Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Telefoneren in amerika
-
- Amerikafan
Telefoneren in amerika
Wat is nu de goodkoopste manier om te bellen van en naar Amerika?
Ivm met ziekte van familieleden willen we goed bereikbaar blijven als we in Amerika zijn, Skype is natuurlijk
de goedkoopste manier, bellen met een telefoonkaart is ook voordelig of collect call. Maar zo kun je nooit direct gebeld worden.
Kunnen we ook een amerikaanse prepaidkaart kopen voor de mobiel?
waar koop je die en hoe werkt het?
Vervalt deze ook als er een tijd niet mee gebeld wordt?
Als we deze aanschaffen kan deze door ons en anderen zo'n 12 weken gebruikt worden dit jaar.
Ivm met ziekte van familieleden willen we goed bereikbaar blijven als we in Amerika zijn, Skype is natuurlijk
de goedkoopste manier, bellen met een telefoonkaart is ook voordelig of collect call. Maar zo kun je nooit direct gebeld worden.
Kunnen we ook een amerikaanse prepaidkaart kopen voor de mobiel?
waar koop je die en hoe werkt het?
Vervalt deze ook als er een tijd niet mee gebeld wordt?
Als we deze aanschaffen kan deze door ons en anderen zo'n 12 weken gebruikt worden dit jaar.
Antoinette
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Re: Telefoneren in amerika
Rina belt altijd via Telediscount met haar vriendin in de VS en belt dan heel erg lang voor een paar cent. Dit is dan naar een vaste telefoon. Hoe de kosten zijn naar een mobiele telefoon weet ik niet.
Wij laten de kinderen ook altijd via Telediscount bellen als wij in Amerika zijn.
Wij laten de kinderen ook altijd via Telediscount bellen als wij in Amerika zijn.
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Je zou ook gewoon een telefoonkaart kunnen kopen om zelf te bellen, of via skype bellen. En dan je mobiel meenemen voor het geval iemand uit Nederland je wil bellen. Zo ben je toch bereikbaar in noodsituaties. Je moet dan wel een triband hebben.
Toch zul je evengoed regelmatig niet mobiel bereikbaar zijn.
Wij waren in 2006 in Arches toen mijn broer me probeerde te bereiken omdat mijn moeder accuut opgenomen was in het ziekenhuis. In Arches was geen bereik met de mobiel. Pas toen we het park uit reden kregen we de 14 gemiste oproepen (toen wisten we ook meteen dat er iets ernstigs aan de hand was.)
Marjon
Toch zul je evengoed regelmatig niet mobiel bereikbaar zijn.
Wij waren in 2006 in Arches toen mijn broer me probeerde te bereiken omdat mijn moeder accuut opgenomen was in het ziekenhuis. In Arches was geen bereik met de mobiel. Pas toen we het park uit reden kregen we de 14 gemiste oproepen (toen wisten we ook meteen dat er iets ernstigs aan de hand was.)
Marjon
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kan een pre-paid kaart kopen,let wel op dat je dat doet voor het GSM netwerk,bij AT&T zit je volgens mij altijd goed.
Ik ben het zelf ook van plan,maar eigenlijk is de dekking zo slecht,dat je toch de helft van de tijd onbereikbaar ben.
Ik ben het zelf ook van plan,maar eigenlijk is de dekking zo slecht,dat je toch de helft van de tijd onbereikbaar ben.
-
- Amerikafan
Dat is ook weer waar en zonde van de aanschaf dan.Pete.Z schreef:ook van plan,maar eigenlijk is de dekking zo slecht,dat je toch de helft van de tijd onbereikbaar ben.
ik ga dat telediscount eens uitzoeken.
Dank jullie wel voor de tips.
Antoinette
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb nu op mijn iPhone ook Skype staan,het enige nadeel is dat je nog steeds een wifi verbinding nodig hebt, maar vanuit motels of de Starbuck kan ik dus gratis of voor heel weinig bellen.
En ik ga toch maar een prepaid kaart proberen denk ik,is toch goedkoper dan via mijn eigen provider,want die denkt nog steeds dat als je naar Amerika kan,je ook best de hoofdprijs kan betalen voor een belminuut of wat data binnen halen.
En ik ga toch maar een prepaid kaart proberen denk ik,is toch goedkoper dan via mijn eigen provider,want die denkt nog steeds dat als je naar Amerika kan,je ook best de hoofdprijs kan betalen voor een belminuut of wat data binnen halen.
Als ik het dus goed begrijp ben je met een mobiele telefoon niet (goed) bereikbaar in de USA voor de "thuisblijvers"?
Ik neem zelf mijn laptop wel mee en daar op heb ik ook Skype geinstalleerd, maar daar heb ik overdag natuurlijk niets aan, eigenlijk alleen als ik 's avonds in het hotel zit en mits ik een goede internetverbinding daar heb.
Ik heb zelf een Samsung G600 "Quad Band" toestel (GSM 850/900/1800/1900 MHZ). Heb ik hier dan niks aan in de USA?
Of... mocht ik er wel iets aan hebben, hoe is de "dekking" in Arizona, Utah en Nevada?
Ik neem zelf mijn laptop wel mee en daar op heb ik ook Skype geinstalleerd, maar daar heb ik overdag natuurlijk niets aan, eigenlijk alleen als ik 's avonds in het hotel zit en mits ik een goede internetverbinding daar heb.
Ik heb zelf een Samsung G600 "Quad Band" toestel (GSM 850/900/1800/1900 MHZ). Heb ik hier dan niks aan in de USA?
Of... mocht ik er wel iets aan hebben, hoe is de "dekking" in Arizona, Utah en Nevada?

Reisblog Amerika vakantie 18 t/m 28 mei 2009:
http://reneusa2009.blogspot.com
http://reneusa2009.blogspot.com
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je hebt een prima telefoon voor Amerika, maar zeker als je buiten de grote steden en wegen komt,is de dekking absoluut niet wat wij gewend zijn.
Probeer maar eens wat dekkingskaartjes van b.v. AT&T of T-Mobile voor Amerika te vinden, en huiver.
Je moet er gewoon op rekenen dat je overdag niet bereikbaar bent, dan kan het alleen maar meevallen.
Vooral de staten die jij nu opnoemt zijn niet echt bezaaid met GSM masten.
Probeer maar eens wat dekkingskaartjes van b.v. AT&T of T-Mobile voor Amerika te vinden, en huiver.

Je moet er gewoon op rekenen dat je overdag niet bereikbaar bent, dan kan het alleen maar meevallen.
Vooral de staten die jij nu opnoemt zijn niet echt bezaaid met GSM masten.
Wij zitten met 3 personen in Amerika, en wat vooral opvalt is dat ik als enige weinig of geen problemen heb qua bereikbaarheid. Het grote verschil tussen mij en de andere 2 personen is dat ik een abonnement heb bij Proximus en zij een betaalkaart. Ik vermoed toch dat dat er wat mee te maken heeft.
Met een quadband heb je qua GSM de meeste kans op bereik, maar alleen bij de GSM Providers: AT&T en T-mobile. De rest van de Amerikaanse providers gebruikt een andere techniek, CDMA, die je niet op jouw GSM toestel kan gebruiken.Rene1964 schreef: Ik heb zelf een Samsung G600 "Quad Band" toestel (GSM 850/900/1800/1900 MHZ). Heb ik hier dan niks aan in de USA?
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
De mijne, een Nokia E51 is quadband + WCDMA, benieuwd of dat werkt...
GSM 850/900/1800/1900, WCDMA 850/2100
Niet dat het zo belangrijk is dat ik er kan bellen, maar ik kan me wel wat situaties voor de geest halen waarin ik graag kan communiceren + natuurlijk het boeiende feit: werkt het of werkt het niet
GSM 850/900/1800/1900, WCDMA 850/2100
Niet dat het zo belangrijk is dat ik er kan bellen, maar ik kan me wel wat situaties voor de geest halen waarin ik graag kan communiceren + natuurlijk het boeiende feit: werkt het of werkt het niet

Ik prefereer het om een prepaid telefoontje te kopen in de VS, het lijkt erop dat je dan vaker meer bereik hebt (Dennis (Dento) heeft er ook iets op zijn blog over geschreven). Een andere reden is dat toen ik een T-mobile prepaid simkaart had, mijn telefoon raar ging doen (constant rebooten etc).. Ik heb nu een simpel Samsung telefoontje van Alltel Wireless gehad, werkt perfect. Van de zomer ga ik waarschijnlijk voor een T-mobile prepaid telefoontje (Alltel is overgenomen door Verizon, waar ik niet zo heel blij mee ben). Ik zit wel overwegend in stedelijke gebieden, waar het bereik al snel goed is.
@OlivierV:
W-CDMA is in principe UMTS en is, hoe verwarrend het ook is, een GSM technologie en NIET CDMA.
@OlivierV:
W-CDMA is in principe UMTS en is, hoe verwarrend het ook is, een GSM technologie en NIET CDMA.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
-
- Amerikafan
Iemand enig idee wat een prepaid telefoon kost?
en wat alleen een kaartje?
En waar ik dat eventueel kan kopen?
en wat alleen een kaartje?
En waar ik dat eventueel kan kopen?
Antoinette
verschilt een beetje.. bij T-mobile hebben ze nu een aanbieding van 30 dollar voor een telefoontje, inclusief 25 dollar aan beltegoed. Ik heb echter ook al eens 60 dollar betaald voor een prepaid simkaart met 20 dollar beltegoed.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
-
- Amerikafan
En waar kan ik die halen?Clint schreef:verschilt een beetje.. bij T-mobile hebben ze nu een aanbieding van 30 dollar voor een telefoontje, inclusief 25 dollar aan beltegoed. Ik heb echter ook al eens 60 dollar betaald voor een prepaid simkaart met 20 dollar beltegoed.
Antoinette
Wal*Mart, T-Mobile Shop, Fry's enz...
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Idd, elke grote supermarkt, warenhuis, electronica winkel. In malls zitten meestal van die telefoonaanbieder kraampjes en er zijn echte winkels van de aanbieders zelf.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- deh78
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Wat ik ook raar vond toen ik in Yosemite park was stonden alle Amerikanen te bellen in het bos en ik met mijn NL T-mobile kon geen verbinding krijgen.Dus was het met mijn Visa kaart sukkelen bij de openbare telefoon.
Dennis
Dennis
in gebieden met weinig bereik krijgen telefoons uit de VS voorrang op het netwerk. Wat ook kan is dat het netwerk in en rond Yosemite vooral CDMA is, waar jij met je GSM telefoon niet op mag.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
-
- Amerika-ontdekker
Ik heb hier eens gekeken op de site van de keten Bestbuy en vond daar een universele simkaart voor 9,99$,van het merk O2 wireless.Je kunt dan best eens kijken of jou telefoon compatibel is en mss kun je dit overwegen. Er zitten zelfs gratis bel minuten in ondermeer naar Belgie,en ook naar Nederland dacht ik. Heeft iemand hier al eens van gehoord en/of ervaring mee? Het is allezins de manier om altijd bereikbaar te zijn en goedkoop te bellen. Je kunt trouwens altijd op dit nr gebeld worden ook hé.hier een link naar de desbetreffende infohttp://www.o2wirelessservice.com/universalsimcard/