Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Bekeuringen

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Clint
Amerika-expert

Re: Bekeuringen

Bericht door Clint »

SonjaV schreef: Alleen zit er dan geen politieman, maar een pop achter het stuur 8)
Haha dat doet me enorm denken aan de film Super Troopers :D
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

wiepster schreef:Vergis je trouwens niet, ook in mijn gedeelte van Amerika hebben ze "undercover" vekeerscontroles, gisteren op de US1 op weg naar het werk werd er weer eentje aangehouden, die niet door had dat een politiewagen hem op de hielen zat, tot dat de roodblauwe lichten aan gingen....
Ik heb zo'n "undercover" in oktober 2007 in Seattle mogen meemaken. :?

Mijn broer en ik reden lekker door op de carpoolstrook en voor ons reed een 'gewone' auto met 1 persoon erin. We zaten nog grappen naar elkaar te maken dat we dat wel even zouden melden. Naast de carpoolstrook staan regelmatig borden om misbruik van de carpoolstrook te melden. Op een gegeven moment ging de auto voor ons aan kant voor ons en konden wij er voorbij. Opeens zie ik allemaal zwaailichten achter mij. Bleek dat de 'gewone' auto een agent was. Uiteraard gelijk naar rechts en stoppen. De agent vroeg of wij wel wisten hoe snel we hier mochten. Dat wist ik en was 65 Mph. Wij reden rond de 85 Mph. Flink te snel dus. De agent had zichtbaar moeite met mijn rijbewijs maar maakte er geen enkel probleem van dat ik geen internationaal rijbewijs had, al vroeg ie er wel om. Misschien hierdoor maar hij maakte een aantekening met mijn naam en ik mocht weer gaan met dien verstande toch iets langzamer te rijden... Eind goed, al goed dus. :wink:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Disney-Golf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 999

Bericht door Disney-Golf »

Zie je wel coyote dat je eigenlijk een internationaal rijbewijs nodig had!
Oeps dat was in een ander topic... LOL! :beerchug:
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

En kijk uit voor de bellende automobilisten - iets wat hier nog heeeeel veel voorkomt, veel meer dan in Europa omdat het hier op meer plaatsen nog is toegestaan dan dan het illegaal is - en je kunt ze al van een afstand herkennen: ze gaan niet mee met de "flow" qua snelheid, slingeren nogal binnen hun baan (en die van anderen), letten niet op bij stoplichten, en gebruiken hun richtingaanwijzers niet of nauwelijks.

Ik ben dan altijd zo geneigd om deze bumpersticker te kopen, en dan een beller in te halen en voor ze te gaan rijden:

Afbeelding
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Disney-Golf schreef:Zie je wel coyote dat je eigenlijk een internationaal rijbewijs nodig had!
Er werd naar gevraagd maar nodig was het niet, anders had de agent er wel meer werk van gemaakt... :mrgreen:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Mark & Martine
Amerikakenner

Bericht door Mark & Martine »

Wij zijn in "the middle of the desert" tussen moab en Bryce ook een keer aangehouden vanwege te hard rijden. We hadden niet gezien dat de snelheid was aangepast omdat er een dorpje stond (1,5 houten hut en een pompstation). Ik moet zeggen; het was een ervaring apart, die ik niet nog eens hoop mee te maken, maar ook wij hadden geen internationaal rijbewijs nodig. We kregen een waarschuwing trouwens. Het "Do ya know why I stopped ya" krijgen wij in elk geval nooit meer uit ons hoofd. :roll:
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Op autosnelwegen wordt er anders meestal goed doorgereden. Meestal rij ik daar 10 mph te snel. En ik word daar bijna letterlijk door iedereen ingehaald, inclusief vrachtwagens.
kraaltje
Amerikafan

Bericht door kraaltje »

in 1998 in wyoming,aangehouden met 100 miles per uur,waar je maar 60 mocht(wij dachten dat we nog in MT waren,daar was geen speedlimit)
boete van 150 dollar voor 40 miles te hard,vond het nog meevallen eigenlijk.
volgende dag moesten we wel gelijk de boete betalen in het courthouse,anders kom je het land niet uit hoor...........
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

kraaltje schreef:in 1998 in wyoming,aangehouden met 100 miles per uur,waar je maar 60 mocht(wij dachten dat we nog in MT waren,daar was geen speedlimit)
boete van 150 dollar voor 40 miles te hard,vond het nog meevallen eigenlijk.
volgende dag moesten we wel gelijk de boete betalen in het courthouse,anders kom je het land niet uit hoor...........

dan heb je nog geluk gehad.

ik moest 245 dollar betalen..om dat ik met 5 mile per uur met de motor, stil staande auto's in haalde aan de rechter kant op de afrit.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Color01 schreef: ik moest 245 dollar betalen..om dat ik met 5 mile per uur met de motor, stil staande auto's in haalde aan de rechter kant op de afrit.
Da's dan nog schappelijk. Ik weet niet hoe het in NC is, maar in in Colorado zijn ze daar ook zeer fel op. Ik hoor dat het in California wel is toegestaan.
stijnec
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door stijnec »

kraaltje schreef: volgende dag moesten we wel gelijk de boete betalen in het courthouse,anders kom je het land niet uit hoor...........
eruit misschien nog wel, daar is geen controle op volgens mij, volgende keer weer erin wordt dan wel heel problematisch
Afbeelding
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

Nou, afgelopen keer dat ik het land wilde verlaten was er een steekproef van ICE. Ik begreep dat totaal niet, want ik zou toch denken dat mijn straf "oprotten" zou zijn bij deze of gene. ICE zal zeker geen verkeersovertredingen zien die nog in behandeling zijn (en het kan heel lang duren), maar als je lang genoeg gebleven bent, je je court order gemist hebt, en vervolgens in absentia veroordeeld bent, dan kon dat best wel eens geregistreerd staan.

Bij ons kun je trouwens boetes online betalen, dus dat kan vanuit NL ook.

Gr., Flipje
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door RNA »

Sorry dat ik dit topic kick, maar altijd beter dan een nieuw topic openen.

Hoe weet je nou precies wanneer je moet stoppen voor een politie auto in de VS? In Nederland gaat er keurig een bordje aan: Volgen/Stoppen Politie maar in de VS gaan de zwaailichten aan, mijn eerste reactie zou zijn doorrijden maar aan de kant gaan, die auto heeft haast en wilt erlangs!!
Als je geen id had dat er een politie auto achter je rijdt, hoe weet je dan of je aan de kant moet of dat hij er gewoon snel langs wilt ???
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Geloof me, dat weet je heus, meestal zetten ze even hun sirene aan, als jij de klos bent. En als je niet reageert sommeren ze je met een megafoon om te stoppen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
mtlang84
Amerika-ontdekker

Bericht door mtlang84 »

Dit maakte ik dus vorig jaar mee. Politieauto achter mij met de 'kerstverlichting' aan. Ik denk, ik ga maar iets rechts rijden dan kan ie erlangs. Was volgens mij al weer een halve mile verder voor dat ik stopte, omdat hij mij bleef volgen. Vervolgens meteen de schijnwerper op mijn spiegel(s).

Weer een ervaring rijker zeg ik dan maar.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Disney-Golf schreef:@ AVW

Als je nu denkt, ik kan beter rijden dan de Amerikanen, denk daarbij dat de Amerikaanse (huur) auto's niet gemaakt zij om snel(ler) te rijden.
Ik bedoel hiermee dat de ophanging, remmen en banden ronduit om mee te schreeuwen zijn!
Als het je mocht interesseren zelfs een Corvette C6 heeft voor de Europese markt een andere ophanging, dit zal toch ook een rede hebben.
Ik rij zelf met een getunede (ophanging, motor, remmen etc) auto en hou me in de V.S. toch netjes aan de snelheid.
Laatste Tip; Keep it safe and enjoy!! :beerchug:
Met amerikaanse auto kan je best hard rijden hoor. Reed vroeger met mijn expedition urenlang 150 km/h
Met een corvette, mustang, camaro etc zou ik zonder problemen dik over de 200 kunnen cruisen. Alleen heb ik mijn rijbewijs te lief en wil ik niet op kosten van de staat slapen :mrgreen:
Het enige verschil is dat de auto's hier iets soepeler zijn afgesteld vanwege een slechter wegdek. De verschillen zijn echter marginaal.
Echter de remmen van mijn Ford expedition waren ver beneden de maat.
Een remklauw met een (1)zuiger op een niet zo grote remschijf
Nu heb ik dikke brembos met 6 zuigers per klauw. Dat is een wereld van verschil. Niet in het dagelijks gebruik maar wel als je bovenop de rem moet gaan staan :mrgreen:
peet
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door peet »

Ik heb vorig jaar nov een boete gehad. 15 mile te hard op de interstate, aangehouden compleet met de kerst verlichtingen aan. Alleen al de ellende die je er mee hebt en dan heb ik het nog niet eens over de 360 boete en 85 fee die het mij waarschijnlijk gaat kosten, maar het gezeur met naar court, driving record halen bij DMV(toevallig vandaag weer moeten doen.grrr) En dat alles om te voorkomen dat ik die 3 punten op mijn rijbewijs krijg die mij dan ook nog eens een leuke verzekerings premie verhoging gaan kosten. Het was en is mijn eerste snelheids boete en ik heb mijn lesje geleerd hoor...
http://www.vandijkjes.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Every day is a gift, not a given right
manja
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door manja »

Vorig jaar mocht ik bij hoge uitzondering van mijn man een stuk tussen Las Vegas en Salt Lake City rijden. Ik reed ongeveer 10 mijl te hard toen ik in de spiegel de state trooper met zijn kerstverlichting achter mij aan zag komen. Het was een hele vriendelijke man en ik kwam er gelukkig met een waarschuwing vanaf. Hij poseerde zelfs met mij voor een foto :D
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Bepaalt jou man dan of jij mag rijden?
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Ik moet soms wel eens erg lachen als ik mensen zie die niet doorhebben dat de politie hen van de weg wil hebben. Het idee is hier dat als je een politie auto met kerstverlichting aan ziet, je aan de kant gaat. Dus op de interstate, als het kan, naar rechts, en binnen de bebouwde kom willen ze bij ons zelfs graag dat je stil staat aan de kant van de weg. Soms dan rij ik hier op een van die country highways, en dan komt er een politie auto met alle toeters en bellen langssjeesen om dan soms wel een paar mijl achter een nietsvermoedende bestuurder te plakken die aan het bellen is of zoiets, en niet doorheeft dat dat lawaai echt voor hem bedoeld is :)
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer