Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

In welke staten "Black Widow" Spiders? / en slangen?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Forgeron
Amerikafan

In welke staten "Black Widow" Spiders? / en slangen?

Bericht door Forgeron »

Afbeelding

Die dus. :)

Ik zie ze hier veel in Sacramento, CA en Visalia, CA (central valley). Waarschijnlijk omdat het hier zo enorm warm en droog is in de zomer. Als je ze ooit zoekt: garages en aan de buitenkant van het huis. Vaak laag aan de grond in een warrig web. Ik heb er nog maar 1x een zien lopen, en dat was 's avonds in Augustus over het beton van de oprit.

En ik vraag mij af:
- Waar in de VS zijn deze spinnen nog meer "common"?
- Waar in de VS zijn Black Widows (en andere giftige spinnen) uperhaupt niet te vinden (zoals in Nederland). Ik zou denken in Seattle, etc vanwege het gelijke klimaat. Maar zeker weet ik het niet.
Laatst gewijzigd door markro op 08 apr 2009, 09:22, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerp verplaatst naar Amerika Algemeen
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: In welke staten "Black Widow" Spiders?

Bericht door vana »

Ik schrik me helemaal dood!! Afbeelding
Wil je dat nooit meer doen zo'n enorme foto van een spin!!!

Ik ben heel erg bang voor spinnen.Afbeelding

Marjon
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Ik ben er nog nooit een tegengekomen, en dat wil ik graag zo houden!!! :?
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

jerbia schreef:Ik ben er nog nooit een tegengekomen, en dat wil ik graag zo houden!!! :?
Ha ha ha, hier nog 1.... :lol:
En ja ze komen in NC voor.....
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Heb jij daar ooit eens geen blogpost over gedaan?
Of was dat Petra/VS, of ging het over een ander soort spin?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Staceybeesie
Amerika-expert

Ja dat zou zo maar kunnen, ik heb het helemaal niet op die dingen.
Om de drie maanden komt er hier iemand om en in ons huis spuiten om ze ook vooral buitenshuis te houden.

We hebben 1 keer een grote spin (geloof een wolf spider) in de garage gehad.
Die manlief om zeep had geholpen met zijn schoen.
En daaruit kwamen in eens allemaal kleine spinnetjes gesprongen die echt overal naar toe schoten.
Vreselijk! Kreeg het helemaal benauwd.

Hier ook een naar verhaal gezien van iemand die door de brown recluse was gebeten.
Brrrrrr...... Uiteindelijk moest die persoon, die gebeten was in haar been, geopereerd worden en werd er een groot stuk vlees rondom de beet, weg gesneden. Echt, je moet er niet aan denken.....
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Wat een geheugen, Elke! Ik heb er inderdaad een keer over geschreven hier (grappig is, dat die blogpost ook gedeeltelijk over was buiten hangen gaat, ook al actueel hier op het forum ;)). En ja, de black widow komt hier in Virginia ook voor (samen met nog een aantal minder gevaarlijke, maar niet minder eng uitziende achtpotigen, brrr).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Wij hebben er ooit eentje gezien in Riverside (Ca), verder gelukkig niet. :shock:
Forgeron
Amerikafan

Bericht door Forgeron »

Staceybeesie schreef:Ja dat zou zo maar kunnen, ik heb het helemaal niet op die dingen.
Om de drie maanden komt er hier iemand om en in ons huis spuiten om ze ook vooral buitenshuis te houden.

We hebben 1 keer een grote spin (geloof een wolf spider) in de garage gehad.
Die manlief om zeep had geholpen met zijn schoen.
En daaruit kwamen in eens allemaal kleine spinnetjes gesprongen die echt overal naar toe schoten.
Vreselijk! Kreeg het helemaal benauwd.
Wolf spiders hebben we trouwens ook in Nederland (bv "huisspin"). Maar waarschijnlijk bedoel je een grotere variant van de wolf spider. (Het lijkt soms alsof "Wolf Spider" gebruikt wordt voor alles wat groot en harig is, maar ze zijn er dus ook in heel klein.)

"Daaruit" is trouwens niet helemaal correct. Wolf spiders dragen soms wel hun babies op de rug:
Afbeelding
Hier ook een naar verhaal gezien van iemand die door de brown recluse was gebeten.
Brrrrrr...... Uiteindelijk moest die persoon, die gebeten was in haar been, geopereerd worden en werd er een groot stuk vlees rondom de beet, weg gesneden. Echt, je moet er niet aan denken.....
De "brown recluse" is een interessant geval. Hij komt hier voor:
Afbeelding

Dus gelukkig voor Petra valt Virginia buiten het leefgebied. Het is trouwens niet ongebruikelijk dat mensen spinnen denken te herkennen als "Brown Recluse" terwijl dit er geen is. Volgens wikipedia is 80% van de spinnenbeten die geindentificeerd worden als "Brown Recluse" een misdiagnose. Zelfs veel medici hebben het bij het verkeerde eind.
Reported cases of bites occur primarily in Arkansas, Texas, Kansas, Missouri, Colorado, and Oklahoma. There have been many reports of brown recluse bites in California (and elsewhere outside the range of the brown recluse); however the brown recluse is not found in California[24]
Een van de interessantste artikelen is deze. Hierin staat (over al de misdiagnoses) o.a. dit:
"Considering the fact that a family of four in Kansas can live in this house with over 2,000 brown recluses and not be bitten," said Vetter, "how many thousands and millions of brown recluses would have to live in South Carolina, Florida and California for these bite diagnoses to be correct?"
En als je je afvraagt welk huis ze bedoelen:
http://www.scienceblog.com/cms/family_l ... hout_bites

Dus zelfs als je:
- Binnen het leefgebied woont
- 2000 ECHTE Brown Recluses in je huis hebt

Wordt je nog niet gebeten. :D
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

He, gelukkig, geen brown recluses in onze buurt ;). Er zijn helaas wel een aantal andere bijtende spinnen, die misschien niet meteen giftig zijn, maar waarvan de beet pijn en een flinke reactie kan veroorzaken. Ik check altijd eerst even met een bezem, voor ik in een hoek in de garage of zo iets ga pakken.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Staceybeesie
Amerika-expert

Hmmm er kwamen zeker in de 20 spinnetjes uit....
Zouden die allemaal op de rug gezeten hebben dan?

Volgens het plaatje zouden ze hier ook niet voor moeten komen.
Maar die vrouw was wel gebeten tijdens het tuinieren hier in de buurt.
En de "bugs guy" heeft ze hier ook al meerdere malen gezien, volgens zeggen.
Dus geloof het kaartje niet helemaal, ha ha ha.
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

Spinnen hebben we hier zat en in allerlei soorten en maten, maar volgens mij geen gevaarlijke. Binnen pas ik Darwin toe; buiten mogen ze doen wat ze willen (de muskieten zijn tenslotte erger vanwege het West Nile virus).

Gr., Flipje
Forgeron
Amerikafan

Bericht door Forgeron »

Staceybeesie schreef:Hmmm er kwamen zeker in de 20 spinnetjes uit....
Zouden die allemaal op de rug gezeten hebben dan?

Volgens het plaatje zouden ze hier ook niet voor moeten komen.
Maar die vrouw was wel gebeten tijdens het tuinieren hier in de buurt.
En de "bugs guy" heeft ze hier ook al meerdere malen gezien, volgens zeggen.
Dus geloof het kaartje niet helemaal, ha ha ha.
Tja, er wordt natuurlijk heel veel onderzoek gedaan naar dit, en ik hecht wel meer waarde aan de onderzoekers en wikipedia, dan aan de lokale "bugs guy". :)

Dat neemt trouwens niet weg dat ze wel zou kunnen zijn gebeten door een giftige spin, maar waarschijnlijk van een ander merk. :)
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

FlipjeBTiel schreef: (de muskieten zijn tenslotte erger vanwege het West Nile virus).

Gr., Flipje
Of teken, daar moet je pas bang voor zijn, de ziekte van Lyme komt steeds vaker voor :(.
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

FlipjeBTiel schreef:Binnen pas ik Darwin toe; buiten mogen ze doen wat ze willen (de muskieten zijn tenslotte erger vanwege het West Nile virus).
Same here, als ik binnen "bugs" vind, is het einde oefening. We hebben zo'n handig tennisracket-achtig ding met zwakstroom erop. Handig, ook geen viezigheid op de muur.
"Keep Georgia On Your Mind"
Forgeron
Amerikafan

Bericht door Forgeron »

Bandido schreef:
FlipjeBTiel schreef:Binnen pas ik Darwin toe; buiten mogen ze doen wat ze willen (de muskieten zijn tenslotte erger vanwege het West Nile virus).
Same here, als ik binnen "bugs" vind, is het einde oefening. We hebben zo'n handig tennisracket-achtig ding met zwakstroom erop. Handig, ook geen viezigheid op de muur.
Of maak gebruik van het 2nd amendment en gebruik grof geschut! :D
Staceybeesie
Amerika-expert

Toen ik naar hier verhuisde heb ik van vrienden, die wisten dat ik echt niet van insecten en ander meer voetig gespuis hou, een heel handing apparaatje gehad.
Het is een soort kapje aan een lang handvat, die je over het beest heen zet en druk je er op en schuift er onderlangs een klepje dicht.
En hebt je het gevaar gevangen ;-) Daarna kun je zelf weten wat voor regel je er dan op toepast....

Die mevrouw die gebeten was, was niet door de bugs guy gediagnoseerd, maar natuurlijk door een dokter.
Geloof nou niet echt dat ze zomaar een stuk bovenbeen gaan verwijderen zonder gegronde reden.
Er gebeuren rare dingen in Amerika, maar dat geloof ik nou ook niet....
SonjaV
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door SonjaV »

Spinnen zijn ook niet mijn ding.
Je kan je dus voorstellen dat ik van de tarantula's, die we in het zuiden van Arizona over de weg zagen lopen, niet echt happy werd.
Een vriendin van ons heeft met haar neus vlak boven die beesten gehangen om ze te fotograferen.
Toen ik haar vertelde dat die beesten wel een meter hoog kunnen springen werd ze toch een beetje wit om datzelfde reukorgaan :lol:
Forgeron
Amerikafan

Bericht door Forgeron »

SonjaV schreef: Toen ik haar vertelde dat die beesten wel een meter hoog kunnen springen werd ze toch een beetje wit om datzelfde reukorgaan :lol:
Gelukkig is dat niet mogelijk. :D

Zie het hoofdstuk: "Can Tarantulas Jump?" op http://www.amazingtarantulas.com/tarantulafacts.htm
"Can tarantulas jump?" - Ahhh, you've been watching "Arachnophobia," haven't you? Granted, I've heard the rumors that tarantulas can jump a few feet in the air long before that movie came out. The biggest problem is that tarantulas are very fragile, and a fall from even a few inches could injure or kill the spider.
SonjaV
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door SonjaV »

Ik weet niet meer waar ik deze "wijsheid" vandaan heb, maar het was blijkbaar een verkeerde bron 8)
Bedankt voor het rechtzetten van dit misverstand. Weer wat geleerd.
Kan ik weer wat geruster zijn bij een volgende encounter met een tarantula :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer