Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
rommelmarkten
rommelmarkten
ik vroeg me af of er in amerika ook rommelmarkten zijn, ik ga naar de regio rond KY, TN, NC, SC, GA, en eventueel AL, MS, IN
omdat ik wel hou van die oude metalen reclame van coca cola en oude amerikaanse autoreclame, amerikaanse nummerplaten, ...
omdat ik wel hou van die oude metalen reclame van coca cola en oude amerikaanse autoreclame, amerikaanse nummerplaten, ...
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Re: rommelmarkten
Wij zien vaak borden voor Garage en/of Garden Sales onderweg ook zou je het bij de vele Fleamarkets kunnen proberen.
Dit soort markten en ook de G&G sales vinden vaak in het weekend plaats.
Dit soort markten en ook de G&G sales vinden vaak in het weekend plaats.
-
- Amerika-ontdekker
Als je een beetje van de grote weg afgaat kom je best vaak 'flea markets' tegen in de buurt van dorpen en stadjes, niet te vergelijken met de Nederlandse vlooienmarkten die vaak alleen in het weekend zijn, deze zijn vaak (semi-)permanent en bestaan soms uit een heel aantal booths of tafels. De koopwaar varieert van de grootst mogelijke troep (nummerborden zul je zat tegenkomen
) tot leuk verzamelspul en antiqiteiten. Ik herinner me van een rit tussen Blairsville GA en Murphy NC dat ik onderweg talloze flea-markets tegenkwam, maar eigenlijk overal wel in meer of mindere mate waar ik tot nu toe in de US ben geweest.

- Bandido
- Amerika-expert
Jazeker, in en rondom Atlanta zijn er best een hoop. Dit is er bv eentje met vrij veel keus: http://www.kudzuantiques.com/
Vaak worden dit soort winkels trouwens "antiques" genoemd, wat niet helemaal hetzelfde is als in NL. Hier is het niet perse echt antiek, maar gewoon tweedehands spullen.
Garage sales of yard sales zijn overigens wat lastiger te vinden, omdat die natuurlijk onregelmatig plaatsvinden en in bovendien vaak in de buitenwijken. Flea markets zie je daarentegen weer wat vaker, maar kan in grootte nogal varieren.
Vaak worden dit soort winkels trouwens "antiques" genoemd, wat niet helemaal hetzelfde is als in NL. Hier is het niet perse echt antiek, maar gewoon tweedehands spullen.
Garage sales of yard sales zijn overigens wat lastiger te vinden, omdat die natuurlijk onregelmatig plaatsvinden en in bovendien vaak in de buitenwijken. Flea markets zie je daarentegen weer wat vaker, maar kan in grootte nogal varieren.
"Keep Georgia On Your Mind"
oh, dat klinkt al goed
bedankt he 

- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Is dit boek over vlooienmarkten niets voor je?
Bedankt, het lijkt me wel een leuk boek maar ik vind het te duur
ik zoek liever via internet en via andere mensen. maar toch bedankt 

- bluemoon
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Misschien kom je het boek wel een keer tegen op een vlooienmarkt, dan is hij vast goedkoper 

Crisis ? What Crisis ?
- SonjaV
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
In het oosten kom je vrij veel zogenaamde antique malls tegen. Meer dan aan de westkust.
Dit zijn vaak grote hallen die in stukjes zijn opgedeeld die door mensen worden gehuurd om hun spullen te verkopen.
De eigenaren verkopen de spullen niet zelf zoals hier, maar alles wordt aan de uitgang afgerekend door de beheerders.
Die verrekenen het dan weer met de eigenaren.
Afdingen is er dus meestal niet mogelijk.
Maar je komt er echt van alles tegen.
Van verroeste blikjes tot complete slaapkamers.
Wij gaan altijd een kijkje nemen als we zo'n mall tegenkomen en we de tijd hebben.
Tijdens onze reis naar de oostkust hebben we in die malls dus 17 antieke fotocamera's gescoord voor onze collectie.
Bij de meeste motels en veel restaurants staan van die rekken met folders.
Daar vind je ook geregeld folders van antique malls tussen.
En net vond ik deze site: http://www.antiqueshopsa2z.com/
Kan je per staat naar antique malls zoeken.
Dit zijn vaak grote hallen die in stukjes zijn opgedeeld die door mensen worden gehuurd om hun spullen te verkopen.
De eigenaren verkopen de spullen niet zelf zoals hier, maar alles wordt aan de uitgang afgerekend door de beheerders.
Die verrekenen het dan weer met de eigenaren.
Afdingen is er dus meestal niet mogelijk.
Maar je komt er echt van alles tegen.
Van verroeste blikjes tot complete slaapkamers.
Wij gaan altijd een kijkje nemen als we zo'n mall tegenkomen en we de tijd hebben.
Tijdens onze reis naar de oostkust hebben we in die malls dus 17 antieke fotocamera's gescoord voor onze collectie.

Bij de meeste motels en veel restaurants staan van die rekken met folders.
Daar vind je ook geregeld folders van antique malls tussen.
En net vond ik deze site: http://www.antiqueshopsa2z.com/
Kan je per staat naar antique malls zoeken.
Worlds Longest Yardsale Hwy 127 van Alabama- Tennessee naar Kentucky, 630 mijl met overal rommelmarkten.
Geloof dat dit iedere augustus is.
Jolanda
http://rijocaer.blogspot.com/
Geloof dat dit iedere augustus is.
Jolanda
http://rijocaer.blogspot.com/
rijocaer
wow interessant, moeten we zeker eens langs gaan aangezien we toch van plan waren om langs TN en KY te gaan 

oh dat is jammer:
Welcome to the World's Longest Yardsale, also known as the 127 Corridor Sale...
654 Miles
From West Unity, Ohio to Gadsden, Alabama!
Plan ahead for 2009: August 6-9, 2009
we zijn pas vanaf 26 augustus in amerika
het zal voor een ander keer zijn 
Welcome to the World's Longest Yardsale, also known as the 127 Corridor Sale...
654 Miles
From West Unity, Ohio to Gadsden, Alabama!
Plan ahead for 2009: August 6-9, 2009
we zijn pas vanaf 26 augustus in amerika

Rommelmarkten-yardsales, garage sales en flemarkets zijn overal, maaestal op zaterdag. Als je rondrij, dan zie je wel bordjes hangen. Hier hangen de mensen de avond van te voren een stuk karton met aanwijzing aan een hoofdweg. Hoef je alleen pijltjes te volgen. Fleamarkets zijn vaak groter, maar die vindt je ook overal. Je kan ook een vrijdag of zaterdag krant kopen en daar staan veel yardsale advertenties in.
rijocaer