Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Onze eerste Amerika reis - planning.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Petra
Amerikafan

Onze eerste Amerika reis - planning.

Bericht door Petra »

Zoals sommige van jullie al weten kreeg mijn vriend na 15 jaar samenzijn het idee om te gaan trouwen in Las Vegas.
Eerst was het een soort grapje, maar na wat gezoek op internet (met name ook over Amerika ter plekke... :oops: ) waren we er allbei voor in.
Daarna is het heel snel gegaan en nu, een paar weken later, hebben we onze planning klaar.
Maandag 20 april 2009 vertrekken we.
Heel veel dank aan dit forum en haar leden, we hebben heel veel tips gekregen en informatie gevonden!!!
Onderstaande planning is niet meer dan een richtlijn. Loopt het anders, zijn we te moe of is het te veel/te ver, dan veranderd de planning.

Dit is onze planning:
Maandag 20 april
Aankomst om 17:00 in Las Vegas.
Huurauto ophalen bij Alamo (Equinox of soortgelijk).
Afhankelijk van onze staat na de lange reis of eten en naar Fremontstreet of simpelweg in het hotel (Stratosphere Tower) rondkijken, vanaf de toren een eerste blik op Vegas werpen en misschien even naar het zwembad (om even te ontspannen en te bewegen).

Dinsdag 21 april
'S morgens de marriage license ophalen en naar de Wall-mart voor een koelbox, mobieltje en een international callingcard.
De middag en de avond zijn bestemd voor Vegas. Ik heb geen flauw idee hoelang we in hotels ons kunnen vermaken, dus heb ik die staan voor de middag, de avond en ook nog voor de zaterdag (ook een Vegas dag).
Het lijkt me wel leuk om deze 1e dag te gaan eten bij het supergrote Rio World Carnival buffet.

Woensdag 22 april
De dag waarop we om 11 am gaan trouwen in de Little Church of the West.
Na omkleden en een hapje eten gaan we dan naar de Hooverdam om daar op ons gemak rond te kijken.
S'avonds een Vegas avond, misschien dan de Fremont Street Experience met een gokje in de Golden Nugget?

Donderdag 23 april
Donderdagmorgen vroeg vertrekken we naar de Grand Canyon (na inslaan wat eetbaars en water), we rijden dan niet via Flagstaff omhoog, maar iets rechts omhoog om via de oost ingang binnen te komen. We doen dan bij aankomst 's middags eerst de desert View Drive richting Grand Canyon Village.
Achterin de middag inchecken (Yavapai Lodge)en eten, misschien op tijd voor de zonsondergang?

Vrijdag 24 april
Heel vroeg uit de veren om de zonsopgang mee te maken. Terug naar het hotel eten/inpakken/uitchecken/eten+drinken inslaan.
Dan gaan we dus vroeg aan de wandel. De Hermits rest Route is geschikt voor ons, we zijn geen echte wandelaars! Op deze route, die niet moeilijk is, kun je elk moment een shuttle bus nemen.
Het vervolg ligt een beetje aan hoe alles loopt en wat we ter plekke willen.
De planning nu is om in het begin van de middag te vertrekken richting Kingman en vanaf daar de route 66 te nemen over de Sitgreaves Pass richting Oatman.
Daarna weer de snelweg terug naar Las Vegas.
Lukt het niet en willen we verder wandelen in de Grand Canyon dan vervalt Route 66.

Zaterdag 25 april
Las Vegas dag.
Behalve de hotel heb ik hier nog staan de premium Outlet Shopping mall.
Misschien hebben jullie nog tips wat we echt niet moeten missen in Vegas zelf.
Maar ik denk dat onze dag al wel gevuld wordt met hotels en mall...

Zondag 26 april
Death Valley
We doen dan de bekende bezienswaardigheden die eindigen via Stovepipe wells naar Rhyolite Ghosttown. Vandaaruit dan weer via de snelweg naar Las Vegas.

Maandag 27 april
Lake Mead en Valley of Fire.
Dit is wat minder ver en dus wat meer tijd om lekker op een rots te zitten en te genieten!

Dinsdag 28 april
Terug naar Nederland en aldaar aankomst op woensdagmorgen de 29e!

We hebben er heel erg veel zin in en zijn erg benieuwd hoe we alles vinden, de sfeer, de wegen, de natuur, de mensen etc.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Onze eerste Amerika reis - planning.

Bericht door Pete.Z »

Leuke reis, zeker weten dat jullie mooie dingen gaan zien op deze route.
De rim trail richting Hermit's Rest is inderdaad goed te doen,en erg mooi.

off-topic: wat een ontzettende leuke katten hebben jullie,net even in je blog zitten kijken. :toocool:
Petra
Amerikafan

Bericht door Petra »

Pete:
Ik verwacht ook van de ene verbazing in de andere te vallen op onze reis!
Onze katten blijven in goede handen achter, mijn ouders komen op ze passen, daarover hoeven we ons geen zorgen te maken.
We hebben acht katten, waarvan 2 sphynxen, 1 sphynx/devon rex kruising en 2 kruising langharen. Ze worden hier erg verwend en gedragen zich ook zo... :P
Petra
Amerikafan

Bericht door Petra »

Alles is ingepakt en net hebben we alles dubbel gechecked...ik ben nu toch iets nerveuzer omdat dit toch wat anders is dan onze laatste tripjes naar Zuid-Frankrijk of binnen Nederland.

Heb er echt zin in, zie alleen een beetje op tegen de lange vliegreis morgen.
We zijn erg nieuwsgierig of ook wij Amerika fanaten zullen gaan worden!? :dance:
Monkey84
Amerika-newbie

Bericht door Monkey84 »

Hallo Petra.

Bijna is het zover dan ben jij een gezegend vrouw, met een prachtige ring om haar vinger.
Geniet er maar lekker van.

Groetjes,

Margarethe
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Heel veel plezier gewenst :dance:

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Heel veel plezier en geniet van alles wat je daar gaat doen!
Marjol
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marjol »

Heel veel plezier daar.

Wij zijn vorig jaar op 22 april getrouwd, goede keuze dus! ;)
José
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door José »

Gisteren zijn jullie getrouwd!
Van harte gefeliciteerd!

Ik ben enorm benieuwd naar de verhalen/foto's!
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl

Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer