Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Lenzen in koffer

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Refill
Amerika-ontdekker

Lenzen in koffer

Bericht door Refill »

Hallo allemaal,

Ik ben voornemens mijn lenzen met vloeistof flesje in mijn koffer mee te nemen, ten eerste omdat ik ze in het vliegtuig toch niet nodig heb en ten tweede om dat gezeur met vloeistof te voorkomen. Ik heb weleens ergens gelezen dat het in de bagageruimte erg koud kan worden op een transatlantische vlucht, is dit niet schadelijk voor de lenzen om ze dan in de koffer mee te nemen? Alvast bedankt!
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: Lenzen in koffer

Bericht door Rob »

Zou zeker de lenzen met (een beetje) vloeistof in de handbagage doen, zo weet je zeker dat je in ieder geval je lenzen hebt als er een koffer zoek raakt.
Vloeistof is in Amerika ook wel te koop dus dat is niet de grootste ramp.
Zoveel kouder is het niet in het bagageruim want daar zitten ook eventuele huisdieren.
bluemoon
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door bluemoon »

Ik heb de lenzenhouder gewoon in mijn broekzak als ik door de douane ga, ze voelen het wel met fouilleren maar ik hoef de houder niet uit mijn broekzak te halen.
Mijn brillenkoker houd ik ook het liefst zo dicht mogelijk bij mij als ik door de douane ga, in een jaszak of zo.
Ik heb sterkte -8, zonder mijn bril of lenzen word het een klein wereldje voor mij. :shock: :roll:
Bij de opticien kun je van die gratis probeerverpakkingen met lenzenvloeistof krijgen van 100ml, daar kan ik wel een paar weken mee doen en hij mag mee in de handbagage.
Crisis ? What Crisis ?
Kaas
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Kaas »

Toen ik naar Amerika vloog, had ik gewoon een extra setje lenzen in de verpakking bij mij in het vliegtuig. Ze begonnen wel een beetje uit de verpakking te lekken, misschien door het druk verschil ofzo? En ik had twee flessen lensvloeistof bij mij, verdeeld over twee verschillende tassen (als er dan een tas kwijt zou zijn, dan had ik die andere tas hopelijk nog ;) ).
AZ, CA, CT, DC, MA, NJ, NV, NY, PA, VA
Jozzy
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Jozzy »

Ik doe zelf mijn lenzenbakje met alvast wat vloeistof erin bij mijn bril in de koker (die is groot zat), en die gaat gewoon los in m'n handbagage. Dus niet eens in zo'n doorzichtig zakje van 1 liter. Zelfs onlangs op Heathrow werd daar helemaal niets over gezegd, terwijl mijn tas verder wel binnenstebuiten gekeerd werd omdat ze ontdekten dat ik een aantal andere dingen mee probeerde te sneaken die niet mochten (zoals een verpakking scheerbalsem van 150 ml, waar hooguit nog 10 ml in zat; tsja, een kleinere verpakking van dat merk is niet verkrijgbaar).

Nu moet ik zeggen dat het natuurlijk tactischer is om je lenzenbakje wél in zo'n 1 literzakje te doen, maar om maar aan te geven dat van gezeur bij de controle in elk geval geen sprake zal zijn. :) En zo'n bakje is toch klein zat, dus je zult er niet echt last van hebben in je handbagage. Dan kun je een fles met meer lenzenvloeistof wel gewoon in je ruimbagage meenemen.
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Refill schreef:Ik heb weleens ergens gelezen dat het in de bagageruimte erg koud kan worden op een transatlantische vlucht
Nee, dat is niet waar. De temperatuur is constant op zo'n 20 graden C. En de druk is ook hetzelfde als in de main cabin. Als er al iets kapot knapt is dat niet door de druk, maar doordat de koffer hardhandig wordt gegooid en valt of botst.
"Keep Georgia On Your Mind"
Knabbeltje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Knabbeltje »

Ik zou graag de ervaring horen van de mensen hier of ze hun lenzen dragen in vliegtuig of niet ? Ik draag nog niet zolang lenzen en ik lees hier en daar dat men problemen kan hebben van droge ogen door de droogte in vliegtuig en het beter zou zijn om tijdens de reis over te stappen naar een bril .Dus graag jullie ervaring erover .

Thanks
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Ik hou de lenzen altijd in (ik heb helemaal geen bril meer), ik zorg wel altijd dat ik de lenshouder bij me heb met vloeistof er al in, soms maak ik de lenzen weer even vochtig, maar eigenlijk heb ik nergens last van.
Op de terugweg probeer ik altijd te slapen (lukt niet altijd :? ), en dan doe ik de lenzen wel een paar uur uit, ik doe ze dan gewoon in de houder, en doe ze later weer gewoon in, goed schoonmaken doe ik thuis wel weer.
Ik draag harde lenzen, en dat al 30 jaar.
mofraweert
Amerika-ontdekker

Bericht door mofraweert »

Ik probeer de lenzen ook in te houden in het vliegtuig. Ik heb wel de lenzenhouder bij me, en mijn bril. Dus als het "fout" gaat kan ik altijd nog mijn bril opzetten. Ondanks dat ik harde, zuurstofdoorlatende lenzen heb kan ik er redelijk goed meeslapen. Voor zover je überhaupt tot slapen komt op een vlucht.
http://www.moniquecaris.waarbenjij.nu" onclick="window.open(this.href);return false;
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ik draag al 20 jaar lenzen en heb ze nog nooit uitgedaan voordat ik in het vliegtuig stapte. Ik zorg wel dat ik een beetje lenzenvloeistof (in het bewaarbakje) bij me heb zodat ik ze uit kan doen als ik probeer te slapen. Afgelopen maart vond ik een klein flesje lenzenvloeistof voor mijn lenzen in Florida die ook voldoet aan het eisen v.w.b. vloeistoffen in het viegtuig. Dat neem ik nu mee.

Ik kan niet zeggen dat ik meer last heb van droge ogen in het vliegtuig dan gewoon thuis. Nu traan ik sowieso makkelijk dus last van droge ogen heb ik eigenlijk ook nooit. Ik zou gewoon de lenzen inhouden en het proberen. Krijg je al last dan kun je ze immers altijd nog uit doen. Desnoods neem je een bril mee in de handbagage.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Knabbeltje
Amerikakenner

Ok thanks voor de tips .Dan ga ik het zeker ook proberen en zorgen dat ik een gevulde lenshouder bij heb .Thanks :wink:
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Knabbeltje schreef:Ik zou graag de ervaring horen van de mensen hier of ze hun lenzen dragen in vliegtuig of niet ? Ik draag nog niet zolang lenzen en ik lees hier en daar dat men problemen kan hebben van droge ogen door de droogte in vliegtuig en het beter zou zijn om tijdens de reis over te stappen naar een bril .Dus graag jullie ervaring erover .

Thanks
Een vliegtuig is natuurlijk airconditionned, en je zal tenslotte 12-24u (nonstop) wakker zijn, wat je lenzen en ogen waarschijnlijk niet zo graag hebben. Ik raad je aan wat oogdruppels mee te nemen.
Ik gebruik Hyabak http://images.google.be/images?q=hyabak ... =nl&tab=wi
Telkens je last van je lenzen begint te krijgen, druppeltje in je ogen, zo vaak je wil.

Qua bagage: grote flessen neem ik mee in de valiezen, maar ik neem ook een klein flesje waar ik 1 week mee verder kan, mee in men handbagage PLUS 2 paar extra lenzen. Dan mogen er nog 2 scheuren of verloren geraken, heb ik nog altijd een ander paar :).
Ik weet niet hoe het in de VS is, maar in GB moet je een voorschrift hebben voor contactlenzen (in BE niet). Heb in Londen zo 1 dag met amper 1 lens rondgelopen :)
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
Knabbeltje
Amerikakenner

Ok thanks voor die tip van oogdruppels :D .Ik ga dat zeker halen en ik heb nog even de tijd om dat wel eens uit te proberen ook :wink:
En of je ginder zo aan contactlenzen geraakt ,weet ik ook niet .Misschien kan iemand anders daar nog op reageren .Al zal ik zeker wel genoeg meenemen.Ik draag momenteel twee wekelijkse lenzen en heb er even over gedacht om tijdens de vakantie over te stappen op dagelijkse.
Q-BiC
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Hmmm...
Das misschien nog geen slecht idee. Ik draag maandelijkse, maar ik ben momenteel een proefpakket met een aantal lenzen aan het proberen, en daar zitten ook daglenzen bij....

Daglenzen dragen op reis lijkt me wel handiger... Geen potjes of vloeistoffen of spiegels nodig. 's avonds lens in de vuilbak, 's morgens nieuw pakje open, in je ogen, en off you go...
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Q-BiC schreef: Ik weet niet hoe het in de VS is, maar in GB moet je een voorschrift hebben voor contactlenzen (in BE niet).
Ja, Amerika ook.
"Keep Georgia On Your Mind"
Walnic
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Walnic »

Hallo,
Ik lees net dat je voor de USA een voorschrift moet hebben voor je contactlenzen. Wat houdt dat precies in, kan ik zo'n voorschrift gewoon bij de opticien halen.
Groetjes Walnic
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Over wat voor een voorschrift heb je het Walnic?, ben je van plan om je lenzen in de VS te kopen?, anders heb ik er nog nooit van gehoord, en ik ga al 11 jaar zonder voorschrift en met lenzen naar de VS.
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Ik draag maandlenzen. Ik heb het zo uitgemikt dat ik mijn lenzen moest vervangen op de dag dat we gingen vliegen. Dus 's ochtends gewoon mijn lenzen ingedaan, en mijn bril in de handbagage meegenomen. Tijdens de eerste vlucht en de overstap had ik mijn lenzen in, tijdens de tweede vlucht heb ik ze uitgedaan en weggegooid (zodat ik even lekker kon slapen).

De nieuwe lenzen en de reservelenzen zijn verdeeld over de koffers met de ruimbagage meegegaan. Plus twee flesjes vloeistof. Geen gedoe dus met vloeistoffen bij het inchecken.

Omdat we precies vier weken op vakantie zijn geweest kon ik op de terugweg hetzelfde doen, lenzen in bij het vertrek in Phoenix, lenzen uit én weggegooid ergens hoog in de lucht!
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Harry schreef:Over wat voor een voorschrift heb je het Walnic?, ben je van plan om je lenzen in de VS te kopen?, anders heb ik er nog nooit van gehoord, en ik ga al 11 jaar zonder voorschrift en met lenzen naar de VS.
Om in de VS (Wal*Mart 'Opticiën' in iedergeval) heb je een voorschrift nodig.
Bij mij waren de lenzen in de VS trouwens de helft goedkoper dan in NL (Zachte lenzen).
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Q-BiC
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

De nieuwe lenzen en de reservelenzen zijn verdeeld over de koffers met de ruimbagage meegegaan. Plus twee flesjes vloeistof. Geen gedoe dus met vloeistoffen bij het inchecken.
Persoonlijk zou ik dat niet doen. Ik neem zeker een klein flesje vloeistof (uit een starterspakketje, meestal 60ml) mee in men handbagage + extra vloeistof in de ruimbagage. Kan je al zeker 1 week mee verder als je bagage niet aankomt of je koffers/auto gestolen worden, neemt geen plaats in en is toegelaten in de handbagage.

Ook neem ik men reservelenzen, 1 of 2 paar, mee in men handbagage. Als je koffer met een week vertraging aankomt en je lens scheurt toevallig op dag 1, mag je nog naar een opticien op zoek gaan, die betalen, en met het voorschrift nieuwe lenzen gaan kopen (die mss net iets anders zijn en niet zo comfortabel aanvoelen).
Vind ik persoonlijk nogal overbodig als je dit eenvoudigweg kon vermijden met 1 of 2 paar kleine lenspotjes in je handbagage.

De kans zit er ook nog altijd in dat ik 30 paar 1 dagslenzen meeneem in men rugzak :p Helemaal geen vloeistoffen meer nodig, maar je zeult natuurlijk wel een ferme zak lenzen mee :)
Blog // Photo Album
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer