Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Bekeuringen

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
AVW
Amerika-ontdekker

Bekeuringen

Bericht door AVW »

Aankomende zomer wordt de eerste keer dat ik auto ga rijden in de VS en gezien mijn ervaringen in Europa ben ik benieuwd naar de hoogte van de bekeuringen. Zijn er veel controles in het Zuidwesten en wat kost het als je circa 20 kilometer te hard rijdt? En wat zijn de tarieven en procedures in zo'n geval?

Van wat ik nu gehoord heb is het verkeer in de VS in ieder geval een stuk beschaafder dan in Italië, maar daar doen ze niet moeilijk over verkeersovertredingen. Aangezien wij erg graag rijden en in ons enthousiasme soms de maximum snelheid ver achter ons laten, ben ik erg geïnteresseerd in de mogelijke gevolgen voor het vakantie budget.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Bekeuringen

Bericht door Pete.Z »

Gewoon niet te hard rijden,dat is veel handiger en voordeliger.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Een beetje een rare vraagstelling. Je gaat er dus al vanuit dat je een overtreding zult begaan. :shock:

Misschien doen zoals Pete zegt, niet te hard rijden. Is er ook geen reden om jullie staande te houden.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
AVW
Amerika-ontdekker

Bericht door AVW »

Niet te hard rijden is natuurlijk altijd een goed idee. Maar dat is het in Nederland ook, toch valt er hier af en toe post van het CJIB op de mat. Ben gewoon nieuwsgierig wat de kosten in de VS zo ongeveer zijn...
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

De tarieven zullen per staat verschillen, wellicht zelf per county. En het zal ook afhangen hoe snel je rijdt etc.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
AVW
Amerika-ontdekker

Bericht door AVW »

In Ontario, the penalties for speeding are:
1-15 km over
* 0 Demerit Points
* $3.00 for each KM over the speed limit (1-20 km)

16-29 km over
* 3 Demerit Points
* $4.50 for each km over the speed limit (from 1-20 km)

30-49 km over
* 4 demerit Points
* $7.50 for each km over the speed limit (from 30-49km)

50 km+
* 6 Demerit Point
* $9.75 for each km over the speed limit
* 30 day licence suspension

Dat zijn nog redelijke prijzen.

Het lijkt me dat er toch wel redelijk wat mensen op het forum moeten zijn met ervaring hiermee. Er worden zulke grote afstanden afgelegd dat er vast wel wat bekeuringen worden opgelopen.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

De genoemde prijzen zijn voor Canada, ga er maar vanuit dat ze in Amerika hoger liggen en bij grote overtreding zelfs celstraf mogelijk is.
Zeker als de overtreding binnen de bebouwde kom of in de buurt van een school is.
Als er ergens aan de weg gewerkt wordt worden de boetes verdubbeld (fines double in workzone)
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Lees dit artikel maar eens, onderaan staat ook een indicatie van boetes per staat:
http://articles.moneycentral.msn.com/In ... ckets.aspx
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

De hoogte van de bekeuring bij een kleine overtreding ligt vast. Als je naar de mening van de lokale hermandad veel te hard rijdt, en zij bepalen wat dat is ("reckless driving"), dan kunnen ze je ter plekke in de boeien doen en je 24 uur laten zitten tot de rechter tijd heeft om te bepalen welke straf ze jou opleggen. Discusieren met een politie agent of sheriff raad ik ten sterktste af; tenzij je toch even wilt meemaken hoe het juridisch systeem werkt. Stap in ieder geval nooit uit je auto als je wordt aangehouden, sommige wetshandhavers schieten eerst en stellen pas later vragen.

Extreem voorgesteld misschien, en het hangt er voor een groot deel vanaf op welke wijze en waar je de overtreding hebt begaan. Ik ben weleens aan de kant gezet in Utah omdat ik met 94 mph van de berg afkwam rijden waar 65 mph was toegestaan. State patrol vroeg of ik wel wist hoe hard ik ging, en liet me na een vriendelijke berisping weer gaan omdat het in een vrij uitgestorven deel van de wereld was. Mijn vrouw werd in Denver aangehouden voor 45 mph waar 35 mph was toegestaan. Normaal was dat $100 en 3 punten op het rijbewijs, maar hij liet het bij alleen $100 zitten. Maar wat ook voorkomt is mijn neefje die met een borrel op achter het stuur zijn rijbewijs voor een jaar kwijt was (onmiddelijk 12 punten).

Met buitenlanders hebben ze niet de opties van punten, dus worden dan meestal de boetes verhoogd. Ik zie dat met Canadezen die hier een bekeuring krijgen, dus ik vermoed dat Europeanen ook meer moeten betalen daarom.

Ik vermoed overigens dat je niet de behoefte zult hebben om te hard te rijden. Voor veel mensen wordt het rij gedrag bepaald door het gedrag van de overige weggebruikers. Het is hier allemaal wat gemoedelijker en dan heb je zelf ook niet de behoefte om jachtig te rijden, zeker niet als je op vakantie bent. Als ik in Nederland ben voel ik me toch altijd wat meer gespannen achter het stuur vanwege de aggressieve..., sorry, assertieve rijstijl die ze daar hebben.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

En houd er rekening mee, dat de politie vanuit de lucht het wegverkeer in de gaten houdt, ook de snelheid. Zelfs in onbewoonde gebieden, zoals de woestijnen.
Houd je je netjes aan de aangegeven snelheid, dan heb je nergens last van.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

Men rijdt in deze hoek inderdaad erg lief, maar hou er rekening mee dat dat komt omdat men ofwel ligt te slapen ofwel met iets anders bezig is: als jij jezelf klem rijdt omdat er een situatie ontstaat die nieuw voor je is, verwacht dan niet dat andere bestuurders je fouten op kunnen vangen.

Boetes zijn van de orde paar honderd dollar, afhankelijk van hoeveel je te hard rijdt. Hier in CA is het zo dat het het oordeel van de politie-agent is hoe hard je veilig kon, en daarmee mocht, rijden en niet wat op de bordjes staat. Er is veel controle op het moment, omdat diverse gemeentes een probleem hebben met hun inkomsten vanwege de dalende huizenmarkt en bijkomende daling in onroerende-zaakbelasting. Mijn vrouw is onlangs beboet: ze zag het bordje 45 mph al staan, versnelde daarom, en werd prompt staande gehouden. Volgens Oom Agent had ze pas mogen versnellen na het bordje. Resultaat: $230 foetsie.

Overigens zul je vaak merken dat de locals het met de maximumsnelheid niet zo nauw nemen. Je kunt in dat geval gewoon met het verkeer meekarren (130 - 140 km/h is redelijk normaal op de meest linkse strook, ondanks dat de maximumsnelheid vaak maar 105 km/h is). Op de plaatsen waar de locals wel braaf rijden, kun je je ook daar maar beter aan houden (al is het niet om de politie, dan wel om bestaande gevaarlijke invoegstroken, kruispunten, smalle wegen, en wat niet waar jij geen weet van hebt).

En kom je Flipje tegen, probeer dan niet tegen Flipje te racen.

Gr., Flipje
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Over het algemeen zit je goed met vijf mijl over de limiet of op zijn hoogst tien op de snelwegen. Hoger dan dat en een cop ziet je, dan ben je de sigaar. Boetes zijn inderdaad afhankelijk van niet alleen de locatie, maar ook de agent (soms doen ze nog weleens een oogje dicht). In sommige staten is meer dan 15 mijl en in anderen meer dan 20 mijl te hard "reckless driving" en dan kan men heel vervelend worden. Het verhaal van Loek is mijn ervaring ook. Let in dorpjes e.d. extra op. Daar is de limiet 25 mph en daar wordt meestal streng op gelet.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
SonjaV
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door SonjaV »

In kleine dorpjes hebben we ook geregeld politiewagens aan het begin van het dorp langs de kant van de weg zien staan zodat men daar niet te hard rijd.
Alleen zit er dan geen politieman, maar een pop achter het stuur 8)
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

In Florida staan er vaak lege State Trooper auto's op de middenberm of een ander in het oog lopend punt, dat helpt wel.

Mijn ervaring is wat Loek ook al aangaf, gewoon "go with the flow' , dan valt het allemaal best wel mee. Als je in een verlaten gebied rijd, niet meer dan ca 5 miles bovenop de maximum snelheid.

Vergis je trouwens niet, ook in mijn gedeelte van Amerika hebben ze "undercover" vekeerscontroles, gisteren op de US1 op weg naar het werk werd er weer eentje aangehouden, die niet door had dat een politiewagen hem op de hielen zat, tot dat de roodblauwe lichten aan gingen....
USA2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door USA2004 »

FlipjeBTiel schreef: En kom je Flipje tegen, probeer dan niet tegen Flipje te racen.
:lol:
Bertorelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Bertorelli »

Op de meeste wegen gewoon 'go with the flow', al is dat in onbewoonde gebieden wat lastig als er geen 'flow' is.

Beste optie is dan ook, cruise control aan !!!
(en dan wel de juiste snelheid instellen) :mrgreen:

Have Fun

Bert
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Inderdaad, go with the flow, dat doen wij ook altijd. WIj rijden meestal maximaal 5 tot 10 mijl te hard, en alleen buiten de bebouwde kom. Let erop dat je in woonwijken niet te hard rijdt, en dat je ALTIJD stopt voor stilstaande schoolbussen. Gelukkig hebben wij nog nooit een bekeuring gehad, maar 1 keer wel bijna. We kregen een waarschuwing van een aardige oom agent, en dat ging alleen om een bordje dat we niet gezien hadden. Ik zie toch wel regelmatig controles, trouwens! Vooral langs de snelwegen en drukke wegen buiten de bebouwde kom, en heel vaak in de buurt van scholen.

Wat ik je nog wel wil adviseren is om in Amerika veel defensiever te rijden dan je in NL gebruikelijk bent. Ik ben van mening -ik hoop niet dat ik nu de hele neder-amerikaanse community van het forum over me heen krijg- dat Amerikanen niet echt goede chauffeurs zijn. Er worden veel fouten gemaakt in het verkeer, en ze rijden over het algemeen (enkele uitzonderingen daargelaten) veel rustiger dan wij gewend zijn in NL. Je kunt dus maar beter het zekere voor het onzekere nemen en ook overal goed kijken. Het assertieve rijgedrag van NL brengt je daar niet veilig op weg.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Die boetes zijn cash te betalen?
Heeft de politie van die betaalterminals op zak, of rijden ze dan even met je tot aan hun bureau of aan de ATM?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Bertorelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Bertorelli »

Wel toevallig dat ik in de autoweek dit artikel zag :P

Is het toevallig een forum lid?
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
Disney-Golf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 999

Bericht door Disney-Golf »

@ AVW

Ik denk te weten wat je bedoeld...
Vergeet de hoogtes van de boetes, als je vermoed dat je die gaat hebben zal je die ook krijgen maar dit zal het probleem niet zijn.
Tips heb je al voldoende gekregen (controle uit de lucht, anonieme auto's etc)
Waar jou probleem gaat liggen is het feit dat de medegebruikers geen idee hebben dat je zo hard gaat en dat van baanvak wisselen zonder rede en zonder pinker de nationale sport is. Als je dan 20 Mph. sneller gaat kan je ze niet meer ontwijken.
Als je nu denkt, ik kan beter rijden dan de Amerikanen, denk daarbij dat de Amerikaanse (huur) auto's niet gemaakt zij om snel(ler) te rijden.
Ik bedoel hiermee dat de ophanging, remmen en banden ronduit om mee te schreeuwen zijn!
Als het je mocht interesseren zelfs een Corvette C6 heeft voor de Europese markt een andere ophanging, dit zal toch ook een rede hebben.
Ik rij zelf met een getunede (ophanging, motor, remmen etc) auto en hou me in de V.S. toch netjes aan de snelheid.
Laatste Tip; Keep it safe and enjoy!! :beerchug:
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer