Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Makkelijke trails in Zion
-
- Amerika-newbie
Anderhalve week geleden Angels Landing gelopen. Het is het beste te doen als je om 9.00 uur begint, dan loop je nl. de gehele klim in de schaduw. Het is een vrij korte, maar intensieve klim. Het laatste stuk haakt 75 % af, omdat het te gevaarlijk lijkt, het is smal met kettingen. Iedereen wacht op elkaar en moedigt elkaar aan. Dus zonder hoogtevrees moet je deze wandeling absoluut maken.
hoe moet ik mij het laatste stuk voorstellen?mave200357 schreef:Anderhalve week geleden Angels Landing gelopen. Het is het beste te doen als je om 9.00 uur begint, dan loop je nl. de gehele klim in de schaduw. Het is een vrij korte, maar intensieve klim. Het laatste stuk haakt 75 % af, omdat het te gevaarlijk lijkt, het is smal met kettingen. Iedereen wacht op elkaar en moedigt elkaar aan. Dus zonder hoogtevrees moet je deze wandeling absoluut maken.
hoe breed is het en is het echt "gevaarlijk"?

http://web.me.com/eric.katja/Site/Welkom.html
under construction
under construction
-
- Amerika-expert
allo,
wat foto's van dat beroemde laatste stuk :
http://www.zionnational-park.com/images ... ndex21.htm
jacques
wat foto's van dat beroemde laatste stuk :
http://www.zionnational-park.com/images ... ndex21.htm
jacques
ik denk dat ik eerst eens zal zien ginder zelf...op foto lijkt de weg nog "tamelijk" breed...maar foto´s bedriegen 

under construction
under construction
-
- Amerika-newbie
Dat 'laatste stuk' is voor iemand met hoogte vrees niet te doen (mijn vriendin dus). Het is een in de rotsen uitgehakt pad met de steile afgrond aan beide kant. Soms vlak, soms stijl, soms breed, soms erg smal. Persoonlijk vond ik het geweldig. Je moet vooral niet naar beneden kijken. Ook als je het laatste stuk niet loopt is het een fantastische wandeling.
Weer eens een vraag...
heb je een permit nodig voor Narrows of is dat maar voor een bepaald stuk?
Ik had iets opgevangen van een permit vandaar.

heb je een permit nodig voor Narrows of is dat maar voor een bepaald stuk?
Ik had iets opgevangen van een permit vandaar.

under construction
under construction
-
- Amerika-expert
allo,
zie : http://www.nps.gov/zion/ZionNarrows.htm
er is geen permit nodig voor wat de meesten doen : van eindpunt shuttle tot ongeveer orderville canyon. er is wel een permit nodig voor meerdaagse trips of als je van Chamberlaine's Ranch vertrekt ( 25 km lang !!!!) voor een ééndagtrip.
jacques
er is geen permit nodig voor wat de meesten doen : van eindpunt shuttle tot ongeveer orderville canyon. er is wel een permit nodig voor meerdaagse trips of als je van Chamberlaine's Ranch vertrekt ( 25 km lang !!!!) voor een ééndagtrip.
jacques
thx Jacques, die 25 km zal ik niet doen...Zion is bijna het einde van de reis he, de vermoeidheid zal dan wel aanwezig zijn.jta schreef:allo,
jacques

under construction
under construction
-
- Amerika-ontdekker
Angel's Landing is natuurlijk een fikse klim, maar eigenlijk is het totaal geen lange route, dus zelf zou ik die niet echt als "zwaar" benoemen. Je gaat buiten adem zijn op sommige stukken, maar door de relatief korte lengte kan iedereen hem op eigen tempo wel doen.Henriëtte schreef:En nog een vraagje: het laatste stuk langs de ketting, gaan de wandelaars daar tegelijk naar boven en naar beneden (moet je dus mensen passeren onderweg, zijn er bredere gedeeltes waar dat mogelijk is?) Of gaat dat om de beurt?Henriëtte
Zelf heb ik ook last van een lichte vorm van hoogtevrees, maar toch ben ik zonder noemenswaardige problemen boven geraakt. Het laatste stuk is eigenlijk alleen echt angstwekkend het eerste stukje vond ik. Mensen gaan er tegelijk naar boven en naar beneden, maar er zijn genoeg plaatsjes waar je uit de weg kan gaan staan om iemand naar beneden of boven te laten gaan. Om je een idee te geven over hoe "gevaarlijk" het zou zijn : ik heb verschillende gezinnen met tienjarige kinderen de klim zien doen, dus het valt allemaal best mee hoor.
Angel's Landing is in ieder geval een échte aanrader. Het panorama dat boven op je wacht is werkelijk prachtig en was mijn persoonlijke topper van Zion. (Jammer genoeg heb ik de Narrows niet kunnen doen, want die zou ook hoog eindigen denk ik...).
In ieder geval veel succes en geniet er van! Zelf kan ik niet wachten om nog eens terug te gaan...
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Vorige week zondag zijn wij speciaal naar Zion gegaan om de Narrows te kunnen doen. In het Visitorcenter werd ons verteld dat het water "hoog" stond en je wel tot aan je borst door het water moest. Eigenlijk was dat ons (en met name mijn wederhelft, die houdt niet van (koud) water) een beetje te gek, maar we spraken af om het de volgende dag weer te bekijken. We werden die maandagochtend wakker van een fikse storm en het was koud en dat gaf de doorslag om het toch niet te doen. Toen zijn we maar een dag eerder naar Las Vegas gegaan......chandler_saturn schreef: (Jammer genoeg heb ik de Narrows niet kunnen doen, want die zou ook hoog eindigen denk ik..

Eigenlijk was dit het enige wat op ons programma stond wat we niet hebben kunnen doen. Vorig jaar hadden we ook al een poging gedaan. Toen waren we daar in het weekend van Memorial Day en kon je "op de koppen lopen", zo druk. Daar houden we niet zo van en er was ook geen campingplaats meer te bemachtigen. Toen hebben we dat dus ook al over moeten laten gaan.
Wie weet proberen we het volgend jaar nog eens.....

Groet Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
wij zijn net terug uit amerika, en hebben ook angels landing gedaan. We zijn jong (28 en 34) maar vrijwel ongetraind en deden deze trail weliswaar rustig aan maar redelijk gemakkelijk. Als je de tijd neemt en voldoende water meeneemt is het zeer goed te doen (mits je geen ernstige hoogtevrees hebt), en de moeite zeker waard!!!!! Ook kan je ervoor kiezen om het laatste stuk (het gedeelte waar je mbv kettingen omhoog klimt) niet te doen, en ook dan heb je een fantastische ervaring!
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Zijn de Narrows en Angels Landing op één dag te doen, of ben je dan "echt gek"?.......
Als ik in Zion anderhalve dag heb, wat zou je dan het beste kunnen doen? Op de middag de Narrows en de volgende dag Angels Landing of andersom?
We zijn van plan om sowieso de A.L. te doen, maar ik wil ook zo graag de Narrows in, maar mijn Jan heeft zo'n hekel aan water......
. Vorig jaar was hij ook al dolblij dat de ranger zei dat het water te hoog stond. Had ie weer een smoes om niet te hoeven.....
Gr. Marjan

Als ik in Zion anderhalve dag heb, wat zou je dan het beste kunnen doen? Op de middag de Narrows en de volgende dag Angels Landing of andersom?
We zijn van plan om sowieso de A.L. te doen, maar ik wil ook zo graag de Narrows in, maar mijn Jan heeft zo'n hekel aan water......

Gr. Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Je kunt dus speciaal schoenen en sokken huren om door het water te lopen? Is Zion Adventure bij het service center?jta schreef: Wat comfort betreft: wij huurden schoenen/kousen/wandelstuk bij Zion Adventure. Was iets comfortabelder dan voor die amerikanen die op badslippertjes over de keien probeerden te stappen.
Wil je (onvergetelijke) foto's maken: je kan er ook waterdichte tasjes huren ( of kopen). Wie echt veilig wil spelen : een kleine waterdichte zak met de camera in een grotere waterdichte zak.
Als je het doet: vergeet de picnic niet en trek zover je kan. Tot Orderville Canyon of verder.
jacques
Zijn er nog andere NP in het Zuidwesten waarbij je door het water kunt lopen en dan schoenen kunt huren?
Het lijkt me nl. wel wat om te huren, want ik heb al zitten denken wat voor schoenen we daar voor aan zouden moeten schaffen. Normaal lopen we nooit door het water dus het zou zonde zijn om daarvoor speciaal schoenen te kopen.
Anita
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hadden speciaal voor de Narrows plastic waterschoenen meegenomen. Kosten bijna niets. Ik wist niet dat je schoenen kon huren. Stokken liggen meestal wel aan het eind van het pad, waar je de rivier in loopt.Amerikaantje schreef:Je kunt dus speciaal schoenen en sokken huren om door het water te lopen? Is Zion Adventure bij het service center?jta schreef: Wat comfort betreft: wij huurden schoenen/kousen/wandelstuk bij Zion Adventure. Was iets comfortabelder dan voor die amerikanen die op badslippertjes over de keien probeerden te stappen.
Wil je (onvergetelijke) foto's maken: je kan er ook waterdichte tasjes huren ( of kopen). Wie echt veilig wil spelen : een kleine waterdichte zak met de camera in een grotere waterdichte zak.
Als je het doet: vergeet de picnic niet en trek zover je kan. Tot Orderville Canyon of verder.
jacques
Zijn er nog andere NP in het Zuidwesten waarbij je door het water kunt lopen en dan schoenen kunt huren?
Het lijkt me nl. wel wat om te huren, want ik heb al zitten denken wat voor schoenen we daar voor aan zouden moeten schaffen. Normaal lopen we nooit door het water dus het zou zonde zijn om daarvoor speciaal schoenen te kopen.
Anita
Wij hebben ook in Yosemite onze waterschoenen gebruikt om door de Merced te waden; tijdens onze kanotocht moesten we zo nu en dan de boot vlot trekken wegens te weinig water.
Echt comfortabel zijn die plastic schoenen niet, wellicht een betere optie is om Teva-sandalen aan te schaffen.
Marianne
- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Je kan de schoenen + stok huren in Springdale, bij The Narrows Outfitters (dat stond op het bord buiten, maar is volgens mij gewoon Zion Adventures, zie: http://www.zionadventures.com/hiking_th ... rrows.html). Wij hebben de wandeling vorig jaar in september gedaan. Echt waanzinning! De schoenen + watersokken + stok kostten toen $16 p.p.p.dag. Je voeten en enkels zijn goed beschermd tegen eventueel misstappen als je niet goed kan zien waar je je voeten kwijt moet.Amerikaantje schreef:Je kunt dus speciaal schoenen en sokken huren om door het water te lopen? Is Zion Adventure bij het service center?jta schreef: Wat comfort betreft: wij huurden schoenen/kousen/wandelstuk bij Zion Adventure. Was iets comfortabelder dan voor die amerikanen die op badslippertjes over de keien probeerden te stappen.
jacques
Anita
Succes!
Groetjes Inge
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 12 Reacties
- 4209 Weergaves
-
Laatste bericht door susanmulders