Afgelopen week woensdag heb ik de tweede brief binnengekregen. Natuurlijk ben ik hier heel erg blij mee, maar ik zit nu wel met een tamelijk dringende vraag, daar mijn interview al over 5 weken (!) is. Het zit zo; ten tijde van inschrijven was ik nog single, maar kort daarna heb ik (belg) een meisje (nederlandse) leren kennen waarmee ik nog steeds samen ben. Ik wil haar dolgraag mee willen nemen naar Amerika, maar we zijn nog niet getrouwd, en zoals al gezegd kende ik haar nog niet ten tijde van inschrijven, en staat ze dus ook niet in mijn documenten. Hoe kunnen we dit het beste aanpakken? Kan ze nog mee als we nog snel voor het interview trouwen en hoe zit dat dan met die formulieren die ik al heb ingevuld en opgestuurd? Ik heb een adres waar we samen zouden kunnen verblijven totdat we zelf wat opgebouwd hebben in Santa Maria, California.
Ik heb voor mij en mijn vriendin een vakantie naar Cali geboekt in juli, om te zien of het haar daar zou bevallen, mochten we ooit emigreren. Maar omdat ik die tweede brief eigenlijk helemaal niet verwacht had, zou het misschien beter zijn om dat interview te verplaatsen naar na onze vakantie ergens. Is dat mogelijk, en zou dat mijn kansen op een green card verkleinen?
Het is al 10 jaar een droom geweest om daar te gaan wonen, ik ben er zelf al 8 keer geweest en deze zomer voor de 9de keer. Ik zou het mezelf niet vergeven als ik dit liet schieten, maar ik wil mijn meisje ook niet hier achterlaten. Ik heb haar het hoofd gek gemaakt over Amerika, en ik zou dolgraag willen dat zij kon delen in mijn droom. Ze heeft het verdiend.

Dan zou ik graag nog iets weten; ik heb van de KCC de verkeerde plaatsen van de medische keuring gekregen, ik heb namelijk ipv de belgische die van Beiroet gekregen. Wat kan ik hier het beste mee doen? Ik ben woonachtig in Genk, België.
Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
Groetjes Steven.