Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ben ik nou de enige ?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
pushirubiano
Amerikakenner

Re: Ben ik nou de enige ?

Bericht door pushirubiano »

Vincent, het rechtssysteem (Anglo-Amerikaans)is daar volkomen verschillend als het Nederlandse. Aan een Nederlandse titel heb je dus niet veel daar en vice versa. Maar iets van bv. een semester als 'exchange student' zou zeker geweldig zijn. Als je vriendin al op de Universiteit in Nederland zit kan ze zeker naar de mogelijkheden daartoe informeren.

V.w.b. het onderwerp: nog een AA-lid meldt zich aan! :P Wij hebben ondertussen al zo'n 12, 13 reizen naar de US achter de rug (voor ons natuurlijk wel wat dichterbij dan voor jullie... 8) ) Net (gisteren) terug uit Florida, september naar het noordwesten, en 2010 weer naar Utah & Arizona is al in een vergevorderd stadium van planning! Het is werkelijk een ziekte! :wink:
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
GuidoWater
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door GuidoWater »

Wij hebben ook jarenlang onze vakantie dicht bij huis gevierd. Centre parcs of de ardennen waren een regelmatig terug kerende vakantie bestemming. Echter toen ik 4,5 jaar geleden mijn vriendin leerde kennen is alles veranderd.

Het eerste jaar zijn we met een ander stelletje nog naar de Ardennen geweest maar dit was niet erg bevallen. We besloten dan ook direct om het jaar erna verder weg te gaan en alleen.

Omdat mijn vriendin familie in Denemarken heeft besloten we om onze vakantie in 2007 te combineren. We zijn 18 dagen op rondreis gegaan door Noorwegen en op de hen en terug reis zijn we nog een paar dagen in Denemarken geweest bij familie. Dit was onze eerste reis en we kregen het te pakken.

In 2008 besloten we echt gek te doen en de grote wens van mijn vriendin te doen en we vertrokken naar de Verenigde staten. We bezochten Californie, Nevada, Utah en Arrizona. Dit waren echt 3 geweldige weken en het rondreizen had echt onze vakantie smaak te pakken gekregen.

We wisten wel dat we niet elk jaar zo'n trip konden maken en wilden het dus dit jaar (2009) rustiger aan doen. Helaas is dat niet gelukt. Eind november hebben we onze reis voor 2009 al geboekt en we vertrekken 23 juli naar zuid afrika. Totaal iets anders maar dit was de wens van mijzelf.

Voor volgend jaar zitten we stiekem ook al te denken maar we willen dan liever een keer ergens ver weg naar een mooie bestemming voor weinig geld (ach dat zeiden we over dit jaar ook) Misschien word het wel weer Amerika, Yellowstone staat nog hoog op mijn lijstje en new york en niagra falls ook!

kortom reizen is verlsavender dan welke drug dan ook!
Kijk voor ons Amerika reis verslag op http://www.vandewateropreis.nl/! Je vind hier ook reisverslagen van onze andere reizen!
CrosstownWoman
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door CrosstownWoman »

Nouuu het begint bij mij ook wel te kriebelen haha. Ik ga deze zomer alleen naar Cali, super tof, familie enzo. En zit nu al plannen te maken voor zomer 2010! :oops: Vroeg aan m'n beste vriend wat ie ging doen die zomer... En hij wil ook al jaren naar de VS. Dus ik stelde het plan voor, en hij vond dat toch wel erg tof. Een paar maanden of een x aantal weken rondtrekken door de VS, wij zien het al helemaal voor ons!!

Nu alleen het geld nog. :banghead:
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Had ik ook 10 jaar lang dus ben er maar gaan wonen :D
José
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door José »

Nog ruim twee maanden we gaan voor de tweede keer naar de USA..
Dit keer weer een combi van NY en zuidwesten.. Wel veel nieuwe dingen, maar ook wat dingen op de herhaling!

Verder heb ik mijn hoofd (en in google maps..) al weer twee reizen bedacht;

Noordoosten en Florida!
Kan niet wachten totdat de spaarpot is aangevuld!

Noordoosten voor de zomer van 2011 (oké.. duurt nog een eeuw, ik weet het)
en Florida (misschien in combinatie met de Bahama's) voor 2012 :-)

Misschien moet ik mij ook maar melden bij de Anonieme Alles-Amerikanen..
(ik:) Hoi mijn naam is José en ik ben verslaafd aan vakanties in de USA
(jullie in koor:) Hallo José
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl

Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
AVW
Amerika-ontdekker

Bericht door AVW »

Het leven van rondreis naar rondreis is ook voor mij heel herkenbaar. Voor dit jaar staan een maand China en een maand VS op de planning. Vorig jaar zijn we naar Italië geweest, wat ook echt prachtig was, wat een heerlijk land is dat (moet je natuurlijk wel de stacaravan-campings vol met Nederlanders mijden). Wel jammer dat het er soms erg druk is met toeristen. Maar Italië is toch wel heerlijk, schitterende natuur, geweldig eten, lekkere wijn, prachtige steden...maar ik heb er alle vertrouwen in dat de VS deze zomer ook geweldig wordt :D ...

Voor volgend jaar staat er overigens een zes weken lange rondreis door Scandinavië, Oost-Europa en de Balkan op het programma (wij houden van kilometers maken :D )
SonjaV
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door SonjaV »

In 1993 zaten we te twijfelen tussen Indonesië en Amerika.
Het is Amerika geworden en toen is de ellende begonnen. :lol:
We zijn nog steeds niet in Indonesië geweest.
Dit jaar gaan we voor de 12e X naar Amerika en ik heb nog plannen voor minstens 3 andere rondreizen in the States.
En iedere keer zien we weer nieuwe gebieden.
Na de 1e reizen hoorden wij ook geregeld: Alweer naar Amerika?
Mijn zusje (die 5X achter elkaar naar Samos was geweest) vroeg of dat nu niet saai was om altijd naar Amerika te gaan :roll:
Tegenwoordig kijkt iedereen verbaasd op als we niet gaan. :mrgreen:
Ik draag ook bijna altijd Amerikaanse T-shirts of truien en krijg geregeld reacties van mensen die over Amerika vragen gaan stellen of vertellen dat ze er ook zijn geweest.
Zo sta je soms weer uren met wildvreemden over ons favoriete land te kletsen.
Och, en die mensen die Amerika afkraken weten gewoon niet beter of zijn jaloers dat ze zelf niet kunnen gaan.
Ilse2505
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Ilse2505 »

Heel herkenbaar allemaal.
Ik ben met mijn ouders altijd standaart naar Frankrijk geweest op vakantie (niks mis mee overigens).
In 2007 zijn mijn man en ik voor het eerst naar Amerika geweest om een vriend te bezoeken die daar promoveerd. Het is dat die vriend daar woonde/ woont anders waren we er nooit heen gegaan.
In 2008 gingen we naar Frankrijk op vakantie en wat viel dat tegen! Alles was zo klein en minder indrukwekkend!
Voor 2009 staat er weer een reis gepland naar Amerika. Het virus heeft ons ook te pakken gekregen en dat terwijl we eigenlijk nooit naar Amerika wilden gaan.
Groetjes
nicolineC
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door nicolineC »

Hahaha dacht je dat? Nou niet dus! Zoals je in alle reacties heb kunnen lezen zijn er veel meer USA-verslaafden. Wij ook! In 1996 heb ik de eerste reis gemaakt samen met mijn zus. We begonnen in New Orleans en zijn gewoon op de bonnefooi wat rond gaan rijden. We hadden werkelijk geen idee wat we allemaal tegen zouden komen. We hebben heel veel gezien en ja hoor: we werden besmet met het USA-virus! Laat ik nu het geluk hebben dat ik mijn huidige vriend heb kunnen besmetten ;-) Samen gaan we nu al weer voor de 5e keer (hij voor de 4e keer) een rondreis maken (dit jaar in het zuidwesten CO-UT-AZ-NM)) en we weigeren allebei hardnekkig het medicijn tegen dit virus te slikken...
Heel veel plezier iedereen in dit fantastische land!
NicolineC
Onze website heeft een nieuw uiterlijk. Nu met routekaartjes van onze USA-reizen en nog meer foto's!
http://www.vacationdreams.nl
monster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door monster »

Onze eerste USA reis was in 2002; Florida.
Het was voor ons ook de eerste reis buiten Europa, echt heel gaaf! Maar wij hadden niet gelijk zoiets van "volgend jaar weer USA".
We hebben dus wel heel veel gereisd, voornamelijk ook rondreizen ( Thailand, Maleisie,Mexico, Dom. Republiek, Israel, Libanon, Cyprus ,Spanje, Frankrijk, Zweden ed.)

Onze verslaving kwam "pas" , nadat we in 2006 aan de westkust zijn geweest! In 2007 zijn we 4 weken naar het noordwesten gegaan, vorig jaar naar de oostkust en gelijk daarna lag onze volgende route al klaar.
Of we dit jaar gaan weten we nog niet, dit ivm de geboorte van onze dochter.......

Maar een stukje Scandinavie herken ik ook zeker wel!!!! Wij zijn in 2005 voor het eerst in Zweden geweest en waren op slag verliefd op het land! Wat een rust en wat een ruimte en een hele mooie natuur!!!
Inmiddels hebben we ons eerste les-jaar Zweeds achter de rug en gaan we 20 mei voor 3 weken naar Zweden; lekker rondreizen!
http://annekestefan.web-log.nl ( vakantie's USA 2006 en 2007)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
betti
Amerika-ontdekker

Bericht door betti »

Nee :wink: , ik heb behoorlijk last van dit Amerika virus, sinds de vakantie 2007 denk ik alleen maar onze volgende vakantie in de States. Gelukkig heeft de rest van het gezin, man en 2 puberzonen, er ook last van en vinden ze het dus niet erg dat ik nu al bijna een jaar bezig ben met het plannen van onze reis naar het zuidwesten. De route is al af, inclusief alles wat we willen doen. Stiekum zit ik al te denken waar we de volgende keer heen gaan.
Walnic
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Walnic »

Eigenlijk is Italie het land van mijn dromen. Toch gaan we deze zomer voor de eerste keer rondreizen in Amerika met een camper. sinds dit vaststaat zit ik uren te lezen op dit forum. Zie nu zoveel leuke dingen staan, dat ik nu al denk dat ik zeker nog eens terug moet om alles te gaan zien wat deze keer niet gaat lukken. En dan gaan wij nog wel 4 weken, dus al best een lange reis, tenminste voor ons dan. Dus, hoewel ik nog niet eens in Amerika ben geweest, dankzij jullie forum ben ik er ook zo een geworden die besmet is met het virus. Ben benieuwd of ik er nog zo over denk als ik terug kom in september.
Groetjes nicole
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door RoyBergen »

Ik heb dat ook.......
Noorwegen ga je vast ook heel mooi vinden ! Ik woon daar nu zelf en wil niet meer terug naar nederland....
Vergeet in Noorwegen niet de gletsjers te bezoeken en hardangervidda national park (rv 7) met vøringfossen etc...... ik kan nog wele ven doorgaan....
Stadlandet is ook een echte tip met de westkaap en de mooie eenzame zandstranden.......
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

RoyBergen schreef:Ik heb dat ook.......
Noorwegen ga je vast ook heel mooi vinden ! Ik woon daar nu zelf en wil niet meer terug naar nederland....
Vergeet in Noorwegen niet de gletsjers te bezoeken en hardangervidda national park (rv 7) met vøringfossen etc...... ik kan nog wele ven doorgaan....
Stadlandet is ook een echte tip met de westkaap en de mooie eenzame zandstranden.......
Mmm, je roept prachtige herinneringen op... de hardangervidda is mijn favoriete stuk Noorwegen! Zo zalig weids, mooie wandelingen... Spijtig dat het er zo duur is, zeker voeding. Naar Amerika gaan is goedkoper dan naar Noorwegen momenteel. Anders was ik er al wel terug geweest.
Omdat we dit jaar wel drie keer naar de US gaan, denk ik dat Noorwegen er in 2010 wel zal inzitten!

Carine
Groetjes,
Carine
Elies
Amerika-ontdekker

Bericht door Elies »

Deze zomer maken we onze vierde reis sinds 2005 en ik kan de landing op Schiphol, bij terugkomst, alleen verdragen als we elkaar plechtig beloven volgend jaar weer te gaan :D Het is met recht een virus!! En wat ik al eerder las, je hoeft niet meer zo'n haast te maken met de tijd. Zo vaak zeggen we ooh hier is het mooi, we komen zeker nog een keer terug.... graag zelfs!
Diggel
Amerikafan

Bericht door Diggel »

Nou, ik ben in ieder geval gerust gesteld :D :D :D en ga binnenkort de eerste informatieboeken maar eens kopen over de oostkust (2010) en dan gelijk ook maar Canada ( 2011 of 2012 ) :D :D :D
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer