Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Positief omgaan met jetlag in Los Angeles

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Ed09
Amerika-ontdekker

Positief omgaan met jetlag in Los Angeles

Bericht door Ed09 »

Dag kenners,

De meeste van jullie hebben al meermaals op Los Angeles gevlogen.

Iedereen zal wel last hebben van de jetlag, hoe gaan jullie hier mee om?

Wij blijven de eerste dag in LA.

’s Morgen vroeg wakker en dan?
Heeft er iemand al leuke dingen gedaan in LA in het ochtendgloren (reistips hé… :wink: ) ?

Kan je zo vroeg al met de auto gaan cruisen? Waar?

Alle tips zijn welkom.

Alvast bedankt!

Ed
Veusy
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Positief omgaan met jetlag in Los Angeles

Bericht door Veusy »

Ik kan niet meteen spreken voor LA, wel voor Denver of San Francisco. Hangt er ook van af om hoe laat je precies landt hé.

Maar meestal kruip ik tegen 22u in bed en eens wakker de dag erop meteen op pad vertrekken, dan is meestal zo rond 4 a 5 uur. Heb er nooit probleem mee gehad om al een grote afstand te rijden.

mvg,
Hans
Weblog Zuidwesten van 6 tot en met 28 Juni 2009: http://reizen.deveuster.eu
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Wij gaan ook meestal tegen een uur of tien slapen, althans we proberen zo lang wakker te blijven als we er eerder zijn.... :wink:

De andere ochtend ben je dan inderdaad veel vroeger wakker dan normaal, maar ook zo fit als een hoentje. Dus geen probleem om van alles te ondernemen of een heel stuk te rijden.

Wel is het zo dat je in de avond weer eerder moe bent en dus ook weer wat vroeger gaat slapen dan normaal. Elke dag schuift dat een beetje op.

Geen enkel probleem dus, want je kunt in elk geval deze 1e periode overdag volledig van je vakantie genieten.

Terug in Nederland is een ander probleem, dan ben je overdag moe en kun je 's nachts amper slapen. Tenminste zo ervaren wij dat in de loop der jaren.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Yarinya
Amerika-ontdekker

Bericht door Yarinya »

Wij gaan lekker heel de dag in de auto zitten :D , je bent toch al lekker vroeg wakker, gewoon ervan profiteren. De bedoeling is via Palm springs en Joshua Tree richting Needles of mischien wel verder uit te komen.
klaasvermeulen
Amerika-ontdekker

Bericht door klaasvermeulen »

Het woord "Jetlag " vind ik zo overtrokken en overdreven.

Nog nooit last van gehad!!! :banghead: :dance: :D
theborgh
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door theborgh »

Heen geen echt last, eerste dagen ben je vroeg wakker (kan je lekker optijd km's gaan maken)
Terug is een andere zaak, als je pech heb ben je goed in de war. Na paar dagen weer over hoor.
Alvast veel plezier en voorpret.

gr
Theo
ienekje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door ienekje »

Ai.....wij blijven eerst een paar dagen in SF; ben benieuwd wat we sochtends om 4/5 uur kunnen doen :D
Maar duimen dat we wat later wakker worden.
Jeroen80
Amerikakenner

Bericht door Jeroen80 »

Vooral terug thuis had ik er idd last van. Om 20u in slaap dommelen en rond 3-4 u 's nachts wakker worden. Heeft toch wel een klein weekje geduurd bij mij.
De eerste dagen van je trip vind ik nog niet zo erg om vroeg wakker te worden. Kan je lekker vroeg op pad.
marijkedb
Amerikafan

Bericht door marijkedb »

In San Francisco is het heel leuk om zo vroeg op de dag een lange wandeling te maken, liefst langs de baai. Van de Golden Gate Bridge (als je om 4 - 5 uur wakker bent, hangt er waarschijnlijk zelfs nog geen mist over de brug) naar de Bay Bridge is een mooie route vroeg op de dag en je komt onderweg genoeg Starbucks tegen. ;-) En als je dan richting North Beach wandelt, ben je nog net op tijd om in de rij te gaan staan voor ontbijt bij Mama's. Om 7 uur valt die rij nog mee, maar vanaf 7.30 uur is het meestal meer dan een uur wachten voor je binnen kan / mag.
Living the American Dream? Volg onze avonturen in San Francisco.
sander-patty
Amerika-ontdekker

Bericht door sander-patty »

Ed09 schreef:Heeft er iemand al leuke dingen gedaan in LA in het ochtendgloren (reistips hé… :wink: ) ?

Kan je zo vroeg al met de auto gaan cruisen? Waar?

Rij naar het uitkijkpunt op Mullholland, mooi overzicht over de stad zeker met zonsopgang.
Laatst gewijzigd door hekkie op 10 mar 2009, 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote gedeeltelijk verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten
martijn76
Amerika-expert

Bericht door martijn76 »

Op de heenreis in Amerika heb ik nooit enige last van jetlag, wel een wat verstoord nachtritme, maar dat komt denk ik vooral doordat wij altijd landen in Las Vegas en meteen tot in de vroege ochtend-uurtjes de Strip afstruinen!

Terug in Nederland is een ander verhaal, ik ben dan echt drie weken van slag! Ik val om 20.00 uur in slaap en wordt de volgende ochtend normale tijd wakker, voel me echt de hele dag slaperig en suf. Waarom ik hier zoveel last van heb weet ik niet, maar het is echt een terugkerend patroon.
Veusy
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Veusy »

sander-patty schreef: Rij naar het uitkijkpunt op Mullholland,

Enig idee waar we dit punt precies kunnen vinden ?

Hans
Weblog Zuidwesten van 6 tot en met 28 Juni 2009: http://reizen.deveuster.eu
USA2009
Amerika-ontdekker

Bericht door USA2009 »

Ik had ergens gelezen dat het reizen naar het westen veroorzaakt meestal geen jetlag omdat de dagen langer zijn maar als je naar het oosten vliegt heb je er meestal wel last van omdat de dagen korter zijn. Ligt er wel aan hoe ver je vliegt natuurlijk :)
Een vlucht naar het westen (waarbij de dag langer duurt en dus een fasevertraging optreedt) geeft minder problemen dan een vlucht naar het oosten. Blijkbaar aanvaardt onze interne klok gemakkelijker een fasevertraging (waarbij de klok achteruit wordt gezet) dan een fasevervroeging (waarbij ze vooruit wordt gezet). Vergelijk het met de gewone maandagmorgen-moeheid. Men neemt doorgaans aan dat men ongeveer 1 dag aanpassing nodig heeft per tijdszone, bij een vlucht naar het oosten 1,5 dag. De aanpassing verschilt van individu tot individu en verloopt trager bij oudere mensen, bij slaapgebrek tijdens de vlucht en bij alcoholinname.
link : http://www.gezondheid.be/INDEX.cfm?fuse ... rt_id=5516
Afbeelding
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Veusy schreef:
Enig idee waar we dit punt precies kunnen vinden ?
Hans,

Hier wat informatie over Mullholland Drive met kaartje.

Ik vond ook nog het volgende:

There are plenty of places to pull over and enjoy the view.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
ienekje
Amerikafan

Bericht door ienekje »

marijkedb schreef:In San Francisco is het heel leuk om zo vroeg op de dag een lange wandeling te maken, liefst langs de baai. Van de Golden Gate Bridge (als je om 4 - 5 uur wakker bent, hangt er waarschijnlijk zelfs nog geen mist over de brug) naar de Bay Bridge is een mooie route vroeg op de dag en je komt onderweg genoeg Starbucks tegen. ;-) En als je dan richting North Beach wandelt, ben je nog net op tijd om in de rij te gaan staan voor ontbijt bij Mama's. Om 7 uur valt die rij nog mee, maar vanaf 7.30 uur is het meestal meer dan een uur wachten voor je binnen kan / mag.

Hmm, klinkt wel goed en we zitten gelukkig in het Hostel op Fort Manson, dus recht uit mijn bed bij het water.
Zijn de Starbucksen zo vroeg al open dan?
En dat ontbijt ook maar eens proberen, als er al zo vroeg een rij is.
Zit t hem in het ontbijt of de plek dat het daar zo druk is?
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Goh, jullie zijn betere slapers dan ik. Ik slaap gewoon een paar nachten niet (of nauwelijks) :roll: Heb al verscheidene slaapmiddelen geprobeerd om die eerste paar nachten door te komen maar mijn lichaam lijkt sterker dan die middelen.

Wat voor SF geldt, geldt ook voor LA: een lekkere ochtendwandeling langs 1 van de stranden lijkt me een lekker begin van de dag.
sander-patty
Amerika-ontdekker

Bericht door sander-patty »

Veusy schreef:Enig idee waar we dit punt precies kunnen vinden?
Mullholland drive is behoorlijk lang en er zijn (even uit mijn hoofd) 2 "echte" uitkijkpunten.
Bij het ene kijk je uit over het deel waarin oa de studio's zitten en bij het andere punt kijk je uit over Hollywood Bowl en de stad en je ziet het Hollywood sign.

Het tweede uitkijkpunt wat ik bedoel is deze: http://www.panoramio.com/photo/1055901
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Wij profiteren er 's ochtends meestal van om dan onze koffers te reorganiseren en onze auto helemaal goed in te richten voor het vele autorijden :). De dag vooraf hebben we daar meestal geen zin in. En dan nog zijn we relatief snel op de baan (7u - 7u30). Helemaal ideaal om zo de vakantie te beginnen.
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Ik heb nooit last van de jetlag! :dance:
Tot grote van mij mijn mede reisgenoten wel en die lopen dan al vaak om 4 uur spelletjes te doen op de kamer......
NOu er zijn ergere dingen te bedenken....
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
marijkedb
Amerikafan

Bericht door marijkedb »

Als je logeert in Fort Mason, zou ik 's ochtends vroeg eerst naar de Golden Gate Bridge wandelen. De dichtsbijzijnde Starbucks zit dan op Buchanan en North Point (aan de Safeway), maar ik weet niet of deze 24 uur open is. Eerlijkheidshalve: d'er zitten op Chestnut Street ook heel leuke zaakjes om koffie te halen. Ik denk dat de doorsnee Starbucks in San Francisco rond 6 uur opent, behalve diegene in de Financial District (die zijn vroeger open). Maar als je om 4 uur naar de brug wandelt, kan je tegen 6 uur een koffie halen op Hyde & Beach als je onderweg bent naar Mama's. Het ontbijt daar is trouwens goed, maar niet spectaculair, en de ligging is uitstekend: zeker als je vroeg bent, kan je een heleboel Chinezen zien "tai-chi'en" in het park aan de overkant. Na het ontbijt kan je dan te voet Coit Tower beklimmen, dan ben je ineens die calorieen weer kwijt. ;-)
Living the American Dream? Volg onze avonturen in San Francisco.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer