Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
trouwen op Hawaii
-
- Amerika-newbie
trouwen op Hawaii
Hallo allemaal,
Mijn vriend en ik hebben besloten te gaan trouwen op Hawaii (Oahu) in september dit jaar. Heeft iemand ervaringen met zelf de documenten te regelen en het huwelijk te legaliseren in Nederland?
Ik ben benieuwd, alle ideen en input is van harte welkom.
Groetjes, Nathalie
Mijn vriend en ik hebben besloten te gaan trouwen op Hawaii (Oahu) in september dit jaar. Heeft iemand ervaringen met zelf de documenten te regelen en het huwelijk te legaliseren in Nederland?
Ik ben benieuwd, alle ideen en input is van harte welkom.
Groetjes, Nathalie
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: trouwen op Hawaii
Nathalie, dit onderwerp is de laatste tijd al een aantal keren aan bod gekomen. Gebruik de zoekfunctie, en zoek op
trouwen
trouwen in Amerika
(of zelfs 'trouwen in Las Vegas").
Je kan dan zien wat er bij komt kijken (want dat kan van streek tot streek verschillen), en dan weet je ook waar je verder je info moet gaan zoeken.
Veel succes met je plannen.
trouwen
trouwen in Amerika
(of zelfs 'trouwen in Las Vegas").
Je kan dan zien wat er bij komt kijken (want dat kan van streek tot streek verschillen), en dan weet je ook waar je verder je info moet gaan zoeken.
Veel succes met je plannen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Hebben jullie al een idee hoe jullie het gaan doen en door welk bedrijf en dergelijke?
-
- Amerika-newbie
Kastelki, dank je wel voor de tip, ik ga daar even op zoeken.
Jiejie, we hebben heel veel sites bekeken en we willen het bij Sweet Hawaii Wedding onderbrengen. We trouwen lekker met z'n tweetjes zonder van te voren familie en/of vrienden ervan op de hoogte te brengen. Ook heb ik gekeken naar de Nederlandse organisaties om alles te laten regelen, maar ik vind het gewoon te veel geld schelen eigenlijk.
Groetjes Nathalie
Jiejie, we hebben heel veel sites bekeken en we willen het bij Sweet Hawaii Wedding onderbrengen. We trouwen lekker met z'n tweetjes zonder van te voren familie en/of vrienden ervan op de hoogte te brengen. Ook heb ik gekeken naar de Nederlandse organisaties om alles te laten regelen, maar ik vind het gewoon te veel geld schelen eigenlijk.
Groetjes Nathalie
Aha, het wordt dus een flinke verassing als jullie weer terugkomen? Haha
Nah, ik vroeg het eigenlijk omdat ik zelf heel goede ervaringen heb gehad met Rev. Kermit Rydell op deze site: http://beachwed.com/ ..de website ziet er niet uit vind ik persoonlijk maar de trouwdag zelf is heel goed verlopen. Wij hebben het ook klein gehouden, in eerste instantie wilden we alleen ons tweetjes, nadien werd dat met een stuk of 10 mensen, maar dat maakte allemaal niet uit. Voordeel bij deze man is ook dat het behoorlijk goedkoop is, het goedkoopste huwelijk dat hij voltrekt kost maar $95, das dus echt spotgoedkoop vind ik
Ik kan het me voorstellen dat je geen Nederlandse organisaties het e.e.a. wilt laten regelen, die zijn hartstikke duur als ze in het buitenland van alles en nog wat moeten doen.
Misschien heb trouwens wat aan deze link, ivm het aanvragen van de marriage license en zo: http://hawaii.gov/health/vital-records/ ... index.html en wellicht heb je wat aan deze link voor de apostille: http://hawaii.gov/health/vital-records/ ... tille.html (je moet nml een huwelijksakte met apostille aanvragen om het in Nederland te laten registreren).
Nah, ik vroeg het eigenlijk omdat ik zelf heel goede ervaringen heb gehad met Rev. Kermit Rydell op deze site: http://beachwed.com/ ..de website ziet er niet uit vind ik persoonlijk maar de trouwdag zelf is heel goed verlopen. Wij hebben het ook klein gehouden, in eerste instantie wilden we alleen ons tweetjes, nadien werd dat met een stuk of 10 mensen, maar dat maakte allemaal niet uit. Voordeel bij deze man is ook dat het behoorlijk goedkoop is, het goedkoopste huwelijk dat hij voltrekt kost maar $95, das dus echt spotgoedkoop vind ik

Ik kan het me voorstellen dat je geen Nederlandse organisaties het e.e.a. wilt laten regelen, die zijn hartstikke duur als ze in het buitenland van alles en nog wat moeten doen.
Misschien heb trouwens wat aan deze link, ivm het aanvragen van de marriage license en zo: http://hawaii.gov/health/vital-records/ ... index.html en wellicht heb je wat aan deze link voor de apostille: http://hawaii.gov/health/vital-records/ ... tille.html (je moet nml een huwelijksakte met apostille aanvragen om het in Nederland te laten registreren).
-
- Amerika-newbie
Waar jullie het hebben ondergebracht is inderdaad spotgoedkoop ja! Zijn jullie alleen voor het trouwen naar Hawaii toegevlogen of hebben jullie daar ook gelijk een reis aan vast geplakt? Wel zo fijn om het in het buitenland te doen, je hoeft lang niet zoveel voorbereidingen te treffen als in Nederland.
Deze sites komen inderdaad van pas. Ook had ik op de site van pacificislandtravel gekeken wat betreft de gang van zaken met het aanvragen van de papieren en het inschrijven van het huwelijk in Nederland. Zo te lezen (en als ik het goed begrijp) is het veel eenvoudiger dan voor in de Verenigde Staten zelf. Had namelijk ook de gegevens voor Las Vegas opgezocht maar dan moet je nog veel handelingen doen achteraf plus dat Hawaii romantischer is heerlijk het vrije gevoel op het strand
.
De organisatie die wij op het oog hebben is ook niet duur voor hetgeen dat erbij zit: http://www.sweethawaiiwedding.com/pack- ... edding.htm Zij helpen ook met het verwerken van de Marriage lisence achteraf. Ook deze site is erg onoverzichtelijk, wat ik ook belangrijk vond is een goede fotograaf, deze schijnt een award te hebben gewonnen
, ach ja en dan is het natuurlijk nog maar afwachten
Mag ik vragen hoe lang van tevoren je dit hebt vastgelegd?
Deze sites komen inderdaad van pas. Ook had ik op de site van pacificislandtravel gekeken wat betreft de gang van zaken met het aanvragen van de papieren en het inschrijven van het huwelijk in Nederland. Zo te lezen (en als ik het goed begrijp) is het veel eenvoudiger dan voor in de Verenigde Staten zelf. Had namelijk ook de gegevens voor Las Vegas opgezocht maar dan moet je nog veel handelingen doen achteraf plus dat Hawaii romantischer is heerlijk het vrije gevoel op het strand

De organisatie die wij op het oog hebben is ook niet duur voor hetgeen dat erbij zit: http://www.sweethawaiiwedding.com/pack- ... edding.htm Zij helpen ook met het verwerken van de Marriage lisence achteraf. Ook deze site is erg onoverzichtelijk, wat ik ook belangrijk vond is een goede fotograaf, deze schijnt een award te hebben gewonnen

Mag ik vragen hoe lang van tevoren je dit hebt vastgelegd?
Hehe, nah, mijn vrouw is geboren en getogen op Oahu en ik ben hier naar toe gekomen op een K1 visum (dat is een visum om hier te mogen trouwen en een greencard aan te mogen vragen) en ik woon hier nu samen met haar op HawaiiNathalie2106 schreef:Waar jullie het hebben ondergebracht is inderdaad spotgoedkoop ja! Zijn jullie alleen voor het trouwen naar Hawaii toegevlogen of hebben jullie daar ook gelijk een reis aan vast geplakt? Wel zo fijn om het in het buitenland te doen, je hoeft lang niet zoveel voorbereidingen te treffen als in Nederland.

Ik weet niet zeker of het eenvoudiger is, volgens mij is het vrijwel hetzelfde. Je moet namelijk een aantal dagen na het huwelijk weer naar de Department of Health gaan (dat is hetzelfde gebouw waar je je marriage license aanvraagt voor je huwelijk, alleen nu het linker deurtje in plaats van het rechterdeurtje) waar je een huwelijksakte met apostille kunt aanvragen (dit zou je niet hoeven als je de apostille niet nodig zou hebben, dan sturen ze alleen de akte op maar voor inschrijving in NL heb je de apostille nodig).. het duurt echter wel een aantal weken voordat je het in huis hebt (naar Nederland zelfs nog iets langer), dus houdt daar rekening meeNathalie2106 schreef:Deze sites komen inderdaad van pas. Ook had ik op de site van pacificislandtravel gekeken wat betreft de gang van zaken met het aanvragen van de papieren en het inschrijven van het huwelijk in Nederland. Zo te lezen (en als ik het goed begrijp) is het veel eenvoudiger dan voor in de Verenigde Staten zelf. Had namelijk ook de gegevens voor Las Vegas opgezocht maar dan moet je nog veel handelingen doen achteraf plus dat Hawaii romantischer is heerlijk het vrije gevoel op het strand.

Ziet er niet verkeerd uit hoor, je krijgt inderdaad een hoop inclusief, dat scheelt een hoopNathalie2106 schreef:De organisatie die wij op het oog hebben is ook niet duur voor hetgeen dat erbij zit: http://www.sweethawaiiwedding.com/pack- ... edding.htm Zij helpen ook met het verwerken van de Marriage lisence achteraf. Ook deze site is erg onoverzichtelijk, wat ik ook belangrijk vond is een goede fotograaf, deze schijnt een award te hebben gewonnen, ach ja en dan is het natuurlijk nog maar afwachten

Overigens, ik zat net het formulier te bekijken dat je moet invullen en ze hadden het over de tijden... wat ik bij andere fotografen heb gezien is dat ze veelal bij zonsopkomst en zonsondergang de mooiste foto's konden maken, dit vanwege de schaduw effecten en kleuren en dergelijke, dus wellicht heb je hier wat aan als je een keuze gaat maken (als je voor zonsondergang kiest moet je trouwens ook niet te laat kiezen want zodra de zonsondergang begint is het ook heel erg snel donker, het is niet zoals in Nederland dat het uren kan duren).
Het 'processing of marriage license' waar ze het over hebben op de website is trouwens niets meer dan de dag erop het ingevulde en ondertekende formulier (met jullie (nieuwe) namen en dergelijke erop) afgeleveren bij de Dept. of Health (vraag of ze hem persoonlijk afleveren of opsturen, sommige marriage performers sturen hem alleen op en dat duurt dan weer langer voordat je bekend bent bij de staat). De Dept. of Health verzorgt eigenlijk de rest (het in de computer zetten en de akte opsturen naar je huisadres bijvoorbeeld).
Wij hebben het een maand of twee van te voren vastgelegd, eigenlijk zodra we wisten dat het visum was goedgekeurd en wanneer ik zou gaan vliegen hebben we (eigenlijk mijn vrouw want ik zat nog in Nederland) alles vastgelegd.Nathalie2106 schreef:Mag ik vragen hoe lang van tevoren je dit hebt vastgelegd?
-
- Amerika-newbie
Ah haha, vandaar, wat gaaf dat jullie daar wonen!
Wij wilden kiezen voor de mid-noon, ik ga ervan uit dat dat rond een uur of 16.00 is 's middags of kan natuurlijk even vragen daar of 17.00 uur een betere tijd is vanwege de zonsondergang.
Wat foto's betreft (heel veel locaties gezien) sprak ons het Waialae Park Beach erg aan vanwege toch een klein stukje strand en het prachtige groen eromheen en wat strand locatie vonden we Lanikai Beach erg mooi.
Wat ik mezelf afvroeg is of er een bepaald tijdstip van de dag erg riskant is wat bewolking betreft, het regent natuurlijk relatief veel op Hawaii(ik weet dat dit maar buien zijn van een aantal minuten maar toch), zou het jammer vinden als we voor een tijdstip kiezen dat het vaak bewolkt is.
Ook ben ik heel erg geholpen met de informatie over de marriage license en de apostille
Wij wilden kiezen voor de mid-noon, ik ga ervan uit dat dat rond een uur of 16.00 is 's middags of kan natuurlijk even vragen daar of 17.00 uur een betere tijd is vanwege de zonsondergang.
Wat foto's betreft (heel veel locaties gezien) sprak ons het Waialae Park Beach erg aan vanwege toch een klein stukje strand en het prachtige groen eromheen en wat strand locatie vonden we Lanikai Beach erg mooi.
Wat ik mezelf afvroeg is of er een bepaald tijdstip van de dag erg riskant is wat bewolking betreft, het regent natuurlijk relatief veel op Hawaii(ik weet dat dit maar buien zijn van een aantal minuten maar toch), zou het jammer vinden als we voor een tijdstip kiezen dat het vaak bewolkt is.
Ook ben ik heel erg geholpen met de informatie over de marriage license en de apostille

Als ik me niet vergis gaat de zon in september rond zo'n 19.00 uur onder dus 17.00 uur moet goed zijn lijkt me, maar ook om 16.00 uur lijkt me geen probleem. Mid-noon lijkt me eerder rond 14.00 of 15.00 uur, ik denk dat je inderdaad het beste even van te voren kunt vragen aan hun wat het beste is, zij weten dat het besteNathalie2106 schreef:Ah haha, vandaar, wat gaaf dat jullie daar wonen!

Hehe regen.. gisteren regende het vrijwel de gehele dag op het hele eiland, maar goed, dat komt omdat we in het regenseizoen zitten...Nathalie2106 schreef:Wat foto's betreft (heel veel locaties gezien) sprak ons het Waialae Park Beach erg aan vanwege toch een klein stukje strand en het prachtige groen eromheen en wat strand locatie vonden we Lanikai Beach erg mooi.
Maar goed, relatief veel regen.. het valt op zich wel mee, het ligt er voornamelijk aan waar je zit.. het deel van het eiland waar ik zit is vrij droog (ik zit op een steenworp afstand van Pearl Harbor, de Leeward (of west) zijde). De Windward zijde (oost zijde) van het eiland is vaak een stuk natter, dit is ook het groenste gedeelte van het eiland. Er is, geloof ik, niet echt een bepaald tijdstip waarop er meer of minder regen valt, dit gaat eigenlijk wel gelijk op.. aan de andere kant, ik merk wel dat het op bewolkte dagen vaak zonniger is in de middag omdat het de zon dan doorbreekt.
Je hebt trouwens mooie lokaties opgezocht hoor! Dat zijn zeker aanraders om heen te gaan

Geen probleemNathalie2106 schreef:Ook ben ik heel erg geholpen met de informatie over de marriage license en de apostille

Goed, ik ga richting bed denk ik.. het is laat haha.
-
- Amerika-newbie

Dank je wel voor je informatie en hulp
-
- Amerika-ontdekker
Gefeliciteerd! Er zijn veel mooie plekken hier om te trouwen. Een van mijn favoriete plekken voor trouwerijen is Ke`iki beach aan de north shore. Is ook een leuke plek voor een honeymoon. Als je trouwens nog een fotograaf zoekt, wij zijn zelf fotografen en doen ook bruiloften. Inderdaad, de windward kant krijgt veel meer regen dan de rest van het eiland (dat geld voor alle eilanden hier), maar er zijn ook spectaculaire plekken. Kualoa ranch (Kaaawa valley) is een van mijn favorieten. Daar zijn en worden ook veel movies gefilmd.
Goedendag,
tijdens het zoeken op internet naar info over trouwen op Hawaii kwam ik uit op dit forum, en na het lezen van dit topic ben ik zeker wat wijzer geworden.
Ik vind het alleen jammer dat er geen reactie is geplaatst over hoe het nu eindelijk is gegaan, zou wel leuk zijn denk ik.
Mischien ook wel makkelijk om onze keus wat makkelijker te maken als we daar naartoe gaan. Als alles doorgaat zou het allemaal pas in december 2011 gaan gebeuren maarja je kunt er niet vroeg genoeg bij zijn om informatie te verzamelen toch.
Greetz Richard
tijdens het zoeken op internet naar info over trouwen op Hawaii kwam ik uit op dit forum, en na het lezen van dit topic ben ik zeker wat wijzer geworden.
Ik vind het alleen jammer dat er geen reactie is geplaatst over hoe het nu eindelijk is gegaan, zou wel leuk zijn denk ik.
Mischien ook wel makkelijk om onze keus wat makkelijker te maken als we daar naartoe gaan. Als alles doorgaat zou het allemaal pas in december 2011 gaan gebeuren maarja je kunt er niet vroeg genoeg bij zijn om informatie te verzamelen toch.
Greetz Richard

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht