Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

planning NY, Washington, Chicago

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
bribey
Amerika-ontdekker

planning NY, Washington, Chicago

Bericht door bribey »

Ben nu al mijn reis voor juli 2006 aan het voorbereiden en dank zij de goede tips van deze forums heb ik al weer een mooi programmatje kunnen opstellen.
Planning reis Amerika 2006

1. New York : aankomst + hotel + korte verkenning omgeving
2. New York ::dubbeldekker hop on hop off =alle loops met +een avondtour
3. New York : battery park + ferry vrijheidsbeeld Ellis Island +ground zero + City hall naar pier 17 voor zicht op brooklyn bridge
4. New York : metro naar Brooklyn en wandeling op brooklyn heights promenade en te voet terug over de brug , Chinatown, Little Italy, Soho,greenwich village +Macy’s
5. New York : met roosevelt island tramway ((kabeltram) naar roosevelt island voor zicht op manhatthan +shopping rond 5 th street + sunset vanop Empire state building
6. New York :dagje central park + bezoek American museum of natural history
7. New York : tickets halen broadwayshow bij TKTS op time square +air-sea-space museum + politiemuseum + broadwayshow
8. New York: shoppingdag naar woodburry common premium outlets

9. New York :grand central station, Chrysler building en verenigde naties + museum of sex + park union square +(avond) de circle line cruise(3 uur)
10. Washington : aankomst, inchecken en Georgetown(restaurants en winkeltjes)
11. Washington: “Hop on, hop off" op de Tourmobile.
12. Washington: tour met de duckmobiel + verder bekijken stad met al zijn bezienswaardigheden
13. Washington: het American History en Air and Space museum + holocaust museum + National spy museum
14. Chicago :aankomst + sears tower of Hancock observatory (met city pass=CP)
15. Chicago:gratis sightseeing tour + boottocht op de Chicago rivier
16. Chicago: lake michigan ->strand; fiets huren en rond meer rijden + navy pier + gratis dierentuin in lincoln park
17. Chicago :museum “science and industry” (CP)+ park hiernaast
18. Chicago :winkelstraat de magnificient mile
19. Chicago :museumplein met bezoek aan field museum(CP); adler planetarium(CP);shedd aquarium(CP)
20. Chicago ? eventueel dag minder in Chicago en extra dag in NY of Washington
21. vlucht terug
Heb al een paar vraagjes en er zullen er zeker en vast nog heel veel volgen:
-Sommige musea kunnen zowel in NY als in Washington bezocht worden. Ik ben dan vooral geïnteresseerd in het air en space museum en het american museum of natural history. Is het eigenlijk nodig dat ik deze musea in NY bezoek als ik ze gratis in washington kan bezichtigen?
-Wij shoppen nogal graag en ik ben ook aan het twijfelen als ik het "woodburry common premium outlet" nabij NY of de "pentagon City Mall" nabij Washington moet kiezen?
- Is het soms mogelijk om 2 stopovers in te lassen? Dus vliegen op Chicago en in het doorgaan stopover in NY en in het terugkeren een stopover in Washington DC

Groeten Brigitte
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ik verbaas me er een beetje over, dat je zoveel meer dagen voor Chicago, dan voor Washington uittrekt. Ik kan je voorspellen, dat je na je programma voor Washington compleet uitgeteld bent!
De stad is enorm uitgebreid en met vier musea op een dag zul je slechts een heel klein gedeelte van ieder kunnen zien. Alleen voor het Holocaust Museum kun je al zeker twee uur uittrekken (en bereid je voor op een emotioneel iets). Hetzelfde voor het Spy Museum en dat zijn de kleinste musea. In de andere twee ben je zo een halve dag kwijt.
Nu laat je nog twee heel mooie musea liggen, het American Indian Museum en het Natural History Museum.
Persoonlijk vind ik het Natural History Museum in Washington interessanter, dan dat in New York en het is gratis.
Als je een museum in New York moet bezoeken is het Metropolitan Museum of Art het wel.
In Washington laat je nog van alles liggen, zoals het Capitool van binnen bezoeken, Arlington National Cemetery bezoeken (met de graven van de Kennedy's, de wisseling van de wacht en het Lee House) en het landgoed van George Washington, Mount Vernon, bezoeken en de National Zoo (tegen die tijd zal de panda baby wel te zien zijn, o.a.) lijkt mij interessanter, dan de Lincoln Park Zoo en is ook gratis.
Ik zou dus een dag minder Chicago en een dag meer Washington doen. Dag 18 en 19 kun je in Chicago combineren of dag 17 en 18.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
jvinch
Amerikakenner

Bericht door jvinch »

Petra/VS schreef:Ik verbaas me er een beetje over, dat je zoveel meer dagen voor Chicago, dan voor Washington uittrekt.
Dat noemen ze ook wel "goede smaak" :lol:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

He he, ik daag je uit Washington te komen bekijken, Jan en dan spreken we wel nader :lol: . Ik heb beide steden uitgebreid bezocht en ik blijf bij mijn mening, zo daar :P .
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

ik ken Chicago niet, maar DC wel en moet een beetje to its defense komen en Petra een beetje supporten. Washington DC heeft zoveel te beiden, inderdaad alle (gratis- wat de Nederlander in jullie moet aasnpreken :lol: ) musea. afhankelijk van waar je interesse ligt, er is een of meerdere musea die daaraan beantwoorden. Alles rond politiek/government Washington is ook erg indrukwekkend, Capitool, Lincoln Memorial, Vietnam, WWII etc. Arlington cemetery moet je gezien hebben. Pentagon City Mall kan je ook zo een dag in kwijt. En dan niet te vergeten als er een of ander event is in Kennedy Center of op de Mall.

Dus trek of genoeg tijd uit voor Washington DC of bewaar dingen voor een volgende keer, maar denk niet dat je in ene paar daagjes klaar bent.

Groetjes, Doreen

p.s. op een andere recente thread (weet alleen niet meer welke) heeft Sandy haar mening gegeven over DC en daar spreekt ook genoeg uit.
SEEING IS BELIEVING
bribey
Amerika-ontdekker

Bericht door bribey »

hey Petra,
Bedankt voor je wijze raad en zodoende heb ik mijn reisschema wat aangepast. Graag verneem ik nog wat eventueel haalbaar is en wat niet.
Jan, ik denk dan dat 5 dagje Chicago voldoende zullen zijn.
Planning reis Amerika 2006

1.New York : aankomst + hotel + korte verkenning omgeving
2.New York : New York :dubbeldekker hop on hop off =alle loops met +een avondtour
3.New York : battery park + ferry vrijheidsbeeld Ellis Island +ground zero + City hall naar pier 17 voor zicht op brooklyn bridge
4.New York : metro naar Brooklyn en wandeling op brooklyn heights promenade en te voet terug over de brug , Chinatown, Little Italy, Soho,greenwich village + Macy’s
5.New York : met roosevelt island tramway ((kabeltram) naar roosevelt island voor zicht op manhatthan +shopping rond 5 th street + sunset vanop Empire state building
6.New York :dagje central park
7.New York : tickets halen broadwayshow bij TKTS op time square +politiemuseum + broadwayshow
8.New York: shoppingdag naar woodburry common premium outlets
9. New York :grand central station, Chrysler building en verenigde naties + museum of sex + park union square +(avond) de circle line cruise(3 uur)
10.Washington : aankomst, inchecken en Georgetown(restaurants en winkeltjes)
11.Washington:de Tourmobile “American heritage tour of Washington DC en Arlington Cemetery”= 2 days ticket(zie onderaan deze pagina)-> musea : Air and Space museum + museum of American Indian + rondleiding capitool
12.Washington : vervolg tourmobile
musea : National museum of natural history + nat. Museum of american history+ holocaust museum
13. Washington : met metro naar ‘Pentagon City mall’
14.Washington : national spy museum + national zoo (panda) + mount vernon
15.Washington: bezienswaardigheden die vorige dagen niet haalbaar waren
16.Chicago :aankomst + sears tower of Hancock observatory (met city pass=CP)
17.Chicago:gratis sightseeing tour + boottocht op de Chicago rivier
18.Chicago: lake michigan ->strand; fiets huren en rond meer rijden + navy pier + eventueel gratis dierentuin in lincoln park + winkelstraat de magnificient mile
19.Chicago : Chicago :museum “science and industry” (CP)+ park hiernaast + winkelstraat de magnificient mile
20.Chicago :museumplein met bezoek aan field museum(CP); adler planetarium(CP);shedd aquarium(CP)
21.vlucht terug

American heritage tour
Arlington National Cemetery Visitors Center/ Women in Military Service for America MemorialT

Kennedy Family Grave Sites

Tomb of the Unknowns

Arlington House, the Robert E. Lee Memorial

Vietnam Veterans Memorial

WWII Memorial

White House/White House Visitor Center

Washington MonumentT

Smithsonian Metro/ Arts and Industries Building*

Air & Space Museum*/National Museum of American Indian*

West Front of US Capitol/Library of Congress/Supreme Court/Botanical Gardens

Union Station/National Postal Museum*

National Gallery of Art

National Museum of Natural History*

National Museum of American History*

Bureau of Engraving and Printing/US Holocaust Memorial Museum

Jefferson Memorial and the Tidal Basin

Franklin Delano Roosevelt Memorial

Lincoln Memorial/Korean War Veterans Memorial *

Groetjes Brigitte
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hoi Brigitte,

Oef, het is nog steeds een flink druk schema, vooral omdat je in juli gaat en met heel wat rijen en toeristen te maken zult krijgen.
Het verschil tussen Washington en New York is, dat Washington een enorm uitgebreide stad is, alles ligt flink ver uit elkaar en de straatblokken zijn minstens twee keer zo groot als in New York.

Zoals je het nu hebt ren je van hot naar her. Vooral dag 14 lijkt me niet te doen. Ik zou Mount Vernon met Pentagon City Mall combineren, je hebt tenslotte al winkeltijd ingelast in de andere steden ook.
Gelukkig heb je dag 15 over, want ook dag 11 is flink volgepropt en als je niet als een Japanner overal even uit wilt stappen, foto maken en weer verder zou ik de rondleiding door het Capitool in ieder geval op dag 15 doen en dan wel zo vroeg in de ochtend als mogelijk om lange wachttijden te voorkomen.
Vergeet dan ook niet een bezoek te brengen aan het Supreme Court en de Library of Congress (grootste bibliotheek ter wereld).
Je zult je hier zeker niet vervelen :mrgreen:
bribey schreef:11.Washington:de Tourmobile “American heritage tour of Washington DC en Arlington Cemetery”= 2 days ticket(zie onderaan deze pagina)-> musea : Air and Space museum + museum of American Indian + rondleiding capitool
12.Washington : vervolg tourmobile
musea : National museum of natural history + nat. Museum of american history+ holocaust museum
13. Washington : met metro naar ‘Pentagon City mall’
14.Washington : national spy museum + national zoo (panda) + mount vernon
15.Washington: bezienswaardigheden die vorige dagen niet haalbaar waren
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer