Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

roken

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Antoinette schreef:Sandy schreef:
Wat kost een pakje nu eigenlijk tegenwoordig? (in NL)
Dat wil je niet weten! Of juist wel, het is altijd leuk om uit te rekenen
wat je over gehouden hebt. Een pakje Marlboro komt op 4,00 Euri
Antoinette
Holy Smokes! Je zal toch maar een pakje per dag oppaffen. Dat kost je op jaarbasis een retourtje San Francisco voor twee personen. Ben ik blij dat ik niet rook :)
Life is good in the Tarheel State.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Holy Smoke

Bericht door nieuwenoord »

Ik rookte tot 3,5 jaar geleden 2 pakjes per dag ... Grootste motivatie om te stoppen was onze reis naar Californië. Ik was bang dat ik zowel vliegtuig als camper zou afbreken zonder sigaret, zó verslaafd was ik, al 23 jaar lang.

Enne ... het is gelukt! Ik heb geen sigaret meer gerookt sinds 19 februari 2002. Dat zijn heel veel dollars!
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Liz »

Aanstaande 11 september (toeval) ben ik precies één jaar gestopt met roken en het bevalt me uitstekend.
Er waren voor mij heel veel redenen om na 33 jaar te stoppen, maar een van die redenen was ook onze reis naar Amerika en het strenge rookbeleid daar.

Ik moet eerlijk zeggen dat het me verbaasde hoeveel er nog gerookt wordt, althans in de zuidelijke staten.
Zelfs in de hotels moet je vragen om een rookvrije kamer, terwijl ik dat andersom verwacht had.
En ik ben in 4 weken tijd welgeteld één rookvrij restaurant tegengekomen (in Charleston, SC).
Dus voor de rokers onder ons zijn er zeker nog mogelijkheden.
Niettemin ben ik erg blij dat ik er vanaf ben, het leven is een stuk minder gecompliceerd geworden.... :lol:
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Ook ik was vroeger een fervent roker, ik rookte 1 à 2 pakjes per dag weg, meestal Tivoli Menthol. De eerste reis die ik naar Amerika maakte in 1994 heb ik nog in het rokersgedeelte van het vliegtuig gezeten, maar kort daarna ben ik vanwege gezondheidsredenen gestopt. Ik rook nu dus al 11 jaar niet meer, en dat bevalt uitstekend. Als ik nu denk aan het opsteken van een sigaret, ga ik compleet over mijn nek. Ik vind de reuk ronduit smerig en ik ben erg blij dat ik in het vliegtuig en op vakantie in Amerika rookvrij kan reizen en eten. Dat mogen ze in NL ook wel invoeren!

Groetjes,
Jacqueline
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Dit topic verzandt weer eens in een Topic over 'Stoppen' ;)
Sandy
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Sandy schreef:Dit topic verzandt weer eens in een Topic over 'Stoppen' ;)
En terecht! 8)
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
VermontGirl
Amerikafan

Bericht door VermontGirl »

Liz schreef: Ik moet eerlijk zeggen dat het me verbaasde hoeveel er nog gerookt wordt, althans in de zuidelijke staten.
Zelfs in de hotels moet je vragen om een rookvrije kamer, terwijl ik dat andersom verwacht had.
En ik ben in 4 weken tijd welgeteld één rookvrij restaurant tegengekomen (in Charleston, SC).
Dus voor de rokers onder ons zijn er zeker nog mogelijkheden.
Niettemin ben ik erg blij dat ik er vanaf ben, het leven is een stuk minder gecompliceerd geworden.... :lol:
Dat is hier wel anders (Burlington, VT), in de restaurants mocht er al zolang ik hier ben niet gerookt worden (heerlijk!!) en sinds een paar maanden mag je ook niet meer roken in barretjes en cafe's! Dat moeten ze in NL ook doen, ik wordt ziek van die rook!!
dolphin
Amerikakenner

Bericht door dolphin »

VermontGirl schreef:
Liz schreef: Dat is hier wel anders (Burlington, VT), in de restaurants mocht er al zolang ik hier ben niet gerookt worden (heerlijk!!) en sinds een paar maanden mag je ook niet meer roken in barretjes en cafe's! Dat moeten ze in NL ook doen, ik wordt ziek van die rook!!
Oh, helemaal mee eens. Ik vond het geweldig toen ik in California was en gewoon naar een café of dansclub kan gaan en dan thuis komen zonder dat je kleren en nog erger je haren zo vreselijk stinken. Geen pijn in mijn keel en geen droge ogen! Vond het zo jammer dat ze het hier weer in Nederland gingen uitstellen. Heb zo'n idee dat daar afstel van komt.

In veel andere landen in de EU is dit verbod er al:
* in Noorwegen geldt sinds 1 juni 2004 een rookverbod in de horeca.
* in Ierland is er een verbod sinds 29 maart 2004.
* in Italie geldt het verbod sinds 10 januari 2005.
* in Malta sinds april 2005

Verder gaat:
* in Luxemburg het verbod in vanaf 2006
* in Belgie gaat het verbod in vanaf 2007.
* in Engeland en Wales is er vanaf 2008 een totaal verbod. Momenteel vindt er een geleidelijke invoering van het verbod plaats.
* in Nederland moeten we stoppen vanaf 2009
VermontGirl
Amerikafan

Bericht door VermontGirl »

dolphin schreef:
Verder gaat:
* in Luxemburg het verbod in vanaf 2006
* in Belgie gaat het verbod in vanaf 2007.
* in Engeland en Wales is er vanaf 2008 een totaal verbod. Momenteel vindt er een geleidelijke invoering van het verbod plaats.
* in Nederland moeten we stoppen vanaf 2009
Jee pas in 2009, dat duurt nog wel even dan. Ik ben helemaal niet meer gewend aan de rook, dus als ik dan in NL ben en ik ga uit met vrienden dan doet na een uur mijn keel pijn. En als je dan in bed ligt dan voel je je longen gewoon. En als je dan wakker wordt ruik je zo vies!

Ik ben trouwens 3.5 jaar geleden gestopt en ik vind het nu echt goor. Ben ook blij dat ik er vanaf ben...
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Er is een heel logische verklaring waarom er in het zuiden meer gerookt wordt en roken meer is toegestaan. Daar is tabak namelijk een van de voornaamste inkomsten. Hier in Virginia is Philip Morris een van de grootste werkgevers en zijn er wel roken en niet roken gedeeltes in de meeste restaurants, maar een compleet rookverbod zie ik er niet gauw van komen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer