Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Langdurige overstap in New York/Newark airport

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Re: Langdurige overstap in New York/Newark airport

Bericht door Petra/VS »

Dit topic begint verwarrend te worden. Hier dus de regels: Als je uit het buitenland de VS binnenkomt, of dat nu uit Nederland of op de terugweg uit Peru is, moet je door de douane op het eerste vliegveld in de VS. Als je echter op de terugweg uit een stad in de VS komt, ga je daar door de douane en hoef je je bagage niet meer op te halen op een overstapvliegveld in de VS. Helpt dat?
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
John V
Amerikafan

Bericht door John V »

Petra/VS schreef:Als je echter op de terugweg uit een stad in de VS komt, ga je daar door de douane en hoef je je bagage niet meer op te halen op een overstapvliegveld in de VS. Helpt dat?
Als je terugkeert naar Nederland komende vanuit een plaats in de VS, dan passeer je volgens mij alleen de security check. Customs heb ik bij het verlaten van de VS nog ooit gezien. Wellicht niet goed opgelet :? ?
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Argh, je hebt helemaal gelijk, waar was mijn brein? Er is alleen een security check. Het moet dus zijn:
Als je uit het buitenland de VS binnenkomt, of dat nu uit Nederland of op de terugweg uit Peru is, moet je door de douane op het eerste vliegveld in de VS, je bagage ophalen daarvoor en weer afgeven daarna. Je wordt dan namelijk gezien als het land binnenkomend, ook al ben jij op je terugweg. Als je echter op de terugweg uit een stad in de VS komt, wordt je bagage doorgecheckt naar je eindbestemming en hoef je je bagage niet meer op te halen op een overstapvliegveld in de VS.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Of, kort gezegd:

De VS in: door immigratie en douane op de eerste plek waar je landt.

In de VS: alleen veiligheidscontrole.

De VS uit: alleen veiligheidscontrole, immigratie en douane komen dan op de plaats waar je aankomt.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Jonez
Amerika-ontdekker

Bericht door Jonez »

wij landen op onze terugweg uit Californië in NY rond 7u 'smorgens en hebben 's avonds om 18u de vlucht naar Brussel.
Bagage wordt rechtstreeks overgezet en dus kunnen we eventjes de stad in.

Iemand een idee wat we zeker moeten gezien hebben in een dagje NY?
caarooliieen
Amerika-newbie

Bericht door caarooliieen »

daar ben ik ook benieuwd naar, vertrek 7 mei naar Peru met een overstap in New York van 20 uur.
moet ik me hiervoor registreren?
Susie one
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Susie one »

Indien je plannen heb om NY in te gaan minimaal 72 uur van te voren via internet ESTA invullen.

zie onderstaande topic
viewtopic.php?f=30&t=16189&p=342194#p342194

Ik weet niet of je dit in moet vullen als je besluit om op het vliegveld te blijven.
Groetjes,
Susie One
Reisverslagen
2009 http://www.usaoost2009.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 http://www.usawest2010.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Washington DC/omgeving http://www.oldamerica2011.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 New York http://bigapple2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
John V
Amerikafan

Bericht door John V »

caarooliieen schreef:daar ben ik ook benieuwd naar, vertrek 7 mei naar Peru met een overstap in New York van 20 uur.
moet ik me hiervoor registreren?
NY is naar ik aanneem de eerst plaats van aankomst in de VS. Daar moet je door immigration en dus moet je je inderdaad registreren via ESTA en waarschijnlijk ook nog een I-94 invullen. Het maakt geen verschil of je op de luchthaven blijft of deze verlaat.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer