Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

gewijgerd voor a visa waifer en in america

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: gewijgerd voor a visa waifer en in america

Bericht door Jasmino »

Erik, laat je niet uit het veld slaan door sommige reacties, die zijn inderdaad wel wat kort door de bocht. Het is nu eenmaal heel gemakkelijk om te oordelen, ook al ken je de achtergrond helemaal niet, ik hoop dat de meeste mensen die zich storen aan de typefouten zich realiseren dat er heel goede redenen voor kunnen zijn.

Volgens mij moet je daar even langs af kijken, en vooral de reacties zien die je wel proberen te helpen, want die zie ik hier zeker ook! Er zitten op dit forum heel wat behulpzame mensen.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Jez
Amerikafan

Bericht door Jez »

houstonwehaveaproblem schreef:Dit voelt als een 1 april grap. Zijn er werkelijk mensen die zo stom kunnen zijn en dat dan ook nog gaan posten op een forum?
Liz schreef::offtopic:
Sorry hoor, maar ik moet dit even kwijt.
Bij dit soort berichten vraag ik me werkelijk af of er op de scholen nog iets aan taal en spelling wordt gedaan !
Als dit het niveau van het onderwijs in Nederland is, dan vrees ik voor de toekomst.
José schreef:Misschien heeft hij Dyslexie (hoe schrijf je dat? Ik heb het niet eens! haha!)

Maar goed, dan ben je nog wel heel dom, als een kip zonder kop een enkeltje te boeken!
Ieder weldenkend mens kan toch wel inzien, dat je niet zomaar in elk land mag blijven, dat ze graag bewijs zien dat je weer het land uit gaat.

Ennieweeh; ik weet niet zo goed wat ik er van moet vinden.
Ik heb dat ook altijd met mensen die pas advies vragen over de route als ze al vanalles hebben vastgelegd.
Dan worden er goede, zeer goede, tips gegeven en wordt daar volledig overheen gewalsd met vage argumenten.
Vraag dan niks..

Op internet is er veel informatie te vinden over zo'n dergelijk visum.
zie de website van het consultaat: http://amsterdam.usconsulate.gov/
Reny schreef:
houstonwehaveaproblem schreef:Dit voelt als een 1 april grap. Zijn er werkelijk mensen die zo stom kunnen zijn en dat dan ook nog gaan posten op een forum?
Ik dacht precies hetzelfde en bye the way, zo veel taalfouten kun je toch niet bedenken in één post :shock:

Reny
Ruud2004 schreef:Duidelijk een geval van "gevaar voor vestiging " ! (enkele reis, vriendinnetje op vliegveld)
Als jullie deze reacties (terug) lezen, vind je dat dan echt een normale manier van reageren? Ik lees liever de berichten van Erik, met zijn spelfouten, dan deze reacties van jullie. Als je je irriteert aan iemands schrijfstijl of als de vraag voor jou een vreemde vraag is, sla het topic dan over en boor niet iemand helemaal de grond in.
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Niet om het een of ander...maar het was 1 april die dag dat het bericht geplaatst is. Ik zit op meerdere fora, waar ze op die dag altijd een grap uithalen. Het leek me sterk dat iemand met een enkeltje vanaf Nederland naar de US kan reizen zonder een visum wat recht geeft op een langer verblijf in de US.
Ik was een F-1 student en toen werd ik al extra gecontroleerd bij het inchecken in Nederland omdat ik een retour had vanaf de US. Ik was dus op de terugweg. Als ik dan mijn visum liet zien was het accoord. Vandaar dat ik twijfelde aan de echtheid van dit hele verhaal. Als je hier wat langer meeleest dan zie je dus overal dat het afgeraden wordt om op een enkeltje naar de US te vliegen als tourist, puur omdat je het vliegtuig niet in komt.

Daarbij; ik stoor me best aan typfouten, maar daar zal ik niet snel iemand op aanvallen (deed ik ook niet in dit bericht). Ik snap best dat niet iedereen vroeger een voldoende kon halen voor spelling. Maar als je van jezelf weet dat je spelling niet top is, dan zou je ook kunnen overwegen om eerst even de spellingchecker over je bericht te halen als je ècht serieus genomen wilt worden.

Maar goed, geen 1 april grap dus en bij deze mijn excuses.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Amikix
Amerikakenner

Bericht door Amikix »

houstonwehaveaproblem schreef:Het leek me sterk dat iemand met een enkeltje vanaf Nederland naar de US kan reizen zonder een visum wat recht geeft op een langer verblijf in de US. [...] Als je hier wat langer meeleest dan zie je dus overal dat het afgeraden wordt om op een enkeltje naar de US te vliegen als tourist, puur omdat je het vliegtuig niet in komt.
Sterker nog, als je van het VWP gebruik wilt maken ben je verplicht om een retourticket te hebben naar een bestemming die niet grenst aan Amerika en die ook niet een van de omliggende eilanden is. Eigenlijk zou je dus niet eens aan boord gelaten moeten worden op een enkeltje als je geen visum hebt, maar daar heb je nu niks meer aan. (Zelfs met mijn visum krijg ik wel vragen waarom ik geen terugvlucht naar Nederland heb omdat dat verplicht is, vandaar dat ik verbaasd bent dat je je enkele reis uberhaupt hebt kunnen maken)

Q: Who Is Eligible to Use the VWP?
A: To qualify for the VWP, you must:

[...]
* Have a return trip ticket to any foreign destination other than a territory bordering on the United States or an adjacent island unless:

1. You are a resident of an adjacent island,
2. This requirement is waived by the Attorney General under regulations, or
3. You are a visitor for business who arrives aboard a private aircraft that maintains a valid agreement guaranteeing to transport you out of the United States, if you are found to be inadmissible or deportable;
[...]

(bron: U.S. Customs and Border Protection)
Jez
Amerikafan

Bericht door Jez »

Tip: misschien kun je een volgende keer beter alleen "Dit voelt als een 1 april grap" posten en de toevoeging "Zijn er werkelijk mensen die zo stom kunnen zijn en dat dan ook nog gaan posten op een forum?" weglaten........
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Jez schreef:Tip: misschien kun je een volgende keer beter alleen "Dit voelt als een 1 april grap" posten en de toevoeging "Zijn er werkelijk mensen die zo stom kunnen zijn en dat dan ook nog gaan posten op een forum?" weglaten........
Weet je, ik heb mijn uitleg gedaan, heb mijn excuses aangeboden en ben er nu wel klaar mee. Jij hoeft mij ècht niet te gaan vertellen wat ik wel en niet had moeten posten, daar hebben we forumbeheer voor. Maar goed, als je het laatste woord wilt, leef je uit zou ik zeggen :D .
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Jez schreef:Als jullie deze reacties (terug) lezen, vind je dat dan echt een normale manier van reageren? Ik lees liever de berichten van Erik, met zijn spelfouten, dan deze reacties van jullie. Als je je irriteert aan iemands schrijfstijl of als de vraag voor jou een vreemde vraag is, sla het topic dan over en boor niet iemand helemaal de grond in.
Wanneer iemand op een dermate manier schrijft dat het voor de ander die antwoord moet geven het zeer moeilijk of zelfs onmogelijk gemaakt wordt, dan denk ik dat iemand daar best wat van mag zeggen. Ik denk niet dat er hier veel mensen zijn die een perfecte schrijfstijl hebben, dat hoeft ook niet, maar een klein beetje normaal Nederlands schrift verwachten zal toch geen probleem mogen zijn, denk ik. En de andere posters die er wat op aan te merken hadden, die hebben natuurlijk gewoon gelijk, het was zeer lastig lezen en er is al een ontzettend verval op diverse fora's in de schrijfwijze. Als er niets van gezegd wordt loopt straks iedereen zo te schrijven.

Daarnaast vind ik je hele opmerking eigenlijk een beetje mierenn**kerij.. enkele posts die je gequote had zijn, mijn inziens, helemaal niet aanvallend op de OP. Neem bijvoorbeeld je onderste quote.. "Duidelijk een geval van "gevaar voor vestiging " ! (enkele reis, vriendinnetje op vliegveld)".. kun je mij vertellen wat hier verkeerd aan is? Dit is precies zoals de immigratiedienst te werk gaat. Er is gevaar voor vestiging en een enkele reis en vriendin op het vliegveld is gewoon te riskant, daardoor werd de OP niet toegelaten. En over dat 1 april grap, het was 1 april dus het had het weliswaar net zo goed kunnen zijn, je ziet wel meer rare dingen op het internet. Waarom denk je dat ik vragen begon te stellen over het enkeltje? Dacht je dat ik het direct geloofde wat de OP schreef? En dan vervolgens, nadat iemand haar verontschuldigingen aanbied, er dan gewoon over door te blijven drammen, sorry hoor, maar je had ook de excuses kunnen aanvaarden.

Het was, hoe je het ook bekijkt, gewoon niet slim van de OP om daarheen te gaan op een enkeltje.

houstonwehaveaproblem schreef:Maar goed, als je het laatste woord wilt, leef je uit zou ik zeggen :D .
Sorry, ik ben voorgekropen ;)

@Elke, of iemand anders van het beheer: slotje misschien verstandig?
Disney-Golf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 999

Bericht door Disney-Golf »

Ick weed secker dad intien iemant iet gradis zou weggegefen heppen, van feel waarte, se ier ni fan wacker geleechen souden heppen, ofer te schreifvauten... LOL! :dance:
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik kan de reacties van sommige forumleden echt wel begrijpen, aangezien er hier mensen zijn die al vaker te horen gekregen hebben dat ze niet op een enkeltje kunnen reizen als ze niet in het bezit zijn van een geldig visum. Iedereen die hier al een tijdje meeleest, heeft dat al wel gelezen.
En als dan op 1 april een spiksplinternieuw forumlid komt vertellen dat hij wel aan boord is mogen gaan met een enkel, is het dan zo verwonderlijk te denken dat deze persoon een loopje met ons wilt nemen?
Zeker als je leest dat hij niet eens de bedoeling had om ginder te blijven, maar alleen nog niet wist op welke datum hij exact terug zou keren...
Maar misschien is het voor anciens hier soms best wel moeilijk geworden om de pet op te zetten van iemand die een vrouw leert kennen in Amerika, en denkt dat Amerika gewoon een land is waar je gewoon zomaar naartoe mag gaan, zonder restricties. Die misschien denkt dat je er zomaar mag trouwen als je iemand graag ziet (nou, dat trouwen mag, maar het samenwonen na je huwelijk vormt de hinderpaal), en waar je misschien ook zomaar mag gaan werken of wonen als jij daar zin in hebt.

De topicstarter heeft advies gekregen, ik hoop dat het hem verder helpt.
En vooral hoop ik dat hij hier nog heel wat leest, over K1 en K3 visa, verloofdenvisa, poverty guidelines e.d.m. Zodat hij een geinformeerd man is en weet waar hij aan begint, alvorens zijn liefde in de kiem te smoren omdat hij zichzelf in de nesten heeft gewerkt door de regels niet te volgen. Je kan ze stom vinden, die regels (en neem van mij aan: ook ik heb er al menigmaal om gevloekt), maar wij zullen ons er aan moeten houden, er is geen andere keus.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Ik ben het volledig met Jez eens, ik hoop dat er weer een aantal mensen trots zijn op hun reactie, en weer iemand van het forum gejaagt hebben die alleen maar wat hulp kwam zoeken.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

**Het is weinig zinvol om hier nu verder te gaan met
"Ik ben het eens met x" en "Ik ben het eens met y".
Daarom gaat hier een slotje op.

Als iemand nog meent iets zinvols te kunnen bijdragen aan dit draadje, stuur me dan een pb.

Elke,
moderator**

Dit is nog een reactie die me per pb gestuurd werd:
Reny schreef:ook ik dacht écht dat het om een 1 april grap ging en dacht "grappig" te zijn door de taalfouten te noemen. Nu het niet om een 1 april grap lijkt te gaan........mijn welgemeende excuses aan de topic starter!!
Reny
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer