Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoe gekker, hoe leuker, hoe beter !

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Re: Hoe gekker, hoe leuker, hoe beter !

Bericht door Gypsygirl1 »

Volgens mij kan dit makkelijk, wij hebben vorig jaar met drie meiden ruim 5200 km in drie weken gereden met een camper door o.a. de Rockies. Daarbij hebben we ook nog een paar dagen stil gestaan. We zaten netjes op een gemiddelde van ongeveer 250 km per dag.
Daar ga ik meestal van uit bij de voorbereidingen van onze reizen met de camper.
We hebben in die tijd heel wat kunnen bezichtigen! Kijk maar eens, al je zin hebt, op ons weblog van 2008, zie onderschrift.
Wij kwamen ook door streken die jij nu wilt aandoen, misschien vind je er nog wat tips in.
Succes met je planning! Rijden in Amerika is ook met volle teugen genieten!
Bertorelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Bertorelli »

Hi,

Ik heb even naar de route gekeken en ben het met de voorgaande USA-o-holics eens dat het een huge rit is.
Ik ben bang dat je na 3 weken alle knopjes en metertjes op je dashboard zult kunnen dromen want je zult véééél tijd in de auto doorbrengen.
De tijden in google maps zijn pure rijtijden. Dus zonder plas- eet- drink- foto- en andere stops.
Als je onderweg een mooi plaatsje of park tegenkomt ben je al gauw een uur verder voordat je weer in de auto zit.
Daarnaast neem je soms wat rare bochten in de route.

Wat voorbeelden (van je site);
Dag 6 - Bryce naar Moab
Je neemt daar de route via de 89 en de I50 want inderdaad de snelste is.
De mooiste route is echter die via 12, de 24 en een klein stukje de I50.
Die is qua afstand gelijk maar geeft ruim 6 uur rijtijd.
(Je komt dan langs o.a. Capitol Reef)

Dag 7 Durango
Als je alleen naar Durango gaat voor de stoomtrein dan is het eigenlijk zonde om alleen Durango aan te doen.
Je zou dan eigenlijk binnendoor moeten rijden via de 46 en de 90 (afslaan bij Las Sal Junction) en via Ouray en Silverton naar Durango.
Dan heb je als het meezit de kans om de trein ook in Silverton te zien waar hij beter tot zijn recht komt.
Tip: Als je een overnachting in Ouray plant zou je voordat je uit Moab vertrekt nog naar Arches kunnen.

Dag 11 Page - Pahrump
Je wilt hier tevens een bezoek brengen aan de Grand Canyon :shock:
Als het de eerste keer is dat Evelien die gaat bezoeken denk ik dat je haar veel te kort doet.
De Grand Canyon is een plek die je in alle rust moet opnemen en niet even moet meepikken.
Je bent hier minimaal een paar uur kwijt en je wilt daarna dus nog 530 km gaan rijden.
Dat zal dan zonder route66 en Hooverdam worden.
Tip: Probeer te overnachten bij de Grand Canyon of eventueel in Williams en rij de dag daarna naar Death Valley.

Dag 12 Pahrump - Mammoth Lakes
Je geeft daar een tijd aan van ruim 8 uur terwijl Google hier 6 uur aangeeft.
Deze rit is denk ik wel te doen al is een zonsondergang in Death Valley wel erg mooi.
PS. Die sneeuw scooter van de foto in Mammoth Lakes zal tegen die tijd wel in de berging staan. :wink:

Dag 19 Gilroy - Bakersfield
Deze route via Sequoia Tree is echt niet logisch.
Je zit de hele dag in de auto om halverwege een stuk park te kunnen zien.
De reistijd kan nog flink oplopen als je in het park achter een trage auto komt te zitten want het gaat daar aardig bergop.
En Bakersfield is nou ook niet direct een toeristische locatie.
Tip: Ik zou dan toch proberen om Yosemite NP mee te nemen en door Mariposa te rijden want daar staan ook Sequoia's.

Dag 20 Bakersfield - Lancaster :blink:
Je wilt dus eerst ruim 500 km gaan rijden, dan naar Disneyland om vervolgens de volgende dag naar Las Vegas te rijden.
Een park als Disneyland is zelfs als je helemaal niet van pretparken houdt al goed voor zeker een halve dag.
(het Disney thema 'It's a small world after all' gaat niet helemaal op hier)

Bovenstaande is niet als kritiek bedoeld, maar uit ervaring kan ik zeggen dat te veel willen in te weinig tijd vaak betekend dat je uiteindelijk niets echt ziet.
Ik zou echt serieus kijken of je je route niet kan inkorten en wat kortere ritten kunt inplannen.

Succes met plannen

Bert & Hilda
(USA Trips in 1995-2003-2007-2008 en straks in 2009)
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Beste Iwan,

Wilde even reageren op jouw reactie op mijn reactie (vat je 'm nog??): Ik heet geen Martin!!!! Ik ben een vrouw en heet Ilana.
Zo hebben we dat even rechtgezet haha!
Ik bedoelde het ook echt niet onaardig hoor maar deze trip...het is zo zonde om een (in potentie) mooie reis te gaan maken en je dan een ongeluk te gaan jakkeren op die wegen. Nou is dat rijden in de VS natuurlijk best wel een genot maar je bent toch niet op reis om alleen maar afstanden van de ene attractie naar de andere af te leggen. Kijk, ik wil bijvoorbeel heel graag een keer naar Chigaco, maar dit jaar hebben we gekozen voor een reis door Colorado/Utah/LV/Los Angeles (met een paar dagen NY in het begin). Daar ben ik nu tevreden mee. Ik wilde eigenlijk ook heel graag naar New Mexico maar om dat in deze reis te proppen....dan zouden we niets zien van de Rocky Mountains, of van Moab of geen dagen overhouden voor LA wat ik een heerlijke stad vind.

Het zou hetzelfde zijn als iemand die in 3 weken met de auto Duitsland, stukje Oostenrijk, Noord-Italie en Frankrijk (en ohja, we willen ook zo graag nog even Spanje ontdekken want daar hebben ze een leuke kerk, rijden we toch even heen en weer naar Barcelona...) wil ontdekken. Die zou je ook voor gek verklaren. Maar dat zijn de afstanden in de VS, en zeker in het Zuidwesten (de staten zijn daar veeeel groter dan in het Noordoosten).
Iwan & Evelien
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Iwan & Evelien »

Hi Bert & Hilda

Bedankt voor het meedenken ! Het is hartstikke leuk om te zien hoe diep jullie in onze reis zijn gedoken, want jullie hebben details gezien die velen niet zouden opvallen. Echt top ! Het klopt dat wij een reis gaan maken waarin we veel in de auto zullen zitten. Veel langer zelfs dan de gemiddelde USA-o-holic. In mijn volgende berichtje zal ik hier nog even wat dieper op ingaan.
Bertorelli schreef: Wat voorbeelden (van je site);
Dag 6 - Bryce naar Moab
Je neemt daar de route via de 89 en de I50 want inderdaad de snelste is.
De mooiste route is echter die via 12, de 24 en een klein stukje de I50.
Die is qua afstand gelijk maar geeft ruim 6 uur rijtijd.
(Je komt dan langs o.a. Capitol Reef)
Leuk suggestie ! Ik heb even gezocht en kwam op http://www.scenicbyway12.com/ uit. Ook hier in het forum worden er lovende woorden over gesproken. Maar eens overleggen met Evelien.... Ik vermoed dat de uiteindelijke beslissing over dit stuk route zal vallen op de dag zelf. De scenic byway 12 kost 1,5 uur meer aan pure reistijd dan de snelle route, en bovendien neem ik aan dat al dat moois ook nog wel wat extra stops zal opleveren, wat ook nog wat extra tijd in beslag neemt. Dus is het de vraag hoe laat we uiteindelijk uit Bryce Canyon vertrekken. Ook Dead Horse Point zal een rol spelen in de beslissing, omdat ik hier graag foto's ga maken bij zonsondergang.
Bertorelli schreef: Dag 7 Durango
Als je alleen naar Durango gaat voor de stoomtrein dan is het eigenlijk zonde om alleen Durango aan te doen.
Je zou dan eigenlijk binnendoor moeten rijden via de 46 en de 90 (afslaan bij Las Sal Junction) en via Ouray en Silverton naar Durango.
Dan heb je als het meezit de kans om de trein ook in Silverton te zien waar hij beter tot zijn recht komt.
Tip: Als je een overnachting in Ouray plant zou je voordat je uit Moab vertrekt nog naar Arches kunnen.
Nog zo'n goeie tip ! Ik had er helemaal niet bij stilgestaan dat deze voorgestelde route voor een deel langs de route van de trein zou oprijden. Dag 7 was initieel eigenlijk bedoeld als loze reisdag, met het idee dat we dan in Durango lekker de tijd zouden hebben om een beetje te shoppen en te relaxen. Maar jullie suggestie biedt ons nu een aardig alternatief. Die gaan we zeker overwegen als het moment daar is....
Bertorelli schreef: Dag 11 Page - Pahrump
Je wilt hier tevens een bezoek brengen aan de Grand Canyon :shock:
Als het de eerste keer is dat Evelien die gaat bezoeken denk ik dat je haar veel te kort doet.
De Grand Canyon is een plek die je in alle rust moet opnemen en niet even moet meepikken.
Je bent hier minimaal een paar uur kwijt en je wilt daarna dus nog 530 km gaan rijden.
Dat zal dan zonder route66 en Hooverdam worden.
Tip: Probeer te overnachten bij de Grand Canyon of eventueel in Williams en rij de dag daarna naar Death Valley.
Ik denk dat deze dag de meest kritische dag dag van de hele trip is. In dat weekend willen we vanuit de canyons naar het noorden trekken (1500 km, 20 uur pure reistijd). We hebben voor dit stuk bewust een weekend uitgekozen omdat het dan nog wel eens druk kan zijn op de geijkte bezienswaardigheden. En door dan te verplaatsen ontlopen we deze drukte. Of de Grand Canyon daarmee het kind van de rekening wordt staat nog niet helemaal vast, maar veel speling hebben we ook weer niet. We boeken vooraf geen hotels, dus we zijn wel een beetje flexibel als we op een dag meer of minder kilometers willen rijden dan dat in de planning is opgenomen. Technisch gezien kan de eerste overnachting ook in Flagstaff of Las Vegas plaatsvinden, waarmee meer tijd vrij komt voor de Grand Canyon. Maar alles heeft zijn prijs. Gelukkig bezoeken we de Grand Canyon al op vrijdag ochtend en kunnen we ter plaatse besluiten hoeveel tijd we er willen benuten.
Bertorelli schreef: Dag 12 Pahrump - Mammoth Lakes
Je geeft daar een tijd aan van ruim 8 uur terwijl Google hier 6 uur aangeeft.
Deze rit is denk ik wel te doen al is een zonsondergang in Death Valley wel erg mooi.
PS. Die sneeuw scooter van de foto in Mammoth Lakes zal tegen die tijd wel in de berging staan. :wink:
Héél scherp ! De twee uur extra reistijd wordt veroorzaakt doordat we Dantes View en Badwater hadden opgenomen in het bezoek aan Death Valley. Met 8,5 uur reistijd wordt dit een hele lange trip. Mochten we de dag ervoor besluiten eerder te stoppen dan hebben we écht een uitdaging en zou het zomaar kunnen dat Mammoth Lakes geslachtofferd word. Ik durf dan ook niet te zeggen of we ons helemaal willen vastleggen op de invulling van dat weekend.
Bertorelli schreef: Dag 19 Gilroy - Bakersfield
Deze route via Sequoia Tree is echt niet logisch.
Je zit de hele dag in de auto om halverwege een stuk park te kunnen zien.
De reistijd kan nog flink oplopen als je in het park achter een trage auto komt te zitten want het gaat daar aardig bergop.
En Bakersfield is nou ook niet direct een toeristische locatie.
Tip: Ik zou dan toch proberen om Yosemite NP mee te nemen en door Mariposa te rijden want daar staan ook Sequoia's.
Evelien heeft ook haar vraagtekens gezet bij deze omweg langs Sequoia, maar voor mij was het de enige persoonlijke wens die ik vooraf had voor Californië. Trouwens, de Moki Dugway en Antilope Canyon waren mijn andere twee wensen voor deze reis. De rest van de reisdoelen is secundair en om de primary targets heen gepland. Evelien wilde heel graag eens een stuk met een trein rijden (voila, de reden voor Durango als reisdoel), een bioscoop bezoeken en ook naar Las Vegas om daar haar verjaardag te vieren.

Verder hebben we onszelf voorgenomen om de vakantie niet helemaal vol te plannen met alleen maar mooie bergen, bomen en valleien. Daarom hebben we ervoor gekozen om de helft van de reis aan natuur te besteden en de andere helft met cultuur en alledaagse dingen te vullen. Dat verklaart meteen de snoepfabriek, het vliegveld, het outlet center, Disneyland en enkele steden.

We hebben er zeer bewust voor gekozen om Yosemite links te laten liggen. Sommigen zullen zich hier zéér over verwonderen. Wellicht is het dan goed om te weten dat ik al twee keer eerder in Yosemite ben geweest en me toen heb verwonderd dat mensen er zó lyrisch over kunnen zijn. Het is een mooi stuk natuur, maar in mijn ogen haalt Yosemite het bij lange na niet bij de vele schoonheden in Utah. Het zal een kwestie van smaak zijn......
Bertorelli schreef: Dag 20 Bakersfield - Lancaster :blink:
Je wilt dus eerst ruim 500 km gaan rijden, dan naar Disneyland om vervolgens de volgende dag naar Las Vegas te rijden.
Een park als Disneyland is zelfs als je helemaal niet van pretparken houdt al goed voor zeker een halve dag.
In dit verhaal zie ik nog niet helemaal goed de probleemstelling, dus als je je wat nader zou kunnen toelichten dan zou ik dat erg op prijs stellen.

Voor dag 20 hebben we nu Disneyland gepland staan. Als alles volgens schema verloopt slapen we de nacht voor Disney in Bakersfield, rijden 's morgens 220 km en hebben dan de hele dag de tijd in het pretpark. Na afloop is het nog eens zo'n 160 km rijden naar Lancaster. Ik ga er vanuit dat we tussen 11.00 - 18.00 uur in Disney kunnen rondlopen, en dat na een uurtje of zeven het licht bij ons wel een beetje uit zal gaan. Het gaat ons vooral om de algehele ervaring en realiseren ons dat we nooit alle individuele attracties in het park zullen kunnen bezoeken.
Bertorelli schreef: Bovenstaande is niet als kritiek bedoeld, maar uit ervaring kan ik zeggen dat te veel willen in te weinig tijd vaak betekend dat je uiteindelijk niets echt ziet.
Ik zou echt serieus kijken of je je route niet kan inkorten en wat kortere ritten kunt inplannen.
Nogmaals heel erg bedankt dat jullie de moeite en tijd hebben genomen om zo serieus met ons mee te denken. We ervaren de input zeker niet als krtiek, maar juist als kritische afwegingen, opbouwende kritiek en nuttige suggesties. En dat is iets waar we erg blij mee zijn, en waar we ook zeker mee gaan stoeien voor en tijdens onze reis.

Groetjes vanuit de nachtdienst,
Iwan (& Evelien)
Iwan & Evelien
Amerikafan

Hi Ilana,

Allereerst excuses voor de persoonsverwisseling ! Ik had je tagline niet goed gelezen en dacht dat jij Martin de kunstenaar was. Sorry, sorry, sorry !

Je eerste bericht heb ik zeker niet onaardig opgevat hoor, dus wees niet ongerust.

Het klopt dat wij een reis gaan maken waarin we veel in de auto zullen zitten. Veel langer zelfs dan de gemiddelde USA-o-holic. Graag wil ik daar wel even wat over zeggen, want in de afgelopen weken is het ons duidelijk geworden dat wij nadrukkelijk anders reizen dan de meesten hier op het forum. Daar waar anderen meerdere dagen in een park willen doorbrengen staan wij verbaasd te kijken. Drie dagen Yosemite of meerdere dagen in Death Valley is voor ons iets onbegrijpelijks. Daar staat tegenover dat autorijden voor ons iets ontspannends is, zeker in de USA. Wij kijken niet op een kilometertje meer of minder op een dag, getuige eerdere reizen naar de USA:

2002 - 15 dagen - 4354 km
2005 - 15 dagen - 5612 km
2006 - 10 dagen - 4995 km
2007 - 21 dagen - 5494 km

In het vorige bericht heb ik al een beetje toegelicht hoe wij tot het reisschema zijn gekomen. Wij willen graag de nodige mooie natuur zien, maar willen niet de hele vakantie volproppen met bergen, bomen, valleien en ander natuurschoon. Mijn persoonlijke ervaring uit eerdere reizen is dat schoonheid voor mij een beetje vervaagt als ik te lang tussen mooie uitzichten verblijf. Ik durf het bijna niet te zeggen, maar twee maal eerder heb ik aan het einde van een flinke tijd in de parken een bezoek aan de Grand Canyon gebracht, en beide keren was mijn reactie: "Ja, wel leuk, maar het is eigenlijk slechts een hele diepe greppel !". Nou, als je het zo gaat ervaren dan wordt het echt tijd om andere dingen te gaan bezichtigen. Toch ?! :oops:
RiverCola schreef:Het zou hetzelfde zijn als iemand die in 3 weken met de auto Duitsland, stukje Oostenrijk, Noord-Italie en Frankrijk (en ohja, we willen ook zo graag nog even Spanje ontdekken want daar hebben ze een leuke kerk, rijden we toch even heen en weer naar Barcelona...) wil ontdekken. Die zou je ook voor gek verklaren. Maar dat zijn de afstanden in de VS, en zeker in het Zuidwesten (de staten zijn daar veeeel groter dan in het Noordoosten).
Leuk voorbeeld ! Misschien is het illustratief dat ik nog niet zo lang geleden één week lang met een paar Japanse vrienden op pad ben geweest voor de hobby. Ik ben toen vanuit Holland naar Napels gegaan, en daarna via Oostenrijk naar München en Lausanne, om vervolgens via Zurich weer naar huis te gaan. Totaal voor mij 5000+ km, waarvan 3420 km met een busje. Dus ja, verklaar mij maar voor gek....... GNIFFEL ! :blink:

Ik begrijp wel dat de meesten op een hele andere manier hun vakantie beleven en probeer me hierin in te leven. Toch weet ik dat ik hier maar beter geen reisadviezen kan geven omdat mijn refrentiekader op het gebied van reizen nogal afwijkt van het landelijk gemiddelde (understatement). Toch hoop ik iedereen zich realiseert dat ik alle opmerkingen, suggesties en adviezen aan mij zéér waardeer

Bedankt voor het meedenken,
Iwan
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik vind het wel prima dat jullie dit op jullie eigen manier zo doen. Het is duidelijk niet de eerste keer en als jullie je er lekker bij voelen, gewoon doen. Ik heb ook mijn twijfels over enkele dagen, zoals bijvoorbeeld dat flitsbezoek aan de Grand Canyon. Maar anderzijds: ja, ik vond het mooi, maar ben ook niet lyrisch. Reden om dit jaar de Grand Canyon links (nah ja, eigenlijk rechts) te laten liggen, al gaan onze vrienden voor het eerst mee. Dat gat ligt mij daar best.

Zo gaan we ook maar één dag naar Yosemite, gewoon vanaf onze camping in Chowchilla, waar we drie dagen op bezoek zijn bij vrienden. En als het gezellig is daar of het weer werkt niet mee, dan maar geen Yosemite. Ook ik vind dat niet zo bijzonder dat ik daar drie dagen wil zijn. Maar anderzijds: wij zijn geen hikers en hebben misschien lang niet alles gezien wat anderen er zo geweldig vinden.

Ik volg jullie wel, ik vind dat jullie originele dingen doen. Leuk!
Bertorelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Bertorelli »

Bertorelli schreef:
Dag 20 Bakersfield - Lancaster
In dit verhaal zie ik nog niet helemaal goed de probleemstelling, dus als je je wat nader zou kunnen toelichten dan zou ik dat erg op prijs stellen.
Ik had hier de afstanden niet helemaal goed gelezen en zat er met die 500km even naast.

Van Bakersfield naar Disney is 'maar' 225km en qua afstand dus nog wel te doen.
Het gaat wel dwars door LA en de reistijd kan door de drukte wel flink oplopen.

Waarom hebben jullie trouwens voor Lancaster gekozen na Disney?
Je zou bijv. ook richting Barstow kunnen rijden.
Dat ligt meer op de route en is maar 20 km verder.
Het scheelt je de volgende dag naar Vegas ongeveer 150 kilometer.

Have Fun

Bert
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

By the way.... als vliegtuigliefhebber, wat wij ook in hart en nieren zijn, zie ik dat je 'redelijk' in de buurt van het mysterieuze Area 51 NV komt. (ok, het is wel een stukje om, maar toch...)
Ga je dat overslaan? Wij vonden het geweldig om daar eens te zijn!
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

mysterieuze Area 51 NV komt
Kun je daar echt komen dan?? Ik hoorde weleens van die verhalen van mensen die, wanneer ze te dichtbij kwamen, verdwenen enzo :lol:

Op sommige punten geef ik je gelijk hoor Iwan. Wij kwamen aan het einde van de middag aan in de Gran Canyon, hebben wat rondgewandeld en de zonsondergang bekeken. De volgende ochtend nog even een ritje langs enkele viewpoints en weer door. Mensen die 2 dagen hier willen verblijven snap ik ook niet (tenzij ze het serieuze plan hebben naar beneden te hiken). Voor mij was het ook even 'Ooh' en 'Aah' en dat was genoeg. Yosemite, hier hadden we ruim 2,5 dag. Dat was voor mij te lang (maar dat kwam ook omdat GlacierPoint nog gesloten was en we daardoor deze hike niet konden doen). Die laatste dag was voor mij teveel en ik was blij toen we door gingen naar SF. Maar ik was wel blij dat we af en toe even konden bijkomen, even een middagje doelloos wezen hier en daar, soms een avondje inernetten in de motel-kamer of even de tijd hebben voor iets onverwachts....en dat kan niet als je steeds die last moet dragen dat je nog zoveel km moet maken omdat je anders het anders niet red. Maar natuurlijk, ieder zijn ding! Wij lopen altijd vele moderne kunst-galleries/musea en architectonische hoogstandjes af...da's dan weer mijn (onze) afwijking :wink:
Iwan & Evelien
Amerikafan

Gypsygirl1 schreef:By the way.... als vliegtuigliefhebber, wat wij ook in hart en nieren zijn, zie ik dat je 'redelijk' in de buurt van het mysterieuze Area 51 NV komt. (ok, het is wel een stukje om, maar toch...)
Ga je dat overslaan? Wij vonden het geweldig om daar eens te zijn!
Hey, wat leuk om te lezen dat jullie ook vliegtuigliefhebbers zijn ! Heb je mijn topic over de Amerikaanse vliegshows gezien ? Kijk even op http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... =7&t=20958 want daar staan alle vliegshows in CA, NV, AZ, UT, NM en CO voor 2009 op een rijtje. Mocht je nog info willen over shows in andere staten, kijk dan even op http://www.scramble.nl/airshows/index.html en klik op de Showdates van de USA.

Area 51 spreekt mij best wel aan, alleen denk ik niet dat het een onderwerp is voor onze vakantie. Wie zich een beetje heeft verdiept in Area 51 geniet waarschijnlijk van de geheimzinnigheid in het gebied, maar als buitenstaander zie en voel je waarschijnlijk niets anders dan het uitzicht en de hitte van de woestijn. Vergelijk het maar met de nuchtere Hollandse droogkloot die van z'n vriendin mee moet naar de Paranormaal Beurs: Leuk als je niks beters te doen hebt, maar niet tijdens zo'n leuke vakantie naar de States.

Mocht je toch wat meet over Area 51 willen weten, check dan even http://en.wikipedia.org/wiki/Area_51, http://www.rachel-nevada.com/tikaboo_valley_map.html, http://www.dreamlandresort.com/area51/ of http://skyshadows.com/area51/tikaboo.html.

Ik heb mijn aspriraties voor de hobby gezet op het bezoek aan de Top Gun cursus op NAS Fallon (ja ja, Top Gun bestaat niet alleen maar in een films), en hoop links en rechts ook nog even langs het hek op enkele vliegvelden met blusvliegtuigen te rijden. De rest van de tijd wil ik besteden aan het samen genieten van de cultuur en natuur in het zuidwesten.

Groetjes,
Iwan
Iwan & Evelien
Amerikafan

Bertorelli schreef:Waarom hebben jullie trouwens voor Lancaster gekozen na Disney?
Hi Bert,

Dit is weer zo'n luchtvaart dingetje. Rondom Lancaster liggen vier vliegvelden aan één lange weg, en daar wil ik graag even kijken of er nog wat te fotograferen valt. Dit zijn:

Palmdale - Fabriek van de F-117 Stealth en SR-71 Blackbird (inclusief museumpje met die vliegtuigen)
Lancaster - Belangrijk vliegveld voor blusvliegtuigen
Edwards - Thuisbasis van de NASA en de US Air Force experimental unit (o.a. landingsbaan voor de Space Shuttle)
Mojave - Test vliegveld en vliegtuigkerkhof

Afhankelijk van de daadwerkelijke uitvoering van het schema van de laatste dagen van de reis zou het kunnen zijn dat we hier voor of na Disneyland verblijven. Even afwachten hoe het in de praktijk allemaal zal lopen.

Ciao,
Iwan
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer