Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Alamo gold autohuur +EXTRA deposit van 100 dollar per week?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Des
Amerikafan

Alamo gold autohuur +EXTRA deposit van 100 dollar per week?

Bericht door Des »

Nou snap ik er niets meer van, help :D

We hebben via aeroglobe een full size auto bij alomo gehuurd, GOLD tarief.
Dan denk je toch van al het gezeur af te zijn, of niet dan.
Krijgen we vandaag de reisbescheiden (16 dgn autohuur LAX) en staat er het volgende op onze voucher:

A deposit of 100 US dollar is payable when the car is picked up. Major creditcards may be used to cover the deposit. This voucher covers unlimeted mileage, CDW, extended protection, sales tax, state taxes/surcharges, airport fees, additional rider and one tank of fuel. It does not include optional carefree personal protection.

Op het extra formulier wat er bijzit over de autohuur staat in het NL het volgende:

Bij het in ontvangst nemen van de huurauto dient u een deposito te voldoen voor de extra kosten boven de voucherwaarde, zoals belastingen, benzine en achterlatingskosten. Het bedrag kan oplopen tot USD 250 of 100 USD per week.
Ik heb toch al belastingen betaald!!, OK de eerste tank benzine dien ik te betalen, maar achterlatingskosten zijn bij ons OOK niet van toepassing

Hoe kan dit nou?? Heeft iemand hier ervaringen mee?
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Van de Exit-Reizen site @ http://www.exit-reizen.nl/reizen/huurau ... .html#gold

Afbeelding

Volgens mij klopt het dus niet helemaal wat ze erbij gedaan hebben..
Eerste tank benzine zit bij Alamo Gold er al bij. Je mag hem dus gewoon 'leeg' achterlaten...

Van hun eigen Site @ http://www.vliegmetmemee.nl/flydrive2.asp?id=10
Voor wat betreft de autoverzekeringen heeft u keuze uit twee mogelijkheden. U kunt het ‘basis’ pakket boeken, waarbij alleen de CDW (afkoop eigen risico) verzekering zit inbegrepen. Wij raden u echter aan om een volledig pakket te nemen, het zogenaamde ‘GOLD’ pakket. In dit pakket zit tevens ook de EP (aanvullende aansprakelijkheidsverzekering tot $US 1.000.000.) verzekering inbegrepen, alsmede de lokale airportfee & tax (ca. 10 % van de huurprijs), drie extra bestuurdersverzekeringen en 1 tank benzine.
Ik zou ze dus hier zeker over bellen. Lijkt me namelijk niet OK. Ik heb met Gold nog nooit iets bijbetaald...
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Des
Amerikafan

Bericht door Des »

Er staat ook in het engels wat er wel bij in zit dus o.a CDS, unlimeted mileage, one tank fuel free, airport fee, local taxes etc etc.

Maar dan nog moeten we dus die deposit betalen van 100 dollar per week x 2 is dus 200 dollar.
We hebben maar een limiet op de creditcard van 1000 euro en ik heb geen zin dat die 200 dollar er dus op drukt de hele vakantie (dan gaa ik er hier maar vanuit dat we het niet hoeven te betalen maar dat het een deposit is)
Die ruimte kun je dus niet opnemen en waarvoor....voor niets want want we hebben alles al betaald met ons Gold Pakket.
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Des schreef:Er staat ook in het engels wat er wel bij in zit dus o.a CDS, unlimeted mileage, one tank fuel free, airport fee, local taxes etc etc.
Het enige advies wat ik je kan geven is bellen..
Des
Amerikafan

Bericht door Des »

Ja, ik bel vandaag wel even met de reisorganisatie.
Ik was beneiuwd of 1 van jullie hetzelfde had gehad met Alamo.
Marceljesse
Amerikakenner

Bericht door Marceljesse »

Ik heb geen ervaring met alamo gold maar wel met soortgelijke paketten van Hertz. Die uitgebreide pakketten zorgen ervoor dat je in amerika geen onverwachte kosten meer hebt. Deze kostenpost is dus bullsh.t
Ik heb wel vaker gelezen hier dat alamo wel vaker dit soort zaken vaker doet.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Misscien wordt hier de borg mee bedoeld. Bij Alamo vragen ze een borg ( ik geloof $200,- ) als je een auto huurt.
Die borg hoef je niet te betalen maar wordt geblokkeerd op je creditcard. Dit bedrag kun je dus niet uitgeven. In jouw geval betekent dat dus dat je maar 1000 - 200 = $ 800 op je creditcard kunt uitgeven, daar moet je dus zeker rekening mee houden.
Misschien kun je je limiet nog iets verhogen?

Marjon
BenenMarleen
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door BenenMarleen »

Het lijkt mij zo wie zo verstandig om je limit te verhogen omdat als je naar hotels gaat je bijna altijd met je CC betaald en dit loopt uiteraard vrij snel op.
En bij Hertz leggen ze geloof ik al een claim van $700,00 op je CC.
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

...En dat kan dan best lastig zijn. In San Diego deed mijn CC het ook niet meer (aantal hotels + borg + andere uitgaven betaald) .
Toen maar alles met de CC van SpaceAce gedaan.
hdeweert
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Alamo gold autohuur +EXTRA deposit van 100 dollar per we

Bericht door hdeweert »

Ik huur al jaren mijn vervoer bij Alamo. Toen ik dit jaar problemen kreeg met mijn CC heb ik even bij Alamo geïnformeerd of zij de borg op mijn CC hadden geclaimd / ingehouden. Dit omdat ik bij een aantal vestigingen een auto gehuurd had. Ik ben hier keurig over geïnformeerd en mij werd meegedeeld dat Alamo geen borg vooraf claimde. Ik kreeg zelfs een uitdraai mee met daarop de aangegane contracten en de betalingen. Achteraf bleek mijn CC tot aan de CC limiet leeggeroofd.

Deposit and Payment: Valid credit card. Credit Cards – ALAMO accepts Visa, MasterCard, American Express, and Discover credit cards. All cash rentals must meet ALAMO's current standard cash qualification requirements. Cash customers are required to leave a deposit as follows: If vouchered: $25/daily and $100/weekly in addition to any charges not covered by the voucher. If not Vouchered: $50/daily and $200/weekly in addition to any charges not covered by the voucher. Overstay fee: if a customer extends rental any time after the pick-up the rental location, regardless of an additional voucher is presented, a fee of 10,99 USD per day will be assessed in addition to the applicable rates. These fees will be payable by the customer.
Volgens mij betekend het dat je een borg van $ 50 per dag of 100 per week hebt. Als je geen CC hebt om borg te staan moet je dit cash betalen. Bij gebruik van een CC kunnen ze dit op je CC verhalen indien nodig. Heb je geen voucher dan is dat dus nog meer.
Harm
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer