Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wal-Mart obsessie?
Was niet tegen jouw Petra, maar gewoon in het algemeen dat andere winkels dezelfde praktijken uitvoeren.
En ik gaf al aan dat mijn vrouw ook vind dat Target wat "netter/beter" ingericht is. Alhoewel onze nieuwe Walmart hier erg netjes is moet ik zeggen!
Richard
En ik gaf al aan dat mijn vrouw ook vind dat Target wat "netter/beter" ingericht is. Alhoewel onze nieuwe Walmart hier erg netjes is moet ik zeggen!
Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
dieter schreef:Ik heb net "de achterkant van de Amerikaanse droom" van Barbara Ehrenreich gelezen.
IDD Walmart is niet de ideale werkgever, maar als je goed leest is het even erg gesteld in andere ketens. Dikwijls zijn de werknemers in kleinere winkeltjes er nog erger aan toe.
Denk dat Walmart hier meer als een symbool staat (net zoals Coca-cola en Mac Donalds) omdat ze de grootste zijn.
Denk niet dat het boycotten van een winkel de goede oplossing is (minder winst = nog meer besparen).
Vele werknemers in kleinere winkels zijn inderdaad er nog erger aan toe.
Ze krijgen geen betaalde vakantie,geen betaalde feestdagen,geen ziekteverzekering etc. etc.
Het federal minimum loon is nog steeds hetzelfde since 1997, $4.35 per uur.,
Our great president thinks ,it is bad for business omdat omhoog te brengen.
Somewhere in Texas,a village has lost its idiot.
Het grote assortiment van WalMart en de lage prijzen die de inflatie laag houden kunnen dan wel fijn zijn voor de koopkracht en de credit card bedrijven maar er zit in mijn ogen wel een keerzijde aan het gele smiliefaceje en de Always low Prices"
Het verontrust mij hoe Walmart als de grootste retailer ter wereld en grootste werkgever in de USA met zijn personeel en leveranciers omgaat en wat de impact op lange termijn gaat zijn. Nou was in vroeger tijden General Motors of Mc Donald's de kwaaie pier en deze bedrijven hebben weldegelijk consessies gemaakt om het imago van bedrijf wat op te vijzelen.
Juist de schaalgrote van WalMart ( omzet is groter dan K-Mart, Sears en Target bij elkaar) kan een enorme bargaining power op een leverancier leggen. Ik vind het bijzonder twijfelachtig dat Wal*Mart de boekhouding doorspit, kijkt waar het productieporces efficienter kan , de winst marge omlaag stroopt en de productie capaciteit tot het maximale opschroeft en op die manier de producent dwingt om voor een bepaalde prijs en maximale hoeveelheid af te leveren zodat Walmart de grootste of enige klant is. En waag het niet om de hogere brandstofprijzen of stijgende verzekeringsprijzen door te rekenen. Juist omdat Wal*Mart zo'n belangrijke klant is geworden kan het voor het bedrijf en personeel zulke grote gevolgen hebben als Wal* Mart besluit om volgend jaar de Augurken, fietsen, grasmaaiers,autobanden, lingerie maar ergens anders te gaan halen. Voor andere retailers wordt het ook lastig om tegen Walmart te kunnen concureren en verlangt ook lage inkoopsprijzen. Uitwijken naar een lage lone land om de produktiekosten laag te houden zijn vaak het gevolg.
Outsourcing is van alle tijden maar het groot aantal beter betaalde banen dat het veld moet ruimen en verlies van kennis zit me niet echt lekker.
Het verontrust mij hoe Walmart als de grootste retailer ter wereld en grootste werkgever in de USA met zijn personeel en leveranciers omgaat en wat de impact op lange termijn gaat zijn. Nou was in vroeger tijden General Motors of Mc Donald's de kwaaie pier en deze bedrijven hebben weldegelijk consessies gemaakt om het imago van bedrijf wat op te vijzelen.
Juist de schaalgrote van WalMart ( omzet is groter dan K-Mart, Sears en Target bij elkaar) kan een enorme bargaining power op een leverancier leggen. Ik vind het bijzonder twijfelachtig dat Wal*Mart de boekhouding doorspit, kijkt waar het productieporces efficienter kan , de winst marge omlaag stroopt en de productie capaciteit tot het maximale opschroeft en op die manier de producent dwingt om voor een bepaalde prijs en maximale hoeveelheid af te leveren zodat Walmart de grootste of enige klant is. En waag het niet om de hogere brandstofprijzen of stijgende verzekeringsprijzen door te rekenen. Juist omdat Wal*Mart zo'n belangrijke klant is geworden kan het voor het bedrijf en personeel zulke grote gevolgen hebben als Wal* Mart besluit om volgend jaar de Augurken, fietsen, grasmaaiers,autobanden, lingerie maar ergens anders te gaan halen. Voor andere retailers wordt het ook lastig om tegen Walmart te kunnen concureren en verlangt ook lage inkoopsprijzen. Uitwijken naar een lage lone land om de produktiekosten laag te houden zijn vaak het gevolg.
Outsourcing is van alle tijden maar het groot aantal beter betaalde banen dat het veld moet ruimen en verlies van kennis zit me niet echt lekker.
Was that for us?
fantastische opsomming!!! Vooral Walmart's business praktijken ruiken naar monopoly (which is very unAmerican!!!)... Vraag maar aan Teddy(beer) Roosevelt!!!laska schreef:Het grote assortiment van WalMart en de lage prijzen die de inflatie laag houden kunnen dan wel fijn zijn voor de koopkracht en de credit card bedrijven maar er zit in mijn ogen wel een keerzijde aan het gele smiliefaceje en de Always low Prices"
Live and let live is what I aspire to
American
Californian
American
Californian
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Nou WalMart spant echt de kroon hoor, 't is ook redelijk vaak in het nieuws en ze worden ook vaak op de hak genomen door Jay Leno en Conan o'Brien voor eerdergenoemde praktijken.rperre schreef:Was niet tegen jouw Petra, maar gewoon in het algemeen dat andere winkels dezelfde praktijken uitvoeren.
Richard
Het nadeel van de 'naam' misschien.

Mij zal 't verder niet boeien eigenlijk, bij de WalMart kun je wel weer wapens en munitite kopen en bij Target of Meijer niet.

Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
Helemaal waar. Maar wat ik eerder al aangaf: een bedrijf als Albert Heijn doet niet anders. Ze hebben al ruzie gehad met Unilever en Peijnenburg (van de koek). Laatst hebben ze besloten een andere leverancier te zoeken voor voorverpakt vlees, want de toenmalige leverancier uit Limburg was te duur. Albert Heijn zocht een ander, het bedrijf uit Limburg was binnen een paar weken failliet. Alle mensen staan op straat. Dus het is niet alleen Wal*Mart.laska schreef:Het grote assortiment van WalMart en de lage prijzen die de inflatie laag houden kunnen dan wel fijn zijn voor de koopkracht en de credit card bedrijven maar er zit in mijn ogen wel een keerzijde aan het gele smiliefaceje en de Always low Prices"
Mack
Mack
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
MW Drawings
Albert Heijn ( en menig andere grootgrutter) zullen gelijkaardige prijssstrategien gebruiken. Walmart is ook een van de meest bewonderde bedrijven en wat het ene bedrijf doet wordt vaak gecopieerd door een ander bedrijf.
Xerxes,
ik was zo naief om te denken dat gezonde concurrentie zo typisch American was. En good old Theo...misschien wordt het tijd voor een inburgeringscursusje maar ik dacht dat zijn New Deal geinspireerd was op het Keynesiaanse welzijns model.
Afdwaling (volgt de boekhoudafdeling van Albert Heijn inmiddels weer braaf de regeltjes?) Ik heb nog aandelen van die club
Xerxes,

Afdwaling (volgt de boekhoudafdeling van Albert Heijn inmiddels weer braaf de regeltjes?) Ik heb nog aandelen van die club

Was that for us?
New Deal was Franklin Roosevelt. Honest mistake though!!!laska schreef:Albert Heijn ( en menig andere grootgrutter) zullen gelijkaardige prijssstrategien gebruiken. Walmart is ook een van de meest bewonderde bedrijven en wat het ene bedrijf doet wordt vaak gecopieerd door een ander bedrijf.
Xerxes,
ik was zo naief om te denken dat gezonde concurrentie zo typisch American was. En good old Theo...misschien wordt het tijd voor een inburgeringscursusje maar ik dacht dat zijn New Deal geinspireerd was op het Keynesiaanse welzijns model.

Live and let live is what I aspire to
American
Californian
American
Californian
En waar zijn nu dan de blikjes whiskaskattenvoer en pedigry pal (ehh hoe spel je dat eigenlijkMack schreef: Helemaal waar. Maar wat ik eerder al aangaf: een bedrijf als Albert Heijn doet niet anders. Ze hebben al ruzie gehad met Unilever en Peijnenburg (van de koek). Laatst hebben ze besloten een andere leverancier te zoeken voor voorverpakt vlees, want de toenmalige leverancier uit Limburg was te duur. Albert Heijn zocht een ander, het bedrijf uit Limburg was binnen een paar weken failliet. Alle mensen staan op straat. Dus het is niet alleen Wal*Mart.
Mack

Hoi
Toen we in Amerika op reis waren hebben we slechts eenmaal bij wall Mart gekocht en we vonden bijlange niet alles wat we zochten. Dus dan naar een andere winkel "Saveaway" dacht ik. Daar vond ik het aangenaam winkelen. Voor de rest hebben we heel veel bij de plaatselijke handelaars gekocht, zodat we toch een duit in hun zakje hebben gedaan. In die supermarkten vind je misschien bijna alles, maar niks gaat boven de buurtwinkel, je wint heel wat tijd. Die gewonnen tijd kun je dan aan je reis besteden. Het is misschien ietsje duurder, maar voor sommige produkten was dat echt niet veel. En als we dan toch iets meer nodig hadden stopten we gewoon bij de eerstkomende supermarkt zonder naar de naam te kijken, want als je specifiek moet gaan zoeken verlies je ook hopen tijd en benzine. Dan liever 1 cent meer betalen.
Groetjes Dummy
Toen we in Amerika op reis waren hebben we slechts eenmaal bij wall Mart gekocht en we vonden bijlange niet alles wat we zochten. Dus dan naar een andere winkel "Saveaway" dacht ik. Daar vond ik het aangenaam winkelen. Voor de rest hebben we heel veel bij de plaatselijke handelaars gekocht, zodat we toch een duit in hun zakje hebben gedaan. In die supermarkten vind je misschien bijna alles, maar niks gaat boven de buurtwinkel, je wint heel wat tijd. Die gewonnen tijd kun je dan aan je reis besteden. Het is misschien ietsje duurder, maar voor sommige produkten was dat echt niet veel. En als we dan toch iets meer nodig hadden stopten we gewoon bij de eerstkomende supermarkt zonder naar de naam te kijken, want als je specifiek moet gaan zoeken verlies je ook hopen tijd en benzine. Dan liever 1 cent meer betalen.
Groetjes Dummy
Als ik het zo beluister ben je voornamelijk bij de Wal-Mart geweest voor de "grocery items". Ik meen dat het eigenlijk alleen bij de Supercenters is dat er ook een supermarkt aan vast geplakt zit. Daar hebben ze wel veel, maar inderdaad niet alles.
Mijn enthousiasme is meer over het "winkel van Sinkel gedeelte".
Ik denk dat je naar Safeway bent geweest maar kan ook Save-a-lot zijn geweest.
Mijn enthousiasme is meer over het "winkel van Sinkel gedeelte".
Ik denk dat je naar Safeway bent geweest maar kan ook Save-a-lot zijn geweest.
Achja, zo heeft iedereen wel wat, maar er valt niet te ontkennen dat Walmart in veel gevallen ook veel goeds brengt (behalve lage prijzen).
Een plaats verderop van ons, waar wij altijd naar de Home depot en groothandel gaan, was het een troosteloze bedoening. Alles ging er failliet, het enige wat er nog was waren bovengenoemde winkels en wat supermarkten. Verder zag het er niet uit. Todat op een glorious day er ineens een Walmart kwam in dat gebied. De Walmart is een groot succes, en sindsdien word er nonstop gebouwd rondom. Restaurants, andere grote ketens (marshalls, staples etc) en laatst ondekte ik zowaar een Starbucks! En starbucksen vestigen zich niet in achterbuurten.
En het blijft maasr doorgaan, overal word gebouwd, dus ook veel meer banen erbij, wat erg welkom is in sommige plaatsen hier, waar de economie zo erg achteruit gaat.
Ik verbaas me erover dat 1 winkel dit allemaal teweeg kan brengen, ineens is het hele gebied prime real estate voor retailers.
Ik ga verder ook graag naar de Walmart. Vooral voor dagelijkse dingen en drug store items omdat die daar toch altijd het goedkoopst zijn. Het afwasmachine middel dat ik koop kost bij walmarty bijvoorbeeld $2 minder dan bij de locale supermarkt!
Dan ben ik gek als ik dat niet doe.
Kleding koop ik er niet vaak, wel zo nu en dan wat voor de kindren en daarvan is de kwaliteit echt niet slecht hoor.
M'n vader is een echte Walmartfan, die koopt er wel vaak kleren als hij op vakantie komt, en geen klachten erover.
Kmart kom ik trouwens ook nooit meer. Die bij ons in de buurt is zo troosteloos, echt zo'n ghetto mart.
Target ben ik helemaal weg van. Erg leuke spullen, het is een beetje mijn Amerikaanse Hema geworden.
Een plaats verderop van ons, waar wij altijd naar de Home depot en groothandel gaan, was het een troosteloze bedoening. Alles ging er failliet, het enige wat er nog was waren bovengenoemde winkels en wat supermarkten. Verder zag het er niet uit. Todat op een glorious day er ineens een Walmart kwam in dat gebied. De Walmart is een groot succes, en sindsdien word er nonstop gebouwd rondom. Restaurants, andere grote ketens (marshalls, staples etc) en laatst ondekte ik zowaar een Starbucks! En starbucksen vestigen zich niet in achterbuurten.
En het blijft maasr doorgaan, overal word gebouwd, dus ook veel meer banen erbij, wat erg welkom is in sommige plaatsen hier, waar de economie zo erg achteruit gaat.
Ik verbaas me erover dat 1 winkel dit allemaal teweeg kan brengen, ineens is het hele gebied prime real estate voor retailers.
Ik ga verder ook graag naar de Walmart. Vooral voor dagelijkse dingen en drug store items omdat die daar toch altijd het goedkoopst zijn. Het afwasmachine middel dat ik koop kost bij walmarty bijvoorbeeld $2 minder dan bij de locale supermarkt!
Dan ben ik gek als ik dat niet doe.
Kleding koop ik er niet vaak, wel zo nu en dan wat voor de kindren en daarvan is de kwaliteit echt niet slecht hoor.
M'n vader is een echte Walmartfan, die koopt er wel vaak kleren als hij op vakantie komt, en geen klachten erover.
Kmart kom ik trouwens ook nooit meer. Die bij ons in de buurt is zo troosteloos, echt zo'n ghetto mart.
Target ben ik helemaal weg van. Erg leuke spullen, het is een beetje mijn Amerikaanse Hema geworden.

In Nederland is een plaats geen plaats als er geen HEMA zit. In Amerika is een plaats geen plaats als er geen WAL*MART zit...Sylke schreef:Erg leuke spullen, het is een beetje mijn Amerikaanse Hema geworden.
Mack
Mack
MW Drawings
MW Drawings
-
- Amerika-ontdekker
Ik support WalMart dus niet, omdat het de kleine middenstander uit de zaak drijft. Walmart heeft slechte arbeidsomstandigheden en beult personeel uit. Als je in een plaats woont met pak'em beet 30.000 mensen kan Walmart de lokale middenstand flink de nek omdraaien. Ik woon toevalling in een plaats als dat en weet van veel middenstanders dat ze niet met de prijs van WalMart omlaag kunnen gaan dus moeten ze gedwongen hun winkel sluiten.rperre schreef:Ik snap ook niet waarom mensen dan in een keer een winkel willen boycotten omdat ze niet voor alles het goedkoopste zijn. Dit noemen ze marketing mensen, ook circuit city/Best Buy en laten we niet praten over Radioshack (echt veel te duur) doen aan dit soort marketing, moeten we dan alles gaan boycotten?
Walmart is een goed opgezette keten waar je onder 1 dak echt alles kunt kopen, de werknemers krijgen ook nog redelijk betaald, dus ik snap de "boycot" niet, alhoewel ze niet altijd de goedkoopste zijn, ik denk dat ze het voor 85% van de tijd wel zijn, al is het soms maar een cent (ik zag bv 9.98 i.p.v. 9.99 in een andere winkel)
Richard
De gemeenteraad heeft daar niet zoveel aandacht voor als dat je mocht willen, ze willen namelijk meer groeien en meer huizen bouwen, wat weer meer belasting opbrengt, dus natuurlijk zien ze graag een WalMart komen, want mensen willen graag goedkoop shoppen en denken niet verder na dan hun knip.
Jammer....
Helaba
Dat gebeurt niet alleen in Amerika hoor.
Hier is ongeveer 2 jaar geleden een Aldi op onze gemeente gekomen en nu zijn ze volop bezig een Colruyt aan het zetten. Er zijn nu al twee winkels in onze buurt dicht omdat ze de concurentie niet meer aankonden, we hebben er nu nog eentje en we hadden er niet eens zoveel. Ondertussen hebben ze in het toeristische deel ook al een kruitvat en zeeman ingepland. Leuk voor de choppers, maar echt niet leuk voor de plaatselijke middenstand.
Dat gebeurt niet alleen in Amerika hoor.
Hier is ongeveer 2 jaar geleden een Aldi op onze gemeente gekomen en nu zijn ze volop bezig een Colruyt aan het zetten. Er zijn nu al twee winkels in onze buurt dicht omdat ze de concurentie niet meer aankonden, we hebben er nu nog eentje en we hadden er niet eens zoveel. Ondertussen hebben ze in het toeristische deel ook al een kruitvat en zeeman ingepland. Leuk voor de choppers, maar echt niet leuk voor de plaatselijke middenstand.
Het lijkt wel alsof de "plaatselijke middenstand" het leger des heils is.
Het zijn ook mensen die door verkoop zo veel mogelijk willen verdienen. Ze doen het heus niet om ons te helpen hoor.
Er zullen wel uitzonderingen bestaan met een lief oud vrouwtje dat nog snoepjes voor 5 cent verkoopt, maar het zijn echt uitzonderingen.
Ik ben blij dat er concurrentie is. Meer keuze en lagere prijzen.
We hebben gezien in de ex-ussr tot wat het kan leiden als dit er niet zou zijn.
Het zijn ook mensen die door verkoop zo veel mogelijk willen verdienen. Ze doen het heus niet om ons te helpen hoor.
Er zullen wel uitzonderingen bestaan met een lief oud vrouwtje dat nog snoepjes voor 5 cent verkoopt, maar het zijn echt uitzonderingen.
Ik ben blij dat er concurrentie is. Meer keuze en lagere prijzen.
Erg Amerikaans antwoord...dieter schreef: Ik ben blij dat er concurrentie is. Meer keuze en lagere prijzen.

Mack
Mack
MW Drawings
MW Drawings