Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

TomTom

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Corry
Amerika-expert

Re: TomTom

Bericht door Corry »

Je kunt geen kaartje van een ander lenen. Ze zijn maar op 1 apparaat te gebruiken dus nooit bruikbaar in een andere TT, tenzij je vriend hem niet geactiveerd zou hebben.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
usa2008
Amerikafan

Bericht door usa2008 »

Wel afzetterij van Tom Tom dat dit niet kan. Ik heb een kaart van het zuid westen van de usa en heb nu de hele usa nodig. Ik moet dus een hele nieuwe kaart voor 50 euro aanschaffen. Wel een duur grapje. Ik had gedacht mijn oude kaart te kunnen verkopen. Helaas!
santalyd
Amerikafan

Bericht door santalyd »

Ik zag bij Tom Tom dat je verschillende kaarten kunt kiezen, is de kaart van Zuid-west USA veel gedetailleerder ofzo als die van de hele USA? We moeten nl. nog beslissen welke we kopen voor ons rondje SF-LV-LA-SF.
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Die is niet gedetailleerder.

Als je er aan denkt om volgend jaar misschien terug naar de VS te gaan, zou ik gelijk de gehele VS aankopen.
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Ik weet niet of dit al eerder vermeld is in deze topic, maar goed, just in case dan..

Als je overweegt een TomTom aan te schaffen of een ander merk zoals Garmin of Magelan, dan denk ik dat je beter geen TomTom kunt aanschaffen voor Amerika.. Begrijp me niet verkeerd, ik ben weg van TomTom zolang het Nederland betreft en heb, tot ik vertrok uit Nederland, ook alleen maar een TomTom gebruikt maar toen ik er hier een aanschafte bleek dat de TomTom (en van wat ik heb gelezen tijdens mijn onderzoek nadat ik deze fout ontdekte) heel erg grove tekortkomingen heeft hier.

Het probleem wilt namelijk dat er diverse gebieden zijn die een huisnummer zoals 94-1, 94-2, 94-3 etc etc hebben. De TomTom kent het minstreepje niet, daardoor kan hij geen accuraat richting geven in sommige steden. Dit betreft sowieso alle eilanden van Hawaii, met uitzondering van Honolulu zelf (de rest van het eiland wel) en van wat ik heb gelezen op de diverse forums zijn er meerdere plaatsen (zoals Queens NY, Fairlane NJ, etc) op het vaste land die dit probleem kennen, ook daar wordt er regelmatig een ander teken gebruikt zoals bijvoorbeeld # of letters en TomTom staat alleen nummers toe en simpelweg het '94-' weglaten heeft geen resultaat.

Een van de oplossingen die je zou kunnen gebruiken is de kruising op te geven, maar in dat geval zal je een kaart moeten kopen en, sja, als je dan toch een papieren kaart moet kopen, waar heb je dan een TomTom voor?

TomTom zelf gaf via de customer service dat dit inderdaad een probleem was en gaf zelfs aan dat je beter een ander merk kon kopen indien je de 'aparte' leestekens nodig had. Wanneer dit opgelost zou zijn wisten ze nog niet... lekker slim als je het mij vraagt, maar ja, TomTom is natuurlijk ook een Europees (ik geloof zelfs Nederlands) merk en daar komt dit niet zo veel voor.

Mijn advies, koop een TomTom als je het voornamelijk in Nederland/Europa wilt gebruiken, daar zijn die dingen echt geweldig maar koop hem niet specifiek voor je Amerika reizen want je zult er mogelijk spijt van kunnen krijgen.
Veusy
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Veusy »

jiejie schreef: Mijn advies, koop een TomTom als je het voornamelijk in Nederland/Europa wilt gebruiken, daar zijn die dingen echt geweldig maar koop hem niet specifiek voor je Amerika reizen want je zult er mogelijk spijt van kunnen krijgen.
Er klopt wel iets van wat je zegt, maar vind het een beetje overdreven. Ok, ik gebruik mijn Tom Tom heel veel in Europa en neem hem dan ook steeds mee naar de USA, waarvoor ik de volledige kaarten heb gekocht. Het komt wel voor dat hij sommige huisnummers niet altijd goed vindt, maar dat komt in Europa ook voor. Voro wat hij moet dienen, doet toch prima zijn werk hoor. Weg zoeken naar de parken, hotels, en andere bezienswaardigheden.... ik gebruik ook vaak de points of intrests wanneer ik een restaurant zoek of wil gaan tanken en ben steeds op de juiste plek terecht gekomen.

Het enige wat ik meestal wel merk is dat de vooropgestelde reistijd vaak sterk overdreven is. De rit duurt vaak minder lang dan aangegeven.

Hans
Weblog Zuidwesten van 6 tot en met 28 Juni 2009: http://reizen.deveuster.eu
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Probeer eens een huisnummer met een minteken erin op te zoeken, bijvoorbeeld 94-1040 Waipio Uka St, Waipio, HI 96797 (dit is een bestaand adres van een winkel)... ik denk dat je van een koude kermis thuis komt, al bij het invullen van het huisnummer, en dat is nu juist mijn punt.

Ik had in Nederland altijd een TomTom en had er nooit geen problemen mee maar toen ik weg ging heb ik hem verkocht omdat ik niet veel aan de Europese mappen heb. Ik woon nu dus in de VS en wilde hier weer een TomTom hebben, bleek dus dat ik er hier heel erg weinig aan had omdat hij juist veel huisnummers niet kende.. ergens vond ik dat toch best wel waardeloos en ik had er dus vrij weinig aan en heb ik hem na een paar dagen weer ingeleverd bij de winkel waar ik hem kocht.. nu heb ik een Magellan, eentje die net zo duur was als de TomTom (overigens wel een groter scherm) maar ik heb er wel veel meer aan. Ook over de Garmin hoor ik goede verhalen dus die is ook aan te raden denk ik.

TomTom is niet iets wat ik zou afraden, absoluut niet en zeker niet in Europa want daar is hij geweldig, maar als hij echt specifiek bedoeld is om in Amerika te gebruiken, dan raad ik men toch aan om ook naar andere merken te kijken.

edit: overigens, de point-of-interest is een compleet andere functie.. dat is vooraf ingesteld door de lengte- en breedtegraden in te voeren en heeft niets specifieks met een adres te maken.. dit kan net zo goed in het water zijn of in een grasveld, afhankelijk van de lengte- en breedtegraden die ingevoerd zijn. Ze koppelen er vervolgens een naam en gegevens aan vast maar, nogmaals, dat wilt niet zeggen dat als je dan het adres afzonderlijk zou gaan invullen dat hij het dan ook altijd nog kan vinden of dat hij je de juiste positie aangeeft.
Laatst gewijzigd door markro op 19 mar 2009, 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het is overbodig het volledige bovenstaande bericht te quoten -> Quote verwijderd.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Wij hebben in Amerika zowel met TomTom (in Amerika ook gekocht) rondgereden als met Garmin en wij vonden Garmin erg prettig!
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Ik heb zelf een Magellan, een geweldig ding! Zelfs in de middle of nowhere weet hij nog de weg te vinden. En ook geen gedoe met kaartjes uploaden enzo.
"Keep Georgia On Your Mind"
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Ik gebruik al meer dan vier jaar (diverse versies) TomTom, zowel in Amerika als in Europa en dat tot volle tevredenheid. Vroeger had ik TT geïnstalleerd op een PDA, tegenwoordig gebruik ik de TT 920.

Uiteraard kom je onderweg wel eens een "misser" tegen. Ik ben ook wel eens het "bos" ingestuurd o.i.d., maar in grote lijnen ben ik dik tevreden. Mijn collega's zitten dagelijks bij de weg en de meesten gebruiken andere/verschillende navigatieprogramma's. Ik maak daar ook wel eens gebruik van. Ook met andere navigatiesystemen lopen wij wel eens tegen een "misser" op, dus daarin verschilt dat zeker niet met TomTom.

Persoonlijk vind ik TomTom een prettig systeem en ik zal het zeker de komende tijd blijven gebruiken, ook in Amerika!

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Ook onze Tomtom 910 waar America/Canada al in zit werkt perfect daar. We hebben hem nu twee grote reizen in verschillende gebieden gebruikt.
Inderdaad een enkele keer een foutje maar dat is niet noemenswaardig.
usa2008
Amerikafan

Bericht door usa2008 »

Wij werden met Tom tom toen we Yosemite uitreden een kronkelweg omhoog opgestuurd. Daar zagen we op een boom een briefje geplakt dat we niet onze gps moesten volgen en gewoon terug en de hoofdweg. Kennelijk is het daar vaak fout gegaan.
PeterPaul
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door PeterPaul »

jiejie schreef:Ik weet niet of dit al eerder vermeld is in deze topic, maar goed, just in case dan..

Als je overweegt een TomTom aan te schaffen of een ander merk zoals Garmin of Magelan, dan denk ik dat je beter geen TomTom kunt aanschaffen voor Amerika.. Begrijp me niet verkeerd, ik ben weg van TomTom zolang het Nederland betreft en heb, tot ik vertrok uit Nederland, ook alleen maar een TomTom gebruikt maar toen ik er hier een aanschafte bleek dat de TomTom (en van wat ik heb gelezen tijdens mijn onderzoek nadat ik deze fout ontdekte) heel erg grove tekortkomingen heeft hier.

Het probleem wilt namelijk dat er diverse gebieden zijn die een huisnummer zoals 94-1, 94-2, 94-3 etc etc hebben. De TomTom kent het minstreepje niet, daardoor kan hij geen accuraat richting geven in sommige steden. Dit betreft sowieso alle eilanden van Hawaii, met uitzondering van Honolulu zelf (de rest van het eiland wel) en van wat ik heb gelezen op de diverse forums zijn er meerdere plaatsen (zoals Queens NY, Fairlane NJ, etc) op het vaste land die dit probleem kennen, ook daar wordt er regelmatig een ander teken gebruikt zoals bijvoorbeeld # of letters en TomTom staat alleen nummers toe en simpelweg het '94-' weglaten heeft geen resultaat.

Een van de oplossingen die je zou kunnen gebruiken is de kruising op te geven, maar in dat geval zal je een kaart moeten kopen en, sja, als je dan toch een papieren kaart moet kopen, waar heb je dan een TomTom voor?

TomTom zelf gaf via de customer service dat dit inderdaad een probleem was en gaf zelfs aan dat je beter een ander merk kon kopen indien je de 'aparte' leestekens nodig had. Wanneer dit opgelost zou zijn wisten ze nog niet... lekker slim als je het mij vraagt, maar ja, TomTom is natuurlijk ook een Europees (ik geloof zelfs Nederlands) merk en daar komt dit niet zo veel voor.

Mijn advies, koop een TomTom als je het voornamelijk in Nederland/Europa wilt gebruiken, daar zijn die dingen echt geweldig maar koop hem niet specifiek voor je Amerika reizen want je zult er mogelijk spijt van kunnen krijgen.
Ik rij als jaren probleemloos door de VS aan de hand van een TT, nog nooit een adres niet kunnen vinden.
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

PeterPaul schreef:Ik rij als jaren probleemloos door de VS aan de hand van een TT, nog nooit een adres niet kunnen vinden.
Goed, probeer dan voor de gein eens dit adres te vinden: 36-01 35th Avenue, Astoria, NY 11106, of bijvoorbeeld het adres wat ik al eerder opgaf in Hawaii.

Ik zeg niet dat hij de adressen niet kan vinden, ik zeg dat hij niet overweg kan met het minteken in het huisnummer en zonder het huisnummer zal je bij een grote straat mogelijk aan de verkeerde kant uitkomen. En als je geregeld in een plaats komt waar ze mintekens in de huisnummers gebruiken (of huisnummers die uit meer tekens dan alleen nummers bestaan), dan zal je bedrogen uitkomen.
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Kan je in dat geval dan niet alleen de postcode invoeren?

Edit, stom van me, dan moet je zeker ook een huisnummer invoeren...
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Gypsygirl1 schreef:Kan je in dat geval dan niet alleen de postcode invoeren?

Edit, stom van me, dan moet je zeker ook een huisnummer invoeren...
haha klopt.. het is zelfs zo, als je de postcode bijvoorbeeld van mijn adres invult, dan krijg je een heel groot gebied te zien. Het is hier niet zoals in Nederland dat de cijfers de straat aangeven en de letters het gedeelte van de straat. Je kan dan in een heel ander gebied terecht komen.
Baia
Amerikakenner
Locatie: Pendel tussen Riemst (Bel) - Antwerpen (Bel) - Oss (Ned)
Contacteer:

Bericht door Baia »

geef gewoon nummer 36 in. Je zal zeker wel in de buurt van 36-01 uitkomen zeker?
36-01 kan je dan ter plaatse even met de hand zoeken. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn.
Ok, het is wel wat lastiger dan meteen bij het goede punt uitkomen, maar ik vind het geen struikelblok.
Afbeelding

* Fingers al lang niet meer crossed for DV2010 ! *
** Fingers al lang niet meer crossed for DV2011 ! **
*** Fingers al lang niet meer crossed for DV2012 ! ***
Vincent Morit
Amerikafan

Bericht door Vincent Morit »

WIj hebben sinds gister de map van West Amerika gedownload en hopelijk bevalt die goed !!!

We zullen nog 12 dagen moet wachten om het uit te vinden :cry:
2007: Miami/Orlando
2009: San Francisco/Los Angeles/Las Vegas
2009: New York
2010: New York/Philadelphia/Washington
2011: Miami
tonnie
Amerika-ontdekker

Bericht door tonnie »

* Note mod,
tekst verwijderd naar aanleiding van forumregel 5.
5. Er mogen geen discussies over illegale activiteiten plaatsvinden in deze forums. Berichten waarin illegale zaken toegestaan, uitgebuit of gebruikt worden zullen onmiddellijk worden verwijderd en de betreffende leden verbannen.
Zie viewtopic.php?f=1&t=11
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

We zijn net terug uit Florida (helaas, aan al het goede komt een eind. :( :wink: ).

Vlak voor de vakantie had ik de nieuwste USA-kaart van TomTom aangeschaft, versie 8.25. Tijdens de hele vakantie heeft TomTom ons nooit in de steek gelaten. Vooral de rijbaanhulp was erg prettig. Wat mij ook opviel was dat de reistijden nu wel klopten. Voorheen werden die nogal eens ruim berekend door TomTom maar nu klopte het steeds precies. Of dit nu komt omdat het Florida was of dat dit nu voor heel Amerika geldt weet ik nog niet. Eind mei zien we het wel als we de TomTom weer in Amerika gebruiken in het gebied Denver - Mount Rushmore - Yellowstone NP - Salt Lake City - Las Vegas - Zion NP - Bryce Canyon NP - Moab - Denver.

Ik kan niet anders zeggen dan dat TomTom weer feilloos werkte. Het probleem met de huisnummering met een streepje ( - ) komt volgens mij niet in veel gebieden voor in Amerika, in ieder geval niet in de gebieden waar ik tot nu toe ben geweest. Vind niet dat je dan kunt stellen dat je dan beter niet een TomTom kunt gebruiken in Amerika.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer