Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vergeten inleveren groen formulier???

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Ik ben benieuwd wat dit programma doet, als je een stuk tekst een aantal keer laat vertalen...

NL -> Engels:

I am curious what does this programme, if you a piece text lets a number of time translate...

Engels -> Italiaans:

Sono curioso che cosa fa questo programma, se un testo della parte lasciate un certo numero di tempo tradurre...

Italiaans -> Engels:

They are onlooker who what makes this program, if a text of the part left a sure number of time translate...

Engels -> Nederlands:

Zij zijn toeschouwer die wat dit programma maakt, als een tekst van het deel een zeker aantal tijd verliet... vertalen

:?: :?: :?: :?: :?:
Laatst gewijzigd door Mack op 16 aug 2005, 15:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
VermontGirl
Amerikafan

Bericht door VermontGirl »

Mack schreef:What a terrible programme is this, says... I wonder myself who this has made, and how is Dutch sounds... :D :D :D

(Wat een geweldig programma is dit, zeg... Ik vraag me af wie dit gemaakt heeft, en hoe zijn Hollands klinkt...)

Heerlijk hoe het programma "geweldig" klakkeloos vertaald naar "terrible" --> het programma weet in ieder geval wel van zichzelf hoe goed het is!!! :D
Haha ik kom net op het werk en ik lig helemaal in een scheur. Wat een bagger programma zeg!! Nouja mijn dag is iig goed begonnen nu, met een smile on my face! :D
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Ik denk dat het nu wel duidelijk is dat vertaalprogramma's weinig toevoegen aan een goed woordenboek :)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

en terugkomend op het probleem van onze vergeetachtige, als je een briefje opstelt in het NL wil ik (en denk ik vele andere met mij) hem best vertalen in het Engels. maar je moet dan wel zelf het voorwerk doen.

gr, doreen
SEEING IS BELIEVING
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Het hoeft geen enorme brief te zijn, als je er maar voor zorgt dat dat papiertje bij de immigratie dienst van de VS komt!

Overigens heb ik in het verleden meerdere malen het briefje "vergeten" in te leveren of zelfs gewoon weggegooid, ik heb daar nooit problemen mee gehad, de enige keer dat ik vragen kreeg was toen het "beruchte briefje" nog steeds in mijn paspoort geniet zat van de vorige keer 8)

Ze maakten het er zelf naar, want in de eerste 2 jaren wist ik niet eens dat dat briefje ingeleverd moest worden en er werd dan ook niet om gevraagd (bv bij het inchecken voor de vlucht terug naar NL) Dit doen ze nu wel (hoop ik)!

Ik moet wel even toevoegen dat het je eigen verantwoordelijkheid is om het groene briefje in te leveren als je het land verlaat!

Success,

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Ok dus het zit normaliter vastgeniet? - Want er staat me namelijk niets bij van een groen kaartje in mijn paspoort - Er zit in ieder geval niets in mijn paspoort meer, dus ik neem aan dat alles goed is.

Sandy
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Sandy schreef:
Roos* schreef:Als je onzeker bent om een brief te schrijven gebruik je toch gewoon een van de vele vertaal-sites die je online kunt vinden. De vertalen is wel niet 100%, maar met wat je zelf weet en wat de vertaal-site aangegeeft kom je er vast wel uit.

Ik heb er eentje uitgepikt.
http://dictionary.reference.com/translate/text.html

Succes
Die vertaal sites werken echt niet.. het vertaalt letterlijk, waardoor er niets meer klopt van de zinsopbouw..
Geloof me, daar begrijpen ze niets van.. Je kan beter iemand om hulp vragen die wel goed is in Engels (woord en geschrift).
Wellicht dat iemand je op dit forum kan helpen een brief in Engels op te stellen. Moet voor sommigen toch een kleinigheidje zijn.
Inderdaad, als er iemand hulp nodig heeft bij een vertaling wil ik graag helpen :).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Sandy schreef:Ok dus het zit normaliter vastgeniet?
De keren dat wij in de VS zijn geweest is het groene kaartje nooit vastgeniet of vastgeplakt en is door de immigration official los in de paspoorten gelegd.

Groet, Marco.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

het is inderdaad niet altijd vastgeniet!

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Dummy
Amerika-ontdekker

Bericht door Dummy »

For the belgians the same certain?
Voor de Belgen hetzelfde zeker ?

Hoi
Dit bedoel ik dus met slechte informatie van reisbureaus, zij hebben ons daar nooit iets over gezegd. We wisten zelfs niet dat we zoiets zouden moeten invullen. Ik had nog wel over die groene kaart gehoord, maar wist absoluut niet hoe dat in elkaar zit. Dacht dat dit niet voor toeristen bedoeld was. Dus zit die groene kaart nu nog in ons paspoort.
Groetjes Dummy
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Dummy schreef:Dit bedoel ik dus met slechte informatie van reisbureaus, zij hebben ons daar nooit iets over gezegd. We wisten zelfs niet dat we zoiets zouden moeten invullen. Ik had nog wel over die groene kaart gehoord, maar wist absoluut niet hoe dat in elkaar zit. Dacht dat dit niet voor toeristen bedoeld was. Dus zit die groene kaart nu nog in ons paspoort.
De procedure staat ook in de boekjes in het vliegtuig. Hier staat ook in hoe je hem in moet vullen en wat je er verder mee moet doen.
Dit was bij Delta tenminste wel het geval...

En dan nog, bij twijfel had je het altijd kunnen vragen natuurlijk. Je bent zelf verantwoordelijk voor je Visum. Alles afschuiven op het reisburo lijkt me ook een beetje overdreven..
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Volgens mij staat er ook een uitgebreide 'gebruiksaanwijzing' op het blaadje zelf?
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Mack schreef:Volgens mij staat er ook een uitgebreide 'gebruiksaanwijzing' op het blaadje zelf?
Jazeker..

Voorkant:
Afbeelding

Achterkant:
Afbeelding

Op dat onderste stukje op de achterkant staat het volgende:
Surrender this permit when you leave the U.S.:
- By sea or air, to the transportation line;
- Across the Canadian border, to a Canadian Official;
- Across the Mexican border, to a U.S. Official.
Important Retain this permit in your possession; you must surrender it when you leave the U.S. Failure to do so may delay your entry into the U.S. in the future.
You are authorized to stay in the U.S. only until the date written on this form.To remain past this date, without permission from Department of Homeland Security authorities, is a violation of the law.
Voor mensen die alvast willen oefenen, staat hier een printbaar formulier: http://www.cbp.gov/linkhandler/cgov/tra ... 4_form.pdf
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Dit groene formulier ken ik wel, die hebben wij ingevuld in het vliegtuig en afgegeven toen wij aankwamen op Dulles (Washington DC). Kan me niet herinneren dat er een gedeelte werd achtergehouden in ons paspoort.. en ik weet bijna zeker dat we toen we weggingen niets hebben afgegeven.. (Tenzij ze het uit onze paspoorten hebben gehaald, zonder dat wij het door hadden) ..

he bah, moet ik me nu zorgen maken?
Laatst gewijzigd door Sandy op 17 aug 2005, 13:28, 2 keer totaal gewijzigd.
Sandy
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Nu we het over het groene visa waiver formulier hebben, de volgende vraag van mij:

Een collega van mij vliegt van Amsterdam naar Toronto (Canada), vervolgens van Toronto naar Memphis, dan van Memphis (via Miami) naar Costa Rica (ze verblijft daar een week) en dan van Costa Rica (via Miami) naar New York om vervolgens vanuit New York weer naar Amsterdam te vliegen. Volgen jullie mij nog?? :shock: :wink:

Moet zij nu 2x zo'n formulier invullen, of behoudt ze het formulier zodat ze dat bij terugkomst in Amerika (ze verblijft een week op Costa Rica) weer kan gebruiken? Ik weet dat je bij de Niagara Falls, als je even de Canadese grens oversteekt en weer teruggaat naar Amerika, het groene visa waiver formulier gewoon houdt.

Mijn collega en ikzelf zijn hier wel benieuwd naar en aangezien het haar eerste trip naar Amerika wordt, is het ook allemaal nieuw voor haar.

Alvast bedankt.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Coyote schreef:Moet zij nu 2x zo'n formulier invullen, of behoudt ze het formulier zodat ze dat bij terugkomst in Amerika (ze verblijft een week op Costa Rica) weer kan gebruiken? Ik weet dat je bij de Niagara Falls, als je even de Canadese grens oversteekt en weer teruggaat naar Amerika, het groene visa waiver formulier gewoon houdt.
Voor zover ik weet behoort Costa Rica niet bij de USA. Ze zal dus gewoon weer een nieuw papiertje moeten invullen...
Dat je bij de Niagara Falls hem niet hoeft in te leveren is denk ik omdat ze anders veel te veel extra administratieve rompslomp hebben. Dit is dus een uitzondering.

Zie ook deze pagina: http://www.immihelp.com/visas/visitor/aftervisa.html
Check whether the entries is 'S' or 'M'. 'S' means single entry and 'M' means multiple entry. If you have mutliple entry, it means that you can enter USA multiple times until the visa expires.
Please note that even if you get single entry visa, you can still go to Niagara Falls on Canada side and come back to USA. According to the visa officer on the Niagara border, single entry or multiple entry matters when you go outside North America and want to come back to USA.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Njit schreef:Zie ook deze pagina: http://www.immihelp.com/visas/visitor/aftervisa.html
Check whether the entries is 'S' or 'M'. 'S' means single entry and 'M' means multiple entry. If you have mutliple entry, it means that you can enter USA multiple times until the visa expires.
Please note that even if you get single entry visa, you can still go to Niagara Falls on Canada side and come back to USA. According to the visa officer on the Niagara border, single entry or multiple entry matters when you go outside North America and want to come back to USA.
Bedankt voor je antwoord en link.

Maar de quote die je aanhaalt van de site, geldt die niet voor visa voor langere tijd? Ik kan mij tenminste niet herinneren dat je hiervoor verschillende groene visa waiver formulieren hebt of dat je dat kunt aangeven op het formulier.

Nu zal het voor haar denk ik geen problemen geven. Zij is een week in Amerika dan naar Costa Rica en weer een kleine week in Amerika. Het zou denk ik anders worden als je eerst 2,5 maand in Amerika bent, er een weekje 'tussenuit' gaat en dan Amerika weer in wilt.

Groet,

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Dummy
Amerika-ontdekker

Bericht door Dummy »

En dan nog, bij twijfel had je het altijd kunnen vragen natuurlijk. Je bent zelf verantwoordelijk voor je Visum. Alles afschuiven op het reisburo lijkt me ook een beetje overdreven..

Hoi
Ik ben echt niet van plan alles af te schuiven op het reisbureau, wij zijn inderdaad zelf verantwoordelijk voor die papieren en dus zullen we die verantwoordelijkheid ook nemen en terug sturen..
Hoe het zover is kunnen komen, dat komt omdat we bij onze laatste overstap geen pascontrole meer hebben gehad. Bij het inchecken hadden we onze pas bij de hand, maar ze zeiden ons dat dit niet nodig was, dus is die kaart gewoon blijven zitten en dachten wij dat het niet belangrijk was. En wat je niet weet kun je ook niet vragen, me dunkt.
En toch blijf ik er bij dat wanneer je persoonlijk verschillende malen op een reisburo komt om een dergelijke reis te boeken, ze ons die elementaire informatie konden geven. Het is ook maar een kleine moeite om een informatiebriefje bij je tickets te steken. Niet iedereen kan die boekjes op het vliegtuig en de informatie op de kaart lezen en begrijpen. En bovendien is het Engels dat we hier leren bijlange niet dezelfde als hoe ze in Amerika praten. Een voorbeeldje : het heeft toch wel even geduurd voor we wisten wat een "restroom" was. We zagen het overal geschreven, maar wisten begot niet wat het betekende, tot we het nodig hadden en met ons Engels naar de "toilets" vroegen. Begrepen ze ons toch wel niet zeker. De eerste keer dat we het woord toilets in Amerika tegen kwamen, was bij onze terugkeer, op de luchthaven van New York. Dus spreken ze ginds blijkbaar ook niet allemaal dezelfde taal, net zoals hier.
Groetjes Dummy
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Dummy schreef:En bovendien is het Engels dat we hier leren bijlange niet dezelfde als hoe ze in Amerika praten.
Er zit inderdaad een groot verschil tussen British English en American English.
Misschien een idee om een simpel Hoe-En-Wat in het Amerikaans te kopen?

Waar ik problemen mee had was dat men voor al het eten 10 verschillende bereidings-wijzes had:
Bijvoorbeeld een gebakken ei bij het ontbijt: enkel gebakken, dubbel gebakken, dooier heel etc..

Ik weet dan nooit wat wat is in het Amerikaans:)
Dutch-Kitty
Amerika-ontdekker

Re: Vergeten inleveren groen formulier???

Bericht door Dutch-Kitty »

Goliath schreef:Hallo, ik kwam in januari 2005 terug van Las Vegas. we vlogen via Chicago weer naar Amsterdam. toen op Schiphol kwam ik erachter dat ik was vergeten dat formulier weer was vergeten in te leveren. Op schiphol zeiden ze dat ik het kon weggooien, dat heb ik dus gedaan.
Krijg ik nu veel gedoe dat ik dat toen niet heb ingeleverd bij het volgend bezoek? Want voor de Amerikanen zal ik nu nog wel in Amerika zitten, of zullen ze me al zo hebben uitgeschreven met mijn paspoort bij het inchecken?
Je zou de Amerikaanse ambassade kunnen bellen in Nederland en vragen wat zij zeggen. Ik weet dat sommige vliegvelden een registratie bijhouden van binnenkomst en vertrek, dit kan alleen met paspoorten die "digitaal" gelezen kunnen worden en ook niet elk vliegveld heeft deze check.

Het is een nieuw systeem wat in werking is genomen ik meen vorig jaar waar dit soort gegevens bewaard blijven. Nogmaals ik zou even de ambassade bellen in Nederland.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer