Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis gleuknie: Zuidwest-VS en Hawaii
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Vragen rondreis Exit Reizen, aanvullen met bezoek aan Mexico
Hoi allemaal,
Ik lees net allemaal negatieve reacties over Exit Reizen.
Nou heb ik zelf al een reis geboekt via Exit Reizen (Best of the west)
Dit is de kilometertabel:
Van Naar Kilometers
Los Angeles Pismo Beach ca. 305 km
Pismo Beach San Francisco ca. 390 km
San Francisco South Lake Tahoe ca. 300 km
South Lake Tahoe Fresno ca. 450 km via Tioga Pass
Fresno Bakersfield ca. 180 km
Bakersfield Las Vegas ca. 550 km via Death Valley
Las Vegas St George ca. 200 km
St George Page ca. 250 km
Page Sedona ca. 400 km
Sedona Scottsdale ca. 220 km
Scottsdale Palm Springs ca. 430 km
Palm Springs San Diego ca. 230 km
San Diego Los Angeles ca. 200 km
Op vele routes heb je ook nog wel bezienswaardigheden/steden waar ik nog niks over heb gelezen in dit forum, namelijk:
-Santa Barbara: Schijnt erg mooi te zijn. Daar kom je langs als je van LA naar Pismo Beach reist.
-Oakland: Ligt vlakbij San Francisco, waar ik ook al hele mooie foto's van heb gevonden.
-De hoofdstad van Californië Sacramento: State Capital, Riverfront fountain, Capital Mall, Tower Bridge
-South Lake Tahoe: Daar kun je in een kabelbaan, waar je over Lake Tahoe, bergen en natuur kijkt
-Bodie: Bodie is denk ik wel een van de bekendste, grootste en best bewaarde ghost towns van het westen vlakbij Mono Lake
-Sedona: Verde Canyon Railroad Tour, Jeep Tours en eventueel kun je ook vliegen over de Red Rock Canyon
-Phoenix/Scottsdale: Camelback Mountain beklimmen. Ligt midden in de stad.
-Mount Whitney: Mount Whitney is de hoogste top op het vaste land van de VS met een hoogte van 4.421 m. Is vanaf Fresno te doen.
Leuke/handige websites zijn:
http://www.travelmap.nl/verenigde_staten/allesteden
De kaart van de Verenigde Staten (google)
http://www.city-data.com/
Website met foto's van vele plaatsen. Ook kleinere steden/dorpen.
Ik heb overigens mijn verblijf in Las Vegas verlengt van 2 naar 3 nachten en een ander hotel gekozen, namelijk het Planet Hollywood Resort. Was maar een toeslag van 55 euro p.p.
Verder heb ik de 2 nachten Scottsdale en 1 nacht Palm Springs omgewisseld. Palm Springs leek me mooier om 2 dagen te verblijven.
Om dit lange verhaal af te sluiten: Zijn er nog mensen die vanaf San Diego de grens over zijn gegaan naar Mexico? Het schijnt dat dat wel te doen is, maar dat je je dan moet laten vervoeren naar de grens en daar een taxi pakt. Een huurauto is namelijk niet verzekerd in Mexico.
Ik lees net allemaal negatieve reacties over Exit Reizen.
Nou heb ik zelf al een reis geboekt via Exit Reizen (Best of the west)
Dit is de kilometertabel:
Van Naar Kilometers
Los Angeles Pismo Beach ca. 305 km
Pismo Beach San Francisco ca. 390 km
San Francisco South Lake Tahoe ca. 300 km
South Lake Tahoe Fresno ca. 450 km via Tioga Pass
Fresno Bakersfield ca. 180 km
Bakersfield Las Vegas ca. 550 km via Death Valley
Las Vegas St George ca. 200 km
St George Page ca. 250 km
Page Sedona ca. 400 km
Sedona Scottsdale ca. 220 km
Scottsdale Palm Springs ca. 430 km
Palm Springs San Diego ca. 230 km
San Diego Los Angeles ca. 200 km
Op vele routes heb je ook nog wel bezienswaardigheden/steden waar ik nog niks over heb gelezen in dit forum, namelijk:
-Santa Barbara: Schijnt erg mooi te zijn. Daar kom je langs als je van LA naar Pismo Beach reist.
-Oakland: Ligt vlakbij San Francisco, waar ik ook al hele mooie foto's van heb gevonden.
-De hoofdstad van Californië Sacramento: State Capital, Riverfront fountain, Capital Mall, Tower Bridge
-South Lake Tahoe: Daar kun je in een kabelbaan, waar je over Lake Tahoe, bergen en natuur kijkt
-Bodie: Bodie is denk ik wel een van de bekendste, grootste en best bewaarde ghost towns van het westen vlakbij Mono Lake
-Sedona: Verde Canyon Railroad Tour, Jeep Tours en eventueel kun je ook vliegen over de Red Rock Canyon
-Mount Whitney: Mount Whitney is de hoogste top op het vaste land van de VS met een hoogte van 4.421 m. Is vanaf Fresno te doen.
Leuke/handige websites zijn:
http://www.travelmap.nl/verenigde_staten/allesteden
De kaart van de Verenigde Staten (google)
http://www.city-data.com/
Website met foto's van vele plaatsen. Ook kleinere steden/dorpen.
Ik heb overigens mijn verblijf in Las Vegas verlengt van 2 naar 3 nachten en een ander hotel gekozen, namelijk het Planet Hollywood Resort. Was maar een toeslag van 55 euro p.p.
Verder heb ik de 2 nachten Scottsdale en 1 nacht Palm Springs omgewisseld. Palm Springs leek me mooier om 2 dagen te verblijven.
Om dit lange verhaal af te sluiten: Zijn er nog mensen die vanaf San Diego de grens over zijn gegaan naar Mexico? Het schijnt dat dat wel te doen is, maar dat je je dan moet laten vervoeren naar de grens en daar een taxi pakt. Een huurauto is namelijk niet verzekerd in Mexico.
Laatst gewijzigd door hekkie op 29 sep 2009, 13:22, 3 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerp afgesplitst. Komt beter tot zijn recht in een eigen topic.
Reden: Onderwerp afgesplitst. Komt beter tot zijn recht in een eigen topic.
Groetjes René
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: veel vragen rondreis
Tijuana wordt door de meeste mensen hier afgeraden. Het heeft eigenlijk weinig met het echte Mexico te maken, en is vooral een goedkope (in de slechte zin van het woord) toeristische bedoening met opdringerige types die je van alles proberen te verkopen. Zeker met die enge berichten de laatste tijd over Mexicaanse drugskartels in de grensregio, zou ik het niet doen.
Ik zit over 2 maanden ook in San Diego en wilde ook graag naar Tijuana, maar ik zie er vanaf. Als ik op vakantie ben, wil ik me op mijn gemak voelen en niet me zorgen hoeven maken over criminele bendes of gedoe bij de grens. Als ik Mexico wil zien, boek ik ooit nog weleens een reisje naar Yucatan.
Ik zit over 2 maanden ook in San Diego en wilde ook graag naar Tijuana, maar ik zie er vanaf. Als ik op vakantie ben, wil ik me op mijn gemak voelen en niet me zorgen hoeven maken over criminele bendes of gedoe bij de grens. Als ik Mexico wil zien, boek ik ooit nog weleens een reisje naar Yucatan.
- gleuknie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Vragen rondreis Exit Reizen, aanvullen met bezoek aan Mexico
Een collega van mij is in Tijuana geweest en zei tegen mij dat als ik de kans zou krijgen, ik er zeker heen moet gaan. Hij zei letterlijk: "Je weet niet wat je ziet." Gedoe bij de grens schijnt ook mee te vallen. Hij zei dat je daar sneller de grens over bent, dan in Oekraïne. Daar ben ik vorig jaar geweest en stond ik ruim 2 uur bij de grens in een megalange file, omdat ze elke auto controleren.
Ik was trouwens nog vergeten te vertellen in mijn topic dat ik ook nog aansluitend 6 dagen naar Hawaii ga. Dat was met een bijbetaling van 499 euro. Niet duur dacht ik zo
Ik was trouwens nog vergeten te vertellen in mijn topic dat ik ook nog aansluitend 6 dagen naar Hawaii ga. Dat was met een bijbetaling van 499 euro. Niet duur dacht ik zo

Groetjes René
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je over bovengenoemde plaatsen nog niets op het forum hebt gelezen, heb je niet goed gekeken denk ik. Je kunt de zoekfunctie gebruiken om te zoeken op het forum. Als ze niet genoemd worden zal het zijn omdat je daar in een doorsnee rondje zuidwesten niet echt tijd voor hebt (het beklimmen van Mt Whitney bijvoorbeeld).gleuknie schreef: Op vele routes heb je ook nog wel bezienswaardigheden/steden waar ik nog niks over heb gelezen in dit forum, namelijk:
Helaas zul je bij de EXIT reis ook voor de andere bezienswaardigheden geen tijd hebben.
Het lijkt me dat er nog veel betere invullingen zullen zijn voor een extra dag.gleuknie schreef: Verder heb ik de 2 nachten Scottsdale en 1 nacht Palm Springs omgewisseld. Palm Springs leek me mooier om 2 dagen te verblijven.
Marianne
- SonjaV
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Jammer dat je eerst geboekt hebt en dan pas vragen gaat stellen.
In deze vakantie zal je voornamelijk asfalt zien. Voor de mooie dingen houd je nauwelijks tijd over.
Tijuana zou ik in deze route zeker niet ook nog erbij proppen.
Gebruik de tijd liever om onderweg nog wat te zien.
In deze vakantie zal je voornamelijk asfalt zien. Voor de mooie dingen houd je nauwelijks tijd over.
Tijuana zou ik in deze route zeker niet ook nog erbij proppen.
Gebruik de tijd liever om onderweg nog wat te zien.
-
- Amerikakenner
Ik neem aan dat je al wat hebt gezocht op dit forum naar die Best of the West-rondreis? Dan zal je wel gezien hebben dat de meningen er hier over het algmeen niet onverdeeld positief over zijn. En met reden, IMHO. Een voorbeeld: het is echt hartstikke ZONDE dat je DOOR of LANGS twee zulke fraaie parken als Yosemite en Sequoia/Kings Canyon rijdt zonder in of tenminste dichtbij de parken te verblijven. Vergis je niet: Fresno en Bakersfield liggen behoorlijk ver van deze parken af! Ik zou toch kijken of je niet tenminste die twee hotels kan verwisselen voor iets dichterbij de parken (bv. Oakhurst voor Yosemite en Three Rivers voor Sequoia).
Ik ben het overigens eens met Sonja: concentreer je op de US, er is al zoveel in een korte tijd gepropt...
Ik ben het overigens eens met Sonja: concentreer je op de US, er is al zoveel in een korte tijd gepropt...
Groetjes, Ilona
Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Tja,dat is veel kilometers maken,en weinig zien,ik snap nog steeds niet dat Exit deze reis aan durft te bieden,daar moeten ze toch ook weten dat het niet echt een optimaal schema is?
Vergeet mexico,vergeet 2 dagen Palm Springs,en cancel die 6 dagen Hawaii,dan kan je een veel mooier schema maken dan dit.
Vergeet mexico,vergeet 2 dagen Palm Springs,en cancel die 6 dagen Hawaii,dan kan je een veel mooier schema maken dan dit.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
En vervang de nacht in South Lake Tahoe door een overnachting bij Yosemite.
South Lake Tahoe - Fresno is 6 uur rijden. Pure reistijd. Dan heb je Bodie niet bezocht, nog niets van de vallei gezien, laat staan iets anders van het park.
Marianne
South Lake Tahoe - Fresno is 6 uur rijden. Pure reistijd. Dan heb je Bodie niet bezocht, nog niets van de vallei gezien, laat staan iets anders van het park.
Marianne
- gleuknie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik had mijn berichtje in eerste instantie ook als reactie geplaatst bij een andere topic. Ik bedoelde ook dat ik in dat topic nog niks van die plaatsen had gelezen. Ik bedoelde dus niet het hele forum, dus mijn excuses
Achteraf had ik inderdaad liever een dagje overnacht in Yosemite en in Death Valley. Verder heb ik nooit zoveel problemen met afstanden rijden. Vorig jaar heb ik ook ruim 2000km in 7 dagen gereden in Hongarije, Oostenrijk, Slowakije en Oekraïne. Ik begrijp in ieder geval wel dat je in ieder geval voor Yosemite een volledige dag nodig bent. Ik ben daarom ook van plan rond 5-6 uur al uit bed te gaan die dag. 's Avonds lekker op tijd in de veren. Als het donker is, valt er toch weinig te zien en ik ben niet op vakantie om in de kroeg te zitten haha. O ja... Behalve in Las Vegas natuurlijk. Daar wil ik zeker op de tweede dag dat ik er ben, het nachtleven meemaken. Vandaar dat ik daar ook een extra nacht heb bijgeboekt.
Dat ik hier pas vragen ben gaan stellen, nadat ik heb geboekt komt, omdat ik deze site nog maar net heb ontdekt. Net te laat dus
Nog even over Mexico... Ik denk dat San Diego in 1 dag wel te doen is en de verleiding is toch groot, om even over de grens te gaan kijken.

Achteraf had ik inderdaad liever een dagje overnacht in Yosemite en in Death Valley. Verder heb ik nooit zoveel problemen met afstanden rijden. Vorig jaar heb ik ook ruim 2000km in 7 dagen gereden in Hongarije, Oostenrijk, Slowakije en Oekraïne. Ik begrijp in ieder geval wel dat je in ieder geval voor Yosemite een volledige dag nodig bent. Ik ben daarom ook van plan rond 5-6 uur al uit bed te gaan die dag. 's Avonds lekker op tijd in de veren. Als het donker is, valt er toch weinig te zien en ik ben niet op vakantie om in de kroeg te zitten haha. O ja... Behalve in Las Vegas natuurlijk. Daar wil ik zeker op de tweede dag dat ik er ben, het nachtleven meemaken. Vandaar dat ik daar ook een extra nacht heb bijgeboekt.
Dat ik hier pas vragen ben gaan stellen, nadat ik heb geboekt komt, omdat ik deze site nog maar net heb ontdekt. Net te laat dus

Nog even over Mexico... Ik denk dat San Diego in 1 dag wel te doen is en de verleiding is toch groot, om even over de grens te gaan kijken.
Groetjes René
Amerika is heel ander dan Europa.
Amerikanen zijn heel anders dan Europeanen.
In Europa moet men zo snel mogelijk van A naar B, het liefst wilt men hier 1000KM in 9 uur doen.....
Men denkt dat er in Europa tussen NL en bijvoorbeeld Zuid-Frankrijk niks te zien is, het enige wat we/ze zien is snelweg en soms een tankstation.
Amerikanen maken van hun reis ook al vakantie, veel stoppen, veel uitzichtspunten bekijken enz.
Daarom moet je gewoon de afstanden niet te lang maken.
200 mijl daar doe je een halve dag over, als je het met uitzichtpunten enz. doet.
En je weet hè: Sir, please keep it 55MPH.
Veel succes!
Amerikanen zijn heel anders dan Europeanen.
In Europa moet men zo snel mogelijk van A naar B, het liefst wilt men hier 1000KM in 9 uur doen.....
Men denkt dat er in Europa tussen NL en bijvoorbeeld Zuid-Frankrijk niks te zien is, het enige wat we/ze zien is snelweg en soms een tankstation.
Amerikanen maken van hun reis ook al vakantie, veel stoppen, veel uitzichtspunten bekijken enz.
Daarom moet je gewoon de afstanden niet te lang maken.
200 mijl daar doe je een halve dag over, als je het met uitzichtpunten enz. doet.
En je weet hè: Sir, please keep it 55MPH.

Veel succes!
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Wat wil je over de grens zien... Dat is nog gewoon Amerika, niet het (Autentieke) Mexico....gleuknie schreef:
Het is hetzelfde als van NL naar DE over de grens gaan, alles ziet er precies hetzelfde uit.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Je kan dat niet met elkaar vergelijken. In Amerika reis je dikwijls op een heel andere manier, rij je meestal niet op snelwegen. Veel mensen proberen langs hun route ook nog andere viewpoints/kleinere parken mee te pakken, omdat ze daar dan toch in de buurt zijn. En dat kost allemaal gewoon veel tijd. Ook moet je in de meeste parken toch een eindje wandelen om de mooiste dingen te kunnen zien.gleuknie schreef: Verder heb ik nooit zoveel problemen met afstanden rijden. Vorig jaar heb ik ook ruim 2000km in 7 dagen gereden in Hongarije, Oostenrijk, Slowakije en Oekraïne.
Als je om 5u opstaat, dan zal je idd een aantal belangrijke highlights vh park kunnen zien als je Bodie en Mono Lake overslaat. Mariposa Grove zou nog steeds heel lastig kunnen worden als je in het hoogseizoen gaat, want die parking staat snel helemaal vol en dan kan je er enkel nog maar met een shuttle geraken...Ik begrijp in ieder geval wel dat je in ieder geval voor Yosemite een volledige dag nodig bent. Ik ben daarom ook van plan rond 5-6 uur al uit bed te gaan die dag. 's Avonds lekker op tijd in de veren. Als het donker is, valt er toch weinig te zien en ik ben niet op vakantie om in de kroeg te zitten haha.
Ik denk trouwens niet dat er veel Amerikagangers 's avonds in de kroeg zitten, zoveel zijn er trouwens niet van in die kleine plaatsjes.
- SonjaV
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Volgens mij ben je zelf nog nooit de grens over gegaan van Amerika naar Mexico anders had je dit niet geschreven.1250 schreef:Wat wil je over de grens zien... Dat is nog gewoon Amerika, niet het (Autentieke) Mexico....gleuknie schreef:
Het is hetzelfde als van NL naar DE over de grens gaan, alles ziet er precies hetzelfde uit.
Het is mij al een paar keer opgevallen dat je advies geeft over plaatsen waar je zelf nog nooit geweest bent.
Waarschijnlijk bedoel je het wel goed en wil je andere mensen helpen, maar je adviezen kloppen vaak niet.
Mensen stellen hier echter vragen om advies te krijgen van mensen die uit ervaring weten waar ze het over hebben.
- gleuknie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ga nog proberen om Exit Reizen te mailen of ik nog aanpassingen in mijn route kan maken, al denk ik dat die kans erg klein is, aangezien ik al geboekt heb. Anders sla ik inderdaad Mono Lake over en Bodie ligt maar iets van de route af en daar wou ik eigenlijk alleen even door rijden om het toch even te zien. Verder concentreer ik me die dag volledig op Yosemite National Park. Zo vroeg mogelijk uit bed en lekker de hele dag daar doorbrengen.
Ik wil trouwens iedereen tussendoor even bedanken voor alle adviezen. Dit is een superhandig forum die ik zoals ik al zei net te laat heb ontdekt.
Ik ga denk ik toch nog even de grens over. Ik vind het toch een uitdaging en het staat toch wel op mijn verlanglijstje om te gaan bezoeken.
Ik wil trouwens iedereen tussendoor even bedanken voor alle adviezen. Dit is een superhandig forum die ik zoals ik al zei net te laat heb ontdekt.
Ik ga denk ik toch nog even de grens over. Ik vind het toch een uitdaging en het staat toch wel op mijn verlanglijstje om te gaan bezoeken.
Groetjes René
Helaas voor jou, maar Bodie is geen plaatsje waar je doorheen kunt rijden.
Er is een parkeerplaats en als je het stadje echt wilt zien, heb je al wandelend toch minimaal een uur nodig. (dit is heel krap gesteld)
Succes en groetjes,
Paul
Er is een parkeerplaats en als je het stadje echt wilt zien, heb je al wandelend toch minimaal een uur nodig. (dit is heel krap gesteld)
Succes en groetjes,
Paul
Een paar reisverhaaltjes: http://www.izognoeg.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb nog nooit USA - Mexico gedaan maar wel Mexico alleen.SonjaV schreef:Volgens mij ben je zelf nog nooit de grens over gegaan van Amerika naar Mexico anders had je dit niet geschreven.1250 schreef: Wat wil je over de grens zien... Dat is nog gewoon Amerika, niet het (Autentieke) Mexico....
Het is mij al een paar keer opgevallen dat je advies geeft over plaatsen waar je zelf nog nooit geweest bent.
Waarschijnlijk bedoel je het wel goed en wil je andere mensen helpen, maar je adviezen kloppen vaak niet.
Mensen stellen hier echter vragen om advies te krijgen van mensen die uit ervaring weten waar ze het over hebben.
Mij viel het op hoe dichter ik bij de grens kwam hoe Westerser/Amerikaanser het op mij overkwam......
Dat kan aan mij liggen maar misschien ook aan 't gebied

Daarom raadde ik het af, zo dichtbij de grens als TS gaat ben ik niet geweest maar ik denk dat het dus niet veel uitmaakt.
Ik had trouwens een heel onveilig (normaal nooit!) in Mexico, bijna heel Mexico hoor maar ik vond het geen prettig land, maar dat is mijn mening

- gleuknie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bedankt voor de tip Paul.
Misschien is het dan toch beter om Bodie over te slaan, tenzij iemand zegt dat je dat zeker moet hebben gezien.
Ik kan trouwens bijna niet wachten voor het zover is, dat ik in Amerika ben.
21 augustus vertrek ik
Misschien is het dan toch beter om Bodie over te slaan, tenzij iemand zegt dat je dat zeker moet hebben gezien.
Ik kan trouwens bijna niet wachten voor het zover is, dat ik in Amerika ben.
21 augustus vertrek ik

Groetjes René
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Ik vind dat je Bodie eigenlijk wel gezien moet hebben. Het is de mooiste ghosttown die we tegengekomen zijn in Amerika. Er is daar nog zoveel bewaard gebleven. Een stukje Amerika-historie.
Bekijk anders deze site eens en beslis dan of het je aanspreekt.
Marjan
Bekijk anders deze site eens en beslis dan of het je aanspreekt.
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou Bodie ook niet overslaan. Misschien rechtstreeks vanuit SF naar Lee Vining in plaats van Lake Tahoe? Geeft je meer tijd voor Bodie en voor Yosemite. Als je de reservering niet kunt wijzigen dan maar even zelf die 100 dollar ofzo ophoesten. Krijg je geen spijt van.
Marianne
Marianne
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Nog even over Tijuana (Mexico). Ook wij hebben vanuit San Diego een dagje Tijuana gedaan. Aan Amerikaanse kant (einde Highway rechts/vlak voor de Mall) heb je een grote bewaakte parkeerplaats. Vandaar loop je via een brug de grens (noujah, twee "ratelhekken") over naar Tijuana. Het is een gigantisch verschil met de Amerikaanse kant, een heel andere wereld vol armoe en hectiek. Veel kinderen die lopen te bedelen. Volop kraampjes en winkeltjes waar je souverniers kunt kopen (afdingen !) en even wat kunt drinken. Ik heb geen vervelend sfeertje geproefd, maar de twee dames in mijn gezin voelden zich niet zo prettig. Ze voelden zich aardig "bekeken" door de Mexicaantjes. Verder viel het op dat het er wemelt van de tandartsen en apothekers, niet normaal gewoon. Na een paar uur hadden we het wel bekeken en zijn met de "Mexicobus" teruggebracht naar de parkeerplaats in Amerika. Dat duurde trouwens wel even, we hebben (dacht ik) zo'n 2 1/2 a 3 uur in die rotbus (Wel lekker met airco trouwens) gezeten om de VS weer in te komen. We hebben ons niet verveeld, wat je staat daar niet alleen in de file en die grensovergang (de drukste ter wereld) is een wereldje op zich. Allerlei verkopers langs en in de bus, dus wel even op je spullen passen.
Suc6,
Ruud
Ps. we hebben trouwens meer gekocht in die Mall, dan in Tijuana !
http://gocalifornia.about.com/od/casdme ... ossing.htm
http://en.wikipedia.org/wiki/San_Ysidro,_California
Suc6,
Ruud
Ps. we hebben trouwens meer gekocht in die Mall, dan in Tijuana !
http://gocalifornia.about.com/od/casdme ... ossing.htm
http://en.wikipedia.org/wiki/San_Ysidro,_California
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA