Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
de was buiten hangen...hilariteit alom
-
- Amerika-expert
Re: de was buiten hangen...hilariteit alom
Dekbedje luchten weer wel (en daar hebben we dan ook een waslijn voor, want een balkon hebben we niet: het huis heeft maar 1 verdieping, wat ik wel zo prettig vind in aardbevinggebied).
Gr., Flipje
Gr., Flipje
Handdoeken en lakens gaan in de droger; de rest op een rek buiten. Ik heb ook zo'n over-de-deur rek (bij Beth.Bath.Beyond gekocht) en daar hang ik alles dat ik op hangertjes droog op. Handdoeken zijn zachter uit de droger, en ik heb een king-sized bed en die lakens zijn te groot om op een rek te hangen want een lijn mag hier ook niet.
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
Paula58 , wat is een gasdroger ? Dat ken ik niet hoorpaula58 schreef:Zodra het kan hang ik de was ook buiten aan de droogmolen in de achtertuin, niemand die er last van heeft.
Handdoeken en spijkerbroeken gooi ik altijd in de droger anders is het net karton.
Sinds kort hebben wij een gasdroger en dat is ideaal, binnen een half uur is alles droog en een stuk voordeliger in gebruik.
Er zitten ook verschillende temperaturen op dus als ik bang ben dat iets gaat krimpen zet ik het op koude lucht of warme lucht.

Ik droog zoveel mogelijk buiten . De was hangt hier ook onzichtbaar voor de buren . Ik vind het eigenlijk best gezellig dat mijne was in het zonneke en in de wind hangt te drogen . Wie zei hier ook alweer dat het alleen Nederlanders zijn die hun was buiten drogen ? Hier in België wordt dat nog veel gedaan hoor

Mij stoort het niet om met mijn mand naar buiten te gaan . Met het geld dat ik uitspaar door de was zoveel mogelijk buiten te hangen kan ik weeral iets anders doen

Ze zijn ooit alleen door Miele gemaakt en besparen veel energie en de was is heel snel droog.
Ze werken dus niet op electriciteit maar op gas, er zit een gasbrander in de droger.
Ze werken dus niet op electriciteit maar op gas, er zit een gasbrander in de droger.
Laatst gewijzigd door paula58 op 08 apr 2009, 22:27, 2 keer totaal gewijzigd.
groeten Paula
Thailand 2011 / Oostenrijk 2011 / Zuid-Afrika 2012/ Texas en NM 2014 / Rondje Phoenix 2016
Thailand 2011 / Oostenrijk 2011 / Zuid-Afrika 2012/ Texas en NM 2014 / Rondje Phoenix 2016
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Paula, je link werkt niet. Ik ben wel heel benieuwd, ben ook een fan van de gasdrogers in Amerika.
- Bandido
- Amerika-expert
Wij hebben ook een gasdroger, dat is hier vrij normaal. En inderdaad is de was supersnel droog.
"Keep Georgia On Your Mind"
Ik had het al gezien dat de link niet werkte, zal wel wat fout doen maar dan maar zo:
http://www.sikar-it.nl/vlinder/inhoudeb ... rmiele.htm
http://www.sikar-it.nl/vlinder/inhoudeb ... rmiele.htm
groeten Paula
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ziet er goed uit, toch eens overwegen als de huidige het een keer begeeft!
Alleen worden gasdrogers niet meer geproduceerd door Miele omdat het het niet gemaakt heeft, ze zijn ook 4 à 5 keer zo duur als een normale energiedroger.
Ze zijn veel verkocht en gekocht in Friesland en Drenthe maar de rest van het land was niet zo enthousiast, waarschijnlijk door de hoge kosten.
Wij hebben hem een paar maanden geleden via Marktplaats gekocht en deze was waarschijnlijk nog nooit gebruikt, er zit ook nog een paar jaar garantie op, we hadden in het begin af en toe een storing en Miele is langs geweest en heeft het opgelost zonder dat daar kosten aan waren verbonden. Vooral de snelheid waarmee het klaar is vind ik ideaal en bijna geruisloos.
Er is wel weer een nieuwe soort: wasdrogers met warmtepomp, super zuinig en werkt ongeveer hetzelfde als een koelkast maar dan andersom.
Ze zijn veel verkocht en gekocht in Friesland en Drenthe maar de rest van het land was niet zo enthousiast, waarschijnlijk door de hoge kosten.
Wij hebben hem een paar maanden geleden via Marktplaats gekocht en deze was waarschijnlijk nog nooit gebruikt, er zit ook nog een paar jaar garantie op, we hadden in het begin af en toe een storing en Miele is langs geweest en heeft het opgelost zonder dat daar kosten aan waren verbonden. Vooral de snelheid waarmee het klaar is vind ik ideaal en bijna geruisloos.
Er is wel weer een nieuwe soort: wasdrogers met warmtepomp, super zuinig en werkt ongeveer hetzelfde als een koelkast maar dan andersom.

groeten Paula
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Ha, ha, hier nog zo eentje.....jerbia schreef: Ik ben heel on-Nederlands wat wasdrogen betreft; ik donder bijna alles in de droger!

Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Maar hoe doen jullie dat dan (zei ze wanhopig). Waarom krimpen jullie overhemden en t shirts dan niet en bij mij wel?hekkie schreef:Ha, ha, hier nog zo eentje.....jerbia schreef: Ik ben heel on-Nederlands wat wasdrogen betreft; ik donder bijna alles in de droger!
Welke stand gebruiken jullie dan om bijvoorbeeld t-shirts of overhemden te drogen? (ik heb een condensdroger)
En welke stand gebruiken jullie in de laundrys in Amerika op de droger?
Marjon
Grrr, drogers...! Elk t-shirt komt er bij mij korter en wijder uit dan het erin ging (het is dan de definitie van vormloos) en ik gebruik dan ook geen wasdroger meer. Geen haar op mijn hoofd die mijn mooie spullen daarin durft te doen! Nou had de huurbaas ook niet het meest nieuwe apparaat, maar ik geef de voorkeur aan mijn wasrek!
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ben momenteel vrijgezel en mag dus ook mijn eigen was doen, uit puur gemaak gaat alles dus in de droger na het wassen. Gepke die hangt sommige zaken weleens op in de laundry room, maar ik heb er eigenlijk geen verstand van en volgens haar maakt het in het geval van mijn kleding weinig uit.
Overigens, als ik hier op zijn Nederlands milieubewust wil zijn moet ik echt gaan afzien. Wat zou je zeggen van boodschappen op de fiets? De dichtsbijzijnde supermarkt is hier 15km vandaan. Als ik ertoe bereid zou zijn dat even op de fiets te doen, moet ik als ik terugben onder de douche zeker in de zomer en verspil dan weer water en aardgas. Als ik dat in de winter zou doen denk ik dat ik onderweg dood zal vriezen. Geen koeling aan in de zomer? Weet je dat het hier in de zomer soms 90 dagen aaneengesloten boven de 90F (32C) is? Zonder koeling loopt de temperatuur binnen dan al gauw op tot 45C, je kunt mij dan aan het eind van de dag afvoeren.
Ik probeer op mijn manier toch wel mijn steentje bij te dragen; bijvoorbeeld wij hebben geen airconditioning maar evaporative cooling. Dat gebruikt slechts 25% van de energie van een airconditioner, maar het werkt alleen in droge gebieden zoals hier in Colorado, Arizona, New Mexico, Utah en dergelijke. We hebben een energiezuingie verwarmings ketel en warmwater ketel. Wij hebben een special houtkachel die hout op een dusdanige manier compleet verbrand zodat er minder schadelijke gassen vanaf komen. Het hout wat ik erin verbrand in de winter komt van boom- en struikafval die ik in de zomer verzamel tijdens tuinonderhoud. Dankzij het bijstoken middels de houtkachel gebruik ik minder aardgas in de verwarmingsketel. Omdat ik zover van de supermarkt woon denk ik vooruit en haal alle boodschappen in een keer voor de hele week, dus ik hoef maar een keer te rijden. Als het weer het toelaat doe ik dat op de motor die 50MPG verbruikt, ipv de auto die 30 MPG verbruikt. Ik heb een compostbak achter waar het biologisch afval in verdwijnt, en in het voorjaar gebruik ik het om de tuin te bemesten. Wij recyclen papier, plastic, blik en glas. Onze tuin is aangelegd volgens "xeriscaping", dus planten die met zeer weinig water toekennen. Ook al zitten we op onze eigen waterbron, ik vind het niet nodig om dat water te verspillen.
Dus ook al doen we niet alles op dezelfde wijze als in Nederland, wij proberen op onze wijze ook een energie- en milieubewust leven te leiden. Maar ook ik moet voortdurend van mijn familie in Nederland horen hoe vreselijk verspillend wij amerikanen omspringen met milieu en energie. Ik denk dat verspillers aan beide kanten van de oceaan voorkomen.
Je kunt niet iedereen over een kam scheren, en de levenstijlen zijn zo verschillend dat de vergelijking vaak niet op gaat.
Overigens, als ik hier op zijn Nederlands milieubewust wil zijn moet ik echt gaan afzien. Wat zou je zeggen van boodschappen op de fiets? De dichtsbijzijnde supermarkt is hier 15km vandaan. Als ik ertoe bereid zou zijn dat even op de fiets te doen, moet ik als ik terugben onder de douche zeker in de zomer en verspil dan weer water en aardgas. Als ik dat in de winter zou doen denk ik dat ik onderweg dood zal vriezen. Geen koeling aan in de zomer? Weet je dat het hier in de zomer soms 90 dagen aaneengesloten boven de 90F (32C) is? Zonder koeling loopt de temperatuur binnen dan al gauw op tot 45C, je kunt mij dan aan het eind van de dag afvoeren.
Ik probeer op mijn manier toch wel mijn steentje bij te dragen; bijvoorbeeld wij hebben geen airconditioning maar evaporative cooling. Dat gebruikt slechts 25% van de energie van een airconditioner, maar het werkt alleen in droge gebieden zoals hier in Colorado, Arizona, New Mexico, Utah en dergelijke. We hebben een energiezuingie verwarmings ketel en warmwater ketel. Wij hebben een special houtkachel die hout op een dusdanige manier compleet verbrand zodat er minder schadelijke gassen vanaf komen. Het hout wat ik erin verbrand in de winter komt van boom- en struikafval die ik in de zomer verzamel tijdens tuinonderhoud. Dankzij het bijstoken middels de houtkachel gebruik ik minder aardgas in de verwarmingsketel. Omdat ik zover van de supermarkt woon denk ik vooruit en haal alle boodschappen in een keer voor de hele week, dus ik hoef maar een keer te rijden. Als het weer het toelaat doe ik dat op de motor die 50MPG verbruikt, ipv de auto die 30 MPG verbruikt. Ik heb een compostbak achter waar het biologisch afval in verdwijnt, en in het voorjaar gebruik ik het om de tuin te bemesten. Wij recyclen papier, plastic, blik en glas. Onze tuin is aangelegd volgens "xeriscaping", dus planten die met zeer weinig water toekennen. Ook al zitten we op onze eigen waterbron, ik vind het niet nodig om dat water te verspillen.
Dus ook al doen we niet alles op dezelfde wijze als in Nederland, wij proberen op onze wijze ook een energie- en milieubewust leven te leiden. Maar ook ik moet voortdurend van mijn familie in Nederland horen hoe vreselijk verspillend wij amerikanen omspringen met milieu en energie. Ik denk dat verspillers aan beide kanten van de oceaan voorkomen.
Je kunt niet iedereen over een kam scheren, en de levenstijlen zijn zo verschillend dat de vergelijking vaak niet op gaat.
- DixieChick
- Amerika-expert
Marjon>vana schreef:
Maar hoe doen jullie dat dan (zei ze wanhopig). Waarom krimpen jullie overhemden en t shirts dan niet en bij mij wel?
Welke stand gebruiken jullie dan om bijvoorbeeld t-shirts of overhemden te drogen? (ik heb een condensdroger)
En welke stand gebruiken jullie in de laundrys in Amerika op de droger?
Marjon

Mijn tshirts gaan ook niet in de droger, want dan komen ze er ook heel wijd en lelijk uit. Alles met stretch droog ik gewoon aan een rek.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
- Bandido
- Amerika-expert
Ik ben zo niet huishoudelijk ingesteld en gebruik dus altijd maar een stand. En dat gaat eigenlijk altijd goed.vana schreef:Maar hoe doen jullie dat dan (zei ze wanhopig). Waarom krimpen jullie overhemden en t shirts dan niet en bij mij wel?

"Keep Georgia On Your Mind"
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Ik doe alles in de droger uitgezonderd wol. En er krimpt echt niets bij mij.
T-shirts, hemden, broeken zowel jeans als katoen, sweaters, zelfs linnen.
Ik gebruik ook altijd dezelfde stand. De warmste en de snelste
Carine
T-shirts, hemden, broeken zowel jeans als katoen, sweaters, zelfs linnen.
Ik gebruik ook altijd dezelfde stand. De warmste en de snelste

Carine
Groetjes,
Carine
Carine
Hier heeft ook niemand was buiten
Maar wij hebben dus wel een droogmolen. Het ruikt veel lekkerder als het buiten heeft gehangen. Weet niet of het eigenlijk hier ook wel mag, nu ik bovenstaande berichten lees.
Dora

Dora
- Color01
- Amerika-expert
in de zomer hebben we bijna alle was buiten hangen .( geen buren die ons kunnen zien
) . maar als het weer slechter wordt, dan gebruiken we altijd de droger....en van het krimpen van shirts hebben wij geen last van.

-
- Amerikafan
- Contacteer:
Ik woon hier in zo'n hele nette development, en als hier wat gebeurd weet gelijk de hele buurt het (diegene die zei over verschillende buurten en hun 'aanzien', dat is hier inderdaad ook erg zo).
In ieder geval, niemand hangt hier dus de was buiten, volgens mij mag het inderdaad ook niet. Als ik het zou doen zouden m'n hostparents zeker vreemd aangekeken worden
Maarja, ik was hier alles op koud en wat ik in de droger stop gaat op low..meestel t-shirts hang in gewoon in de laundyroom om te drogen. Tot nu toe is het meeste wel goed gegaan, op een paar gekrompen pyjama en dansbroeken na
In ieder geval, niemand hangt hier dus de was buiten, volgens mij mag het inderdaad ook niet. Als ik het zou doen zouden m'n hostparents zeker vreemd aangekeken worden

Maarja, ik was hier alles op koud en wat ik in de droger stop gaat op low..meestel t-shirts hang in gewoon in de laundyroom om te drogen. Tot nu toe is het meeste wel goed gegaan, op een paar gekrompen pyjama en dansbroeken na

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 12 Reacties
- 5638 Weergaves
-
Laatste bericht door paulr
-
- 26 Reacties