1- Wanneer ga je?
- April of Mei 2006
2- Waar ga je naartoe?
- zoals het er nu uitziet van Phoenix,Arizona naar San Francisco.
3- Met welke vliegtuigmaatschappij?
- hangt van de prijs af,nog niet geboekt.
4- Voor de hoeveelste x ga je naar Amerika?
- ik denk de 17de keer of zo.
5- Ga je er nog iets bijzonders doen?
- wat is bijzonder....mijn vader wil graag eens de Grand Canyon en Death valley zien,maar mijn moeder durft echt niet te vleigen,dus gaan we samen.
Maar nee,niet raften,parasailen,parachuteduiken of wat dan ook....
1- Wanneer ga je?
- Aanstaande woensdag
2- Waar ga je naartoe?
- Boston, dan langs de kust naar beneden richting Washington + Niagara Falls
- US Airways.
- 1e keer.
- Niet echt
1-Wanneer ga je?
- 10 oktober
2- Waar ga je naartoe?
- Miami
- brittisch airways
- 2de keer
- Zwemmen,Stappen,van de zon geniieten
13 oktober tot 29 oktober
2- Waar ga je naartoe?
Florida
United
7e??
Proefdraaien
Goh Zaandra 2x binnen 1 jaar zolang vrij kunnen krijgen van je werk
Ik heb een jaar tijdskrediet genomen.Anders zou ik maar 4 weken verlof hebben.Enfin "maar 4 weken"...Voor veel Amerikanen klinkt 4 weken verlof als muziek in de oren!
zaandra schreef:Ik heb een jaar tijdskrediet genomen.Anders zou ik maar 4 weken verlof hebben.Enfin "maar 4 weken"...Voor veel Amerikanen klinkt 4 weken verlof als muziek in de oren!
Bedoel je dat je vakantiedagen bijgekocht hebt? Of heb je je vakantiedagen van volgend jaar al opgenomen? Bij mij op het werk kunnen we nl. max. 2 weken extra verlof erbij kopen. Gelukkig had ik nog wat dagen staan van vorig jaar en kan ik ook 2x (1x 4 weken en 1x 2 weken) naar Amerika.
Neen.Tijdskrediet kan je opvragen voor maximum 5 jaar. Er zijn wel een aantal voorwaarden aan verbonden...
Je blijft je contract bij de firma behouden en krijgt een vergoeding uitbetaald door het werkloosheidsbureau.
Je kan het gebruiken voor aanvullend ouderschapsverlof,palliatieve zorgen,opnieuw gaan studeren,ommezwaai in je carrière,etc.
Ik weet niet of in Nederland iets dergelijks bestaat,misschien noemen jullie het anders.(Sommigen spreken van een "Sabbatjaar")
Geniet met volle teugen van je vakantie in de VS ,groetjes
Aïda schreef:@Truckman: Heb je misschien leuke tips voor St. Augustine en Daytona? Ik ga daar eind september naar toe.
Zeker! St Augustine is een schattig historisch stadje, met vooral véél shoppingmogelijkheden. Je kunt je auto het best parkeren op een openbare parkeerplaats vlak achter het visitor centre, vandaar is bijna alles op loopafstand. Wil je alles goed bekijken, dan ben je zéker een hele dag zoet.
Wij hebben gelogeerd in het hollyday inn, aan de A-1, zeker een aanrader!
Daytona is natuurlijk bekend om het circuit, maar het strand is ook zéker de moeite waard, verder is het er gewoon toeristisch, maar niet zo erg als in Orlando!
Veel plezier!
Eigenlijk dacht ik dat in de periode dat wij er zijn geen races gereden zouden worden. Of heb ik het erg mis? (sorry, sta op het punt om weg te gaan dus nog geen tijd om uitgebreid jouw link te bekijken)
We blijven 3 weken in Florida. Ook ik ben al aan het aftellen maar we hadden bijna níet op dezelfde vlucht gezeten. Vorige week belde het reisbureau. United heeft de vluchttijden veranderd (niet van AMS-IAD hoor) en daarom zouden we te weinig tijd hebben om over te stappen. We zouden oorspronkelijk op Jacksonville vliegen. Nu had Holland International zonder enig overleg ons omgeboekt op de vlucht naar Chicago en dan daar vandaan naar Jacksonville. Terwijl ik destijds al 100 x tegen het reisbureau had gezegd dat ik níet naar Chicago wil vliegen. Pfftt..... om een heel lang verhaal kort te maken we vliegen nu naar Orlando (ook dat wilde ik niet, maar goed) en hebben 2 uur overstaptijd.
Eigenlijk dacht ik dat in de periode dat wij er zijn geen races gereden zouden worden. Of heb ik het erg mis? (sorry, sta op het punt om weg te gaan dus nog geen tijd om uitgebreid jouw link te bekijken)
We blijven 3 weken in Florida. Ook ik ben al aan het aftellen maar we hadden bijna níet op dezelfde vlucht gezeten. Vorige week belde het reisbureau. United heeft de vluchttijden veranderd (niet van AMS-IAD hoor) en daarom zouden we te weinig tijd hebben om over te stappen. We zouden oorspronkelijk op Jacksonville vliegen. Nu had Holland International zonder enig overleg ons omgeboekt op de vlucht naar Chicago en dan daar vandaan naar Jacksonville. Terwijl ik destijds al 100 x tegen het reisbureau had gezegd dat ik níet naar Chicago wil vliegen. Pfftt..... om een heel lang verhaal kort te maken we vliegen nu naar Orlando (ook dat wilde ik niet, maar goed) en hebben 2 uur overstaptijd.
Klopt er zijn geen races, althans geen Nascar race (die was 2 juli in Daytona geweest). Maar soms worden er verschillende races op een circuit gereden.. (nascar is het bekendst volgens mij)
Maar als ik het goed begrijp, zitten we nog steeds op dezelfde vlucht?
Tijdskrediet kan je opvragen voor maximum 5 jaar. Er zijn wel een aantal voorwaarden aan verbonden...
Je blijft je contract bij de firma behouden en krijgt een vergoeding uitbetaald door het werkloosheidsbureau.
Je kan het gebruiken voor aanvullend ouderschapsverlof,palliatieve zorgen,opnieuw gaan studeren,ommezwaai in je carrière,etc.
Klinkt heel interessant, maar volgens mij bestaat er zoiets helaas niet in Nederland. Natuurlijk je kunt onbetaald verlof nemen, maar daar zitten ook weer haken en ogen aan (is je "oude" baan nog beschikbaar bij terugkomst, pensioenopbouw).
Zorgverlof (72 uur op jaarbasis) bestaat wel en natuurlijk het kopen van uren. Verder zou ik het niet weten...
Maare.......toch goed geregeld dan in België. Lijkt me heerlijk om eens 3 maanden te kunnen gaan....
Nogmaals heeeellllll veeeellllllll plezier en geniet van elkaar.
Roos* schreef:
Klinkt heel interessant, maar volgens mij bestaat er zoiets helaas niet in Nederland. Natuurlijk je kunt onbetaald verlof nemen, maar daar zitten ook weer haken en ogen aan (is je "oude" baan nog beschikbaar bij terugkomst, pensioenopbouw).
Zorgverlof (72 uur op jaarbasis) bestaat wel en natuurlijk het kopen van uren. Verder zou ik het niet weten...
Maare.......toch goed geregeld dan in België. Lijkt me heerlijk om eens 3 maanden te kunnen gaan....
Nogmaals heeeellllll veeeellllllll plezier en geniet van elkaar.
(p.s. ga je nu een besluit nemen)
Groetjessss en heel veel plezier
Ik heb nog niet gehoord dat zoiets in NL kan. Ik heb wel laatst een stuk gelezen dat het nemen van een 'sabatical' nog lang niet wordt geaccepteerd in ons land: meestal betekent het het einde van je carièrre.
Mack
Mack
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT 2013: NY
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.