Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

2 volle dagen San Francisco, wat te doen?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
jta
Amerika-expert

Re: 2 volle dagen San Francisco, wat te doen?

Bericht door jta »

één van de mogelijkheden : http://www.blazingsaddles.com/?reload

jacques
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Fietsen huren in San Francisco, CA --> Blazing Saddles.
Zit o.a. bij de Fisherman's Wharf.

Edit: Jacques is mij net te vlug af. :wink:
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
rogier&jose
Amerika-ontdekker

Bericht door rogier&jose »

28 dollar per dag zie ik, best prijzig of niet??
Afbeelding
Sing
Amerikafan

Bericht door Sing »

Wij wilden ook per fiets de stad gaan verkennen.. hoe gaat dat eigenlijk met de routes? Moet je dat met een kaart doen.. of zit er iets op de fiets ofzo :)
Wij zijn allebei niet zo handig in het vinden van de weg :)
Don't cry because it's over. Smile because it happened!
2008: NY | 2009: LV - LA - SF| 2010: Denver roundtrip
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

Jostravels schreef:(iemand fan van Armistead Maupin? Zijn Macondray-lane is opgenomen in een wandelroute die in de Lonely Planet California staat)
jaaaaa, heel leuke licht verteerbare literatuur maar geeft wel een leuk sfeerbeeld van SF
in het boek heet het Barbary lane maar de TV-series zijn gefilmd on Macondray lane
iverson
Amerikafan

Bericht door iverson »

Wij wilden ook per fiets de stad gaan verkennen.. hoe gaat dat eigenlijk met de routes? Moet je dat met een kaart doen.. of zit er iets op de fiets ofzo
Wij zijn allebei niet zo handig in het vinden van de weg
Is het eigenlijk mogelijk ook buiten de routes te fietsen of is dit te gevaarlijk door het verkeer?
We dachten aan een rondrit te maken door de stad en dit te combineren met de GG bridge....

iverson
gery
Amerika-ontdekker

Bericht door gery »

Met een beetje geluk kun je een baseball wedstrijd van de SanFrancisco Giants of Oackland Athletics bekijken. Gegarandeert een belevenis.
De wedstrijden zijn meestal 's avonds en in het weekend soms 's middags. Het volledige programma staat op hun site en kaartjes zijn daar
ook te bestellen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

iverson schreef:
Wij wilden ook per fiets de stad gaan verkennen.. hoe gaat dat eigenlijk met de routes? Moet je dat met een kaart doen.. of zit er iets op de fiets ofzo
Wij zijn allebei niet zo handig in het vinden van de weg
Is het eigenlijk mogelijk ook buiten de routes te fietsen of is dit te gevaarlijk door het verkeer?
We dachten aan een rondrit te maken door de stad en dit te combineren met de GG bridge....

iverson
Je krijgt een kaartje mee met routes naar onder andere Sausolito. Kun je ook terugvinden op de site van Blazing Saddles waarvan de link al gegeven is ( :blink: er kijkt toch wel eens iemand naar websites waarnaar verwezen wordt???).
Je mag ook zelf rondfietsen, maar het is dan wel handig als je de heuvels wat kunt omzeilen, want dat valt echt niet mee.

Marianne
G&M
Amerikafan

Bericht door G&M »

gery schreef:Met een beetje geluk kun je een baseball wedstrijd van de SanFrancisco Giants of Oackland Athletics bekijken. Gegarandeert een belevenis.
De wedstrijden zijn meestal 's avonds en in het weekend soms 's middags. Het volledige programma staat op hun site en kaartjes zijn daar
ook te bestellen.
Wij gaan onze laatste avond afsluiten met een bezoek aan een wedstrijd van de LA Dodgers in uiteraard Los Angeles. De kaarten hebben wij al via internet gekocht via deze site: Link

Maar is er iemand ook bekend met het centrum van SF en dan bedoel ik meer het gebied zo rond Union Square. Ik had gedacht vanaf hier de 2e dag een wandeltocht te maken vanaf Union Square richting China Town, daar de Cable car te pakken richting Lombard Street en daar uitstappen en daar de omgeving te gaan bezichtigen.
Als je eenmaal de smaak van reizen te pakken hebt ben je altijd onderweg! Al is het alleen maar in gedachten!!
Jostravels
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Jostravels »

LeenG schreef:jaaaaa, heel leuke licht verteerbare literatuur maar geeft wel een leuk sfeerbeeld van SF
in het boek heet het Barbary lane maar de TV-series zijn gefilmd on Macondray lane
:oops: uh ja, dat bedoelde ik (en ik heb niet eens een jetlag, zal wel aan vakantie toe zijn :wink: )
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Fietsen kun je daar inderdaad huren. Wij vonden destijds nog een krantje met een kortingsbon.
Op de website van Blazing Saddles kun je ook een kortingsbon van 10% uitprinten.
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Rond Union Square zijn veel winkels, dus als je van winkelen houdt en de hoge wolkenkrabbers;
daar is ook het begin punt van de Cable car (Powelstr) deze wordt daar gedraaid.
je kunt vandaar inderdaad naar Chinatown wandelen en daarrondlopen. Erg leuk, overal dimsumrestaurantjes
Als je een dagkaart koopt kun je overal op en afstappen op cablecar en muni-bus en zie je ook de "gewone"leuke wijken van SF.
De ferry geeft een fantastische kijk op de skyline van SF vanaf een heel andere kant. Voor diegenen die op een camping boven SF staat is de ferry vanaf Larkspur een goede en snelle verbinding met het centrum van de stad en een prachtig gezicht.
rogier&jose
Amerika-ontdekker

Bericht door rogier&jose »

Fietsen huren: coupons te vinden op onderstaande link. Ze hebben het over 10$ pp.
Ik heb echter zelf nog niet gekeken, maar ik wil ook zeker een dag een fiets gaan huren daar in juni.
http://www.destinationcoupons.com/Calif ... /tours.asp
Afbeelding
Barry Winkels
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Barry Winkels »

jta schreef:is inderdaad ook een mooie fietstocht : van Fisherman's via ,,de huisjes van Full House" door het ,,lange " Golden Gate Park tot aan de Oceaan en dan richting Golden Gate Bridge.
Jacques
He Jacques,

ik wil dit jaar ook fietsen huren en ben al redelijk op de hoogte van waar te huren enz.
Alleen vroeg ik me af hoe lang die route is als je eerst door golden gate park gaat en vervolgens via golden gate bridge naar suasolito...best een flinke rit of niet?

Barry
2009: Los Angeles, Route 1, San Fransisco, Yosemite, Death Valley, Las Vegas
2010: 10 dagen Las Vegas
2017: Grand Canyon, Monument Valley, Capitol Reef, Bryce, Zion, Las Vegas
2020: Route 1, Yosemite, Death Valley en Las Vegas
snellejan
Amerikafan

Bericht door snellejan »

We hebben wel een aantal fietsende touristen, het asfalt zien kussen vorig jaar :banghead: . Gewoon goed uitkijken, vooral voor openslaande autoportieren en verder genieten van de fietstocht.

Jan
Ed09
Amerika-ontdekker

Bericht door Ed09 »

José schreef:Wat Jacques zegt; zeker doen!
Wij hebben ook gefietst en dat is echt een enorm leuk ritje!
Wij zijn ook tot Sausolita (of is het o?) gefietst, en dan met de boot terug!
Leuke ronde!
Dag José, Jacques of andere kenners,

Kunnen jullie ons vertellen hoeveel tijd wij hiervoor moeten inplannen?
Moeten wij rekening houden met de tijden van de boot om terug te keren en kunnen wij dit schema ergens opvragen?

Huren jullie de fiets voor een dag, halve dag?

Bedankt!
Ed
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Maar is er iemand ook bekend met het centrum van SF en dan bedoel ik meer het gebied zo rond Union Square. Ik had gedacht vanaf hier de 2e dag een wandeltocht te maken vanaf Union Square richting China Town, daar de Cable car te pakken richting Lombard Street en daar uitstappen en daar de omgeving te gaan bezichtigen.
Union Square grenst direct aan China Town en vervolgens weer aan Russian Hill/Nort Beach. Hiervoor hoef je dus niet direct met de cable car. Wij liepen vanaf Lombard Street richting China Town. Grand Ave is de toeristische highlight maar op Stockton Str ervaar je Chinatown meer door alle winkelende chinzenen, de restaurantjes enz. North Beach is de Italiaanse wijk, welke ik erg gezellig vond. Er zijn daar fantastische Italiaanse restaurants te vinden en ik kan je zeker aanraden daar een avondje door te brengen!

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik niet zo'n 'highlight-mens' ben (Fishermanswarff, Pier 39 ...dat soort dingen) maar er meer van hou om door verschillende wijken te lopen. Wij hebben vorig jaar ook The Castro ('homo'-wijk) bezocht, waar je heerlijk kunt lunchen in 1 van de gezellige lunchrooms met vooral veel leuke mensen, waarna we doorgelopen zijn naar the wijk Haight-Ashbury. Hier vond in de jaren '60 de hippie-revolutie plaats en die sfeer hangt er nog steeds; veel bandjes op straat, gekke winkeltjes en leuke, aparte kleding- en schoenenwinkels.

Ook kun je in de buurt van Union Square het SFMoma bezoeken (museum voor moderne kunst + een te gekke museum-winkel!) en het Yerba Buena Park, beiden op 3rd street. Wanneer je hierheen loopt vanaf Union Square dan loop je echt door het businnes district met veel moderne hoogbouw wat weer een fantastisch contrast oplevert met de andere wijken zoals The Haight.

Wij hebben de Cable Car nooit gebruikt! Die was steeds overladen met mensen en ik vond het gewone openbaarvervoer veel toegankelijker. We hebben de bus vaak genomen en soms ook een soort tram-treintje (naar The Castro).
Laatst gewijzigd door RiverCola op 22 apr 2009, 12:38, 1 keer totaal gewijzigd.
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Rivercola,
Vind ik ook van de cablecar. We hebben er ooit voor de leuk eén ritje in gemaakt, maar vonden het veel te druk.
De gewone trolleybussen zijn ook prima en hebben een uitgebreid net.
marijkedb
Amerikafan

Bericht door marijkedb »

Ik heb 2 jaar in San Francisco gewoond, en heb verschillende keren de cable cars genomen (meestal als we bezoekers in de stad rondleidden, maar soms ook gewoon met ons tweetjes). Tijdens de dag (en dan vooral tijdens het toeristisch seizoen) zitten de cable cars stampvol, en is er eigenlijk weinig plezier te beleven. Maar je moet eens 's avonds de cable car van Powell naar boven nemen (maakt niet uit dewelke), als je dan de heuvels over komt, zie je de baai liggen met de lichtjes aan de overkant en de schepen erop: een prachtig zicht! Heel romantisch ook. ;-) Maar wel warme kleren aandoen want het kan verdomd koud zijn. Dan nog een kort wandeltochtje langs de baai, en weer met de cable car richting thuis/hotel. De perfecte avondwandeling.

En ga de eerste dag zeker langs bij het toeristisch info-kantoor in Powell station, je vindt er een heleboel boekjes en flyers met kortingsbonnen voor verschillende attracties.
Living the American Dream? Volg onze avonturen in San Francisco.
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Helemaal mee eens, zo hebben wij destijds onze eerste middag/avond in april in SF doorgebracht, meteen een geweldige indruk met al die lichtjes en uitzichten.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer