Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

ons programme na jullie advies

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
vls
Amerika-ontdekker

ons programme na jullie advies

Bericht door vls »

Op 3 september vertrekken wij voor onze rondreis. We hebben de laatste hand gelegd aan onze route.
Dit is ons programma, samengesteld na het vele lezen op dit forum en op andere sites.
Mochten jullie nog opmerkingen hebben, laat het weten.
dag 1: Brussel - Los Angeles met AA via London Heathrow
afhalen wagen en overnachting in Four Points Sheraton
dag 2: rit van Los Angeles naar San Diego
we hebben ervoor gekozen om via Long Beach, Huntington Beach, e.d. te rijden
Ook La Jolla willen we niet overslaan.
dag 3: San Diego - bezoek aan Sea World + nammidag bezoek
Gaslamp Quarter + Horton Plaza
+ eventueel wandeling over Embarcadero
dag 4: rit San Diego - Needles
via Palm Springs naar Joshua Tree (kleine wandeling en rit door het park) daarna via Lake Havasu City naar Needles (BW)
dag 5: Needles - Grand Canyon (BW Squire Inn)
indien mogelijk nog bezoek aan Visitor Center + zonsondergang
dag 6: Grand Canyon
helikoptervlucht + wandeling + IMAX
dag 7: Grand Canyon verlaten via Desert View Drive richting Page (Lake Powell) naar Tropic (Bryce)
dag 8: Bryce Canyon (Bryce Pioneer Village): wandelen
combinatie van 2 trails: Queens Garden & Navajo Trail
dag 9: van Bryce naar Zion
Emerald Pools + River Side Walk + doorrijden naar Las Vegas
dag 10: Las Vegas (Circus Circus)
dag 11: Las Vegas --> Death Valley
via Badwater, Devil's Golf Course, Artists Drive tot Furnace Creek
ook nog Zabriskie Point naar Dantes View
overnachting in Stove Pipe Wells
dag 12: Death Valley --> Yosemite
(eventueel Mono Lake) via Tioga Pass binnenrijden
stop bij Meadows Tuolume
(overnachting in Cedar Lodge - El Portal)
dag 13: Yosemite --> San Francisco
via zuiduitgang Yosemite
dag 14 & 15 & 16: San Francisco
eerste dag: wandeling door centrum + Alcatraz
tweede dag: 49 mile scenic drive + victoriaanse huizen
dag 16: San Francisco - Monterey
rijden van de 17 Mile Drive - wandeling in Monterey (Fisherm.Wharf)
overnachting in Casa Munras Hotel
dag 17: Monterey - Lompoc
Big Sur - Bixby Creek Bridge - Carmel Beach
dag 18: Lompoc - Los Angeles
via Santa Barbara
dag 19 & 20: LA
één dag Universal Studio's
andere dag Hollywood, Rodeo Drive, enz.
Alle tips zijn welkom. Ook tips voor restaurants en dergelijke.
Alvast bedankt
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Hoi vls,

Mooie route met een paar lange dagen.
Gaslamp Quarter moet je 's avonds bezoeken is veel mooier.
Dag 4 is een hele rit, laat Palm Springs links (sorry rechts) liggen om tijd te winnen.
Dag 8 vraag eerst of de Navajo trail al weer open is.
Dag 12 lange rit, omdat je de volgende dag al weer doorrijdt naar SF zou ik Mono Lake overslaan zodat je wat meer tijd voor Yosemite overhoud.
Dag 16 let op het weer als het nevelig is kan je de 17 mile drive wel overslaan.
Goede reis en geniet er van.
Rob
BenenMarleen
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door BenenMarleen »

Als ik jullie was zou ik de kaarten voor Alcatraz al in Nederland bestellen. Dit scheelt je een hoop wachttijd.
En het risico is aanwezig dat je die dag niet eens meer mee kunt.

http://www.blueandgoldfleet.com/
BESNAG1
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door BESNAG1 »

dag 11: Las Vegas --> Death Valley
via Badwater, Devil's Golf Course, Artists Drive tot Furnace Creek
ook nog Zabriskie Point naar Dantes View
overnachting in Stove Pipe Wells

kijk even op http://www.nps.gov/deva/Morning.pdf om te zien of alles wel te bezichtigen is.
Artists Drive, Dantes View en Devil's Golf Course zijn momenteel dicht.

Heropening van Dantes View en Artists Drive zijn niet gepland voor midden september maar wie weet heb je geluk (http://www.nps.gov/deva/FrameSet_roads.htm)
zrx1100
Amerikafan
Contacteer:

Re: ons programme na jullie advies

Bericht door zrx1100 »

mooie route
tips voor SF: de bruggen doen, Muir Woods is ook wel leuk, stadion van de Giants? De winkelstraten vond ik in SF niet echt de moeite, winkels zijn overal hetzelfde voor mij.

17-mile drive is kattepis in vergelijking met de rest van Highway 1, probeer een stukje van de 1 net voor zonsondergang te doen, gewoon prachtig...

SF-Monterey: de boardwalk in Santa Cruz is wel de moeite, in Monterey heb je het Bay Aquarium. je zet ook Fishermans Wharf bij Monterey, dat ligt in SF.

Overnachtingstip: 1 mile voorbij San Simeon staan +/- 15 motels bij elkaar, dan kan je 's morgens onmiddelijk Hearst Castle bezoeken.

vls schreef:dag 14 & 15 & 16: San Francisco
eerste dag: wandeling door centrum + Alcatraz
tweede dag: 49 mile scenic drive + victoriaanse huizen
dag 16: San Francisco - Monterey
rijden van de 17 Mile Drive - wandeling in Monterey (Fisherm.Wharf)
overnachting in Casa Munras Hotel

tips voor LA:
- Rainbow Bar & Grill op Sunset (legendarisch rocksterren eethuis, lekker eten)
- Mel's Drive op Sunset (back to the 60's hamburgertent)
- Cadillac Hotel aan Venice, redelijk bij prijs, ligt aan de Boardwalk, internetverbinding (kun je ook even binnenwippen als je er voorbijkomt :wink: )
- Tower records: record store op Sunset, open tot middernacht
mei 2003: LA
september 2004: San Fransisco-Hwy1-Goldroute-Sacramento-Napa Valley-SFO
mei 2005: LA-Death Valley-Vegas-Canyons-Monument Valley-Tombstone-San Diego-LA en alles ertussen
mei 2006: NY-Toronto-NY
oktober 2007: Texas (Dallas-Austin-S Antonio)
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: ons programme na jullie advies

Bericht door markro »

zrx1100 schreef:SF-Monterey: de boardwalk in Santa Cruz is wel de moeite, in Monterey heb je het Bay Aquarium. je zet ook Fishermans Wharf bij Monterey, dat ligt in SF.
In Monterey, CA is ook een Fishermans Wharf, zie http://www.montereywharf.com/

Groet, Marco.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

allo,
betreft dag 3 : sea world
sea world kun je door zijn vele shows niet in een voormiddag bezoeken. zie shows van 5 september : http://www.seaworld.com/seaworld/ca/dp_ ... &x=31&y=11

jacques
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Seaworld

Bericht door nieuwenoord »

Seaworld is véél te leuk om in een halve dag te doen. De rest van San Diego verdient over ook nog wel een eigen dagje ....

Toeren door San Diego met de Old Town Trolley is leuk!
Marceljesse
Amerikakenner

Bericht door Marceljesse »

Mooie route.

Er staan al vele goeie tips hierboven. Zeker in die van Rob kan ik me goed vinden.
Persoonlijk zou ik het niet redden op dag 9. Vanuit bryce naar Zion rijden. Nog een paar wandelingen en dan door naar LV lijkt mij te veel in die tijd. Het autorijden gaat daar prima maar je maakt toch aardig wat uren zo. Ik zou dan maar iets langer in bryce blijven en dan direct door rijden naar LV.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Persoonlijk zou ik het niet redden op dag 9. Vanuit bryce naar Zion rijden. Nog een paar wandelingen en dan door naar LV lijkt mij te veel in die tijd. Het autorijden gaat daar prima maar je maakt toch aardig wat uren zo. Ik zou dan maar iets langer in bryce blijven en dan direct door rijden naar LV.
Wij hebben dat wel gedaan.
We zijn 's morgens vroeg uit Bryce vertrokken. Waren om 1200 uur in Zion. Daar hebben we de lower Emerald pools trail gelopen ( korte wandeling). Vervolgens zijn we naar Las Vegas gereden. Ik weet niet meer hoe laat we daar aankwamen maar we hebben daar nog een uurtje gezwommen en hebben nog vier uur over de strip gewandeld.

Als je meerdere wandelingen in Zion maakt zul je dus waarschijnlijk pas 's avonds laat in Las Vegas aankomen. Maar aangezien je daar toch nog twee dagen blijft moet dat geen probleem zijn.

Marjon
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

allo,
we hebben enkele weken terug het traject, een goede 400 km waarvan las vegas - st georges op de (vlugge) interstate, omgekeerd gedaan:
om 10u00 vertrokken in las vegas, picnic in zion ( enkel wandeling naar picnicplaats in eerste haarspeldbocht richting tunnel) en aankomst in bryce rond 16u00 . Opgepast : is tijdsverschil van 1 uur ( we verloren zogezegd 1 uur). Omgekeerd ga je dus een uur ,,winnen".
mits vertrek rond 9u00 en aankomst rond 17u00 in Las Vegas schat ik dat je , door de tijdswinst, een viertal uur hebt om in zion te wandelen/eten.
jacques
Marceljesse
Amerikakenner

Bericht door Marceljesse »

vana schreef:
Wij hebben dat wel gedaan.
We zijn 's morgens vroeg uit Bryce vertrokken. Waren om 1200 uur in Zion. Daar hebben we de lower Emerald pools trail gelopen ( korte wandeling). Vervolgens zijn we naar Las Vegas gereden. Ik weet niet meer hoe laat we daar aankwamen maar we hebben daar nog een uurtje gezwommen en hebben nog vier uur over de strip gewandeld.

Als je meerdere wandelingen in Zion maakt zul je dus waarschijnlijk pas 's avonds laat in Las Vegas aankomen. Maar aangezien je daar toch nog twee dagen blijft moet dat geen probleem zijn.

Marjon
Dag 9 blijkt dus toch haalbaar als je niet alteveel tijd spendeert in Zion. Ik als National Park liefhebber zou het waarschijnlijk niet in die tijd redden maar het is dus te doen.

En weer wat geleerd :oops:
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

allo,
marceljesse schrijft :
Dag 9 blijkt dus toch haalbaar als je niet alteveel tijd spendeert in Zion. Ik als National Park liefhebber zou het waarschijnlijk niet in die tijd redden maar het is dus te doen.
marceljesse heeft natuurlijk gelijk: als je er de tijd voor hebt is zion een veel te mooi park met bijzonder mooie wandelmogelijkheden om er slechs een paar uur in door te brengen. Op weg naar bryce deden we er een picnic maar daarna keerden we er 3 dagen terug.
Jacques
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer