders vooral als je tegenliggers hebt :yuk: .
Vooral toen mijn vriend in de visitor centre zo nodig moest vragen of er weleens auto's over de relling zijn gereden... Dat kwam weleens voor vertelde baliemedewerker met glimlach.... LEUK!! (grmmbblll)
Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada: http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik ben er ook zo een hoor. Ik ga altijd zoeken op Google naar ongevallen en zo. Lekker handig haha. Over de Hogsback heb ik trouwens nog niks gevonden.
dan is het boek 'over the edge, death in the grand canyon' echt iets voor jou.... ik heb er een tijd in staan lezen, maar vond het toch te luguber om te kopen (achteraf spijt....)
Even on topic, wij hebben twee weken geleden deze weg gereden met een camper en ik wist niet eens dat deze bekend stond om zijn hoogten. Ik heb echt hoogtevrees, maar hier geen last gehad! Gewoon doen dus!
Groet nikky
-------------------------------------------------------------------------------------------
New York: 2004-2006-2008-2010
Westen: 2007-2009
Florida: 2008
Oosten: 2004
dan is het boek 'over the edge, death in the grand canyon' echt iets voor jou.... ik heb er een tijd in staan lezen, maar vond het toch te luguber om te kopen (achteraf spijt....)
Dat boek is een absolute aanrader, kopen als je in Grand canyon aankomt, maar pas als je weer weg bent gaan lezen.
Zeker als je een rondvlucht wilt maken.
Ik dacht dat wij het boek ook hadden, maar blijkbaar zijn we nooit verder gekomen dan ter plekke griezelen. Je hebt veel van dat soort boeken in de parken. Hier in de kast staat wel: DEATH, DARING, & DISASTER, Search and Rescue in the National Parks. Hobby van Martin.
Bertorelli schreef:1) Ja die is er! via de 89 en 62 (via Panguitch en dan naar het noorden)
Van Capitol Reef naar Moab heb je minder keus (Canyonlands ligt namelijk een beetje in de weg daar ) en moet je via de 24, een stukje interstate 50 en dan de 191 naar Moab.
Of eventueel een stukje terugrijden en dan via Loa en de 72 naar de Interstate 50.
De 24 is niet eng om te rijden dus dat is zeker geen probleem.
Nog even voor alle zekerheid. Mocht ik als ik slecht wakker wordt toch beslissen om anders te rijden, hoe is de weg dan via Panguitch, de 62 en dan naar het zuiden (Torrey) via Loa? Heeft iemand ervaring met deze weg? En hoe is deze te rijden?
We zijn er over heen hoor. Was erg goed te doen!
Reden net Moab binnen. Zag de weg naar boven bij Arches. Zag er ook alweer scary uit haha. Maar zal ook wel weer meevallen hoop ik.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.