Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

vliegtuig crashes

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
MotorGuy76
Amerikafan

vliegtuig crashes

Bericht door MotorGuy76 »

Nu was er zojuist op de radio dat het deze maand 1 van de ergste uit de vliegtuig geschiedenis is met de vele crashes. Nu heb ik het sowieso al niet zo erg op vliegen, maar dit maakt het natuurlijk nog wat erger. Volgende week vertrekken we naar the USA en ik weet wel dat vliegen nog steeds 1 v/d veiligste vervoermiddelen is, maar toch....

Ik ben benieuwd hoe iedereen hier nu zo over denkt die ook nog komende weken gaat vliegen.....
There are 10 types of people in the world:
Those who understand binary, and those who don't...

** 2005/2008/2012/2018/2023 USA **
BenenMarleen
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door BenenMarleen »

Het zet je wel aan het denken maar het zijn wel allemaal kleinere vliegtuigen die neerstorten. Ik denk dat de kans dat precies het vliegtuig waar je inzit neerstort veel kleiner is dan dat je een ongeluk met de auto krijgt.

Wij vertrekken ook volgende week zaterdag naar de States en ja het risico is er altijd. Maar ik ga er niet te veel over nadenken.
MotorGuy76
Amerikafan

BenenMarleen schreef:Het zet je wel aan het denken maar het zijn wel allemaal kleinere vliegtuigen die neerstorten.
Nou zijn niet bepaald kleintjes die de laatste weken neergestort zijn:

Date: August 14,2005 Time: 12:20
Operator: Helios Airways Flight: 522
AC Type: Boeing 737-31S
Reg: 5B-DBY cn: 29099/2982
Route: Larnaca, Cyprus - Athens, Greece - Prague, Czech Republic
Aboard: 121 Fatalities: 121 Ground: 0

Date: August 16,2005 Time: 03:30
Operator: West Caribbean Airways
AC Type: McDonnell Douglas MD-82
Reg: HK-4374X cn: 49484/1315
Route: Panama City - Martinique
Aboard: 160 Fatalities: 160 Ground: 0

Date: August 23,2005 Time: 15:06
Operator: TANS Peru Flight: 204
AC Type: Boeing B-737-244
Reg: OB-1809 cn: 22580/87
Route: Lima - Pucallpa - Iquitos
Aboard: 100 Fatalities: 48 Ground: 0

markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Tja, het zet mij ook wel eens aan het denken, maar op 11 september aanstaande stap ik toch ook weer in zo'n grote vogel.
Ik denk dan maar zo, er zijn per dag zo gigantisch veel vliegbewegingen over de hele wereld, doorgaans gaat het goed. En ik hoop dat het ook weer goed gaat als ik erin zit.

Groet, Marco.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
GPJ73
Amerikakenner
Contacteer:

Vliegtuigen en veiligheid

Bericht door GPJ73 »

Kijk ook eens op http://www.turbulentie.nl/ voor meer informatie rondom vliegveiligheid e.d., je kan daar zien dat vliegen nog steeds veiliger wordt, hoewel deze maand niet al te best is natuurlijk... :( Wij vertrekken ook binnenkort... :D
In het algemeen kan je zeggen dat de kans minimaal is maar ja dat geldt ook voor de postcode loterij :D Je kan wel zien dat er maatschappijen zijn die meer kans maken om neer te storten, zolang je maar bij de grote/bekende en iets duurdere maatschappijen vliegt is de kans minimaal.
Groeten,
Gert
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Mijn mening: als je niet wilt dat je een dergelijk risico loopt, dan moet je heel de dag onder je bed blijven liggen. En zelfs dan ben je niet veilig, want dan kan zo'n vliegtuig op je bed vallen. En als je niet vliegt, dan kun je simpelweg geschept worden door een auto als je de straat oversteekt. Of je nek breken over de stoeprand.

Met alles wat je doet zijn er risico's. Het nadeel alleen met die vliegtuigen is: als het misgaat, dan gaat het vaak ook flink mis. Maar daardoor is het niet gevaarlijker dan de straat oversteken.

Mack

PS: "je" is hierboven onpersoonlijk bedoeld, ik spreek niemand aan (just to be safe)
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
MotorGuy76
Amerikafan

Zoals ik ook al zei weet ik wel dat vliegen heel veilig is, en als ik op de motor rijdt dat dit veeeeel meer kans op een dodelijk ongeluk heb, maar het is denk ik gewoon het idee dat je geen kant op kunt en het gevoel hebben het niet in de hand te hebben...als je bv. een auto/motor ongeluk krijgt dan is het vaak ineens, zonder dat je het aan ziet komen. Maar bij zo'n vliegtuigcrash, als er hoog in de lucht iets gebeurd, dan die minutenlang de onzekerheid wat er gaat gebeuren....

Ik heb ooit eens iets gelezen over dat 1 op de 3 mensen in meer of mindere mate last heeft van vliegangst.

BenenMarleen
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door BenenMarleen »

Daar ben ik het wel mee eens. Bij een auto/motor ongeluk gebeurt het inderdaad direct. Ik zou er inderdaad ook niet over na moeten denken dat je ongeveer 10 minuten weet dat je doodgaat.
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

MotorGuy76 schreef:Zoals ik ook al zei weet ik wel dat vliegen heel veilig is, en als ik op de motor rijdt dat dit veeeeel meer kans op een dodelijk ongeluk heb, maar het is denk ik gewoon het idee dat je geen kant op kunt en het gevoel hebben het niet in de hand te hebben...als je bv. een auto/motor ongeluk krijgt dan is het vaak ineens, zonder dat je het aan ziet komen. Maar bij zo'n vliegtuigcrash, als er hoog in de lucht iets gebeurd, dan die minutenlang de onzekerheid wat er gaat gebeuren....

Ik heb ooit eens iets gelezen over dat 1 op de 3 mensen in meer of mindere mate last heeft van vliegangst.
Die mensen in het Helios-vliegtuig zijn bijna direct na de start buiten bewustzijn geraakt wegens zuurstofgebrek, tenminste, dat denkt men nu (ze weten het niet zeker). Bij zuurstofgebrek voel je je eerst heel gelukkig (soort drugs-effect) en daarna raak je buiten westen. Dus hoe cru het ook klinkt: die mensen voelden zich even gelukkig, daarna hebben ze niks meer gemerkt.
Mack
MW Drawings

jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

- Nooit wanhopen: ik denk dat het een KLM jumbo was die jaren terug op 10 km hoogte in de asse van een vulkaan terechtkwam en een duikvlucht van ongeveer 8 km maakte. toen slaagden de piloten erin de motoren opnieuw in gang te krijgen !!!
- anderzijds stelde naar aanleiding van de recente ongelukken een ex-sabenapiloot dat de druk op de piloten om ondanks kleine defekten toch te vliegen alsmaar groter wordt. doet me denken aan 1985 toen we in Denver ruim een uur in het vliegtuig zaten toe te kijken hoe zowat de halve zoldering afgebroken werd omdat 1 ( één !!!) lichtje ,,exit" defect was. Men slaagde er niet in het defect te maken zodat uiteindelijk de vlucht met een ander vliegtuig gedaan werd. zou dit nu nog het geval zijn ?
jacques
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Ik zou me pas extra zorgen maken wanneer de vliegtuigen van gerenommeerde maatschappijen (waar onderhoud doorgaans hoog in het vaandel staat) bij bosjes voortijdig en hardhandig zouden landen. Ik heb de indruk dat de maatschappijen waar het bij de ongelukken van deze maand om ging een hoog Onur Air-gehalte hebben.

Op Airsafe.com kun je trouwens allerlei statistieken vinden m.b.t. vliegveiligheid, bijv. ongelukken per type toestel, per maatschappij, etc.
Life is good in the Tarheel State.
Kurt
Amerika-ontdekker

Bericht door Kurt »

Marcel schreef:Ik zou me pas extra zorgen maken wanneer de vliegtuigen van gerenommeerde maatschappijen (waar onderhoud doorgaans hoog in het vaandel staat) bij bosjes voortijdig en hardhandig zouden landen. Ik heb de indruk dat de maatschappijen waar het bij de ongelukken van deze maand om ging een hoog Onur Air-gehalte hebben.

Op Airsafe.com kun je trouwens allerlei statistieken vinden m.b.t. vliegveiligheid, bijv. ongelukken per type toestel, per maatschappij, etc.
Website klopt eigenlijk niet. In 1982 is er een dode gevallen bij een testvlucht met een sabena-toestel.
Maar lost daarvan heeft Marcel wel gelijk: het valt op dat het niet de echt betrouwbare maatschappijen zijn.
En nog bovendien: voor deze periode hier was het enorm kalm op gebied van vliegtuigongelukken.
Puur toeval misschien?
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Het is natuurlijk ook gewoon zomer: meer mensen, meer vluchten... Meer kans dat het fout gaat...

Mack
Mack
MW Drawings

rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door rene.jager »

Kennen jullie de wet van Murphy niet???

Ik zou juist nu gaan vliegen!!!! :D
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Gezellig draadje, dit ;). Ik zit dit nu op het Arubaanse vliegveld te typen en onze vlucht (een American 757) vertrekt over anderhalf uur.
Ik moet toegeven, dat ik toch altijd wel wat nerveus ben als we gaan vliegen en ik vind United's systeem, dat je met de cockpit mee kunt luisteren, vreemd genoeg erg rustgevend (niet dat er daardoor minder kans is dat er iets gebeurd, natuurlijk).
Wij vliegen relatief vaak en Rick al helemaal. Ik hou mezelf ook maar voor, dat er dagelijks letterlijk duizenden vluchten vertrekken, waar niets mee gebeurt.
Ik denk, dat het inderdaad een gevoel van controle is. Over een auto heb je het gevoel controle te hebben, in een vliegtuig moet je die controle overgeven aan een ander.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
marcuscj
Amerikakenner

Bericht door marcuscj »

I am not afraid of flying,I am just afraid of crashing.
Stephanie
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Stephanie »

In Toronto was het wel een vliegtuig van Air France, dat is toch ook wel een gerespecteerde maatschappij ...
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Stephanie schreef:In Toronto was het wel een vliegtuig van Air France, dat is toch ook wel een gerespecteerde maatschappij ...
Ach, die vliegen met de Franse slag :mrgreen:
Life is good in the Tarheel State.
Petr@
Amerika-newbie

Bericht door Petr@ »

Maar het vliegtuig van Air France werd geraakt door de bliksem, dus heeft sowieso niets te maken met onderhoud. Bovendien hebben ze een keurig noodlanding gemaakt zonder doden.
Ik ga over twee weken ook gewoon vliegen en ga er van uit dat alles wel goed komt. Tja, ik wil nou toch wel eens naar Amerika en zal dit toch per vliegtuig moeten doen.
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

gerelateerd hieraan: waar je ook niet gelukkig van wordt is naar het programma MayDay MayDay te kijken, want dan zie je dat er ook bij gerenommeerde maatschappijen niet altijd overal even goed aan de regels gehouden wordt.

maar nogmaals het zijn niet de "betere" maatschappijen waar de grotre problemen mee zijn. zo vlieg ik dus al sinds de 80er jaren geen Surinam Airways meer (en laat ik mijn familie die ook niet vliegen) omdat ze gedurende lange tijd geen toestemming hadden om in NL te landen omdat ze niet voldeden aan de eisen. volgens mij worden nu nog steeds de Sur Airways vluchten uitgevoerd met KLM vliegtuigen. en dat soort maatschappijtjes gaat het hier om

het is opvallend dat bij de enige gerespecteerde maatschappij die erbij zat het wel goed is afgelopen. things that make you go hmmmmmmmm!
SEEING IS BELIEVING
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer