Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

welke Ghosttown(s)?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Sing
Amerikafan

Re: welke Ghosttown(s)?

Bericht door Sing »

Dat is een handige site!! Heb nu nog een keer gekeken naar de tijdzones maar idd, geen verschil! Gisteren op mijn werk even snel gekeken.. maar daar leek Las Vegas echt een uurtje later :) Nou goed, alles helder en duidelijk! Op naar Nelson ;)
Don't cry because it's over. Smile because it happened!
2008: NY | 2009: LV - LA - SF| 2010: Denver roundtrip
Mrjn
Amerikafan

Bericht door Mrjn »

Nelson was leuk. Als je ook een mijntour wilt doen, zou ik vantevoren even bellen. Als je bij Nelson bent, volg dan de borden El Dorado Canyon, want daar is de "ghosttown". De convenience store wordt nog steeds bewoond. Onze foto's van El Dorado Canyon beginnen hier: http://www.atilla.demon.nl/usa2008/albu ... 20002.html
Sing
Amerikafan

Bericht door Sing »

Mrjn schreef:Onze foto's van El Dorado Canyon beginnen hier: http://www.atilla.demon.nl/usa2008/albu ... 20002.html
Mooooie foto's - heb ook even de andere bekeken ;) -. Gaan we zeker doen! Omdat je daar geweest bent.. weet jij dan toevallig of we ook weer gewoon dezelfde weg terug moeten of dat we een andere weg kunnen volgen?
Mrjn
Amerikafan

Bericht door Mrjn »

Dank!

Volgens mij houdt de weg daar uiteindelijk op. Wij zijn dezelfde weg weer teruggereden. Maar het is niet mijlen en mijlen om of zo. Valt mee.
Sing
Amerikafan

Bericht door Sing »

Oh ok.. gaan we het zo doen.. kijk te veel horrorfilms denk ik.. :shock: heb al visioenen dat we in het donker in the middel of nowhere vast zitten :)
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Hoi Sing,

Ik heb ook nog even gekeken naar de weg van Las Vegas naar Nelson en dan verder naar Mojave Preserve. In principe hoef je nl niet dezelfde weg terug naar de US 95, maar kun je alvast zuidelijker gaan. Het is alleen geen geasfalteerde weg en ik weet niet hoe die weg eruit ziet. Is het gewoon een gravelroad bijvoorbeeld, kun je hem gerust nemen, anders zul je inderdaad terug moeten. De afstand overdezelfde weg terig is plm 11 mijl waar je 20 min over doet.

Ik heb het even voor je in kaart gebracht voor je beeldvorming. Punt 2 is dus Nelson en punt 3 is de driesprong met de 164. Die kant moet je op nl voor je route door Mojave.

Afbeelding

Grappig overigens, ik had Nelson in 2007 ook op mijn lijstje staan, maar het is er toen niet van gekomen.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Sing
Amerikafan

Bericht door Sing »

Wauw, wat een service :)

Hmm.. ik ken de wegen en auto's niet.. maar weet niet of het prettig is om met een "intermediate" over een gravel road te rijden.. en als je aangeeft dat het maar 20 min. terug is.. over de geasfalteerde weg.. dannnn kies ik wel voor de safe way :)

Mijn google maps gaf namelijk aan dat de weg van Las Vegas naar 29Palms (via Nelson en Mojave) ca. 7u 33min duurde vs jou 4u 09min :D :shock:
Gewoon 3 1/2 uur verschil!! - zonder stops natuurlijk
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Ik kan me je "angst" voor een gravelroad wel voorstellen als je dat niet gewend bent. Ik heb nog even naar je route gekeken. Als je dezelfde weg terugrijdt scheelt dat in totaal ook maar 17 mijl en maar tien minuten. Dat komt omdat S&T over een gravelroad ook een veel langzamere snelheid berekent, en terecht natuurlijk.

Conslusie: gewoon terugrijden...... :wink:

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Sing
Amerikafan

Bericht door Sing »

Juist, thanx :D
Starry
Amerika-ontdekker

Bericht door Starry »

Ik zit ook nog met een keuze.

Ik kan op mijn route naar Calico en later op de route naar Bodie. Zal ik beide doen, of spring één van deze twee er echt uit?
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Tja, persoonlijke keuze. Ik ben ooit bij de ingang van Calico Ghost Town geweest maar heb toen rechtsomkeerd gemaakt, zag er zo commercieel uit. Bodie daarentegen vond ik erg leuk om doorheen te slenteren. Weinig commercie in vergelijking met Calico.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Jostravels
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Jostravels »

Calico is een ghosttown die is omgebouwd tot minipretpark (door de eigenaren van Knotts Berry Farm). Dus met een toeristentreintje en mijnen waarin poppen zogenaamd staan te hakken.... Wij waren en een half uur voor sluitingstijd en konden daarom gratis naar binnen, maar anders hadden we het echt niet gedaan.
Laatst gewijzigd door markro op 29 jul 2009, 09:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het is overbodig om het volledige bovenstaande bericht te quoten -> Quote verwijderd.
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
Starry
Amerika-ontdekker

Bericht door Starry »

Jostravels schreef:Calico is een ghosttown die is omgebouwd tot minipretpark (door de eigenaren van Knotts Berry Farm). Dus met een toeristentreintje en mijnen waarin poppen zogenaamd staan te hakken....
Ik geloof niet, dat ik daar om zit te springen...

:roll: :lol: :lol:
nikky_vv
Amerikafan

Bericht door nikky_vv »

Wij vonden Bodie echt een van de hoogtepunten van de vakantie. Wij waren er op een ochtend al heel vroeg, er stonden maar vier andere auto's op de parkeerplaats. De gehele 'look and feel' is echt heel goed, niet commercieel en heel authentiek. Zou ik zeker meepakken als je er de tijd voor hebt!
-------------------------------------------------------------------------------------------
New York: 2004-2006-2008-2010
Westen: 2007-2009
Florida: 2008
Oosten: 2004

http://vangeldrop.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer