Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Antelope Canyon

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Makki
Amerikafan

Antelope Canyon

Bericht door Makki »

Eind september vertrek ik opnieuw naar LA.
Tijdens mijn verblijf ga ik enkele dagen doorbrengen in Page.
Naar het schijnt is de Antelope Canyon een must.
Kan mij iemand de juiste toegangsplaats tot deze canyon beschrijven, want naar het schijnt zou die nogal moeilijk te vinden zijn ?
Alvast bedankt bij voorbaat voor jullie hulp
Makki
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Hoi Makki,

kijk even op deze thread http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... ope+canyon

Let wel even op, want er wordt in het verloop van de berichten een correctie aangebracht.
Volgens mij is het niet moeilijk te vinden en wordt het langs de weg d.m.v. een richtingbord aangegeven.

Groet, Marco.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Eric
Amerikakenner

Bericht door Eric »

Rob schreef:je moet vanuit Page de AZ-98 oost nemen richting de US-160.
Antelope canyon is een paar mile buiten het stadje aan de rechtse kant van de weg, ter plaatse van de canyon staan wel borden.
Tip: als je vanuit het stadje richting de 3 grote schoorstenen rijdt zit je goed (schoorstenen zijn van de Navajo energiecentrale)
Rob
dus dezelfde weg dat ik moet nemen naar Kayenta vanuit Page. :wink:
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Op deze prachtige, uitgebreide website van Karsten Rau kan je heel veel moois en interessants vinden. Zo ook over Page en omgeving. Hij heeft ook de toegangswegen naar de diverse (wandel)gebieden beschreven.

http://www.karsten-rau.de/index.htm
klik op de tab bovenaan Nordamerika
klik op de tab bovenaan USA
scrol de pagina omhoog en ga naar Page Area
daar worden de Upper en Lower Antelope Canyon beschreven.

Een fenomenale website. Als ik hierop zit te lezen en de prachtige foto's bekijk, dan wordt mijn heimwee naar dit deel van de VS altijd zo verschrikkelijk groot. 8)
Veel kijk- en leesplezier.

Groet, Marco.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Eric
Amerikakenner

Bericht door Eric »

markro schreef:Op deze prachtige, uitgebreide website van Karsten Rau kan je heel veel moois en interessants vinden. Zo ook over Page en omgeving. Hij heeft ook de toegangswegen naar de diverse (wandel)gebieden beschreven.

http://www.karsten-rau.de/index.htm
klik op de tab bovenaan Nordamerika
klik op de tab bovenaan USA
scrol de pagina omhoog en ga naar Page Area
daar worden de Upper en Lower Antelope Canyon beschreven.

Een fenomenale website. Als ik hierop zit te lezen en de prachtige foto's bekijk, dan wordt mijn heimwee naar dit deel van de VS altijd zo verschrikkelijk groot. 8)
Veel kijk- en leesplezier.

Groet, Marco.
:shock: :shock: :shock: bedankt voor de site Marco, echt schitterende foto's...juist spijtig dat ik het Duits niet goed versta...
De foto's van Alstrom Point zijn echt prachtig...

nog 4 weken :? , het begint nu echt wel te kriebelen hoor :? :?
Makki
Amerikafan

Bericht door Makki »

Markro en Eric,

hartelijk bedankt voor jullie nuttige tips.
Groetjes
Makki
Eric
Amerikakenner

Bericht door Eric »

:?:
Mag je Antelope canyon bezoeken zonder gids?
en is het goed bereikbaar?
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Eric schreef::?:
Hoi Eric,

De lower canyon (aan de linkerkant vanaf Page) mag je volgens mij zonder gids bezoeken alleen moet je dan wel te voet en dat is een hele lange wandeling voor je er bent.
De upper canyon is alleen met een gids toegankelijk, je wordt er met auto's naar toegebracht en stapt bij de ingang van de canyon uit.
De upper canyon is vele malen mooier dan de lower canyon.
Alleen een slotcanyon bezoeken brengt wel risico met zich mee, je moet heel goed op de weervooruitzichten letten want bij regenval (en dat kan gemakkelijk 10 tot 15 mile verweg zijn kan het levensgevaarlijk worden.
Een paar jaar terug zijn er verschillende mensen verongelukt na een onverwachte regenbui, dit ongeluk was in de lower canyon en onder begeleiding van een gids.
Eric
Amerikakenner

Bericht door Eric »

Rob schreef:
Eric schreef::?:
Hoi Eric,

De lower canyon (aan de linkerkant vanaf Page) mag je volgens mij zonder gids bezoeken alleen moet je dan wel te voet en dat is een hele lange wandeling voor je er bent.
De upper canyon is alleen met een gids toegankelijk, je wordt er met auto's naar toegebracht en stapt bij de ingang van de canyon uit.
De upper canyon is vele malen mooier dan de lower canyon.
Alleen een slotcanyon bezoeken brengt wel risico met zich mee, je moet heel goed op de weervooruitzichten letten want bij regenval (en dat kan gemakkelijk 10 tot 15 mile verweg zijn kan het levensgevaarlijk worden.
Een paar jaar terug zijn er verschillende mensen verongelukt na een onverwachte regenbui, dit ongeluk was in de lower canyon en onder begeleiding van een gids.
bedankt Rob, ik ga het houden op de upper canyon hoor, heb het verhaal van de lower canyon ergens gelezen...
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

een mooie en makkelijk te bereiken slotcanyon die je alleen kan bezoeken is wire pass. die slotcanyon leidt naar buckskin gulch en die wordtd beschouwd als de langste slotcanyon ter wereld. even voorbij het ranger station tussen page en kanab links de aardeweg nemen, na 25 minuten bereik je wire pass trailhead ( is ook de trailhead voor the wave) en dat is het nog 20 minuten wandelen voordat je de slotcanyon instapt. is een prachtige wandeling.
jacques
MotorGuy76
Amerikafan

Bericht door MotorGuy76 »

jta schreef:een mooie en makkelijk te bereiken slotcanyon die je alleen kan bezoeken is wire pass. die slotcanyon leidt naar buckskin gulch en die wordtd beschouwd als de langste slotcanyon ter wereld. even voorbij het ranger station tussen page en kanab links de aardeweg nemen, na 25 minuten bereik je wire pass trailhead ( is ook de trailhead voor the wave) en dat is het nog 20 minuten wandelen voordat je de slotcanyon instapt. is een prachtige wandeling.
jacques
Mag je hier wel zonder permit in?
There are 10 types of people in the world:
Those who understand binary, and those who don't...

** 2005/2008/2012/2018/2023 USA **
Eugeni
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Eugeni »

Wij zijn net terug uit Amerika en zijn ook naar de Upper Canyon geweest, werkelijk prachtig. Wij waren er om 11.30 en konden met de tour van 12 uur mee.

Denk er wel aan dat, als je een spiegelreflexcamera hebt, je beter geen lezen kunt wisselen in de canyon. Bij ons is ondanks onze voorzichtigheid toch een klein zandkorreltje in de (nieuwe) lens terechtgekomen. We moeten nog informeren wat het laten schoonmaken hiervan gaat kosten.
Op ons vakantiealbum staan enkele foto's van onze vakantie (en van Upper Antelope Canyon). We hebben er in totaal bijna 3000 gemaakt, we zijn dus nog wel even druk met uitzoeken en verder selecteren.
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

slotcanyon wire pass :
Mag je hier wel zonder permit in?
voor wire pass slotcanyon en buckskin gulch heb je geen permit nodig. het enige wat je nodig hebt is wat geluk dat de aardeweg naar de trailhead berijdbaar is.

jacques
Bohdi
Amerika-ontdekker

Bericht door Bohdi »

Hallo,

Zondag 9 oktober staat Antalope Canyon bij ons op de planning van onze 1e Amerika reis. Volgens de site http://www.antelopecanyon.com wordt reserveren aanbevolen voor de Upper Antelope. Nu vroegen wij ons af of reserveren eigenlijk wel nodig is in oktober. Weet iemand dit? Of kunnen we de gok gewoon wagen dat er plek is in de groep?

groetjes,
Claudia&Sander
wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol »

Wij zijn vorig jaar in het hoogseizoen geweest en konden er gelijk in. Zonder reserveren.

Groeten
Wendy
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Zeker in het naseizoen hoef je niet te reserveren.
Je kan ook gelijk bij de ingang een kaartje kopen dat is een stuk voordeliger dan via antelopecanyon.com
Gr.
Rob
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer