'Ben ik nou de enige?' ik denk dat dit een verkeerde vraag op een verkeerd forum is
Iedereen is hier zo een beetje Amerikagek en wil zoveel mogelijk de oversteek doen, ik ook hoor
Na jaren de stranden van Spanje te hebben bezocht zijn wij in 2005 voor de eerste keer een rondreis gaan doen en die manier van vakantie is ons erg goed bevallen. Wij gaan in mei voor de derde keer maar hebben ook al andere plannen voor in de (verre)toekomst.
In mijn omgeving durf ik ook wel niet zoveel over onze reis vertellen ,bang om niet al te stoefferig over te komen.
Zo vind iedereen het tegenwoordig normaal dat je minstens 1 x,maar liefst meeerdere keren per jaar, gaat skiën en daarnaast ook nog eens een zomervakantie.
Maar als je zegt dat je naar Amerika gaat ,ho maar ,dat is echt wel buitensporig
Soms vind ik het bijna te erg worden: zomer vakantie 2009 [zie ticker ] nog in de planning, net als de kerstvakantie [zie ticker ] was ik al aan het bedenken waar we in de zomer van 2010 naar toe zouden kunnen gaan: terug naar Yellowstone leek een goede optie .... We laten dit onderwerp nog maar even rusten, we gaan tenslotte nog twee keer.
Vorig jaar zijn we in mei naar Amerika geweest en dus gingen we in de zomer maar weer eens naar Frankrijk, want 3x per jaar naar de states zou toch wel heel overdreven zijn. Na twee weken waren we weer thuis. Ik verveelde me op de Franse camping, terwijl we toch in een prachtige omgeving zaten.
Er heeft wel een verandering plaatsgevonden in de manier van plannen: zoals de eerste twee keer [wisten wij veel dat we daarna nog zo vaak zouden gaan] rijden we minder kilometers. In 2007 bijvoorbeeld waren we in het oosten en hebben we de Niagara watervallen bijvoorbeeld niet bezocht: dat komt nog wel een keer (zomer 2010???).
Het al zo vroeg plannen van de vakantie heeft ook een praktische reden. Omdat wij altijd in de schoolvakanties gaan, is het het goedkoopst om zo snel mogelijk te boeken. En dan moet je natuurlijk wel weten waar je heen gaat, wij boeken te tickets echt 331 dagen voor vertrekdatum. Tot nu toe heeft dat nog niet slecht uitgepakt, want de prachtige prijzen die ik soms voorbij zie komen zijn er niet in het echt hoogseizoen.
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
Heel herkenbaar, wij willen ook héél veel van Amerika zien. Wij hebben een voordeel…..we hoeven de oversteek niet te maken de volgende twee trips staan al gepland.
vana schreef:
Gelukkig heb ik binnenkort een medestander in de familie. Mijn zus gaat in mei samen met mijn neef haar dochter ophalen in Delaware.
Ik weet zeker dat ze daarna ook niet meer uitgepraat raakt over Amerika (trouwens, volgens mij ben je nu al verslaafd hè Carla )
Marjon, als ik terug ben hoor je wel of ik ook verslaafd ben.Dan zal ik moeten afkicken want deze vakantie is " once in a lifetime "
Tenzij ik de loterij win of met mijn lieve zusje mee mag
Inderdaad, een hele verkeerde vraag op dit foum ! Bij ons denken we alleen maar in USA vakanties. Skieën in de US, zomervakantie in de US. En de laatste jaren wel veel keer geweest, maar elke keer weer zo genoten. Dit jaar zouden we wat rustiger aan doen; er is een kleine crisis gaande ! Dus eigenlijk 'alleen maar' skiën en zomervakantie. Want ook zakentrips naar de US zullen er dit jaar wel niet in zitten ....
Totdat de supergoedkope vliegtickets ineens beschikbaar kwamen en we dus tussendoor ook nog maar 2 tripjes hebben geboekt ! Zo kunnen we lekker blijven plannen ! En de plannen voor volgend jaar zijn er NATUURLIJK ook alweer ! Vorig jaar tijdens onze zomervakantie in Florida, heb ik de tickets voor de wintersport (van een paar weken terug) geboekt. Dus ja, we blijven er maar mee bezig ....
Over niet al te lange termijn hoop ik hetzelfde als Manja en vele anderen hier op het forum te kunnen zeggen; dat we niet meer 'de plas' over hoeven om in ons favoriete land vakantie te vieren ... maar dat duurt nog even !
Zelfs na vijfentwintig jaar hier wonen ben ik nog niet uitgekeken op dit land . We komen net terug uit Virginia Beach en dan kan ik zo genieten van dat enorme lege strand, de mooie boardwalk, de "no cussing" bordjes. Net onderweg hebben we onze volgende reis geboekt: Myrtle Beach begin april. Zelfs als ik een dag in Washington ben voel ik me "op vakantie". Ik kan me dus jullie "verslaving" goed voorstellen.
Hier nog zo'n AA-er!
Ben 27 jaar en 4 jaar terug voor het eerst met mijn vriend 5 dagen naar New York in december geweest. Onze eerste vakantie samen en ondanks de -13 graden allebei gelijk besmet met het virus. Eind april gaan we voor de 4e keer. Vorig jaar konden we helaas niet gaan omdat we druk waren met verhuizen en ons huis opknappen. Maar nu gaan we dus weer.
En ja, bij onze vrienden en familie wordt die vraag ook gesteld: Gaan jullie nu alweer naar de USA?! Er zijn nog zoveel andere plekken in de wereld die ook mooi zijn.
Tja en dan komt ons verhaal weer dat in de USA nog zoveel moois te zien is en dat we daar zo vrij kunnen reizen met z'n tweeen, dat je jezelf goed verstaanbaar kunt maken etc. Maar toen we dit jaar hadden geboekt durfde ik ook bijna niet te zeggen dat we alweer naar de USA gingen. Je wilt inderdaad niet opschepperig doen. Dus dan is het al snel dat je er bij zegt dat je een super goedkoop ticket hebt en hotels via priceline boekt. Ach het is ook maar net waar je je prioriteiten op legt. Wij sparen ieder jaar voor deze vakanties en genieten er intens van.
Wij hebben er nu in ieder geval alweer super zin in! En dit forum helpt een hoop met de voorpret en voorbereidingen.
Hier nog zo'n Amerika verslaafde. De eerste keer dat we naar Amerika gingen was in 1988 en dit jaar wordt het onze 12e reis. Ik vind het plannen van een route vantevoren al zo leuk. Reisverhalen lezen van andere liefhebbers, hotels uitzoeken, restaurants bekijken, bezienswaardigheden uitkiezen. Ook zo herkenbaar die opmerkingen van "niet Amerika gangers" zodat je amper durft te zeggen dat je alweer naar Amerika gaat. Als we in een huis in Florida verblijven voelt het net of we "thuis" zijn.
Onze kinderen zijn inmiddels ook verslaafd, ze willen misschien gaan studeren in Amerika.
Weer een reden voor ons om die kant op te gaan. :dance:
Er is geen mooier land dan de USA, daar zijn ik en mijn vrouw het over eens! We gaan in juli voor de 4de keer op 5 jaar tijd naar de states en plannen nu al om er met kerst weer heen te gaan.
En wat de beginner van dit onderwerp betreft: de noordkaap is zeer zeker ook de moeite waard!
pollyblue schreef:
En wat de beginner van dit onderwerp betreft: de noordkaap is zeer zeker ook de moeite waard!
Off topic : als ik zou moeten kiezen tussen Noorwegen en Amerika (hetgeen ik gezien heb tenminste) zou ik het echt niet weten. Heel anders, maar beide erg mooi. Het 'pure' van Noorwegen , die in de fjorden heerst bv ben ik in de VS nog niet tegengekomen.
Maar Roybergen weet daar ongetwijfeld alles van
Petra/VS schreef:Zelfs na vijfentwintig jaar hier wonen ben ik nog niet uitgekeken op dit land . We komen net terug uit Virginia Beach en dan kan ik zo genieten van dat enorme lege strand, de mooie boardwalk, de "no cussing" bordjes.
Zal ik je wat vertellen ..ik kom mischien 1 keer per jaar in VA Beach .. terwijl ik er maar 40 minuutjes vandaan woon.
Diggel schreef:Ik begin een overeenkomst te vermoeden tussen USA-gangers, die lijken veelal ook (een keer) Scandinavie doorgereisd te hebben. Klopt dat ?
Bij ons niet... geen overeenkomst. We hebben op Zweden (alleen Stockholm) na, nog niets van Scandinavië gezien.
Het staat ook nog niet op het verlanglijstje...
Hier het zelfde. Nadat we 10 dagen naar Miami/Orlando zijn geweest heerst er hier een USA ziekte waar we niet meer vanaf komen. Dit jaar weer 2 keer naar Amerika.
Me meisje zou er graag studeren(rechten), maar ben bang dat dit onrealistisch is????
Iemand trouwens ervaring hiermee?
2007: Miami/Orlando
2009: San Francisco/Los Angeles/Las Vegas
2009: New York
2010: New York/Philadelphia/Washington
2011: Miami
Wij hebben in Scandinavie ook een grote rondreis gemaakt waarbij we de Noordkaap, Lofoten, Fjorden ed 'gedaan' hebben terwijl ik eerder al Stockholm, Helsinki en Oslo gezien heb. Maar, dit heb ik nu ook echt gezien. Was mooi, maar heb geen onweerstaanbaar verlangen er nog eens terug te gaan. Dat kan ik echter van de VS niet zeggen..........
MVG
A3
States visited: All except Alaska & Hawaii. Correction: all !
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.