Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegtax retour

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
nicolineC
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Vliegtax retour

Bericht door nicolineC »

Wij hebben in januari bij World Ticket Center onze tickets naar Denver geboekt en betaald. Inclusief twee keer €45 vliegtax natuurlijk. Nu kreeg ik vanochtend een mailtje dat we binnenkort bericht krijgen over hoe en wanneer de betaalde vliegtax teruggestort wordt. Ik vind het erg netjes van World Ticket Center dat ze daar zelf mee komen. :doublethumb:
Ik ben benieuwd of jullie ook bericht hebben gekregen over het terugstorten van de betaalde vliegtax...

NicolineC
Onze website heeft een nieuw uiterlijk. Nu met routekaartjes van onze USA-reizen en nog meer foto's!
http://www.vacationdreams.nl
Chrisp
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Vliegtax retour

Bericht door Chrisp »

Onze tickets zijn geboekt via expedia.com.
De .com versie, dus de Amerikaanse. Ik verwacht eigenlijk dat zij niet zoveel klanten hebben die met deze tax te maken hebben gehad.
Waarschijnlijk zal ik er zelf achteraan moeten gaan. Zijn er hier eigenlijk nog meer mensen die ook op een buitenlandse site geboekt hebben?
Afbeelding
Yme
Amerika-ontdekker

Bericht door Yme »

Ja, ik heb geboekt via Orbitz en ik verwacht dus niet dat ik wat terugkrijg. :cry:

Carla
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

ik heb ook via expedia.com geboekt, maar ik vertrek op 27 juni, en aangezien de regeling pas op 1 juli afgeschaft wordt, ga ik niet eens de moeite nemen om op onderzoek uit te gaan :P
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Disney
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Disney »

Wij hebben rechtstreeks bij KLM geboekt.
Heb ze vanmiddag een mail gestuurd en gevraagd hoe de teruggave bij hun gaat.
Kreeg gelijk antwoord terug dat wij inderdaad de tax terugkrijgen en dat we de site in de gaten moeten houden.
Even afwachten dus.....
Wij zijn helaas weer terug uit de USA!!
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Ik heb zeker geen medelijden met luchtvaartmaatschappijen en ben ook absoluut tegen vliegtaks (die ik ook graag terug wil hebben), maar toch is het vreemd dat luchtvaartmaatschappijen zich nu in allerlei bochten gaan/moeten wringen om die tax terug te betalen. Eerst is er een overheid die oplegt om maar even € 11,25 of € 45,00 Eurri's te incasseren en nu zegt die zelfde overheid.... laat maar, met als gevolg dat heel vliegend Nederland achter zijn te veel betaalde tax aangaat. Daar is toch het nodige personeel een behoorlijke tijd mee bezig om dit allemaal te regelen.

Maar wat was de reactie geweest (ook de mijne) als de vliegtaks niet was afgeschaft, maar was verdubbeld ? Dan houden we ons allemaal aan de afgesproken én betaalde prijs. Beetje dubbel allemaal.... niet waar ? :?
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Gaat alleen op als je na 1 Juli vliegt toch?
Ruud2004
Amerika-expert

Bericht door Ruud2004 »

Pete.Z schreef:Gaat alleen op als je na 1 Juli vliegt toch?
Yep !
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA

paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Wij vliegen op 2 juli en hebben rechtstreeks bij British Airways geboekt dus denk niet dat ik enige kans heb het terug te krijgen.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Ik heb bij connections.be geboekt maar vlieg vanaf Amsterdam. Ik zag de vliegtaks op de boeking nergens vermeld staan (waarschijnlijk gewoon doorberekend in het totale tax-bedrag) maar ga ze maar even emailen om te vragen of wij de tax terug kunnen krijgen. Mocht dit lukken dan zal ik het laten weten , aangezien veel meer forummers via Connctions geboekt hebben (al weet ik niet of er veel via A'dam vliegen).

Groet, Ilana
usa2008
Amerikafan

Bericht door usa2008 »

Wij hebben ook rechtstreeks via British Airways geboekt, maar volgens mij moeten we die taks wel terugkrijgen. We vliegen namelijk vanaf Amsterdam. Ik zal British Airways eens mailen. Of heeft iemand daar al informatie over?
Irma
Amerikafan

Bericht door Irma »

usa2008 schreef:Wij hebben ook rechtstreeks via British Airways geboekt, maar volgens mij moeten we die taks wel terugkrijgen. We vliegen namelijk vanaf Amsterdam. Ik zal British Airways eens mailen. Of heeft iemand daar al informatie over?
Ben benieuwd naar de reactie van BA. Net als jij en Paula hebben wij ook rechtstreeks daar geboekt.
Laat je ons hun reactie weten?

Dank
Irma
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Het zou mij niet verbazen als de luchtvaartmaatschappijen hier zelf nog geen plan voor hebben. Het gaat immers om een belasting, dus zal er eerst wel informatie vanuit de staat naar de maatschappijen en reisbureaus gecommuniceerd moeten worden.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Ik ben ook wel zeer benieuwd hoe je het van BA terug zou kunnen krijgen.
usa2008
Amerikafan

Bericht door usa2008 »

Ik heb de email verstuurd. Als ik iets te horen krijg, laat ik het weten.
Ruud2004
Amerika-expert

Bericht door Ruud2004 »

paula58 schreef:Ik ben ook wel zeer benieuwd hoe je het van BA terug zou kunnen krijgen.
én hoeveel ! Ook jij maakt vast een tussenstop op LHR. (wordt gezien als Europese vlucht, of wordt de eindbestemming aangehouden ?) Ik kan nergens vinden hoeveel vliegtaks ik nu wel heb betaald bij BA.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA

paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Nee, dat staat inderdaad nergens vermeld, alleen een eindbedrag.
Tokheim
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tokheim »

Ik heb dit gevonden bij vliegtarieven.nl :

Vliegbelasting, ( Vliegtaks)

Hoeveel vliegbelasting betaal ik en aan wie?

Het tarief bedraagt € 11,25 per passagier voor bestemmingen die liggen:
- in een EU-lidstaat óf
- op een vliegafstand van ten hoogste 2500 kilometer van vertrek.
- De Canarische Eilanden, Turkije, Madeira, Marokko en de Azoren komen met al hun bestemmingen in het lage tarief van de vliegbelasting.

Het tarief bedraagt € 45,- per passagier voor alle andere gevallen.

In sommige gevallen is het tarief afhankelijk van de luchthaven van vertrek (Schiphol, Rotterdam, Maastricht, Groningen of Eindhoven). U betaalt de vliegbelasting aan uw boekingskantoor.

Wat geldt als "bestemming"?

De wet rekent als bestemming: de meest ver weg gelegen luchthaven waar naar toe u als passagier wordt vervoerd ingevolge de vervoersovereenkomst. Of een aansluitende vlucht eventueel door een andere luchtvaartmaatschappij wordt uitgevoerd, is niet van belang.

Als dit de regel is dan heeft iedereen met een tussenstop in Europa met (eind)bestemming Amerika dus €45 betaald!! Ik heb mijn tickets ook nog via vliegtarieven geboekt en dit wordt automatisch oplost, is hier te lezen :

Afschaffing vliegtaks
Goed nieuws! De vliegtaks verdwijnt per 01 juli 2009. Wat betekent dit voor u? Voor nieuwe boekingen vanuit Nederland met vertrek vanaf 01 juli 2009 betaalt u op Vliegtarieven.nl vanaf nu geen vliegtaks meer!

Op bestemmingen binnen Europa bespaart u nu € 11,25 vliegtax per vliegticket.
Op bestemmingen buiten Europa bespaart u nu maar liefst € 45,- vliegtax per vliegticket.

Heeft u al een vliegticket geboekt voor deze periode vanaf 01 juli 2009? Geen probleem want Vliegtarieven.nl zal de vliegtaks met terugwerkende kracht vergoeden. Momenteel is er een overleg gaande tussen de ANVR en de luchtvaartmaatschappijen over hoe u uw reeds betaalde vliegtaks retour krijgt. Zodra er meer bekend is zullen wij u hiervan verder op de hoogte brengen.

U kunt boeken op Vliegtarieven.nl zonder vliegtaks. Bij Vliegtickets.nl hoeft u dus niets voor te schieten om later terug te krijgen. In alle prijzen op Vliegtarieven.nl is de vliegtaks er al af gehaald!

Theo
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

usa2008 schreef:Ik heb de email verstuurd. Als ik iets te horen krijg, laat ik het weten.
Ook ik heb inmiddels een email gestuurd naar Connections. Ik laat wat van me horen zodra ik meer weet.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Dit is de email die ik zojuist van Connections kreeg:
Beste Mrs Ifrah ,

Dit is jammer genoeg niet mogelijk .

De prijs word vast gelegt op dag van boeking . Indien de prijs van de taksen verhoogt dan moet u dit dat ook niet bijbetalen . Deze regel is dus enkel van toepassing voor boeking die van nu uitgevoerd worden .

Met vriendelijke groeten
Benoit
Ik vind dit wel raar aangezien het hier niet om de standaard 'tax' gaat maar om een door de overheid geheven vliegtaks die los staat van de andere 'tax-en'. Wat denken jullie hiervan?
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer