Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis gleuknie: Zuidwest-VS en Hawaii

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
José
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vragen rondreis Exit Reizen, aanvullen met bezoek aan Mexico

Bericht door José »

gleuknie schreef:Ik ben elke dag van plan rond 6 uur al uit bed te gaan
Weet je het zeker? Wij gingen rond 8en uit bed en ik viel echt van vermoeidheid zo rond 9:30 uur wel om.
Dat rondreizen vergt erg veel van je. Al die indrukken, het vele reizen en elke dag weer een andere trekpleister waar je je aandacht aan wil schenken!
De laatste dagen brachten wij door op Hawaïï, maar heb daar niet veel meer gezien dan het strand, de zee en de binnenkant van mijn ogen! :lol:

Ik zal mijn schema niet, om de gedachte dat ik elke dag om 6 uur uit bed zal zijn, heen bouwen.
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl

Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

José schreef:Weet je het zeker? Wij gingen rond 8en uit bed en ik viel echt van vermoeidheid zo rond 9:30 uur wel om.
Dat rondreizen vergt erg veel van je. Al die indrukken, het vele reizen en elke dag weer een andere trekpleister waar je je aandacht aan wil schenken!
.
Een Amerikareis is inderdaad geen reis waar je van uitrust. Wij staan meestal wel vroeg op (7 uur,8 uur) maar liggen 's avonds meestal vroeg in bed.
Het zijn hele vermoeiende reizen. Als je terugkomt heb je echt vakantie nodig. :D
Dit jaar gaan we daarom heerlijk naar Toscane, nemen een stapel boeken mee en doen helemaal niets.

Marjon
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Het valt ons, zeker op campings, op dat Amerikanen ook in een dergelijk ritme zitten. Zo rond een uur of zeven is er vaak al volop bedrijvigheid, lopen mensen rond de campers, gaan koffie halen, hondjes uitlaten e.d. Maar na tien uur 's avonds kan je een speld horen vallen, diepe rust. Door het tijdverschil start je zelf ook in dat ritme, vroeg op, vroeg naar bed en wij bljven daar eigenlijk de hele vakantie in hangen vaak.
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Die link met de tijden van zonsopgang en zonsondergang is erg handig, bedankt.
Ook erg bedankt voor de links van Yosemite. Daar ga ik zeker op kijken.

Ik had ook al uitgerekend dat je in hetzelfde ritme beland als hier als je er al rond 6 uur uit bent.
Als je dan om 22:00 in bed ligt, krijg je gewoon je 8 uur slaap, dus dat moet wel goed komen.
Ik snap dat het erg zwaar is, zo'n rondreis, maar ik ga ook zeker mijn conditie op peil houden voor op de vakantie.
Vorig jaar heb ik ook heel veel gereden op mijn vakantie, heel veel dingen ondernomen en eigenlijk had ik toen aan 5-6 uur slaap per dag al genoeg. Ik zie het daar wel hoe ik me per dag voel en dan kan ik altijd nog zeggen dat ik een keer om 20:00 ga slapen, bij wijze van.

Ik kom trouwens rond 28 augustus in Yosemite, dus dan heb ik wel pech met de watervallen, maar Yosemite lijkt me ook zonder de watervallen 1 van de hoogtepunten van mijn vakantie :D
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
gyatso
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door gyatso »

Wij doen dezelfde reis en geinsprireerd door alle wijsheden op dit forum denken wij eraan om de reis toch aan te passen.
Omdat wij vorig jaar al in San Francisco zijn geweest willen wij deze dan ook overslaan, zo ook Lake Tahoe, om ruimte te maken voor het volgende schema:

Van de kust (Pismo Beach) richting Visalia. De dag daarop door het Sequoia National Park naar Mariposa. Om de dag daarop in plaats van er alleen er door te rijden iets meer tijd te hebben voor Yosimite National Park en daarna te overnachten in Lee Vining. De dag daarop even een omweg langs Bodie om vervolgens richting Death Valley te gaan, wil onderzoeken of een overnachting in Death Valley tot de mogelijkheden behoort. De afstanden worden hierdoor minder en even meer tijd voor de omgeving en rust.

Nu mijn vragen:

-mis ik veel als ik niet de kust blijf volgen, dus vanaf Pismo Beach naar San Francisco ga? Ik had begrepen dat het stuk tussen LA en Pismo Beach eigenlijk het mooiste stuk is.

Door het veranderen van het schema, mis ik Fresno en Bakersfield, maar............ga ik dat missen?

Welke andere opties of adviezen hebben jullie ipv Visalia, Mariposa en Lee Vining?
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Hey gyatso,

Zo te lezen ga je inderdaad je schema helemaal omgooien. Als je SF overslaat heb je inderdaad weer 3 extra nachten om ergens anders in te plannen. Je zult alleen op deze manier wel Big Sur missen, wat mij echt een geweldig mooi natuurgebied lijkt. Ik denk dat je niet echt veel mist als je niet naar Fresno en Bakersfield gaat. Ik sla deze steden in mijn nieuwe route ook over. Ik heb even het bekende schema erbij gepakt van onze reis en zie dat je vanaf Pismo Beach 6 overnachtingen in kunt plannen tot Las Vegas. Je had het dus al over Visalia, Mariposa en Lee Vining. Je wou ook nog graag een overnachting in Death Valley las ik. Dat is inderdaad mogelijk. Ik ga waarschijnlijk kiezen voor Stovepipe Wells. Ik kom dus nu op 4 plaatsen, dus dan kun je sowieso al kiezen voor 1 extra nacht in Yosemite en die andere nacht kun je eventueel nog ergens anders inplannen. Ik hoop dat je nog andere adviezen krijgt van de mensen met reiservaring :D Voor mij wordt het deze zomer de eerste, maar vast niet de laatste keer VS :D
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Las Vegas St George ca. 200 km
St George Page ca. 250 km
Ik ben weer wat aan het uitvogelen geweest haha. :D In mijn reis vertrek ik 's ochtends uit Las Vegas en ga die dag Zion bezoeken. Ik zou dan overnachten in St. George via het reisbureau, maar dan rijd ik dus terug. Ik kan beter na mijn bezoek aan Zion doorrijden naar Page, zodat ik die extra nacht ergens anders in kan delen. Misschien in Page zelf, zodat ik Monument Valley nog kan bezoeken, maar misschien een beter idee is, een nachtje in Grand Canyon :D
Groetjes René

nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Het stuk tussen LA en Pismo Beach is juist helemaal niet zo bijzonder. Het mooiste stuk vind je tussen Pismo Beach en Monterey. Ik zou vanaf Pismo Beach doorrijden naar Monterey (1 nacht) en dan dwars doorsteken naar Mariposa of Oakhurst voor Yosemite (1 nacht). Misschien jammer van Sequouia, maar als je naar de Mariposa Grove gaat in Yosemite zie je ook Sequoiabomen. Je mist niets aan Bakersfield en Fresno.

Het stuk van Monterey naar Los Banos (over de 152) is ook nog best mooi! Daarna wordt het vlak polderland (ongeveer 2 uur tot Yosemite).
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Met alle tips die ik tot nu toe heb gekregen en wat ik allemaal heb uitgezocht, is mijn schema aardig omgegooid, dus het leek mij wel handig om even een nieuwe schema te maken. Gelukkig was het geen probleem bij Exit om mijn reis om te boeken. Dit keer heb ik daar nog even mee gewacht, voor het geval er nog bruikbare tips komen :D

Amsterdam - Los Angeles (2 nachten)
Los Angeles - Pismo Beach (1 nacht) 310km
Pismo Beach - San Francisco (3 nachten) 390km
San Francisco - Sacramento - Mariposa (1 nacht) 380km
Mariposa - Yosemite N.P. - Lee Vining (1 nacht) 170km
Lee Vining - Mono Lake + Bodie - Stovepipe Wells, Death Valley (1 nacht) 330km
Stovepipe Wells - Las Vegas (3 nachten) 240km
Las Vegas - Zion N.P. - Page (2 nachten) 450km
Page - Grand Canyon N.P. (1 nacht) 220km
Grand Canyon N.P. - Sedona (1 nacht) 220km
Sedona - Scottsdale (1 nacht) 200km
Scottsdale - Palm Springs (1 nacht) 440km
Palm Springs - San Diego (2 nachten) 230km
San Diego - Los Angeles (2 nachten) 190km

Totaal : 3770km
Groetjes René

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Als je toch aan het aanpassen bent: Scottsdale er uit halen en een overnachting bij Zion of Bryce toevoegen.
Waarom heb je 2 nachten Page en geen overnachting bij Zion en Bryce? Dat je St George er uit hebt gegooid is prima, want je rijdt inderdaad anders weer terug, maar ik zou dat vervangen voor een nacht (of twee) in Springdale.

Marianne
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Ik heb even gezocht en van Sedona naar Palm Springs is 600km.
Is het niet de moeite waard om de Camelback Mountain te beklimmen in Phoenix?
Anders is het inderdaad nog een overweging om een nachtje Bryce erbij te pakken.
Zion kom ik vanaf Las Vegas dan al en dan kan ik bijvoorbeeld overnachten in Bryce en de volgende dag naar Page rijden.
Groetjes René

RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Zion is een geweldig park en ik zou je echt aanraden hier minimaal 1 nacht te blijven. Bijv: 's ochtends vertrekken vanuit Vegas, 3 uur later in Zion/Springdale. Deze dag kun je een lange hike maken zoals de Angels Landing Trail of The Narrows. De volgende ochtend misschien nog een wandeling en 's middags vertrekken naar Bryce. Het lijkt mij zonde om 2 nachten in Page door te brengen en deze parken dan over te slaan.

Als ik jou was zou ik Palm Springs uit de route halen. Ik ben er zelf, bewust, niet geweest. De beschrijvingen op dit forum gaven me niet direct het gevoel dat je daar nou per se MOET zijn, haha! Er zijn namenlijk andere hele mooie routes die je kunt rijden. Zoals vanaf Sedona, via de scenic byway en het historische stadje Jerome naar Prescott en dan de volgende dag richting San Diego via Anza Borrego Desert State Park. Of, kies ervoor ipv Palm Springs, na San Diego, een dag aan de kust door te brengen in bijv. Laguna Beach of Newport Beach. 2 heeeele leuke stadjes!

Ik mis nog een beetje een reactie op je boeking voor Vegas. Je vertelde, heel verheugd, dat het je 'maar' $55,- pp kostte om die extra nacht bij te boeken. Dat is dus $110,- voor een niet zo glamorous hotel. Heb je alle Vegas aanbiedingen die er op dit moment zijn al gezien? Je kunt op dit moment voor $80 per nacht (en dus niet pp) in een fantastisch hotel overnachten.
Kijk even op www.smartervegas.com, hier staan alle aanbiedingen op een rij. Links zie je een rij met alle hotels. Klik op een hotel en je ziet of er een aantrekkelijke aanbieding is. Klik op 'book it' en je wordt gelijk doorgelinkt naar de reserveringspagina van dit hotel waar je de prijzen voor jouw datum kunt zien. Vooral voor het MGM-Grand (grootste hotel ter wererld met fantastisch zwembad, vele restaurants en bars enz enz enz) en de Mirage (incl lava-spuwende vulkaan, tropisch zwembad, hippe kamers en midden op de strip) hebben momenteel goed aanbiedingen. Ik heb een reservering voor de Mirage voor eind juli voor $160,- (2 nachten). Nou, da's toch niet gek!!!!
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Zoals het nu lijkt, ga ik inderdaad overnachten bij Bryce Canyon.

Dan wordt het dus in het gedeelte van Las Vegas naar Sedona:

Las Vegas - Zion N.P. - Bryce Canyon N.P (overnachten)
Bryce Canyon N.P. (deze dag bezoeken) - Page
Page (deze dag Antelope Canyon en ik hoop ondanks de extra afstand Monument Valley) - Grand Canyon N.P. (overnachten)
Grand Canyon N.P. (bezoeken) - Sedona

Over het overnachten in Las Vegas: Wij blijven toch het liefst in Planet Hollywood Resort. Dit hotel lijkt ons supermooi en was ook niet al te duur.
Groetjes René

gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Ik blijf lastig met mijn route haha, want ik heb alweer een vraagje over mijn route en dan nu vanaf Sedona naar Los Angeles. Dit is de huidige route:

Sedona - Scottsdale (1 nacht) 200km
Scottsdale - Palm Springs (1 nacht) 440km
Palm Springs - San Diego (2 nachten) 230km
San Diego - Los Angeles (2 nachten) 190km

Aan het einde van mijn route heb ik dus 2 nachten San Diego en 2 nachten Los Angeles staan.
Is het misschien een goed idee om daar 1 nacht San Diego en 3 nachten Los Angeles van te maken?
Of is het misschien zoals Marianne al eens zei beter om van Sedona naar Palm Springs te gaan en dan dus 2 nachten San Diego te doen en 3 nachten Los Angeles?
Groetjes René

Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

gleuknie schreef:Ik heb even gezocht en van Sedona naar Palm Springs is 600km.
Is het niet de moeite waard om de Camelback Mountain te beklimmen in Phoenix?
Hier een link over die hike:

http://www.toddshikingguide.com/Hikes/A ... x/Phx3.htm

Ik zou er niet speciaal voor omrijden,maar wel leuk om te doen als je er toch bent volgens mij.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Je kunt ook Scottsdale bewaren voor een volgende reis en in plaats daarvan een overnachting plannen in Zion. Het is best wel zonde om er alleen maar door heen te rijden onderweg naar Bryce en weinig tijd te hebben om de canyon echt in te gaan. Zo hou je ook meer tijd over voor Bryce als je daar de volgende dag heen zou rijden.

Vanaf Sedona kun je dan direct naar Palm Springs rijden....

Over Las vegas; Ik bedoelde niet zozeer dat je niet in het Planet Hollywood moet gaan slapen maar dat je, met de huidige prijzen, als je zelf bij het hotel boekt met een promocode waarschijnlijk veel minder zou betalen voor deze overnachtingen.
Volg de volgende link en je ziet de aanbiedingen voor het Planet Hollywood, de overnachtingen beginnen al bij $65 per nacht, 2e nacht = halve prijs!!! Niemand zou vandaag de dag nog boeken in Vegas via een reisorganisatie!

http://www.smartervegas.com/hotels/plan ... codes.aspx

Kijk ook eens naar dit topic over de huidige Vegas-prijzen; viewtopic.php?f=7&t=19670
Esthertje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Esthertje »

Wij zijn afgelopen zomer een dagje vanuit San Diego naar Tijuana geweest: ik zou het met de kennis van nu NOOIT weer doen!!!

Het is prima te doen hoor, je gaat met de tram naar de grens en dan kun je lopend de grens over maar er is NIETS meer aan en LEVENSGEVAARLIJK!
Zoek gewoon maar eens op Google op Tijana en je zult zien dat het één grote criminele drugsstad is met alle ellende van moord en doodslag die daar bij hoort en dat voel je in alles. Kwamen er begin jaren negentig nog enkele miljoenen toeristen per jaar, nu nog slechts een handjevol! Wij liepen haast alleen met nog een enkel verdwaald deens gezin op de hoofd/winkelstraat (waar je met de taxi vana de grens zo bent). maar het voelt gewoon niet goed. En er is alleen maar neprotzooi te koop (o no, real imitation! roepen ze om je toch die zooi te laten kopen).
A good life is a collection of good memories
http://www.alweervakantie.nl/noord-amerika
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Hoi Esther,

Ik heb het inderdaad nog niet in deze topic vermeld, maar ik zie inderdaad ook af van een bezoekje aan Mexico. Ik heb het nieuws de laatste tijd een beetje gevolgd en Tijuana behoort eigenlijk tot de gevaarlijkste steden van Mexico op dit moment. Vandaar dat ik lekker 2 dagen in San Diego blijf, tenzij de situatie verbetert, maar dat zie ik er niet van komen.
Groetjes René

Monkey84
Amerika-newbie

Bericht door Monkey84 »

Hey hey Allemaal :D ,

Ik ben Margarethe en ik ga samen met René (Gleuknie) 21 augustus naar Amerika :doublethumb: .
Ik heb er erg veel zin in, René is al heel veel leuke dingentjes aan het uitzoeken voor onze reis naar Amerika :dance: .
Ik laat mij verrassen door mijn Lieve Schat :) .

René heeft vorig jaar ook alles uitgestippeld en dat was een fantastische vakantie, laat dat maar aan Mijn Lieve Schat René over :D .

Groetjes :) ,

Margarethe :doublethumb: :dance:
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Hoi allemaal,

Allereerst wil ik iedereen bedanken voor de vele tips die ik heb gekregen.
Ik heb via Exit Reizen nu een aantal wijzigingen gedaan.
Niet alles heb ik gewijzigd, omdat de omboekingskosten anders erg hoog werden en we ook nog geld willen overhouden voor de vakantie zelf natuurlijk ;)

Hieronder staat het definitieve schema (incl. Hawaii) en ja, ik weet, dat het vanaf Page beter had gekund, maar daar lagen bij de veranderingen de kosten het hoogst, dus heb ik het zo gelaten en maken we er gewoon het beste van :D

21-08 Amsterdam - Los Angeles
22-08 Los Angeles
23-08 Los Angeles - Pismo Beach
24-08 Pismo Beach - San Francisco
25-08 San Francisco
26-08 San Francisco
27-08 San Francisco - Mariposa
28-08 Mariposa - Yosemite N.P. - Bridgeport
29-08 Bridgeport - Stovepipe Wells
30-08 Stovepipe Wells - Las Vegas
31-08 Las Vegas
01-09 Las Vegas
02-09 Las Vegas - Zion N.P. - Bryce Canyon
03-09 Bryce Canyon - Page
04-09 Page - Sedona
05-09 Sedona - Scottsdale
06-09 Scottsdale - Palm Springs
07-09 Palm Springs
08-09 Palm Springs - San Diego
09-09 San Diego
10-09 San Diego - Los Angeles
11-09 Los Angeles
12-09 Los Angeles - Oahu, Hawaii
13-09 t/m 17-09 Oahu, Hawaii
18-09 Oahu, Hawaii - Amsterdam
Groetjes René

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer