Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Gevraagd: advies voor rondreis West kust.
Re: Gevraagd: advies voor rondreis West kust.
Hoi Theo,
Ik heb je blog gelezen. Wat geweldi heb jij het gehad zeg! Je brengt me gelijk ook op ideeen!
gr tonnie
Ik heb je blog gelezen. Wat geweldi heb jij het gehad zeg! Je brengt me gelijk ook op ideeen!
gr tonnie
Ik zou toch ook Sequoia eruit laten, anders mis je de kustweg (higway one). Deze weg is wel heel gaaf om te rijden, hij gaat helemaal langs de kustlijn met prachtige uitzichten. Om toch sequoia's te zien zou je ook in het zuiden van Yosemite naar Wawona kunnen rijden, hier staan ook hele grote sequoia's:

Daarna weer naar boven en dan stoppen bij Glacier Point:

Daarna weer naar boven en dan stoppen bij Glacier Point:

2008 & 2009 Rondreis Zuidwesten
2013 -- Rondreis Florida
2015 & 2017 -- Florida - Orlando --> http://floridams2017.blogspot.nl
2013 -- Rondreis Florida
Hoi,
Dit is dan de rondreis die we willen maken. De reistijd vanuit death valley naar Yosemite. Google maps geeft 8 uur aan. Maar als ik op de kaart kijk zie ik een kortere route. Echter pakt google deze niet. Is dit niet sneller en korter? Zie het kaartje hieronder. De blauwe lijn geeft google aan en de rode lijn is de weg die ik bedoel en volgens mij sneller is. Of kan dat gewoon niet? Daarnaast zou ik graag willen weten wanneer de tioga pass open is als we vanuit yosemite naar san francisco willen rijden
Phoenix. (aankomst 15:15)
Phoenix - Sedona 115 mijl, circa 2 uur rijden
Sedona - Grand Canyon 113 mijl, circa 2 uur en 10 minuten rijden (Is dit bij skywalk?)
Grand Canyon - Bryce 284 mijl, 5:30 uur rijden
Bryce - Zion 86 mijl, 2:00 uur rijden
Zion - Las Vegas 166 mijl, 2:50 uur rijden
Las Vegas
Las Vegas - Death Valley 166 mijl, 3:35 uur rijden
Death Valley - Yosemite 8:00 uur????
Yosemite
Yosemite - San Francisco 194 mijl, 3:45 uur rijden Tioga Pass open ?
San Francisco
San Francisco - San Simeon 193 mijl, 3:10 uur rijden
San Simeon - Los Angeles 202 mijl, 3:20 uur rijden
Los Angeles
Los Angeles vertrek.

Dit is dan de rondreis die we willen maken. De reistijd vanuit death valley naar Yosemite. Google maps geeft 8 uur aan. Maar als ik op de kaart kijk zie ik een kortere route. Echter pakt google deze niet. Is dit niet sneller en korter? Zie het kaartje hieronder. De blauwe lijn geeft google aan en de rode lijn is de weg die ik bedoel en volgens mij sneller is. Of kan dat gewoon niet? Daarnaast zou ik graag willen weten wanneer de tioga pass open is als we vanuit yosemite naar san francisco willen rijden
Phoenix. (aankomst 15:15)
Phoenix - Sedona 115 mijl, circa 2 uur rijden
Sedona - Grand Canyon 113 mijl, circa 2 uur en 10 minuten rijden (Is dit bij skywalk?)
Grand Canyon - Bryce 284 mijl, 5:30 uur rijden
Bryce - Zion 86 mijl, 2:00 uur rijden
Zion - Las Vegas 166 mijl, 2:50 uur rijden
Las Vegas
Las Vegas - Death Valley 166 mijl, 3:35 uur rijden
Death Valley - Yosemite 8:00 uur????
Yosemite
Yosemite - San Francisco 194 mijl, 3:45 uur rijden Tioga Pass open ?
San Francisco
San Francisco - San Simeon 193 mijl, 3:10 uur rijden
San Simeon - Los Angeles 202 mijl, 3:20 uur rijden
Los Angeles
Los Angeles vertrek.

- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
De rode route is inderdaad de route die je normaal gesproken volgt. Google kijkt volgens mij naar de actuele situatie. De Tioga Pass is nu dicht dus zal ie die nu ook mijden.tonnie schreef:Maar als ik op de kaart kijk zie ik een kortere route. Echter pakt google deze niet. Is dit niet sneller en korter? Zie het kaartje hieronder. De blauwe lijn geeft google aan en de rode lijn is de weg die ik bedoel en volgens mij sneller is. Of kan dat gewoon niet? Daarnaast zou ik graag willen weten wanneer de tioga pass open is als we vanuit yosemite naar san francisco willen rijden
Wanneer de Tioga Pass open is kan nu nog niemand voorspellen. Jij vertrekt 20 juni op z'n vroegst, misschien wel later. De kans is dan heel reëel dat de Pass open is. Kijk eens naar dit lijstje. Hierin kun je zien wanneer de Tioga Pass sinds 1933 open en dicht ging. Het zegt niets over dit jaar maar kan als indicatie dienen.
Roland
De 'rode' route gaat via de tioga pass. Dit lijkt me ook de goede route om te nemen. Het is wel een lange route, maar het kan in één dag.
Mbt de tijd dat de road open is: van de website van Yosemite:
"In 2008, the Tioga Road opened on May 21 and closed on October 30"
Dit is natuurlijk elk jaar verschillend, maar het geeft wel een indicatie.
Mbt de tijd dat de road open is: van de website van Yosemite:
"In 2008, the Tioga Road opened on May 21 and closed on October 30"
Dit is natuurlijk elk jaar verschillend, maar het geeft wel een indicatie.
2013 -- Rondreis Florida
2013 -- Rondreis Florida
Het is overigens wel verdomde gaaf dat je gewoon dik in natuurgebied rijd.
Dat wist ik ook weer niet. Dankje voor de tips. Zover ik kan zien is hij eind juni vast wel open. Het ligt aan werkzaamheden aan de weg geloof ik?
Dat wist ik ook weer niet. Dankje voor de tips. Zover ik kan zien is hij eind juni vast wel open. Het ligt aan werkzaamheden aan de weg geloof ik?
Het is een van de hoogst gelegen wegen in de wereld, dus tijdens een grote periode van het jaar ligt er sneeuw.
2013 -- Rondreis Florida
2013 -- Rondreis Florida
- jerbia
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Ik heb er ooit ergens eens een indrukwekkend filmpje over gezien. Elk jaar moet er weer enorm veel sneeuw geruimd worden om de weg vrij te maken. Daar zijn ze weken mee bezig. Bovendien moeten er herstelwerkzaamheden verricht worden door omgevallen bomen, rockslides etc. Het ene jaar vergt dat meer tijd dan het andere.
Dit is een foto van 1 mei 2006:

Dit is een foto van 1 mei 2006:
Ik heb idd al hele mooie foto's gezien.
Hoelang is het dan rijden als ik deze weg pak? 5 uur?
Ohja! Wie weet in Yosemite en death valley betaalbare hotels te vinden?
Ohja! Wie weet in Yosemite en death valley betaalbare hotels te vinden?
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
In Yosemite en DV zijn niet veel hotels,dus als je echt in het park wilt overnachten (absolute aanrader) zit je vast aan de paar mogelijkheden die er zijn.
Als je data vast staan,zou ik die overnachtingen nu al boeken trouwens,en echt geen dag langer wachten.
Als je data vast staan,zou ik die overnachtingen nu al boeken trouwens,en echt geen dag langer wachten.
Waarom hebben jullie gekozen voor Sedona? Wij hebben zelf overnacht in Flagstaff. Erg leuke plaats en aan de route 66. En als je een beetje door zou willen rijden dan raadt ik Williams aan. Dit plaatsje ligt letterlijk op de route 66 en is in de tijd stil blijven staan.
En idd, hotels in de parken moet je echt nu al boeken want die zitten heel snel vol!
En idd, hotels in de parken moet je echt nu al boeken want die zitten heel snel vol!
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Sedona is ook erg leuk,misschien leuker dan Flagstaff, dus daar is niks mis mee.
-
- Amerika-ontdekker
Hier je vliegtickets kun je mss eens kijken op http://www.ebookers.com heb daar een vlucht gevonden welliswaar met vertrek vanuit londen voor 385£(420€) naar San Francisco.Je kunt daar soms koopjes doen maar soms eens veranderen van dag kan al groot verschil in prijs teweeg brengen.Ik weet natuurlijk niet van waar jullie zijn maar wij zijn uit belgie en dan rijd je voor 40€ naar londen met de eurostar maar als je dan een paar honderd euro bespaart kan dat geen kwaad he. :dance:
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je vnauit Stovepipe Wells vertrekt is het ruim 6 uur naar yOsemite village. Onderweg is ook nog veel moois te zien. VAnuit Furnca Creek ben je ongeveer 7 uur onderweg.tonnie schreef:Ik heb idd al hele mooie foto's gezien.
In Yosemite is curry Village het best betaalbaar, zie hiervoor http://www.yosemitepark.com en boek zo snel mogelijk zoals Pete ook al zei. In Death Valley heb je Furnace Creek en Stovepipe Wells, via Xanterra te boeken. Aan de westkant, net buiten het park, heb je ook nog Panamint Springs Resort.Ohja! Wie weet in Yosemite en death valley betaalbare hotels te vinden?
Marianne
vliegtijden
En heeft er iemand ervaring met overstappen?
Het snelste is de bovenste verbinding. (zie foto)De overstaptijd is maar 55 minuten. Is dit niet te kort?

Het snelste is de bovenste verbinding. (zie foto)De overstaptijd is maar 55 minuten. Is dit niet te kort?

Helaas niet meer beschikbaar.In Yosemite is curry Village het best betaalbaar
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: vliegtijden
tonnie schreef:En heeft er iemand ervaring met overstappen?
55 minuten overstap is te kort, 2 uur is wel zo'n beetje het minimum wat ik altijd probeer aan te houden.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Ik zou 55 min. op de heenweg ook te kort vinden voor een overstap. Als alles meezit zou het misschien lukken maar ik denk dat je altijd met onberekenbare factoren als vertraging en wachtijd bij immigrations rekening moet houden. Waarom zou je het jezelf moeilijk maken door constant in spanning te zitten of je het wel haalt met dit schema. Dan koos ik liever voor een overstap van minimaal 2 uur.
Roland
Roland
-
- Amerikafan
Waar ligt die Tioga Pass precies?
wij zijn halverwege juli daar dus verwacht dan niet dat hij dicht is, maar ben even benieuwd waar hij nou precies ligt en of hij op onze route ligt..
wij zijn halverwege juli daar dus verwacht dan niet dat hij dicht is, maar ben even benieuwd waar hij nou precies ligt en of hij op onze route ligt..
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 8497 Weergaves
-
Laatste bericht door AnnInBC
-
- 13 Reacties