Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis New York 31/10 - 7/11

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
José
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis New York 31/10 - 7/11

Bericht door José »

Ik zou Washington bewaren voor een volgend bezoek aan USA.
Ikzelf zou het dan wel in combinatie doen met NY, omdat deze stad mij meer aanspreekt dan Washington.
Maar er zijn genoeg mensen te vinden die het tegenovergestelde vinden. Washington is een stad waar je je zeker ook minstens een week kan vermaken.
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl

Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
Schizofreen
Amerika-ontdekker

Bericht door Schizofreen »

Wij doen eind April/begin Mei 6 nachten New York, 2 Nachten Philadelphia en 4 nachten Washington DC :) Hoop dat we tijd genoeg hebben :D

* Anders gaan we nog een keer :lol:
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

Vincent Morit schreef:.
Zou toch ook graag deze stad willen zien, aangezien ik hier anders denk ik nooit naar toe zou gaan, maar toch wel het witte huis e.d. wil zien....
Verlies je veel van je week als je 'even' naar Washington rijdt?
als je met eigen vervoer gaat , dan is het niet zo ver ( 4 uurtjes )... maar als je de trein pakt dan duurt het wat langer.

persoonlijk zou ik een paar dagen NY pakken en een paar dagen DC.

sommige mensen zeggen dat ze wel weken in NY kunnen vermaken ...dat zal wel kunnen in de zomer .. maar in november begint het wel kouder te worden tussen die hoge gebouwen..dan heb ik na 2 - 3 dagen wel genoeg gezien.
Vincent Morit
Amerikafan

Bericht door Vincent Morit »

Wat ik trouwens ook net zie is dat ik daar ben op het moment dat de Marathon naar begint(1 november).
Moet ik nog rekening met bepaalde dingen houden? Hotels die bijvoorbeeld volgeboekt zullen zijn?

Iemand ervaring met deze periode?
2007: Miami/Orlando
2009: San Francisco/Los Angeles/Las Vegas
2009: New York
2010: New York/Philadelphia/Washington
2011: Miami
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Gezien de omvang van de NYmarathon kan je er op rekenen dat alle hotels al ver van te voren vol zullen zitten en flink aan de prijs zullen zijn, mogelijk heb je op de dag zelf ook te maken met wegafzettingen en een drukte waar je liever niet in zit.
Misschien even een paar dagen naar Washington DC?
Vincent Morit
Amerikafan

Ik ga maar proberen om iets te boeken vandaag via Priceline, al weet ik niet zeker of dan een half jaar van te voren echt goed is, ivm misschien hogere prijzen!
Vincent Morit
Amerikafan

Rob schreef:Gezien de omvang van de NYmarathon kan je er op rekenen dat alle hotels al ver van te voren vol zullen zitten en flink aan de prijs zullen zijn, mogelijk heb je op de dag zelf ook te maken met wegafzettingen en een drukte waar je liever niet in zit.
Misschien even een paar dagen naar Washington DC?

Dit zijn mijn bevindingen, tijdens deze drukke periode:

** Als ik op priceline een hotel zoek van 31/10 tm 7/11 en op Central Park druk en op 2.5* dan krijg ik een adviesprijs van 419 dollar!! Erg veel natuurlijk
** Als ik een hotel zoek van 1/11 tm 7/11 ligt deze prijs maar op 175 dollar, dus een erg groot verschil

Conclusie: Denk dat ik de eerste nacht maar bij het vliegveld ga slapen(LGA), en daarna vertrek naar Manhattan. Ik kom toch pas rond 19.00 aan, en voor je uit de luchthaven bent is het natuurlijk ook al 2 uur later.

Hoop dat mensen er wat aan hebben die ook rond deze periode gaan!
Vincent Morit
Amerikafan

Weet iemand of het te doen is om op de dag dat de marathon er is, toch met taxi of metro te verhuizen van LaGuardia naar Manhattan?

Dank u!!
Vincent Morit
Amerikafan

Ik heb Holiday Inn L.I. City-Manhattan View gewonnen bij Priceline voor $90 dollar per nacht. Goedkoopste prijs op hun eigen site is $170 dollar.

Zit nu toch nog bij de grens met Manhattan, dus volgens mij heb ik dit goed gedaan. Zeker als je in het oog houd dat ik in de periode van de Marathon ga.

Zal met de metro naar Manhattan gaan, dit zal vast niet te lang duren???

Kan iemand mij wat meer vertellen over wat het beste vervoer is, en hoelang het ongeveer duurt voor je in Manhattan bent??
Emenem
Amerikakenner

Bericht door Emenem »

Lekker met de subway, is ideaal! Ik denk dat je vanaf jullie hotel in nog geen 10 minuten in Manhattan staat...
Koop een 7-Day Unlimited Ride MetroCard voor $25 bij bijv. een vending machine.
Veel plezier :D

P.S.
Hier zie je waar je hotel (A) ligt en het dichtsbijzijnde Subway station (M).
Vincent Morit
Amerikafan

Mijn collega raadt mij aan om niet te laat meer over straat te lopen, en alles goed op te bergen!
Zij zegt dat het toch nog redelijk crimineel is, maar heb hier verhalen gehoord dat het in Manhattan toch redelijk rustig is.
Je moet natuurlijk niet met je camera gaan lopen showen, gewoon een foto en dan snel opbergen....

En hoe zit dat met Long Island City? Is dat redelijk te doen qua veiligheid!

Sorry dat ik zoveel vraag hoor, maar ik ben een regelfreak en wil graag alles van te voren weten!! Mijn nederige excuses hiervoor!!
vinyltje
Amerikafan

Bericht door vinyltje »

Ik denk dat je overal op moet letten. Zowel op Manhattan als Long Island. Maar niet krampachtig doen, want dan zien ze wel dat je wat hebt lijkt me.
Ik heb vorig jaar ook gewoon met een rugtas om gelopen. Heel veel NY-ers lopen er zelf ook mee.
Maar draag hem alsjeblieft niet als voorzorg op je buik, want dan vraag je erom denk ik :D

En dat vele vragen: goed voorbereiden is goed! Maar je moet de boel ook een beetje over je heen laten komen hoor! Het komt allemaal echt goed, of je metro er nu 10 of 15 minuten over rijdt naar Manhattan, of je nu wel of niet makkelijk met een taxi Manhattan binnenkomt met de marathon: je gaat toch, en dat zijn zaken waar je niks (meer) aan kunt veranderen. Gewoon gaan en go with the flow!

Veel plezier!
Laatst gewijzigd door markro op 22 feb 2009, 08:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Ik zou niet met een taxi gaan op de dag van de marathon, gewoon de ondergrondse in, kom je overal zonder de problemen van opstoppingen die je vaak hebt, vooral als er dergelijke grote activiteiten zijn als de marathon (of de opening van de Algemene Vergadering van de VN in september. Met de auto kun je de vreemdste en langste opstoppingen meemaken (hoewel men daar in Nederland ook redelijk aan gewend is, zo heb ik begrepen). Op de FDR Drive heb ik regelmatig stilgestaan, ik heb van New Jersey naar NY via de George Washington Bridge regelmatig stilgestaan, inclusief een half uur wachten om 7 uur in de ochtend, op zaterdag!

Veilig is natuurlijk relatief. Ik heb door de South BRonx gelopen in de tijd dat die buurt nog op een platgebombardeerde stad leek, en in Harlem naar de kerk gegaan. Gewoon duidelijk laten zien dat je niet bang bent en af en toe je vuisten ballen, duidelijk rondkijken.

Zoals elders al is opgemerkt is NY de stad die nooit slaapt, dus er is altijd volk op de been en er zijn winkels open. Zelfs in Long Island City. Duik als je het niet vertouwt en je een onderdrongse in de buurt heb, daar binnen, er zitten daar nog steeds vaak mensen in hokjes die de politie kunnen bellen. En doe verstandig, niet duidelijk dronken over straat zwalken met een dure camera om je nek en met een duur horloge duidelijk zichtbaar.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Vincent Morit
Amerikafan

Bedankt voor je reactie.

Ik zal inderdaad niet bang zijn op straat, alleen mijn meisje denk wel!
Mijn Dure SRL Carmera zal ik maar onder mijn jas laten zitten, en alleen eronderuit halen wanneer ik een foto wil maken!
Zou zelf ook nog graag naar Harlem gaan voor een kerk te bezoeken, maar wil ook geen problemen zoeken natuurlijk!
Ook zal ik voor de zekerheid geen plekken bezoeken waar bijna geen mens loopt(in het donker)....
Laatst gewijzigd door markro op 25 feb 2009, 10:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Naar Harlem kun je altijd met een groep gaan, Harlem Spirituals bijvoorbeeld, ooit opgezet door een Algerijns-Franse jood die daardoor erelid werd gemaakt van een zwarte kerk waar hij veel met bezoekers kwam. D'r is veel moois in Harlem dat je het makkelijkst en veiligst bezoekt met een groep. Als je eenmaal weet waar alles is, kun je altijd teruggaan met de ondergrondse of met de stadsbus.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Vincent Morit
Amerikafan

Ik zal wel zien waar ik allemaal beland! Wil eigenlijk niet teveel regelen op voorhand, al merken jullie daar verdomde weinig van natuurlijk :wink: al die vragen :D

In ieder geval bedankt, en misschien gaan we Harlem wel bezoeken...
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Volgensmij gaat er zelfs een boot van La Guardia naar Battery Park :) Heb je meteen mooi uitzicht van de skyline
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
Vincent Morit
Amerikafan

Een boottocht zijn we ook zeker van plan, mits goed weer natuurlijk!
Iemand een idee waar ik dit het beste kan doen(iemand ervaring), en of ik dit op voorhand al moet reserveren?
Ook nog een kleine vraag over ESB: Is het slim om al vooraf te boeken? Is het druk in deze periode in New York(het is natuurlijk altijd wel druk in New York, maar qua toeristen)?
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

ESB-tickets kan je het beste van te voren thuis al bestellen en uitprinten hierdoor kan je een lange wachtrij voor de kassa omzeilen.
Wij hebben een rondvaart rondom heel Manhatten gedaan (Greyline) deze trip start aan pier bij West 44th street en kost je 3,5 á 4 uur we hadden niet gereserveerd.
Was een schitterende middag, je kan ook een ochtend trip doen dacht ik.
Vincent Morit
Amerikafan

Iemand een idee wat een taxi kost?? Aan welke bedragen moet je denken als je van Central Park naar Wallstreet gaat?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer