Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Retour ticket
Retour ticket
Beste mensen,
Ik heb tickets gekocht van 4 mei tot 4 sept, 4 maanden dus. Lekker lange vakantie dacht ik. Toen kwam ik er achter dat ik een visum nodig had, maar ik vind de risico's toch iets te groot dat ik geweigerd word en dus nooit meer op de visa waiver zou mogen.
Nou is mijn idee om op de helft (na ong. 2 maanden) een retourtje terug te nemen naar Nederland. Dan blijf ik hier 1 of 2 weekjes en ga ik weer terug en dan kan ik daarna alsnog op mijn 4 september ticket terug vliegen.
Kan dit? zo ja, hoelang moet je minimaal in Nederland blijven voordat je weer terug mag op een visa waiver?
Mensen met ervaring?
Hoor graag van jullie,
Groeten Freek Hammink
Ik heb tickets gekocht van 4 mei tot 4 sept, 4 maanden dus. Lekker lange vakantie dacht ik. Toen kwam ik er achter dat ik een visum nodig had, maar ik vind de risico's toch iets te groot dat ik geweigerd word en dus nooit meer op de visa waiver zou mogen.
Nou is mijn idee om op de helft (na ong. 2 maanden) een retourtje terug te nemen naar Nederland. Dan blijf ik hier 1 of 2 weekjes en ga ik weer terug en dan kan ik daarna alsnog op mijn 4 september ticket terug vliegen.
Kan dit? zo ja, hoelang moet je minimaal in Nederland blijven voordat je weer terug mag op een visa waiver?
Mensen met ervaring?
Hoor graag van jullie,
Groeten Freek Hammink
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Retour ticket
Een visum aanvragen kan normaal weinig kwaad,tenzij je peroonlijke omstandigheden zodanig zijn dat het niet verstandig is.
Als je geen strafblad hebt,zou ik gewoon een visum aanvragen.
Als je geen strafblad hebt,zou ik gewoon een visum aanvragen.
Er is geen minimum tijd dat je buiten de VS moet zijn.
Er is trouwens niet een groot risico dat je geweigerd wordt, het is vrijwel zeker. Als jij opschrijft dat je vier maanden komt mag je niet onder VWP naar binnen, punt.
Ik vraag me af, is het niet goedkoper om te proberen je ticket te veranderen. Zelfs als je een non-changeble ticket hebt, heb je kans dat ze vanwege jouw probleem, iets makkelijker zullen zijn. Als jij immers geweigerd wordt, betekend dat ook vaak problemen voor de airline. De fee om een ticket te wijzigen is vaak minder hoog dan het kopen van een nieuw retourticket. Dan kan je gewoon 90 dagen achter elkaar gaan.
Er is trouwens niet een groot risico dat je geweigerd wordt, het is vrijwel zeker. Als jij opschrijft dat je vier maanden komt mag je niet onder VWP naar binnen, punt.
Ik vraag me af, is het niet goedkoper om te proberen je ticket te veranderen. Zelfs als je een non-changeble ticket hebt, heb je kans dat ze vanwege jouw probleem, iets makkelijker zullen zijn. Als jij immers geweigerd wordt, betekend dat ook vaak problemen voor de airline. De fee om een ticket te wijzigen is vaak minder hoog dan het kopen van een nieuw retourticket. Dan kan je gewoon 90 dagen achter elkaar gaan.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is natuurlijk waar,als ze zien dat je een ticket hebt om pas na 4 maanden weer te vertrekken is de kans aanwezig dat geeneens binnen komt op het VWP.
Daarom wil ik ook een nieuw retourtje kopen.
Dat word dan een retourtje Amerika >> Nederland.
Dus 4mei naar amerika en dan tussendoor met dat nieuwe retourtje heen en weer en daarna met de terug vlucht van het eerste retourtje weer naar huis.
Ze krijgen toch nooit mijn ticket van 4sept te zien? Of staat dat bij die van 4 Mei op?
Dus 4mei naar amerika en dan tussendoor met dat nieuwe retourtje heen en weer en daarna met de terug vlucht van het eerste retourtje weer naar huis.
Ze krijgen toch nooit mijn ticket van 4sept te zien? Of staat dat bij die van 4 Mei op?
-
- Amerika-expert
Het probleem is dat je dingen aan het uitleggen bent om jezelf ervan te overtuigen dat wat je doet geen probleem op zal leveren. De enige reden waarom een mens zichzelf wat gaat uitleggen, is als men excuses zoekt voor iets waarvan men weet dat het niet in de haak is. De immigratiedienst heeft niet echt een hekel aan dingen die niet helemaal okay zijn, daar hebben ze tenslotte de hele dag mee te maken. Waar ze wel een hekel aan hebben zijn mensen die met hun voeten proberen te spelen.
Je beste opties zijn 1) visum aanvragen en 2) ticket wijzigen.
Voor de duidelijkheid: om binnen te komen (en normaliter om ueberhaupt op het vliegtuig te kunnen stappen) moet je een retourticket kunnen overleggen. Partiele tickets mogen, maar je zult het moeten laten zien. Je 2de retourticket (vanuit de VS) toont dus al dat je vrij snel weer naar hier wilt komen. Ik zou daar een vraag op verwachten.
Gr., Flipje
Je beste opties zijn 1) visum aanvragen en 2) ticket wijzigen.
Voor de duidelijkheid: om binnen te komen (en normaliter om ueberhaupt op het vliegtuig te kunnen stappen) moet je een retourticket kunnen overleggen. Partiele tickets mogen, maar je zult het moeten laten zien. Je 2de retourticket (vanuit de VS) toont dus al dat je vrij snel weer naar hier wilt komen. Ik zou daar een vraag op verwachten.
Gr., Flipje
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
freeksen schreef:Daarom wil ik ook een nieuw retourtje kopen.
Wat mijn voorganger ook al zegt, je gaat rommelen,en in dit geval met dingen waar je beter niet mee kan rommelen.
3 maanden gaan is geen optie?
-
- Amerika-ontdekker
Ik zou 't risico inderdaad ook niet nemen... want die retourvlucht staat natuurlijk gewoon geregistreerd bij je luchtvaartmaatschappij. Reken maar dat ze zoiets zien.
Je loopt niet zo'n risico om geweigerd te worden voor je visum, maar als je geweigerd wordt aan de grens omdat je je niet aan de regels houdt voor het VWP kun je daarna ook nooit meer gebruik maken van het VWP. En de kans dat ze je weigeren is redelijk groot...
Overigens hoef je amerika maar 1 dag te verlaten om opnieuw gebruik te kunnen maken van het VWP met een nieuwe termijn van 3 maanden.
Handig lijkt me anders, want leg maar eens uit dat je vandaag t land weer in wilt terwijl je gisteren vertrokken bent.
En wil je echt geen visum aanvragen: 3 maanden lijkt me ook heerlijk, laat gewoon je ticket veranderen. Kost je wel wat waarschijnlijk, maar is ook zeker goedkoper dan een 2e retourtje te kopen.
Je loopt niet zo'n risico om geweigerd te worden voor je visum, maar als je geweigerd wordt aan de grens omdat je je niet aan de regels houdt voor het VWP kun je daarna ook nooit meer gebruik maken van het VWP. En de kans dat ze je weigeren is redelijk groot...
Overigens hoef je amerika maar 1 dag te verlaten om opnieuw gebruik te kunnen maken van het VWP met een nieuwe termijn van 3 maanden.
Handig lijkt me anders, want leg maar eens uit dat je vandaag t land weer in wilt terwijl je gisteren vertrokken bent.
En wil je echt geen visum aanvragen: 3 maanden lijkt me ook heerlijk, laat gewoon je ticket veranderen. Kost je wel wat waarschijnlijk, maar is ook zeker goedkoper dan een 2e retourtje te kopen.
1 juni is 't weer zover!

Aanvulling:michelvdriel schreef: Overigens hoef je amerika maar 1 dag te verlaten om opnieuw gebruik te kunnen maken van het VWP met een nieuwe termijn van 3 maanden.
Je moet sowieso naar een land dat niet aan de VS grenst, dus in principe voor ons Europeanen, terug naar Europa. Daarnaast, 90 dagen. Ik weet, het is mierenn**ken, maar 90 dagen is geen drie maanden.. 4 mei tot 4 juni = 31 dagen
4 juni tot 4 juli = 30 dagen
4 juli t/m 4 augustus = 32 dagen
totaal zit je met wat drie maanden lijkt, op 93 dagen, drie dagen te lang dus.
Zoals ik zei, het lijkt mierenn**ken, maar één dag overstay en je hebt al een probleem de volgende keer dat je komt.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- Airmiles
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Bij binnenkomst heb je al een probleem. 4 maanden mag niet!
Tot nu toe heb ik vrijwel altijd mijn retourticket moeten laten zien bij binnenkomst in Amerika.
De immigration doet heel moeilijk als jouw retourtje pas over 4 maanden plaatsvindt. Even terug naar Nederland is niet uit te leggen aan die mannen.
Het is überhaupt niet uit te leggen aan een Amerikaan dat je 4 maanden vakantie neemt. Daar snappen ze niks van. De immigration vond het al zo vreemd dat ik 4 verschillende baantjes had en dan toch een maand naar Amerika ging.
Tot nu toe heb ik vrijwel altijd mijn retourticket moeten laten zien bij binnenkomst in Amerika.
De immigration doet heel moeilijk als jouw retourtje pas over 4 maanden plaatsvindt. Even terug naar Nederland is niet uit te leggen aan die mannen.
Het is überhaupt niet uit te leggen aan een Amerikaan dat je 4 maanden vakantie neemt. Daar snappen ze niks van. De immigration vond het al zo vreemd dat ik 4 verschillende baantjes had en dan toch een maand naar Amerika ging.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Ik heb nog nooit een retourticket hoeven laten zien, vorig jaar waren de heen en terugreis twee aparte boekingen, en dus eigenlijk twee enkeltjes, en ook toen helemaal geen vragen, volgens mij weten ze op het moment dat het paspoort door de lezer gaat alles van je.
- José
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Wat zeiden ze over je baantjes dan? Kunnen ze daar zien wat voor een baan je hebt?Airmiles schreef: Daar snappen ze niks van. De immigration vond het al zo vreemd dat ik 4 verschillende baantjes had en dan toch een maand naar Amerika ging.
En, nee; ik heb geen pikante baan, dat ik zo vraag

Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl
Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
http://mark-jose-usa09.reismee.nl
Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
- Airmiles
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Dit is gewoon de standaardreactie van de immigration. Even laten zien dat ze ook moeilijk kunnen doen. Zeker als je afwijkt van het standaardpatroon: getrouwd met vrouw, kinderen, hypotheek en 9 tot 5 baan.José schreef:Wat zeiden ze over je baantjes dan? Kunnen ze daar zien wat voor een baan je hebt?Airmiles schreef: Daar snappen ze niks van. De immigration vond het al zo vreemd dat ik 4 verschillende baantjes had en dan toch een maand naar Amerika ging.
Ze kunnen niet zien welke baantjes je hebt, maar vragen het wel. Ik heb geen gekke baantjes hoor. Heel normaal allemaal. Vond het alleen vreemd dat de eerste officer zo wantrouwig was. Het was zelfs zo dat ik hetzelfde verhaaltje ook nog een keer in het Spaans aan zijn Mexicaanse collega moest uitleggen ter controle.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 40 Reacties
- 9238 Weergaves
-
Laatste bericht door bedeve
-
- 6 Reacties