Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Positief omgaan met jetlag in Los Angeles

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
ienekje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Positief omgaan met jetlag in Los Angeles

Bericht door ienekje »

Dat klinkt allemaal goed.
We zitten er gelukkig 4 ochtenden, dus ik kan alles testen :D
usa2008
Amerikafan

Bericht door usa2008 »

Als je van plan bent naar Disney te gaan komt het goed uit dat je vroeg wakker bent. Het advies is toch wel om met je kaartjes om 7.00 uur bij de ingang te staan. Dat scheelt al een hoop wachtrijen.
Manonneke

Bericht door Manonneke »

Wat ook leuk is: Bij de Boudin bakery op de Wharf kijken door de ramen hoe de (soms bijzondere) broodjes worden gemaakt. Even in de winkel lekker koffie en broodje halen en genieten op het terras van al het moois om je heen.
(alleen die duiven....pfff :wink: )
Je kunt hier ook een museum bezoeken, hebben wij trouwens nog nooit gedaan. Maar omdat wij in The Wharf Inn sliepen (dat is echt om de hoek) namen we hier altijd een ontbijtje!

Kijk maar eens op: http://www.boudinbakery.com/

Veel plezier!

En wat betreft die Jetlag: ook wij hebben er meer last van als we terugkomen in Nederland..
Wij houden het wel vol om de hele vakantie vroeg op te staan. (je zit dan toch in het ritme!)
Juist omdat we altijd veel kilometers maken en het heerlijk vinden om er dan vroeg uit te gaan. We zijn alleen nog maar in de winter in de states geweest en dan is het zo rond 6 uur donker. Dan ga je automatisch al vroeger (ongeveer 9 a 10 uur 's avonds) slapen...!

Groetjes,

Manon
Jostravels
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Jostravels »

usa2008 schreef:Als je van plan bent naar Disney te gaan komt het goed uit dat je vroeg wakker bent. Het advies is toch wel om met je kaartjes om 7.00 uur bij de ingang te staan. Dat scheelt al een hoop wachtrijen.
Dan zou ik eerst wel even uitzoeken hoe laat Disney die dag open gaat. In het laagseizoen kan dat om 9 uur zijn en dan sta je daar 2 uur te staan. En het is in het laagseizoen sowieso niet echt nodig zo vroeg aanwezig te zijn hoor, de rijen vallen dan reuze mee.
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Ik ga deze zomer voor het eerst naar Amerika en ik ben zelf eigenlijk een nachtmens. Laat op bed en laat uit bed als ik niet hoef te werken natuurlijk ;) In Amerika wil ik juist heel vroeg uit bed en lekker op tijd in bed. Als ik de verhalen zo lees, ga ik ook weinig problemen met een jetlag krijgen :D Als ik weer terug ben misschien juist weer wel, maar liever thuis slaapproblemen dan op de vakantie :D
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Baia
Amerikakenner
Locatie: Pendel tussen Riemst (Bel) - Antwerpen (Bel) - Oss (Ned)
Contacteer:

Bericht door Baia »

Ik had zelf ook weinig last van de Jetlag.
Zorg er gewoon voor dat je in de avond in LA aankomt, dan ben je kapot van de reis en slaap je echt wel goed de nacht door daar (ik toch). Dan zit je 's morgens meteen in het ritme van LA.
Lekker makkelijk :)
Afbeelding

* Fingers al lang niet meer crossed for DV2010 ! *
** Fingers al lang niet meer crossed for DV2011 ! **
*** Fingers al lang niet meer crossed for DV2012 ! ***
tcoppers
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door tcoppers »

Ik was helemaal kapot op de heenreis in 2007 bij aankomst in Denver was er een storing in het bagage systeem en heb ik dik 2 uur moeten wachten
op mijn koffer. Daarna auto opgehaald bij Alamo en van daar naar het eerste hotels gereden. Gelukkig had een hotel dicht bij het vliegveld in Denver
dus dat was nog geen 5 minuten rijden. Het was al 23:00 uur plaatselijke tijd toen ik er aankwam. Ik was al wakker sinds 6:00 's morgens Nederlandse
tijd plus de 8 uur tijdsverschil. Ik had het dus helemaal gehad. Ben direct naar bed gegaan maar werd rond 5:00am alweer wakker. Ben toen nog blijven
liggen tot 7:00am. Daarna maar eens langzaam opgang gekomen. Ik heb toch de eerste dagen rond 2:00pm dat ik wat moe werd en even moest stoppen
om wat te lopen en niet in slaap te vallen. Maar dat was allemaal niks vergeleken met de terugreis. Ik ben op een zaterdag terug gekomen en moest
direct op maandag weer werken. :cry: Dat heeft echt wel een tijdje geduurt voordat ik weer een beetje een normaal ritme had.

Groet Theo
Groetjes Theo.

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer