Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Samenvatting Credit history
Re: Samenvatting Credit history
Goede tip!
Zou het dan nog uitmaken of je een green card of een gold card neemt? Lijkt mij niet echt, of wel?
Zou het dan nog uitmaken of je een green card of een gold card neemt? Lijkt mij niet echt, of wel?
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Niet echt. Wat vooral uitmaakt, dat de kaart volop in gebruik is geweest en steeds op tijd betaald werd. Het is niet nodig om een schuld op te bouwen. Je kunt gewoon elke maand volledig aflossen. Op die manier betaal je geen rente. Bij gebrek aan VS credit history, kijkt Amex gewoon naar de historie op je (buitenlandse kaart).OscarG schreef:Zou het dan nog uitmaken of je een green card of een gold card neemt? Lijkt mij niet echt, of wel?
Wd
Oct 1998: L1 aangevr.
Nov 1998: L1 ontv.
Jan 1999: Naar TX
Jan 2002: GK aangevr
Mrt 2003: GK ontv.
Apr 2008: Nat. aangevr.
Jul 2008: Nat. ontv.
Nov 2008: Getrouwd
Dec 2008: GK aangevr. vr. en st.kids
Mar 2009: GKs vr + st.kids toegekend
- Baia
- Amerikakenner
- Locatie: Pendel tussen Riemst (Bel) - Antwerpen (Bel) - Oss (Ned)
- Contacteer:
Kan dit enkel met een AE kaart? Of kan je dit ook proberen met een Mastercard of Visa?
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
In mijn ervaring werkt dit niet met Visa/Mastercard. Mogelijk wel met Diner's Club.
Wd
Wd
Oct 1998: L1 aangevr.
-
- Amerika-expert
Ik had niets aan mijn NLse VISA. Probleem daarbij was dat VISA alleen het netwerk leverde, niet de krediet (dat deed de bank). Ik bouwde dus geen klantgeschiedenis op bij het bedrijf VISA.
Gr., Flipje
Gr., Flipje
- Bandido
- Amerika-expert
Bij mij idem dito. Ik had zowel een VISA als MasterCard, maar dat doet niet terzake tenzij het door een Amerikaanse kredietverstrekker is uitgegeven.
"Keep Georgia On Your Mind"
-
- Amerika-expert
Ik heb wel een brief 'van goed gedrag" gevraagd aan VISA NL en gekregen.
En die hielp zeker wel bij het verkrijgen van een Amerikaanse creditcard van Visa.
En die hielp zeker wel bij het verkrijgen van een Amerikaanse creditcard van Visa.
In het kader van alle kleine overwinningen moeten gevierd worden: De aanvraag voor een American Express kaart is goedgekeurd! 

Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Geldt ook voor mij. Ook op basis van deze tip een Goldcard aangevraagd. Zonder problemen geaccepteerd. Ik verwacht hem binnenkort in de bus.
Goeie tip.
Wat betreft m'n Visacard had Visa me ook een history verklaring aangeboden toen ik hier naar vroeg. Het is goed te weten dat dit dan ook inderdaad zin heeft.
Goeie tip.
Wat betreft m'n Visacard had Visa me ook een history verklaring aangeboden toen ik hier naar vroeg. Het is goed te weten dat dit dan ook inderdaad zin heeft.
- Knabbeltje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 23
Misschien kan iemand mij hiermee helpen .
Ik gebruik al jaren een visa kaart van Argenta .Gratis ter beschikking maar sinds kort wordt bij buitenlandse betalingen kosten geind voor de wisselkoers. Namelijk 1% .Andere kosten voor geldopname vind ik niet zo belangrijk gezien ik daar nooit gebruik van maak .
American Express kan ik niet zo direct op het net terugvinden of zij kosten aanrekenen als men buiten de EU betalingen doet .Weet iemand hier of die ook wisselkoers kosten aanrekenen ?
Groetjes,
Ik gebruik al jaren een visa kaart van Argenta .Gratis ter beschikking maar sinds kort wordt bij buitenlandse betalingen kosten geind voor de wisselkoers. Namelijk 1% .Andere kosten voor geldopname vind ik niet zo belangrijk gezien ik daar nooit gebruik van maak .
American Express kan ik niet zo direct op het net terugvinden of zij kosten aanrekenen als men buiten de EU betalingen doet .Weet iemand hier of die ook wisselkoers kosten aanrekenen ?
Groetjes,
Ik heb even op mijn AE afschrift gekeken maar ze rekenen niets. Alleen het bedrag dus en geen transactiekosten.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Knabbeltje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 23
Thanks Corry 

Nog een vraag:
Ik lees een aantal keer dat het niet na een jaar gaat lukken om een credit history op te bouwen, voldoende voor een hypotheek.
Weet iemand dan hoe lang dat dan wel gaat duren?
Ik lees een aantal keer dat het niet na een jaar gaat lukken om een credit history op te bouwen, voldoende voor een hypotheek.
Weet iemand dan hoe lang dat dan wel gaat duren?
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Sommigen lukt het blijkbaar wel in een jaar, anderen doen er 2 of 3 jaar over.
Maar je kan ook een lening krijgen met een net iets minder dan ideale credit score hoor. Je betaalt dan enkel meer interest.
Idem met het krijgen van een (echte) creditcard: sommigen hebben daar grote problemen mee, maar een aantal mensen die ik ken hebben daar nooit een probleem mee gehad, zij kregen die onmiddellijk. Wel moesten zij een verlaring laten zien van de werkgever dat zij een contract van onbepaalde duur hadden, en hun jaarsalaris was >$ 100,000.
Ik zou eens willen weten of de hoogte van je downpayment daar een rol in speelt. Stel dat je >50% downpayment kan geven (of zelfs 75%), zou de bank dan ook niet geneigd zijn om je een voordelige rentevoet te geven, op voorwaarde natuurlijk dat je ook een hoog inkomen hebt? Of rekenen zij dan exact dezelfde rentevoet aan dan wanneer je maar 35% downpayment kan geven?
Maar je kan ook een lening krijgen met een net iets minder dan ideale credit score hoor. Je betaalt dan enkel meer interest.
Idem met het krijgen van een (echte) creditcard: sommigen hebben daar grote problemen mee, maar een aantal mensen die ik ken hebben daar nooit een probleem mee gehad, zij kregen die onmiddellijk. Wel moesten zij een verlaring laten zien van de werkgever dat zij een contract van onbepaalde duur hadden, en hun jaarsalaris was >$ 100,000.
Ik zou eens willen weten of de hoogte van je downpayment daar een rol in speelt. Stel dat je >50% downpayment kan geven (of zelfs 75%), zou de bank dan ook niet geneigd zijn om je een voordelige rentevoet te geven, op voorwaarde natuurlijk dat je ook een hoog inkomen hebt? Of rekenen zij dan exact dezelfde rentevoet aan dan wanneer je maar 35% downpayment kan geven?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
- Bandido
- Amerika-expert
Dan gaan er ineens veel deuren open inderdaad. Maar als je GC winnaar de VS binnenkomt zonder baan, dan is het vaak een stuk lastiger. Hangt erg van je persoonlijke situatie af.kastelke schreef:Idem met het krijgen van een (echte) creditcard: sommigen hebben daar grote problemen mee, maar een aantal mensen die ik ken hebben daar nooit een probleem mee gehad, zij kregen die onmiddellijk. Wel moesten zij een verlaring laten zien van de werkgever dat zij een contract van onbepaalde duur hadden, en hun jaarsalaris was >$ 100,000.
De hoogte van je aanbetaling speelt absoluut een rol. Alles hangt met elkaar samen en je kunt dus niet exact aangeven hoeveel lager de rente dan zou zijn, maar de hypotheekverstrekker zal zeker wat kunnen "spelen" met wat hij jou te bieden heeft als jij in staat bent meer op tafel te leggen. Immers, zijn risico als geldverstrekker wordt lager naarmate jij al bij voorbaat een flink deel van die schuld wilt en kunt aflossen.kastelke schreef:Ik zou eens willen weten of de hoogte van je downpayment daar een rol in speelt. Stel dat je >50% downpayment kan geven (of zelfs 75%), zou de bank dan ook niet geneigd zijn om je een voordelige rentevoet te geven, op voorwaarde natuurlijk dat je ook een hoog inkomen hebt? Of rekenen zij dan exact dezelfde rentevoet aan dan wanneer je maar 35% downpayment kan geven?
maar 35% downpayment!! Ik vind dat al behoorlijk veel! Ik dacht dat 10% voldoende was! Of moet je dan een hogere credit score hebben?
Met 10% red je het tegenwoordig niet, de banken eisen meestal 20% down, vooral als je weinig tot geen credit history hebt. Ook is het zo dat hoe meer je aanbetaalt, hoe lager de rente wordt; het zg.puntensysteem. Hier een uitleg.
- Bandido
- Amerika-expert
Een downpayment van 35% is niet gebruikelijk, maar zoals Wiepster zegt is 15-20 % eerder regel dan uitzondering aan het worden. Ik heb vorig jaar een huis gekocht en wij hebben toen nog kunnen volstaan met 15 % down, maar dat is inmiddels opgelopen naar 20 % in de meeste gevallen. Is ook een beetje afhankelijk van de hypotheekverstrekker, dus je moet een beetje rondshoppen voordat je een lening afsluit.sharon73 schreef:maar 35% downpayment!! Ik vind dat al behoorlijk veel! Ik dacht dat 10% voldoende was!
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Effe off topic:
Misschien dat je ons dat even kan vertellen terwijl je je hier voorstelt: http://www.allesamerika.nl/forum/viewforum.php?f=17
Sharon, ik zie dat je nieuw bent op het forum, en dat je duidelijk interesse hebt in (eigendom kopen) in Amerika. Wij zijn dus heel benieuwd naar je! Hebben jullie verhuisplannen? Of woon je misschien al in Amerika? Of ben je een toerist die graag van de dalende huizenprijzen wil profiteren door een woning aan te schaffen in Amerika?sharon73 schreef:maar 35% downpayment!! Ik vind dat al behoorlijk veel! Ik dacht dat 10% voldoende was! Of moet je dan een hogere credit score hebben?
Misschien dat je ons dat even kan vertellen terwijl je je hier voorstelt: http://www.allesamerika.nl/forum/viewforum.php?f=17
Elke
Het klopt helemaal. Als een Hurricane binnen een bepaald aantal miles (honderden miles) van een gebied komt wat ze hier "in the box" noemen dan worden er geen nieuwe Home owner ins. afgesloten en moet je wachten to de Hurricane weer weg is, dus honderden miles naar de andere kant.
Wij hadden een sec. cc voor 2 jaar en kregen gewoon interest maar dat was minimaal. Wel hebben we de limit verhoogd door een hoger bedrag vast te laten zetten anders duurt het jaren voordat je een redelijk credit score krijgt. Je kan zelfs de kleinste dingen betalen met je cc zodat je credit score snel omhoog gaat, en direct af betalen. Heb je een keer dat je te laat bent dan ben je de pineut want dan zakt je score erg. Je moet wel uitkijken met het hebben van div. cc want ze hebben allemaal een andere datum omte betalen en zo gauw je meerdere hebt is de kans groter om een fout te maken. Wij kregen een probleem nadat Sam's Club was vergeten om aan hun cc door te geven dat we verhuisd waren en we nooit een rek. kregen over een bedrag van $ 30.- voor tanken en we zelf het niet meer wisten. Na 1 jaar kregen we een brief dat we nog geld uit hadden staan en een collecting agency wilde ong. $ 300.- incasseren. Sam's Club heeft het bedrag betaald en alles geregeld aangezien wij de adreswijziging hadden doorgegeven en bewijs hadden. Daarna hebben we toch maar de cc weggedaan wat negatief is, maar onze BoA cc zijn goed genoeg en dit was een lang en moeizaam drama om alles in orde te krijgen, alleen door een fout van een ander. Hoe meer cc hoe meer fouten er kunnen worden gemaakt.
Wij hadden een sec. cc voor 2 jaar en kregen gewoon interest maar dat was minimaal. Wel hebben we de limit verhoogd door een hoger bedrag vast te laten zetten anders duurt het jaren voordat je een redelijk credit score krijgt. Je kan zelfs de kleinste dingen betalen met je cc zodat je credit score snel omhoog gaat, en direct af betalen. Heb je een keer dat je te laat bent dan ben je de pineut want dan zakt je score erg. Je moet wel uitkijken met het hebben van div. cc want ze hebben allemaal een andere datum omte betalen en zo gauw je meerdere hebt is de kans groter om een fout te maken. Wij kregen een probleem nadat Sam's Club was vergeten om aan hun cc door te geven dat we verhuisd waren en we nooit een rek. kregen over een bedrag van $ 30.- voor tanken en we zelf het niet meer wisten. Na 1 jaar kregen we een brief dat we nog geld uit hadden staan en een collecting agency wilde ong. $ 300.- incasseren. Sam's Club heeft het bedrag betaald en alles geregeld aangezien wij de adreswijziging hadden doorgegeven en bewijs hadden. Daarna hebben we toch maar de cc weggedaan wat negatief is, maar onze BoA cc zijn goed genoeg en dit was een lang en moeizaam drama om alles in orde te krijgen, alleen door een fout van een ander. Hoe meer cc hoe meer fouten er kunnen worden gemaakt.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 14 Reacties
- 9052 Weergaves
-
Laatste bericht door Coyote