Carlala schreef:We hebben besloten om op de parkeerplaats van the wave te overnachten.
Nu even een gekke vraag: is daar ergens een toilet in de buurt?
Hoe anders?
Ik kan het wel in de bosjes, maar ik denk dat ze dat niet zo op prijs stellen

@ Carla, ietsjes voorbij de parkeerplaats is een
campground aan je rechterhand. Wij zijn ook van plan daar te overnachten in april.
De parking van Wire Pass Trailhead is officieel alleen "day use only" en je mag daar pas overnachten als de campground vol is.
Vorg jaar heb ik onderstaande fotootjes nog gemaakt daar en hier ook nog wat info van de BLM-site:
Turn onto House Rock Valley Road. This road is compacted dirt. The Wire Pass trailhead is 8.3 miles (13.4 kilometers) down this dirt road.
Wire Pass is also the main trailhead for Buckskin Gulch.
Hiking and Camping Information
Elevation above sea level: 5,040 feet (1,536 meters)
If campground is full, camping is allowed at trailhead
Restrooms
No Water
No Telephone (poor cell phone coverage
Wat betreft je behoefte doen in de bosjes, kan ik nog zeggen dat tijdens je hike naar de Wave dit eigenlijk niet gewenst is en je niets mag achterlaten. Voor dit doel hebben ze op het Paria Station speciale plastic zakjes, zodat je e.e.a. kan meenemen/oprapen en er niets blijft liggen......
@ Esther, dat is balen. Wij hadden hetzelfde in 2005 toen we voor het eerst naar de Wave gingen. Op Jan zijn verjaardag deden we mee aan de lottery in het Pariastation en toen er nog 1 plek te vergeven was, won Jan die. Maar uiteraard wilde ik ook mee, dus hebben we de permit aan iemand anders gegeven. Toen duurde het nog twee dagen voordat we uiteindelijk allebei een permit wonnen voor de tocht naar de Wave.
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen: