Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Route San Francisco - Los Angeles --> kenners advies?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
timderoose
Amerika-newbie

Route San Francisco - Los Angeles --> kenners advies?

Bericht door timderoose »

Hallo, wij zijn een koppel van 27 en 22 jaar oud, en via het lezen hier kregen we het virus helemaal te pakken.
16 april vertrekken we naar San Francisco en 28 april keren we terug uit Los Angeles!

Het voorlopige schema ziet er als volgt uit: (ziet er vrij optimistisch uit :-) ):

16/04: 19u aankomst San Francisco /// 20u auto ophalen luchthaven “Dollar” ///naar hotel inchecken

17/04: San Francisco (49 mile drive? Golden gate bridge?, ...) ; savonds 5u rijden (-->kijken of Thioga pass door yosemite open is, is korter!!-- > Tracy-Oakdale-Moccassin-Yosemite, indien niet open:Tracy-Oakdale-Sonora-Strawberry) naar Lee Vining (dicht bij Yosemite)= Mono Lake

18/04: Yosemite Park (30a40min rijden van Lee Vining) /// savonds overnachten in Yosemite of terug naar Lee Vining?

19/04: Yosemite /// savonds doorrijden (4.30u)naar Stovepipe Wells = Death Valley

20/04: van Stovepipe Wells 5 uur rijden naar Las vegas door death valley /// Hoover dam bezoeken; Wat is hier nog te doen overdag? ///Overnachting Las vegas

21/04: van Las Vegas naar Zion Park(4u rijden, of via Lake Mead en Valley of Fire gaan = 6u rijden), de namiddag en avond hier spenderen(tocht rivier Narrows?), en ergens in de buurt overnachten (waar?)

22/04: Zion Park (wandeling naar Angels Landing?) /// S’avonds naar Bryce park rijden en daar dichtbij overnachten (2u rijden)

23/04: Bryce Park (Apache trail?) , daarna vertrekken (5u rijden, mss via Kodachrome basin en cottonwood canyon road?) naar Grand Canyon en daar overnachten ergens ---------- Hoe zit dit eigenlijk met de Grand Canyon? Op google maps is niet geheel duidelijk hoe je daar binnen moet rijden (enkel north rim ingang en dan gans de weg terugkeren?)

24/04: Grand Canyon ->helicoptervlucht doen en wandelen///in de vooravond omstreeks 17u vertrekken naar Needles (4u rijden)

25/04: Needles-->Los angeles (4.30u rijden), mss via Joshua national park en palm springs = 5.30u rijden ; Wat zijn de interessantste bezienswaardigheden om mee te pikken in Los Angeles?

26/04: Los Angeles (Hollywood?, Stratosphere restaurant, …?)/// Los Angeles – San Diego (2u rijden) ---Men vertelde mij dat dit een heel mooie route is. Wat is daar verder te doen in San diego?

27/04: San Diego – Los Angeles (2u rijden) , Venice beach, santa monica?

28/04: 08.55u Los Angeles-Brussel

Wij zijn nogal budget overnachters, wat wil zeggen dat een bed eigenlijk voldoende is, ontbijt of gemeenschappelijke badkamer doet er niet toe. Een meerprijs kan wel als ergens specifiek overnachten echt een meerwaarde heeft (yosemite?).

Dit is de voorlopige route op Google Maps.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Route San Francisco - Los Angeles --> kenners advies?

Bericht door Martin & Marianne »

De Tioga Pass is vrijwel zeker gesloten, maar zelfs afgezien daarvan is een overnachting in Lee Vining om het park te bekijken niet handig.
Je zult aan de westkant van het park moeten overnachten of in het park zelf. Curry village heeft de meest betaalbare accommodatie.
Yosemite - Stovepipe wells is sowieso al ver, maar zonder Tioga Pass is het echt een behoorlijke afstand. Je zult moeten kijken of je onderlangs of bovenlangs wilt rijden, en misschien is een tussenstop aan te bevelen.

In april zul je niet de Narrows kunnen lopen, het water zal hoog staan en bovendien veel te koud zijn. Als er geen sneeuw ligt is ANgels Landing een mogelijkheid maar er zijn ook mooie korte wandelingen.

Ik neem aan dat je voor de GC naar de South Rim gaat, de North Rim is nog niet open. Gebruik bij Googlemaps Grand Canyon Village, dan wijst hij het goed (ik zie nu op je kaartje dat je de goed rim hebt).

Ik zou San Diego overslaan, ik vind de tijd te kort om daarvoor om te rijden.

Marianne
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik zou in ieder geval het s'avonds rijden op veel dagen vergeten,dat is eigenlijk zeer onprettig,beter is vroeg in de ochtend te vertrekken.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Om met je eigen woorden te beginnen: Ik vind je route erg optimistisch. Je wilt in welgeteld 11 reisdagen (excl. vliegdagen) een route doen waar veel mensen al gauw 3 weken voor uittrekken. Aangezien je vrijwel geen tijd neemt voor San Francisco en Los Angeles zou ik zelfs overwegen om vanuit Las Vegas een (kleiner) rondje te doen en deze steden over te slaan.

Net als Pete.Z zou ik je ook willen afraden om 's avonds grote stukken te rijden. Vergeet niet dat je overdag al een druk schema hebt en dat 's avonds rijden dan flink kan tegenvallen. Bovendien rijdt het in Amerika toch heel anders in het donker dan hier in Nederland/België. Je mist bovendien de prachtige uitzichten onderweg.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
henriette
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door henriette »

wij gaan in juli - aug voor de eerste keer naar amerika (ik ben dus maar een beginneling)en hebben bijna de zelfde route als jullie willen doen alleen beginnen en eindigen wij in Los Angeles
wij doen dat in 24 dagen en soms wilde ik dat er nog een paar dagen bij konden voor alles te willen zien :banghead:
je wil wat te veel voor te weinig dagen naar mijn bescheiden mening en je zou zoals Roland al aangaf een kleiner rondje te overwegen

Henriette
MichelH
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door MichelH »

Dit ziet er inderdaad uit als een stap-in-de-auto-rijd-een-eind-stap-uit-en-maak-foto's-en-we-gaan-weer-verder-rondje naar mijn mening.

Beter om van Las Vegas naar LA te gaan, bv:
Las Vegas - Zion - Bryce - Page - Grand Canyon - Sedona - Palm Springs - LA

OF

route San Francisco - Phoenix:
San Francisco - Yosemite - Death Valley - Las Vegas - Zion - Bryce - Page - Grand canyon - Phoenix

De route die jij hebt opgesteld is echt té optimistisch.
timderoose
Amerika-newbie

Alleszins al heel bedankt voor de reacties!

Maar nu zit ik wel met een dilemma, laat ik San Francisco vallen of Los Angeles...?
Las Vegas moeten we zowiezo hebben om Zion-Bryce-death valley en grand canyon te doen.

Ik neig naar Los Angeles laten vallen omdat het anders onmogelijk is om Yosemite park te doen, en dat is toch 1 van de mooiste parken, niet?
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

timderoose schreef:Ik neig naar Los Angeles laten vallen omdat het anders onmogelijk is om Yosemite park te doen, en dat is toch 1 van de mooiste parken, niet?
Dat is denk ik het beste in dit geval. Begin bijv. in San Francisco en eindig in Las Vegas of Phoenix. Houd echter wel rekening met het feit dat de Tioga Pass (vrijwel zeker) gesloten is in de periode dat jullie gaan. Je zult dus via een omweg naar Death Valley en verder moeten. Kan overigens wel hoor.

Roland

MichelH
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door MichelH »

Persoonlijk zou ik LA laten vallen en dan Yosemite - Death Valley via Bakersfield doen.
Heb je ook een excuus om nog eens terug te gaan om LA en omgeving te ontdekken.

De route is dan prima te doen met de dagen die je hebt en je kunt ervoor kiezen om in SF en Yosemite zelfs 2 dagen te overnachten.

16/4 San Francisco
17/4 San Francisco
18/4 SF - Yosemite
19/4 Yosemite
20/4 Yosemite - Bakersfield
21/4 Bakersfield - Death Valley
22/4 Death Valley - Las Vegas
23/4 Las Vegas - Zion
24/4 Zion - Bryce
25/4 Bryce - Page
26/4 Page - Grand Canyon
27/4 Grand Canyon - Phoenix
28/4 Phoenix - Amsterdam

Je zou evt. Bakersfield - Las Vegas rechtstreeks kunnen doen of Bryce - Grand Canyon zodat je ergens anders wat beter uitkomt.
BobDylan
Amerika-ontdekker

Bericht door BobDylan »

Waarom Mono Lake? In april zal de enige mogelijkheid zijn : San Francisco - Yosemite - Death Valley (via Bakersfield) - Las Vegas. Of je moet Yosemite overslaan en inderdaad bovenlangs via Sonora of Lake Tahoe naar Mono Lake en daarna Death Valley.

Van Stovepipe Wells naar Las Vegas is al een hele drukke dag als je in Death Valley ook nog wat wil zien. Als je in Death Valley bijv. Zabriskie Point , Dante's View en Devil's Golfcourse wilt zien, moet je toch even heen en weer rijden. Hoover Dam op diezelfde dag kan je denk ik al vergeten (ligt nog eens drie kwartier rijden buiten Las Vegas), laat staan ook nog andere dingen. Je mag al blij zijn als je met licht aankomt in Las Vegas.

Van Las Vegas naar Zion via Valley of Fire is een goed idee, maar dan is het grootste gedeelte van die dag wel weer voorbij.

Joshua Tree ben je toch wel een paar uurtjes aan kwijt, zelfs als je er alleen maar doorheen zou rijden.
Als je Joshua Tree zou overslaan is Calico Ghost Town (bij Barstow) een optie (wel erg toeristisch en beetje nep allemaal).

In San Diego zijn de voornaamste attracties SeaWorld, Balboa Park (met de ZOO), Old Town en de Embarcadero met de USS Midway (vliegdekschip). Maar in 1 dagje even heen en weer vanuit LA lijkt me een beetje zonde. Die tijd zou ik in LA besteden aan bijv. Getty Center of Universal Studio's.
timderoose
Amerika-newbie

Bedankt, op basis van jullie tips heb ik de route als volgt aangepast: (Los Angeles eruit):

Er zitten enkele vraagjes in het rood bij in verband met hotels; dus liefst echt budgethotels (ontbijt of gemeenschappelijke badkamer maakt niet uit) tenzij het echt de moeite is om ergens een meerprijs te betalen...

Als er nog tips zijn ivm de route (zit er bv. een stuk route 66 in onze planning? Dit zou wel leuk zijn...)

16/04: 19u aankomst San Francisco/// 20u auto ophalen luchthaven “Dollar” ///naarr hotel inchecken
17/04: San Francisco (49 mile drive? Golden gate bridge?, ...) ;

18/04: San Francisco-Yosemite: 3.40u rijden /// Yosemite bezoeken + overnachting

19/04: Yosemite bezoeken /// savonds naar Visalia/Woodlake/Exeter/squaw valley/orosa: 2.30u rijden Waar best overnachten?

20/04: Bezoek Sequoia park /// daarna naar Las Vegas (7u rijden) -> daar savonds toekomen

21/04: naar Death Valley via de 178 via shoshone, badwater (5u rijden); zabriskie point; devil’s golfcourse, artist pallette /// Overnachting Death Valley; Waar best overnachten?

22/04: Death Valley: sand dunes bekijken bij zonsopgang /// naar Las vegas via beatty: 3.15u rijden ; verder Las Vegas bezoeken

23/04: van Las Vegas naar Zion Park via Hoover dam en Lake Mead en Valley of Fire gaan: 6u rijden; overnachten dichtbij Zion park (la verkin, virgin, rockville, toquerville, st george?) Waar dus best overnachten om dicht bij Zion te zitten?

24/04: naar Zion Park (1u rijden): wandeling naar angels landing?, narrowtrail? Waar overnachten om dicht bij Bryce te zitten?

25/04: naar Bryce Park (apache trail?), daarna vertrekken (5u rijden, mss via Kodachrome basin en cottonwood canyon road?) naar Page. /// Lake Powell

26/04: Lake Powell /// naar Grand Canyon zuid (3u rijden) // helicoptervlucht doen en wandelen /// Overnachting Grand Canyon ; Waar best overnachten?

27/04: Grand Canyon - > Las Vegas (5u rijden); /// avond Las Vegas

28/04: 08.55u Las Vegas - Brussel
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

In Death Valley heb je geen budget motels,en daar zou ik direct boeken,als er nog plaats vrij is.
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

23/04: van Las Vegas naar Zion Park via Hoover dam en Lake Mead en Valley of Fire gaan: 6u rijden; overnachten dichtbij Zion park (la verkin, virgin, rockville, toquerville, st george?) Waar dus best overnachten om dicht bij Zion te zitten?
Ik vind Springdale een erg leuk plaatsje (bij Zion). Wij slapen daar straks ook 2 nachten.
line
Amerika-ontdekker

Bericht door line »

Hai Tim

Wij zijn afgelopen september geweest. Rondje LA - LV - Zion - Bryce - Capitol Reef - Glen Canyon - Monument Valley - Antelope Canyon - Grand Canyon - LV - Death Valley - Yosemite - SF. Dit hebben we in 18 dagen gedaan. Het was best te doen, maar alleen omdat mijn vriend en ik geen fan zijn van hele stukken lopen.
Jouw route lijkt me nog drukker en ik heb de indruk dat je er wel van houdt ergens en stuk te gaan lopen om de omgeving (Yosemite, Zion, Bryce, Grand Canyon) 'te voelen'. Mijn vriend en ik houden ook wel van autorijden, maar soms hadden we de energie er niet meer voor om ergens nog een stuk het dal in te lopen na een paar uur rijden.
Mijn tip: sla Seqoia over en rij dan vanuit Yosemity naar Death Valley. Dan kan je vanuit hier meteen door naar LV en hoef je niet weer terug. In Yosemite staan in het zuiden ook Seqoias...
Wij hebben bij Bryce in Ruby's Inn geslapen. Wel prijzig maar je zit bijna in het park. Er zijn niet veel hotels in de buurt nl en als je de zonsop- en ondergang wil zien is dat wel prettig.
Zorg verder dat je alles thuis al hebt uitgezocht (route's, extra bezienswaardigheden onderweg, evt hotels in steden), google veel en bekijk dat in Wikipedia. Ik ben misschien een beetje neurotisch... maar wij hadden alles uitgeprint voor onderweg. Zo weet je precies per dag hoeveel tijd je ergens voor uit kan trekken en mis je niks. Het geeft heel veel voorpret en je haalt alles uit je vakantie wat erin zit. Je hoeft immers niet meer ter plekke dingen uit te zoeken... Je hoeft je ook niet aan deze planning te houden, maar door dit uitzoeken weet je ook echt waar je bent!

Heel veel succes en plezier!
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

line schreef:Mijn tip: sla Seqoia over en rij dan vanuit Yosemity naar Death Valley. Dan kan je vanuit hier meteen door naar LV en hoef je niet weer terug. In Yosemite staan in het zuiden ook Seqoias...
Gezien het tijdstip dat zij gaan (april) mag je ervan uitgaan dat de Tioga Pass nog gesloten is. Ze zullen hoe dan ook moeten omrijden en dan is een uitstapje naar Sequoia NP nog niet zo gek.

Roland

Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Wij hebben voor Zion het Canyon Ranch Motel geboekt in Springdale.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
line
Amerika-ontdekker

Bericht door line »

Ok, dat begrijp ik. Maar waarom ga je dan niet vanaf Sequoia via Owens Lake/Lone Pine naar Death Valley?
Het lijkt mij niet logisch dat je eerst naar LV rijdt, weer terug naar Death Valley, en dan weer naar LV... Brandstof en tijd, aangezien je toch in Death Valley wil overnachten.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer