Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Motelprijzen CO/SD/WY zomervakantie hoog?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Madeliefje
Amerika-ontdekker

Motelprijzen CO/SD/WY zomervakantie hoog?

Bericht door Madeliefje »

Wij (ons gezin, 2 volw. + 3 kids) zijn voornemens in de zomervakantie van 2010 de staten CO,SD, WY, MT te doen. Ik heb al een beetje zitten kijken naar motels voor overnachtingen wat ze zoal kosten, maar die reizen de pan uit! Ben ik toch niet gewend, wij zijn al meerder keren naar de USA geweest, Florida en de West-coast, maar daar was het allemaal hardstikke goedkoop. Ik heb het dan over Best Western, Days inn, Holiday-Inn Express, Motel 8 etc.etc. Wij nemen altijd 2 kamers, omdat ook mijn ouders erbij zijn, één van de kinderen gaat dan op hun kamer erbij.

We proberen de drukste plaatsen te vermijden, door in een plaats, in de buurt te verblijven, maar soms ontkom je er uiteraard niet aan, zoals bij bijv. Yellowstone en andere NP.

Kan iemand die (ook evt. met gezin) in de zomerperiode in bovenstaande staten geweest is mij daar meer over vertellen?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Motelprijzen CO/SD/WY zomervakantie hoog?

Bericht door Martin & Marianne »

Ik weet niet welke prijzen jullie gewend zijn en welke prijzen je nu tegenkomt.
Kijk je in dollars of in euro's? De koers kan natuurlijk ook veel verschil maken.
Wij hebben in 2004 de door jou genoemde staten bezocht en ik kan me niet herinneren dat ik het daar duurder vond dan in het westen. Net als in het zuidwesten heb je grote verschillen tussen accommodatie in de parken en daarbuiten. Wij hebben veel in KOA cabins overnacht dus erg veel ervaring met motels in die staten hebben we niet.
Voor Yellowstone is het een kwestie van er op tijd bij zijn (moet lukken dus!), de goedkopere cabins en kamers zijn snel volgeboekt.

In ons 2004-verslag kun je zien waar wij overnacht hebben en wat wij betaald hebben. Is natuurlijk niet erg actueel meer...

Marianne
Madeliefje
Amerika-ontdekker

Ik zie prijzen van ronde $150, terwijl wij rond de $ 70 / $80 gewend zijn ook deden wij veel op de bonnefooi, buiten de eerste en de laatste dagen, maar weet niet of dat nu gaat lukken?
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Het was ons in 2006 ook al opgevallen dat de prijzen in Wyoming hoger waren.
Vooral tussen Mount Rushmore en Yellowstone. Ik schreef toen het volgende op mijn weblog:

"We rijden door totdat het weer een beetje droog is en zijn dan in Gilette aangekomen.
We gaan op zoek naar een hotel. Als we bij Super 8 het tarief vragen blijkt dat $ 149 te zijn!!Dan maar naar het ernaast gelegen Comfort Inn. Daar kost een kamer voor vannacht $ 189!! Op onze vraag waarom het zo duur is krijgen we als antwoord dat het toeristen seizoen is en er veel mensen zijn. Belachelijk vinden wij. Uiteindelijk boeken we een kamer in Motel 6 voor $ 89,- Ook een hoge prijs voor een motel 6 maar het moet maar."

Marjon
Bertorelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Bertorelli »

Ik heb even de gemiddelde van de motel6 bekeken en die zit zo tussen de $66 en $99.
In veel andere staten ligt dat een stuk lager en kan je voor rond de $50 vaak wel terecht in deze keten.

Wij komen straks in Jackson (net onder Yellowstone) en het was me ook al opgevallen dat de prijzen daar erg hoog zijn.
Zal er ongetwijfeld mee te maken hebben dat de vraag erg groot is en het aanbod klein, maar toch :|

In staten als Nevada en New Mexico liggen de prijzen een stuk lager.
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
Ineke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Ineke »

en hier nog eentje die geschrokken is van de prijzen. Wij vertrekken 4 juni en ook dán zijn de prijzen al hoog. Ik had in Jackson een Motel6 geboekt (17 juni) voor bijna $100, later weer gecancelled omdat we nu meteen doorrijden naar Idaho Falls (mooie Best Western voor dezelfde prijs).
Inderdaad onder de $ 110.--/$ 120.-- is practisch niets te vinden.

Komende maanden maar even extra zuinig aan doen om nog wat hotelgeld op te sparen :)

gr, Ineke
www.ine1149.web-log.nl

PS Op mijn vakantie2009 weblog heb ik wat hotels genoemd, waar wij al geboekt hebben, misschien heb je daar nog wat aan.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Jackson is inderdaad heel prijzig. Wij zaten er vorig jaar in de Ranch Inn, die was relatief betaalbaar, 127 dollar (incl ontbijt, maar dat stelt niet veel voor).
Ik heb eens gekeken naar de BW in Sheridan waar wij in 2004 voor 109 dollar overnachtten. Die zou nu (met AAA korting) 119 dollar kosten (incl full breakfast). Dat valt me dan weer mee voor een BW.

Ik weet niet of het iets voor jullie is, maar ik kan de KOA cabins van harte aanraden. De KOA campings in South Dakota en bij Jackson zijn ons goed bevallen. In Cody was de ligging wat minder. (Er schijnt ook een leuke te zijn in Greybull :wink: )
Je bent dan ongeveer 70 dollar kwijt per nacht. Voor de kinderen erg leuk, er is altijd een picknicktafel, en een schommelstoel, en een fire ring. Meestal is er ook een zwembad.

Marianne
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ja, zoals anderen ook al aangeven zijn prijzen van hotels/motels in SD en WY aan de stevige kant. Wij brengen daar straks ook een flink aantal nachten door en het was ons ook al opgevallen. Wij zitten nu dan ook al op een gemiddelde van zo'n USD 95 per nacht. :?

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Wij gaan komende zomer met 6 personen (ouders + vier volwassen kinderen) naar o.a. CO en WY. Ik ben flink aan het zoeken geweest naar betaalbare overnachtingen. Gemiddeld willen we niet meer kwijt zijn dan 200 dollar per nacht (inclusief tax en toeslag extra personen). Hier een lijstje van overnachtingen die allemaal onder de 200 dollar (150-180 dollar) zijn (wel voor zes personen i.p.v. zeven en soms maar een ruimte, bijv. 3 queens in een kamer). Misschien heb je er wat aan.

Rocky Mountain National Park: Riverview Pines (rooms on the river nr. 26)
West yellowstone: Alpine Motel (Kitchen Unit)
Gardiner (North Yellowstone): Super 8 Motel (3 queen room)
Cody: Big Bear Motel (Family Suite de Luxe, maar ook andere mogelijkheden)
Grand Teton National Park: Colter Bay Log Cabins

Wellicht zoek je ook nog wat in Salt lake City: The Kimball Condominiums
Laatst gewijzigd door Felicitas op 14 mar 2009, 11:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Vraag bij het reserveren ook even hoeveel er nog bijkomt aan taxes. Laatst boekte ik een hotel in Wheatland WY voor $60/nacht en vervolgens werd er nog even $12 aan taxes bijgerekend. Ik weet niet hoe het in Wyoming is, maar hier in Colorado zijn de onroerend goederen belastingen de afgelopen jaren fors gestegen. Ik vermoed dat hotels dat ook merken en de kosten weer doorberekenen aan hun klanten.
Ineke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Ineke »

Loek schreef:Vraag bij het reserveren ook even hoeveel er nog bijkomt aan taxes. Laatst boekte ik een hotel in Wheatland WY voor $60/nacht en vervolgens werd er nog even $12 aan taxes bijgerekend.
Was dat hotel soms de Super8? Goed bevallen?
Wij denken er ook over om daar te overnachten.

gr, Ineke
www.ine1149.web-log.nl
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Nee, het was Motel 6 in Wheatland.
Madeliefje
Amerika-ontdekker

Martin & Marianne schreef:Ik weet niet of het iets voor jullie is, maar ik kan de KOA cabins van harte aanraden. De KOA campings in South Dakota en bij Jackson zijn ons goed bevallen. In Cody was de ligging wat minder. (Er schijnt ook een leuke te zijn in Greybull :wink: )
Je bent dan ongeveer 70 dollar kwijt per nacht. Voor de kinderen erg leuk, er is altijd een picknicktafel, en een schommelstoel, en een fire ring. Meestal is er ook een zwembad.

Marianne
Die KAO cabins, zijn die ook toegankelijk voor mensen die rolstoel gebonden zijn? Wij hebben nl. iemand bij ons die MS heeft, wel een paar stappen kan lopen, maar that's all. Normaal gesproken gaan wij meestal wel gewoon in een motel/hotelkamer die niet aangepast is, geen probleem verder.
Laatst gewijzigd door Madeliefje op 14 mar 2009, 14:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Madeliefje
Amerika-ontdekker

Als je motels boek, doe je dat rechtstreeks bij het motelketen of anders? Wij zijn altijd op de bonnefooi gegaan in het Zuid-Westen, maar hier in CO/W etc. is het denk ik echt nodig te reserveren van te voren als ik dat allemaal lees.
Ineke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Ineke »

Ik heb steeds rechtstreeks bij de hotels geboekt. Voordeel hiervan is dat je practisch altijd tot op de dag van aankomst kunt annuleren. Geloof niet dat het veel voordeliger is om dit via een speciale site (bijv hotels.com) te doen.

Wij hebben in het verleden ook nooit hotels gereserveerd, maar net als jij heb ik het idee dat dit nu wel nodig is. Ook in Moab heb ik nu al gereserveerd. Een aantal jaren geleden waren we daar ook al eens en hadden we, tot onze verbazing, moeite om een hotelkamer te vinden, vandaar dat ik het nu ook maar vast gedaan heb (precies hetzelfde voor Jackson).

gr, Ineke
www.ine1149.web-log.nl
Madeliefje
Amerika-ontdekker

Ik zag dat je in RMNP de Comfort Inn in Estes Park neemt, wat moet je daar nu voor betalen als ik vragen mag?
Ineke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Ineke »

Ja hoor, mag je vragen :)
$ 213, voor 2 nachten (5+6 juni).

Soms verkijk ik me toch wel wat op die prijzen, als ik het dan terugreken in euro's valt het toch eigenlijk best nog wel mee. $ 213 = € 151 = € 75.50 per nacht.
Als ik naar ons vaste hotel in Zuid Duitsland ga betaal ik al gauw € 84.-- en dan is de kwaliteit/grootte van de kamer duidelijk minder dan een standaard Amerikaanse kamer + badkamer.
Maar als ik naar de prijzen kijk, die we vorige jaar maart in Florida betaalden, dan zijn we dit jaar duidelijk een stuk duurder uit (ook al omdat de dollar nu duurder is).

gr, Ineke
www.ine1149.web-log.nl
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Wij zitten ook in de Comfort Inn in Estes Park, een paar dagen eerder dan Ineke, 29 en 30 mei. :D

Wij betalen, incl. tax, $ 222,92 voor 2 nachten.

Volgens mij wordt het motel geleid door iemand met Nederlandse ouders of ze is zelf Nederlands van oorsprong. Kreeg enkele weken geleden nog een mailtje ter bevestiging die ondertekend was door: "Rhonda Jurgens". Klinkt vrij Nederlands.

Roland

Ineke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Ineke »

Zoooo, zijn wij een stuk voordeliger uit :D

Heb je al een ander hotel in Sheridan, Roland?

gr, Ineke
http://www.ine1149.web-log.nl
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Wij verblijven er een vrijdag- en zaterdagavond. Misschien dat wij daarom ietsje duurder uit zijn.

Wij hebben nog niets anders voor Sheridan gevonden. Na onze Florida-trip gaan we ons weer bezighouden met de andere reis. :wink:

Roland

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer