Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Boeken via Hotwire en Priceline

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
jokaluma
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Boeken via Hotwire en Priceline

Bericht door jokaluma »

zijn jullie met 4 volwassenen ? Want met 2 kinderen gaat het gewoon lukken met 1 kamer in het algemeen.

edit: trouwens super mooi hotel staat goed op tripadvisor http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review ... ornia.html .Is een suite hotel dus genoeg ruimte ! Veel plezier
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
judith31
Amerika-ontdekker

Bericht door judith31 »

Ja, wij zijn met 4 volwassenen, had inderdaad al goede reviews gezien, ook bij yahootravel.... volgens mij ook een goeie leuke buurt... :dance: :lol:
jokaluma
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door jokaluma »

super tof, he? En nu niet de kriebels om meer hotels op deze manier te scoren ? Je zei dat de rest al geboekt is.Annuleren kan altijd nog.........
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
judith31
Amerika-ontdekker

Bericht door judith31 »

Zeker mooi...Ja inderdaad de rest al geboekt, wel veel vergeleken onderling...maar een aantal hotels of plekken worden ook helemaal niet aangeboden door priceline, bv. best western shore cliff in pismo beach...
Voor de rest allemaal mooie hotels uitgezocht voor een zo voordelig mogelijke prijs omdat we veel onderling vergeleken hebben... dus annuleren doen we niet meer....
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Ik heb mij de afgelopen week ook maar eens in het Hotwire/Priceline gebeuren gestort. Ik had mij er nog nooit in verdiept en ik moet zeggen dat ik het best een ingewikkelde materie vond. Ik heb bij deze en gene wat navraag gedaan hoe een en ander werkt en met wat hulp ben ik er toch uitgekomen. We hadden alleen overnachtingen nodig voor de eerste en voor de laatste nacht.

Voor de eerste overnachting bij aankomst in Phoenix zocht ik een hotel dicht bij de luchthaven. Via priceline heb ik mijn eerste bod gedaan van $ 41 en zowaar was het direct raak en won ik het Radisson Airport North Hotel. De normale prijs bedraagt $152. Een mooi hotel met alle faciliteiten en op 2,5 mijl afstand van de airport.

Voor de laatste overnachting moest ik een hotel mét shuttledienst omdat ik de avond ervoor de auto al inlever. Normaal doen wij dat nooit, maar de vlucht vertrekt 's morgens nogal vroeg en als we de auto niet meer in hoeven te leveren scheelt ons dat toch weer wat tijd en kunnen we iets langer slapen. Ik durfde dus niet op Priceline te gokken omdat de lijst met mogelijke hotels daar behoorlijk lang is en er hotels bij zaten zonder shuttledienst.

Dus ook maar eens Hotwire geprobeerd. Hier werden 3 hotels aangeboden mét shuttledienst, die er alle drie goed uitzagen. De prijs was $ 59 wat ik heel acceptabel vond. Gewonnen werd het Crowne Plaza Hotel wat er ook prachtig uitziet. De normale prijs was $ 161 geweest.

Ik ben dus heel erg blij met beide hotels en met de prijs die ik er voor moest betalen.

Omdat bij Priceline het gelijk raak was bij mijn eerste bod, heb ik nog geen ervaring hoe het in z'n werk gaat als een bod niet direct wordt geaccepteerd, maar dat is voor een volgende keer. Aldoende leert men..... :wink:

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Ik vond het heel erg prettig dat mijn eerste bod op Priceline geaccepteerd werd.
Pas na 3 keer werd een bod van mij geweigerd en toen moest ik ook heel erg om hoog gaan van: $75 naar $90 naar $125 naar $150 naar $175.
Dat was wel even flink werken, uiteindelijk toch gewonnen :dance:
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

Marjan, leuk dat je nu ook op deze manier geboekt hebt. Steeds meer PL/HW fans hier op het forum. Persoonlijk vind ik dat je (lees: men :D ) wel gek is om het niet te proberen.

En ga je nu nog meer hotels op deze manier "scoren"?
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Contacteer:

Bericht door hekkie »

@Carin, Voor de komende reis is dat niet nodig. Wij nemen ons tentje mee en gaan in principe dus kamperen. Mocht het weer op enig moment tegenvallen dan zullen we wel uitwijken naar een motel, maar dat bekijken we ter plekke.

Voor de toekomst zal ik echter zeker nog weer gebruik maken van PL/HW. Ik vond het heel spannend om te doen, maar ook leuk en het resultaat mocht er zijn.... :wink:

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Ik heb laatst bekeken wat ik door het AllesAmerika forum allemaal heb bespaard, dat komt neer op E2400 voor mijn Zuid-West-USA reis en Londen trip.
Op de tickets: E300 bespaard * 4 = E1200
Hotels: $67 per kamer per nacht (4 nachten 3 kamers totaal: $469) ipv $1400 besparing: E931
Hotel Londen: $60 per nacht (3 nachten, totaal: E180) ipv E150 per nacht (totaal E450) besparing: E270

Waarschijnlijk wat Euro's en dollars door elkaar gegooid maar totaal: E2401 bespaard! :dance:
Daar van gaan we nog een keer naar Amerika.....
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
EJA
Amerika-newbie

Bericht door EJA »

Vraagje over kamercapaciteit via Hotwire. Ik ga met 5 personen naar New York en Washington. Nu is mij door velen Hotwire geadviseerd maar hier kan je max 4 personen opgegeven. Aangezien ik met 3 kinderen ga die gezien hun jonge leeftijd prima in 1 dubbelbed kunnen liggen ben ik van plan om gewoon 4 personen op te geven. Heeft iemand hier ervaring mee? De meeste 4 persoons kamers zijn 2 dubbele bedden dus voor ons prima. Maar hoe reageert het hotel als je met 5 ipv 4 komt aanzetten? Graag reactie. Dank!! Groet, Erik.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

pyca schreef: Persoonlijk vind ik dat je (lees: men :D ) wel gek is om het niet te proberen.
Dan zijn wij waarschijnlijk gek :D :wink:
Wij gaan het waarschijnlijk niet proberen voor onze volgende reis. Ik vind het grote nadeel van Priceline en Hotwire namelijk dat je niet meer kunt annuleren. Dat vind ik geen prettig idee. Wij hebben het al eerder meegemaakt dat we de reis moesten veranderen omdat ik een dag ziek was. Dat ging makkelijk omdat we konden annuleren, als dit met hotwire gebeurt zijn we ons geld kwijt. Bovendien vinden wij het niet prettig om teveel hotels vantevoren vast te leggen, wij willen graag flexibel zijn. Ik krijg er de kriebels van als ik er aan denk dat alles al vast zou liggen voor de hele vakantie, voor mij is het avontuur dan weg.
Ik betaal liever iets meer dan dat ik alles vastleg. Bovendien houden wij niet van luxe hotels, dus valt de prijs ook wel mee. We overnachten vaak in Super 8 of Best Western.

Marjon
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

Daar heb je gelijk in Marjon , het niet - met volledige geld teruggave - kunnen annuleren zou je als een nadeel kunnen beschouwen.
Dat risico (niet kunnen annuleren) nemen wij op de koop toe, en misschien is het wel via de annuleringsverzekering te claimen (geen idee).
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Contacteer:

Bericht door Annie »

Ik denk niet dat je annuleringsverzekering je hotel terug betaald,omdat je beslist om toch naar een ander hotel te gaan. :wink:
Wat ik me afvraag of er nu onbewust niet meer geld uit gegeven wordt aan overnachtingen, omdat er nu naar een luxer hotel gegaan wordt, wat dan wel veel en veel goedkoper is dan normaal.
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Annie schreef: Wat ik me afvraag of er nu onbewust niet meer geld uit gegeven wordt aan overnachtingen, omdat er nu naar een luxer hotel gegaan wordt, wat dan wel veel en veel goedkoper is dan normaal.
Mijn insteek is dat ik ongeveer betaal wat ik normaal voor een motel6 of vergelijkbaar betaal (uitzonderingen natuurlijk daar gelaten); alleen zit ik dan nu in een veel luxer hotel. Kijk naar Marjan, die betaalt $ 41 en $ 59 voor twee erg mooie hotels. Voor datzelfde bedrag had ze wsl een heel basic motel op de reguliere manier kunnen boeken. Ik geloof niet dat ze nu (heel veel) meer geld uitgeeft aan deze overnachtingen dan anders :lol:
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Contacteer:

Bericht door Annie »

Denk ik ook niet. :lol:

@1250 Je hebt het over een flinke besparing op je reis, maar zou je ook deze hotels geboekt hebben voor de normale prijs?
RuudB
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door RuudB »

Na anderhalve week nu eens geluk en geboekt via Priceline.
Twee nachten MTE Midtown East New York van zaterdag 2 mei tot maandag 4 mei een vier sterren hotel.
Grand Hyatt New York voor USD 120 (excl) per nacht. Zo'n USD 147 (incl) per nacht oftewel ongeveer EUR 116. Nu nog m'n huurauto via usareisen boeken en ophalen vanaf 146 E 50th Street. :dance:
Afbeelding
laanvdj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26

Bericht door laanvdj »

Ik had via PL het sheraton hotel in Atlantic city geboekt.
Toen ik op de hotel site keek bleek het daar $ 5 pn goedkoper :banghead: .
Na wat heen en weer gemailed te hebben kreeg ik het verschil + tax terug geboekt,
Ook kreeg ik een link met $ 10 opslag op ieder volgende boeking.
Dus als ik $ 50 bood verhoogde PL dat met $10. Dit heb ik gelijk gebruikt voor mijn boeking in Washington dc.
Ik kreeg wel een mail met de boodschap dat ik altijd zelf kon boeken via de hotelwebsites.
Dit was de eerste keer dat het verschil zo gering was normaal heb je echt wel veel voordeel.

gr

kyra
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

Annie schreef:Ik denk niet dat je annuleringsverzekering je hotel terug betaald,omdat je beslist om toch naar een ander hotel te gaan. :wink:
Wat ik me afvraag of er nu onbewust niet meer geld uit gegeven wordt aan overnachtingen, omdat er nu naar een luxer hotel gegaan wordt, wat dan wel veel en veel goedkoper is dan normaal.
Ik bedoel hier eigenlijk te zeggen dat het misschien mogelijk is bij je annuleringsverzekering te claimen als je door bijv. ziekte helemaal niet kunt reizen.
En voor onszelf sprekend: wij geven zeker niet meer uit, wij hebben een budget in ons hoofd en daar houden we rekening mee, alleen zitten we dan nu in een luxer hotel waar je anders in een motel 6 zou zitten.
jokaluma
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door jokaluma »

laanvdj schreef:Ik had via PL het sheraton hotel in Atlantic city geboekt.
Toen ik op de hotel site keek bleek het daar $ 5 pn goedkoper :banghead: .
Na wat heen en weer gemailed te hebben kreeg ik het verschil + tax terug geboekt,
Ook kreeg ik een link met $ 10 opslag op ieder volgende boeking.
Dus als ik $ 50 bood verhoogde PL dat met $10. Dit heb ik gelijk gebruikt voor mijn boeking in Washington dc.
Ik kreeg wel een mail met de boodschap dat ik altijd zelf kon boeken via de hotelwebsites.
Dit was de eerste keer dat het verschil zo gering was normaal heb je echt wel veel voordeel.
Dat is fijn, maar toch nog een vraag.Had je van te voren dan niet ingelezen over de "normale" prijzen in Atlantic city voor deze hotelcategorie ? Mag ik vragen wat je bod dan was?
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

RuudB schreef:Twee nachten MTE Midtown East New York van zaterdag 2 mei tot maandag 4 mei een vier sterren hotel. Grand Hyatt New York voor USD 120 (excl) per nacht.
Top hotel, en een hele mooie prijs op een hele goede locatie :mrgreen: ! Als het in je budget past (en je tijd ervoor hebt en zoiets waardeert) in Central Station zit Michael Jordan's Steakhouse, echt TOP :wink:
RuudB schreef:Nu nog m'n huurauto via usareisen boeken en ophalen vanaf 146 E 50th Street. :dance:
Weet niet wat je precies wilt of gaat huren, maar houdt er rekening mee dat:
- in NYC zelf haast geen SUV's te huren zijn (zelfs al heb je die gereserveerd), je krijgt dus wellicht een ander model mee
- je geen volle tank benzine 'gratis' krijgt als je in NYC ophaalt (staat als uitzondering op je boeking), als je All Inclusive pakket neemt

Voor details, zie ons reisverslag van afgelopen kerst :wink:
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer