Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur via www.usareisen.de

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Jozzy
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Re: Autohuur via www.usareisen.de

Bericht door Jozzy »

Je geeft inderdaad de gegevens van de extra bestuurder pas op als je aan de balie bij Alamo staat. Die persoon moet daar op dat moment dan wel in levende lijve bij aanwezig zijn, maar dat zal vast geen probleem zijn. :)
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Ja, je hebt maar 1 naam nodig. De extra bestuurders moeten ter plaatse hun naam opgeven.

Carine
Groetjes,
Carine
looydesign
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door looydesign »

Jozzy schreef:Je geeft inderdaad de gegevens van de extra bestuurder pas op als je aan de balie bij Alamo staat. Die persoon moet daar op dat moment dan wel in levende lijve bij aanwezig zijn, maar dat zal vast geen probleem zijn. :)
Nee zolang het vliegtuig niet neerstort moet dat geen probleem zijn :lol:
http://usa2009.looydesign.nl <- verslag vanaf 27 juni 2009
eva
Amerikafan

Bericht door eva »

Klopt het dat je bij annulering of omboeking 15 tot 30 Euro betaalt? Iemand ervaring mee?
Is er iemand die weet hoe dit precies zit?
bedankt, gr. Eva
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Geen ervaring, maar als je een proefboeking doet, zie je bij sonstiges
Stornierung / Umbuchungskosten:
Pauschal EU 30,00 zzgl. EU 15,00 Reisebüroentgeld pro gebuchten Mietwagen. Voraussetzung: Die Stornierung / Umbuchung liegt uns mindestens 48 Stunden vor Anmietung schriftlich vor. Weitere Informationen entnehmen Sie bitte den Reisebedingungen des Reiseveranstalters
Storneren (annuleren) of de reservering veranderen kost 30 Euro vermeerderd met (zzgl. = zuzüglich) 15 Euro, indien 48 uur vantevoren schriftelijk aangemeld.

Succes.
Groet,

Old Faithful
tdh
Amerika-ontdekker

Bericht door tdh »

Hallo allemaal,

Wij willen ook graag deze week de Equinox boeken via usareisen.de. Wij halen hem op 18 juli op SFO op, maar ik zag dat je bij usareisen uit veel inleverlocaties kunt kiezen. Wij verblijven de laatste nachten in het Embassy hotel in SF (610 Polk St San Francisco, CA 94102), Via Google maps heb ik al even gezocht welke locaties het dichtste bij is. Er is niet zoveel verschil tussen de locaties Bush Street, O Farrell en Civic Center. Alledrie zijn ongeveer op 0,5 - 0,8 mijl afstand als ik het goed heb? Maakt het nog verschil? Zijn er bijvoorbeeld ook ervaringen tussen de verschillende inleverpunten (bv inlevertijd) of kijk ik nog ergens over heen? Alvast heel erg bedankt voor de moeite!

Groet,

Tim
NYC 2006: http://timenantje.wordpress.com/nyc-2006" onclick="window.open(this.href);return false;
West-USA 2009: http://timenantje.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
USdaydreamer
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door USdaydreamer »

Nog twee korte vraagjes,
Hoe zit het met de ophaaltijd die je opgeeft met het internet reserveren, is deze heilig en moet je op die tijd de auto ophalen, of kan het ook enkele uren voor of na die tijd?
Tweede vraag: Wij reizen met z'n tweeen, 1 boven en 1 onder de 25. Zoals het er nu naar uit ziet rijdt alleen de persoon boven de 25, dus er rijdt maar 1 persoon. Hoeveel zin heeft het om een all inkusiv plus preis te nemen, behalve de auto met een lege tank in te leveren? Ikzelf neig toch wel naar de super inklusiv, ik wil geen risico lopen, maar heb ik dan weer too much, zoals ik meestal doe en kan ik met een super spar plus ook genoegen nemen? Het zou zonde van het geld zijn als ik alles super geregeld heb terwijl gewoon goed genoeg ook kan.
Alvast bedankt,
USdaydreamer
martinenelsa
Amerikafan

Bericht door martinenelsa »

Reken even het verschil uit tussen all incl. en spar. Bij een midsize SUV is het verschil voor 3 weken ongeveer gelijk aan de prijs van een volle tank, dus zou ik voor all incl. kiezen.

De tijd die je opgeeft is meestal wel bindend, althans tov de opgegeven begintijd mag je niet eerder komen ophalen, dan betaal je waarschijnlijk extra (als je een niet meewerkende baliemedewerker treft), of je moet de auto dan ook eerder inleveren. Aantal dagen wordt namelijk per 24 uur berekend. Kom je om 13 uur je auto halen en huur je voor één dag, dan moet je de volgende dag vóór 13 uur de auto weer inleveren.
1997 USA Zuidwest, 2000 USA Denver-Seattle, 2001 Alaska, 2004 USA Denver-Las Vegas, 2009 USA Oregon en Yellowstone
myste87
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door myste87 »

Hoewel ook bij ons maar 1 persoon reis, boek ik wel altijd een tweede bestuurder, just in case off: stel de bestuurder wordt ziek en je wilt/moet verder is het wel lekker als je de zekerheid hebt dat een andere bestuurder het stuur over kan nemen. ik rijd meestal zelf niet, maar heb wel een rijbewijs.
Onze site: http://www.vdheijdeninusa.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
sachasenne
Amerika-expert
Contacteer:

Hier is dat ook zo. Ik wil niet het risico nemen, dat als mijn man om de één of andere reden niet kan rijden, dat ik dan zonder verzekering rijd. Maar normaal gezien rijd ik zelden of nooit in Amerika.
Groetjes,
Carine
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

martinenelsa schreef:Reken even het verschil uit tussen all incl. en spar. Bij een midsize SUV is het verschil voor 3 weken ongeveer gelijk aan de prijs van een volle tank, dus zou ik voor all incl. kiezen.
Ben ik niet helemaal met je eens. Ook wij hebben één bestuurder en voor ons was het voordeliger om een tank vooraf af te rekenen dan voor het Super-Inklusiv-PLUS te kiezen. Wij huren de auto 23 dagen en het verschil was dusdanig dat wij voordeliger uit waren met het Super-Spar-PLUS pakket. Vergeet niet dat de brandstofprijzen op dit moment een stuk lager liggen dan vorig jaar. Dit zal ook bij de verhuurbedrijven gelden al betaal je daar uiteraard meer dan bij een gemiddeld tankstation. Voor ons was het Inklusiv-pakket sowieso overbodig omdat mijn vriendin geen rijbewijs heeft. Voor 2 weken of korter zou het wel voordeliger kunnen zijn.
USdaydreamer schreef:Hoe zit het met de ophaaltijd die je opgeeft met het internet reserveren, is deze heilig en moet je op die tijd de auto ophalen, of kan het ook enkele uren voor of na die tijd?
Later ophalen levert sowieso geen problemen op, heb ik zelf ook al meerdere malen meegemaakt en dat liep op tot enkele uren. Met eerder ophalen heb ik geen ervaring. Zal in de praktijk wellicht geen problemen opleveren maar vraag me af hoe het dan zit met het verplicht moeten leveren van de gewenste auto aangezien je daar een bepaald tijdstip voor afgesproken hebt. Ik weet niet hoe strikt ze daarmee omgaan. Zou je wellicht kunnen navragen bij de verhuurder.

Ik zorg er trouwens wel voor dat ik in ieder geval niet vóór het afgesproken tijdstip bij ze voor de balie sta. In welke situatie denk je dat dat kan gebeuren? Je weet immers de aankomsttijd van het vliegtuig? Haal je de auto op na de eerste nacht dan kun je natuurlijk ook een reëel tijdstip afspreken.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
USdaydreamer
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Wat een snelle reacties weer en zo bruikbaar, bedankt coyote en martinenelsa!

Ik begrijp dus goed dat het voor het verzekeringsgebeuren niet veel uitmaakt wat je kiest, het verschil zit hem vooral in een tweede bestuurder en een gratis tank.
Omdat mijn vriendin jonger dan 25 is, zal ik, mocht zij een tweede bestuurder worden, toch een extra fee moeten betalen, en dat loopt zoals ik gelezen hen al snel op. De extra tank maakt me niet zo veel uit dus ik denk dat voor mij het super spar plus dus ook voldoende is. Mits dit dus wel alle verzekeringen heeft en alle ongevallen dekt, maar dat kan ik best zelf nog even goed nalezen voor ik weer allemaal anderen het antwoord laat geven.

Dat van de tijd, ging mij ook vooral om het later aankomen, wij komen 's avonds aan en gaan 4 weken later, vroeg in de ochtend weg, dus dat levert verder geen probleem op qua extra dagen, het ging mij er meer om als ik om 20:00 uur 's avonds land, en ik om 21:00 uur de auto reserveer, hoe lastig er dan wordt gedaan als ik pas om 22:00 of in het gekste geval zelfs om 23:00 uur de auto kom halen.

Maar ik begrijp dat dat ook geen groot probleem oplevert.

Ook wij gaan voor een midsize SUV overigens, dat hoort er toch een beetje bij op zo'n vakantie.

Wat is het toch ongeloofelijk leuk om met zoveel hulp zo'n reis te plannen, ik krijg bijna het gevoel dat ik alles zelf doe :D
Een route van de reis volgt binnenkort wel in een van de daarvoor bestemde toppics, evenals de periode!

THNX USdaydreamer
Gex
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Gex »

Vorig jaar in Orlando bij Alamo kwamen we ook eerder aan (vlucht was sneller dan verwacht en douana schoot ook lekker op), het was toen geen probleem om de wagen mee te krijgen (terugbrengen was ook eerder tijdstip dan het oppikken).

Als ik het trouwens goed begrijp moet je via usareisen dus altijd allinclusive nemen als je met 2 personen gaat reizen?
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Een auto later ophalen heeft ons nooit problemen opgeleverd. We zijn in Orlando eens een keer uren later aangekomen (midden in de nacht) wegens een motormankement aan het vliegtuig en ook zijn we wel eens op een 5 uur latere vlucht gezet naar Las Vegas wegens vertragingen.

Op het verhuurstation werd het niet eens genoemd dat we zoveel later waren in deze beide gevallen.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
sachasenne
Amerika-expert
Contacteer:

Wij moesten normaal 's avonds om 8u de auto ophalen, maar door een vlucht die vertraging had, hebben wij onze aansluiting gemist, en waren pas de volgende morgen om 9 u ter plaatse. Er werd niets van gezegd, maar er was nog juist geteld 1 SUV.

Carine
Groetjes,
Carine
Jozzy
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Jozzy »

Gex schreef:Als ik het trouwens goed begrijp moet je via usareisen dus altijd allinclusive nemen als je met 2 personen gaat reizen?
Volgens mij bijna altijd wel, behalve als je in California huurt. Ik meen zelfs dat de wet daar voorschrijft dat extra bestuurders gratis zijn (of was het maar één extra bestuurder?), maar daarvoor moet je zelf maar even de precieze verschillen tussen de verhuurders onder het kopje 'Zusatzfahrer' bekijken.
USdaydreamer
Amerika-ontdekker
Contacteer:

De volgende vraag beantwoord ik vast al zelf, maar ik wil het gewoon zeker weten: :?
(ik het hele topic doorgespit, maar kon net niet het voor mij bevredigende antwoord vinden)

Ik ga een midsize suv huren bij usareisen voor 4 weken.
Is het verzekeringspakket bij spar-plus hetzelfde als bij super-inklusiv?
Met andere worrden ben ik als bestuurder, en mijn passagier optimaal verzekerd met beide paketten? Zoals ik kon zien wel!

Dus het enigste verschil tussen beide pakketten zit in de gratis tank en extra bestuurders?

Ik heb een voorkeur voor de spar-plus, mede op advies van Roland, maar ik doe dit alleen als ik zeker weet dat ik hiermee niet onderverzekerd ben!

THNX!
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Bij het Super-inclusiev pakket zit ook nog een inzittenden en bagageverzekering, deze kost normaal $ 7,99 per dag, maar als je een goede reisverzekering hebt, heb je deze niet echt nodig.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

USdaydreamer schreef:De volgende vraag beantwoord ik vast al zelf, maar ik wil het gewoon zeker weten: :?
(ik het hele topic doorgespit, maar kon net niet het voor mij bevredigende antwoord vinden)
Kijk eens naar deze post van mij in dit topic. :wink:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
red_princess
Amerika-ontdekker

Bericht door red_princess »

Hai,
Ik heb al al veel over gelezen, maar wil 't toch zeker weten.
Bij USA reisen is het grootste verschil tussen de 2 pakketten de bestuurder en de tank benzine. Maar ik heb ook gelezen dat als je de auto in CA huurt, het aantal bestuurders niks extra's kost. USA reisen vind ik bij mijn boeking niet duidelijk hierin. Zal ik dan maar voor het eerste pakket gaan en ervan uitgaan dat ik inderdaad meerdere bestuurders mag opgeven?
Oktober 2007: Miami
November 2008: Washington, Atlantic City, Amish, Boston en New York
Augustus 2009: Zuidwesten USA & Hawaii
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer