Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV-2010: slow-chat

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Corry
Amerika-expert

Re: DV-2010: slow-chat

Bericht door Corry »

Ik heb even een vraagje. Wat is het verschil tussen een hoog of een laag case#? Als je hoog zit word je dan niet opgeroepen of hoe gaat dat en ben je dan later wel aan de beurt?
Zelf was ik ooit een "registered alien" en dat was wel niet heeeel makkelijk maar goed te doen.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Elk jaar zijn er 50.000 GC te verdelen.
Omdat de ervaring leert dat niet elke winnaar zijn GC komt ophalen, worden 100.000 personen uitgeloot.
De lage case# zijn dus zeker aan de beurt.
De hoge al naar gelang de afzeggingen
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Maar stel dat je case# niet aan de beurt komt mag je dan wel volgend jaar?
Marcel87
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Marcel87 »

Ja dat mag wel!

Hoe lager je casenummer hoe sneller je het interview hebt en dus sneller kans maakt op 1 van die 50.000 greencards.

Heb je een hoog casenummer dan heb je minder kans dat je uitgenodigd word voor een interview. Want zodra de 50.000 greencards verloot zijn stopt het hele process.

En dan kan je niks anders doen dan het volgende jaar weer mee doen ( en hopen dan weer uitgeloot te worden )
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Natuurlijk,mag je dan volgend jaar weer meeloten
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Zo, da's gek! Je hebt dus een case#, je word niet uitgenodigd en dan moet je volgend jaar weer aanvragen?? Wat een vreemd gedoe. Je zou dan toch zeggen(althans ik dan) dat je dan volgend jaar eerst mag? Als je dan alsnog niet gaat dan kan een ander wel.
Marcel87
Amerikakenner

Bericht door Marcel87 »

Ik weet niet of dat wel zo gek is.
Dan heeft iedereen volgend jaar evenveel kans weer.
Baia
Amerikakenner
Locatie: Pendel tussen Riemst (Bel) - Antwerpen (Bel) - Oss (Ned)
Contacteer:

Bericht door Baia »

Ja vind ik ook.
Maar ik moet zeggen, ik ben hier op het forum nog amar weinig mensen tegengekomen die zo'n hoog casenummer hadden, dat ze niet meer uitgenodigd werden. Maar je kan pech hebben inderdaad.
Afbeelding

* Fingers al lang niet meer crossed for DV2010 ! *
** Fingers al lang niet meer crossed for DV2011 ! **
*** Fingers al lang niet meer crossed for DV2012 ! ***
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Okay, maar als je dan al (bijna) aan de beurt WAS, ben je dat dus opeens niet meer. Zenuwslopend lijkt het me en dan volgend jaar weer zo'n traject. Heeft wel inderdaad iedereen weer dezelfde kans maar je zat er al bij dan is dat toch vreselijk vervelend.
Marcel87
Amerikakenner

Bericht door Marcel87 »

Ik moet er ook niet aan denken!

Veel mensen zijn natuurlijk hartstikke blij dat ze een brief krijgen , en als je dan naast de pot pist is het extra zuur.

Ik zie vaak berichten hier dat mensen op het allerlaatste moment afhaken om allerlei redenen. Ene kant denk ik van , wat jammer , zo'n kans krijg je niet vaak.
Maar als je een hoog casenummer hebt , hoop je dat veel mensen op het laatste moment afhaken.
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Met de situatie zoals die op dit moment is begrijp ik het wel. Als je bepaalde zekerheden hebt hier is het soms moeilijk je over te geven aan de (on)zekerheden van een ander land. Het is in beide landen niet alleen rozengeur en maneschijn en ik heb er nooit spijt van gehad om naar de VS te gaan maar evenmin spijt dat ik ben terug gegaan. Het blijft voor mij een uitstekend (vakantie)land maar ik heb het hier ook geweldig naar mijn zin.
Marcel87
Amerikakenner

Bericht door Marcel87 »

Ik kan mij dat ook heel goed voorstellen!

Gelukkig heb ik een backup in de VS.
Mijn vriend heeft een goede baan, en die zal nimmer niet ontslagen worden vanwege de crisis!
Als ik mijn greencard win dan trek ik bij mijn vriend in.

Natuurlijk wil ik zo snel mogelijk een baan vinden en evt een studie gaan doen, maar mocht het nu niet lukken binnen 3/6 maanden ben ik niet gelijk verloren!

Gelukkig heb ik die zekerheid als ik naar de VS verhuis.
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Ja, zo'n backup is wel prettig. Gelukkig kun je met een GC werken dus dat is dan wel weer een voordeel. Een juridisch medewerkster bij ons vertrekt met man en kinderen voor 3 jaar naar NYC want hij gaat daar op het kantoor werken(ook advocaat). Toen ik haar vertelde dat zij niet mocht meewerken viel ze bijna van haar kruk. Mensen doen soms helemaal geen research en van zo iemand had ik dat toch wel verwacht. Dus nu mag ze misschien 3 jaar duimen draaien. :shock:
Marcel87
Amerikakenner

Bericht door Marcel87 »

Dat lijkt me echt verschikkelijk :shock:

Kunnen die kinderen daar wel gewoon naar school gaan dan?
En als ze na 3 jaar weer teruggaan sluit het onderwijs in de US wel aan op het onderwijs in NL/BE?

Ik moet er niet aan denken om 3 jaar duimen te draaien! Ik zou me helemaal dood vervelen!
mariekeev
Amerikafan
Locatie: Nederland..... en in de toekomst hopelijk weer Los Gatos!

Bericht door mariekeev »

Zoals iemand al zij op mijn eerdere post (ga zelf op ene H4 in oktober): gelukkig mag je wel vrijwilligerswerk doen. Duimen draaien hoeft niet, alleen carrière maken en geld verdienen is er helaas niet bij.

Als die man trouwens wordt uitgezonden door het bedrijf waar hij nu al werkt dan gaat hij waarschijnlijk op een L1. Als dit het geval is, mag zij wel werken. Kinderen kunnen ook gewoon naar school maar moeten het land uit zodra ze 21 zijn (zowel op L als H visum van de ouders).
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Ze wist er nog niet veel van. Ze gaat deze zomer. Weet dus niet of het een L1 is. Voor kinderen(die van haar zijn nog heel jong) maakt het niet zoveel uit. Een ander vriendinnetje van mij heeft ook 3 jaar vlakbij NYC gewoond en toen ze terug kwamen sloot het redelijk aan bij het NL onderwijs. Ze liepen iets achter en taalonderwijs was minder. Natuurlijk geen NL maar wel Engels. Hier heeft mijn zoon in 1 jaar 5 talen gedaan wat ik weer veel te veel vind. NL.FR.DU.EN.SP. Een beetje veel van het goede.
mariekeev
Amerikafan
Locatie: Nederland..... en in de toekomst hopelijk weer Los Gatos!

Bericht door mariekeev »

Als ze al in de zomer gaan kun je er bijna vanuit gaan dat het een L1 is, H1 mag namelijk pas in oktober gaan (laatste week van september mag je dan het land binnenkomen).
Zou wel zo fijn zijn voor haar, de mogelijkheid hebben om te mogen werken is tenslotte altijd leuker dan de mogelijkheid gewoon niet hebben.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

sarahlina schreef: Kastelke, als de eerste NL's binnenkomen kan je dan ook de ontvangstdatum/verzendingsdatum vragen en dit mee in het lijstje opnemen van de desbetreffende winnaar aub?
Goed idee. Ik zal het mee opnemen in het overzichtslijstje.
Corry schreef:Maar stel dat je case# niet aan de beurt komt mag je dan wel volgend jaar?
Je mag dan terug meedoen, maar je krijgt geen 'voorrang' of zo. Gewoon terug met de miljoenen anderen in de grote pot. :-(
Marcel87 schreef:Gelukkig heb ik een backup in de VS.
Mijn vriend heeft een goede baan, en die zal nimmer niet ontslagen worden vanwege de crisis!
Als ik mijn greencard win dan trek ik bij mijn vriend in.
Maar stel dat je wint, en je relatie loopt ondertussen af... (dat hoop ik niet hoor!!!) Dan ben jij misschien ook een van die mensen die plots beslissen toch niet naar de ambassade te gaan. En zo kunnen er zich altijd onverwachtte dingen voordoen. Op een jaar tijd kan er veel gebeuren.
Enkele jaren geleden volgde ik zo ook iemand die bezig was om een visum te bekomen, en plots stelde men bij haar borstkanker vast. En toen stopte het emigratieverhaal...
Corry schreef:Toen ik haar vertelde dat zij niet mocht meewerken viel ze bijna van haar kruk. Mensen doen soms helemaal geen research en van zo iemand had ik dat toch wel verwacht.
Als hij advocaat is, dan is de kans ontzettend groot dat zij op een L-visum gaan. En dan mag zij wel werken.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Marcel87
Amerikakenner

Bericht door Marcel87 »

kastelke schreef:Maar stel dat je wint, en je relatie loopt ondertussen af... (dat hoop ik niet hoor!!!) Dan ben jij misschien ook een van die mensen die plots beslissen toch niet naar de ambassade te gaan. En zo kunnen er zich altijd onverwachtte dingen voordoen. Op een jaar tijd kan er veel gebeuren.
Enkele jaren geleden volgde ik zo ook iemand die bezig was om een visum te bekomen, en plots stelde men bij haar borstkanker vast. En toen stopte het emigratieverhaal...
Ik ga voor het gemak er maar vanuit dat dat niet gebeurd! We zijn al bijna 1,5 jaar samen , en als we samen zijn ( zelfs in het begin ) , gaat het gewoon supergoed!
Relaties kunnen altijd uit gaan.

Mocht het nu wel zo zijn , dan verhuis ik alsnog naar de USA ( ik wil zowieso naar de USA ).
Ik zal dan alleen geen backup hebben, maar denk wel dat ik me zal redden!
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

Marcel87 schreef:Veel mensen zijn natuurlijk hartstikke blij dat ze een brief krijgen , en als je dan naast de pot pist is het extra zuur.
In NL of B hoef je je daar niet al teveel zorgen over te maken, gezien het grote aantal mensen dat uiteindelijk niet gaat.

Gr., Flipje
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer